Moi anonyymi! » Login | Uusi käyttäjä

1998

Jammo kirjoitti noin 18 vuotta sitten (58 kommenttia)

Palasokeri on kätevä

* leivontaan (3)
* kahvin kanssa (13)
* totaaliportaali (14)
* ei missään (8)
* ei kiinnosta (4)
* tsippa (1)


Seuraava harjoitus, olkaa hyvä.

+/- saldo : 0 |

    Janus kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Belle & Sebastian progea? Sitä paitsi se levy on vuodelta 1997.

    Hezzu kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Muita vaihtoehtoja ovat esim: Kirvaston Täydellisiä kysymyksiä, täydellisiä vastauksia ja Moon Fog Prophetin Dim Dum Sing The Sun. Ulkomailta esim. Anatheman Alternative 4 ja The Gatheringin How To Measure A Planet. Ja onhan niitä vaikka mitä sellasta jota ei tuosa mainittu.

    Vastaan kuitenki Dim Dum.

    apazuzu kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mun mielestä tuossa ei ole kuin 5 progea.

    harmaa kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Vastasin annetuista vaihtoehdoista Different Stages, joka onkin aivan loistava live-levy kuten Rushin livet oikeastaan aina.
    Mutta Hezzun mainitsema The Gathering: How to Measure a Planet olisi kyllä ollut merkittävämpi, onhan se sentään studioalbumi, uudelta bändiltä ja mikä tärkeintä fantastinen levy. Gatheringilta on muuten tulossa uusi albumi ensi viikolla. Home on nimi.

    Radiationilla on useampia hyviä kohtia mutta onhan se levynä surkea vaikka kuinka tarkkaisi maailmaa Marillion-silmälasien lävitse.

    Jammo kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    1998 on ns. harjoitusvuosi, joten epätarkkuudet kuuluvat kuvaan. Mutta mainitkaa vain niitä muita vaihtoehtoja, jotta saadaan oikea voittaja äänestykselle.

    Kcrimso kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ääni Thinking Plaguen In Extremis-levylle. Equilibrismo da Insofferenza on kyllä myös mainio.

    Vuoden 1998 paras levy kuitenkin on Massive Attackin Mezzanine.

    DrethegenjeshKing kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    IQ:n Subterranea on hieno levy, mutta jostain syystä jäänyt listalta pois :wink:

    Lerxst kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ääneni menee tässä valikoimassa ainakin Marillionin Radiationille. Opethin My arms your hearse on yhtyeen heikoin levy, ja Rushin Different Stages on taas heidän heikoin livelevynsä.

    Prodigal kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ääneni menee tässä valikoimassa ainakin Marillionin Radiationille. Opethin My arms your hearse on yhtyeen heikoin levy, ja Rushin Different Stages on taas heidän heikoin livelevynsä.
    Häh. Marillionilta Radiation on ihan kökköö ja Different Stages ei todellakaan ole Rushin huonoin livelevy.

    Jammo kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Hyvä poijjaat! Lisää, lisää! :lol:

    Jammo kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mun mielestä tuossa ei ole kuin 5 progea.


    Paljonko tarjoat?

    Jammo kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Omat suosikkini XL:n Jukola ja Hamster Theatren Siege on Hamburger City pieksävät kevyesti suurimman osan esitetyistä ehdokkaista. :x

    aloc kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Belle & Sebastian progea?


    Minäkin hämmästelin tätä.

    Jammo kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Belle & Sebastian progea?


    Minäkin hämmästelin tätä.


    Vuonna 1998 ilmestyi niin vähän hyviä proge-levyjä että oli pakko ottaa mukaan muita vuoden hyviä levyjä. Värttinän Vihma olisi pitänyt ottaa mukaan myös, pahus! :?

    DrethegenjeshKing kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    IQ:n Subterranea on hieno levy, mutta jostain syystä jäänyt listalta pois :wink:

    Ääh, Subterranea ilmestyi jo 1997. Vastataan sitten että Meshuggahin Chaosphere :twisted:

    Janus kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mansun: Six olisi voinut olla mukana ehdokkaissa.

    Paras on Tortoise: TNT

    PeeHoo kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    1998 on ns. harjoitusvuosi, joten epätarkkuudet kuuluvat kuvaan..


    OK, siinä tapauksessa äänestän Höyry Koneen Huonoa Parturia, joka tosin ilmestyi jo v. 97. :wink:

    CosmicJazz kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Äänestin Ayreonia. Mutta oikeasti viisi parasta levyä vuodelta 1998 ovat:
    1- Kiss – Psycho Circus
    2- Tarot – For The Glory Of Nothing
    3- Pain Of Salvation – One Hour By The Concrete Lake
    4- Devin Townsend – Infinity
    5- Fläskkvartetten – Jag Ger Vad Som Helst För Litet Solsken

    Eli ei kovin progea. :)

    darshan kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Subjektiivinen havaintoni on, että 1998 on tuottanut poikkeuksellisen suuren määrän täysin korvaamattomia levyjä:

    Mark Hollis:
    Mercury Rev: Deserter's Songs
    Calexico: The Black Light
    King Crimson; Absent Lovers (ja mihinkäs tämä jäi tuolta listalta?
    Edgard Varèse: kootut teokset / Chailly
    Thinking Plague: In Extremis
    GYBE!: F#A#plaa

    Kcrimso kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0

    King Crimson; Absent Lovers (ja mihinkäs tämä jäi tuolta listalta?


    No tollaisia vanhoja livejä kannata laskea mukaan. 1984 matskua kuitenkin vaikka julkaistiinkin vasta 98. Loistava livelevy toki.

    Rushin Different Stageskin pitäisi kyllä diskata samoin perustein.

    Leppari kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Laittakaahan toki nyt Sigur Rósin Ágætis Byrjun tuolle listalle hopi hopi. :shock:

    [edit]
    Vaan älkääpä laittakokaan kun se ilmesty vasta 2000 :oops:
    Tai voi sen laittaakin, sen verran hyvä levy. :lol:

    [edit II]
    Mansun : Six
    Tuota minä äänestäisin. 8) (ja on vuodelta 1998).

    waka/jawaka kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Voisin kompata Janusta ja valita Tortoisen TNT:n.

    Kun tuota progea ei tule nykyään kuunneltua nimeksikään, niin äänestys eri vuosien ylipäänsä parhaista levyistä voisi tuntua mielekkäämmältä. Ja ilman mitään esilistoja.

    Ugus kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mansun: Six saa myös minun ääneni. Brittipoppia progesti tai progea brittipopisti. Toisaalta -98 tuotti muitakin ei-ehkä-niinkään progeja, mutta kiinnostavia levyjä; Chroma Keyn debyytti ja Ismo Alanko Säätiön Pulu tulevat mieleen.

    waka/jawaka kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Haastaja aiemmin mainitsemalleni TNT:lle: Refusedin The Shape of Punk to Come.

    Kcrimso kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mansunin Six on ihan mainio ja Chroma Keyn eka vieläkin parempi. Alkoihan niitä hyviä 1998 levyjä löytymään.

    Lerxst kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ääneni menee tässä valikoimassa ainakin Marillionin Radiationille. Opethin My arms your hearse on yhtyeen heikoin levy, ja Rushin Different Stages on taas heidän heikoin livelevynsä.
    Häh. Marillionilta Radiation on ihan kökköö ja Different Stages ei todellakaan ole Rushin huonoin livelevy.


    Eikä Different stages ikinä pärjää Exit...Stagelle eikä Show of Handsille! RIOa en jaksa edes laskea tuohon livekastiin. R30 on hyvä.

    Lisää lisää!

    Radiation ei ole huono levy. Piste. Parempi se on omaan makuuni kuin vaikka esim. Anorakki, Jester tai Fugazi. Kyllä Radiation vuoden '98 äänestyksessä pärjää, vaikkei mikään Marillionin tähtihetki olekaan! Koko 90-luku oli melko sakkaa, poislukien niiden muutamien harvojen artistien hyvät tai kohtalaiset julkaisut.

    60-80-luku = ei jaksa näistä enää lätistä

    90-luku = grungea, eurodiskoa, brittien hörökorvapoppia, valjuja soundeja, megalomaaninen xerox-tuotteistaminen oksennuttaa. Kuka hitto kaipaa 90-lukua? Best of Scatman?

    2000-luku = Paljon progea, metallia, kokeilevampaa poppia ja konemusaa, kokonaisvaltaisesti muutenkin laadukkaampaa musaa. Vanhatkin artistit heränneet henkiin hyvien tuotosten kera. Hyvää tuotantoa, uusia soundeja, uusia bändejä. Tuotteistaminen alkaa pikku hiljaa häviämään taistelussa pienlevyjä vastaan! 2000-luku rokkaa, perskele!

    didja kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kannatan myös avointa äänestämistä, ei turhia valmiita vaihtoehtoja, eikä mitään naurettavaa rajausta pelkkään progeen. Esim. näistä vuoden 1998 taideteoksista en ole kuullut ainuttakaan.

    Leppari kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Eikös Hedningarnalta vuonna -98 tullut Trä, eikä Karelia Visa? Trä on parhaus muuten. :roll:

    [edit] Ja muita tähän löyhään? progekategoriaan mutta ainakin 1998 hyviin levyihin pitäisi sisällyttää:

    Eels : Electro-shock Blues
    System of a Down : s/t

    PeeHoo kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Trä tuli -94, mutta parhaus tosiaan.

    boredom99 kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Paras on tietenkin Boredomsin Super aR, mainituista voiton jakavat Godspedet ja Bellesebut.

    juuffo kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mikä helpotus! En ole kuulut noista ainuttakaan!

    jusu kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kyllähän tuolta puuttu muutama kova levy Forgas Band Phenomena-Roue Libre,
    Ruins-Symphonica, Morte Macabre-Symphonic Holocaust ja Present-Certitudes.
    No ääni meni Thinking Plaguelle

    MZ kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Thinking Plaguelle taitaa mennä minunkin ääneni. Puolet noista tosin kuulematta.

    k.p.tikka-ri kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kappas! Tuolta listalta multa on jäänyt KAIKKI kuulematta... Mitälienen menettäny?
    ...pienellä tsekkauksella siltä vuodelta mulla löytyy Boris Grebanshikov i Deadushki...

    Hezzu kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    7 kuultu / 5 hyllys... mun musamaku on vähä puolueellinen nykymusiikin osalta... tai siis pääosasa suomalaiset, joitain harvoja ulkomaisia toki tulee seurailtua...

    Kcrimso kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    8 kuultu / 4 hyllyssä.

    jusu kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    jakauma 6/4

    JarkkoH kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    0 kuultu / 0 hyllyssä ;)

    J

    jusu kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    0 kuultu / 0 hyllyssä ;)

    J


    Hanki ainakin Thinking Plague ja Deus Ex Machina ja mitä sanoin nii forgas soh band.

    JarkkoH kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Juu, Thinking Plague, Deus Ex ja Hedningarna ovat kyllä hankintalistalla.

    J

    harmaa kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    3 / 2

    Jammo kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Juu, Thinking Plague, Deus Ex ja Hedningarna ovat kyllä hankintalistalla.

    J


    Turha on hoppuilla. Itselläni on vain In Extremis vaikka 8 muuta olenkin kuullut. Oli muuten kova työ oppia pitämään Thinking Plaguesta, mutta se kannatti! Nyt olen aivan innoissani tuosta bändistä ja sen kaltaisista kuten Hamster Theatresta ja The Science Groupista.

    Sami kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    6/3 ja siinäkin on liikaa.

    JarkkoH kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kävinpä kuuntelemassa tuota Forgas Band Phenomenaa. Cuneiformin sivuilla oli näytepiisi, hyvälle kuulosti. Kiitti vinkistä.

    J

    JarkkoH kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Oli muuten kova työ oppia pitämään Thinking Plaguesta, mutta se kannatti! Nyt olen aivan innoissani tuosta bändistä ja sen kaltaisista kuten Hamster Theatresta ja The Science Groupista.


    Totta, itelläni on Thinking Plaguelta vain Nearfestin live ja musiikki kyllä upposi heti, mutta jotenkin se laulu vaatii sulattelua. No, onpa noita levyjä hankintalistalla vielä muutama sata, joten ei ne ihan heti lopu. Ja uuttakin julkaistaan koko ajan. Hyvä niin :)

    J

    jusu kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kävinpä kuuntelemassa tuota Forgas Band Phenomenaa. Cuneiformin sivuilla oli näytepiisi, hyvälle kuulosti. Kiitti vinkistä.

    J


    Suosittelen levyä Soleil 12 tää on todella loistava. Levyä pitäis löytyäkkin hyvin.

    jusu kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Oli muuten kova työ oppia pitämään Thinking Plaguesta, mutta se kannatti! Nyt olen aivan innoissani tuosta bändistä ja sen kaltaisista kuten Hamster Theatresta ja The Science Groupista.


    Totta, itelläni on Thinking Plaguelta vain Nearfestin live ja musiikki kyllä upposi heti, mutta jotenkin se laulu vaatii sulattelua. No, onpa noita levyjä hankintalistalla vielä muutama sata, joten ei ne ihan heti lopu. Ja uuttakin julkaistaan koko ajan. Hyvä niin :)

    J


    Jarkolle musta se on vaan hyvä että aina on iso ostoslista levyissä aina löytyy uutta

    JarkkoH kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Eipä multa onnistus levynostolakko ;)

    J

    EsaJii kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ei täss nyt ole oikeen mitään. Jos omistaisin Circlen, sitä kai.

    juuffo kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ei täss nyt ole oikeen mitään. Jos omistaisin Circlen, sitä kai.

    hehe, me ukko-osastolla ollaa puottu kärryiltä jo paljon ennen 98'aa. Mitä ny tuo Jammo sinnitelly :D

    Frazz kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Jos minulta kysytään niin tuossa yllä olevassa listassa on tasan kaksi levyä aivan omassa kastissaan ja ne ovat Thinking Plague ja Deus ex Machina. Enpä kyllä noita muita levyjä ole juuri kokonaisuudessaan kuullutkaan mutta kaikista olen sen verta käsityksen luonut että uskallan tämän (oman) mielipiteeni antaa. Mutta vaikeatahan noista kaikista olisikaan pitää on siinä sen verta erilaista mussiikkia.

    Vilkaisin tuossa levyhyllyäni ja ainakin tällaisia 1998 vielä mainitsemattomia hyviä levyjä sattui silmään:

    Cooperativa del Latte - Il Risveglio
    Ars Nova - Book of the Dead
    Musica d'repuesto - aV abuC
    Vesania - s/t
    Versailles - Blaise et Benjamin
    Consorzio Acqua Potabile - Robin delle Stelle
    Malibran - La Citta Sul Lago

    jne...

    Ihan hyvältä, niin kuin vissiin kaikki -90-luvun, progevuodeltahan tuo 1998 vaikuttaisi.

    Jammo kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ei täss nyt ole oikeen mitään. Jos omistaisin Circlen, sitä kai.

    hehe, me ukko-osastolla ollaa puottu kärryiltä jo paljon ennen 98'aa. Mitä ny tuo Jammo sinnitelly :D


    Hei, mä olin liki 20 vuotta pois progekuvioista :shock: eli likimain 1978-1998, joten mulla on vielä vähän nälkä jopa uusiin levyihin! :wink:

    juuffo kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Hei, mä olin liki 20 vuotta pois progekuvioista :shock: eli likimain 1978-1998, joten mulla on vielä vähän nälkä jopa uusiin levyihin! :wink:

    Totta puhuakseni en ole koskaan erityisen proge ollutkaan. Sellaista laitetta kuin levy soitin tai jotain niin turhaa rahan hukkaa kuin levyt ei voinut ajatelakkaan. Muutamalla kaverilla sitä vastoin oli. Uriah H. tai Black S. ei kolahtanut olenkaan. Rollarit, Purple ja Zeppelin jätti lähtemättömän vaikutuksen! Sitten Fleetwood Mac'in kautta bluesiin. Olin suurimaksi osaksi riippuvainen radion tarjonnasta. Tunti määräisesti siihen aikaan tuli vähän, laadullisesti hyvää. kiitettävästi Harmat & co. progea soitteli!
    mr. Apazuzu liityttyä tiimiimme sain kuulla vanhan progen olevan ulottuvillani. Ja onpa ollu herkku!
    Nämä uudet proget hippa hirvittää: eikös ne oo pääosin jotain heavyn alalajeja?

    Leppari kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ainakin minulle 90-luvun loppu edusti aika pitkälti brittirock/pop -osastoa ja "electro/cool" <--(suora lainaus levykauppa-äx:n sivuilta) 8) osastoa. Mutta olinkin vielä niin pikkanen silloin. Itse olen kuullut noista listassa olevista tuon Bellen levyn vaan.
    Coolia electroa vuodelta 1998:
    Massive Attack : Mezzanine
    Portishead : Live: Roseland NYC
    (nuo kaksi ovat jopa hyviä!) :mrgreen:
    U.N.K.L.E : Psyence Science
    Fatboy Slim : You've Come a Long Way, Baby
    (Nämä ei taas niin hyviä mutta voi pojat, kuinka niitä soiteltiin "silloin joskus".)

    Fastro kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    no jos kerta en ole kuullut kaikkia mut ei kaikki muutkaan ja on silti sanonu jotain, ni..
    ja jotku on sanonu sellasia, mitkä on musta huonompia, ni mä äänestän että Ruins - Symphonica

    Doc.B.D kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Muniin puhallettu musiikki kokee aina välillä taantumajaksoja, mutta munista lähtevä musiikki ei koskaan häviä mihinkään.

    juuffo kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Muniin puhallettu musiikki kokee aina välillä taantumajaksoja, mutta munista lähtevä musiikki ei koskaan häviä mihinkään.
    Ja hän on vielä filosofi!

    Fastro kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    vieläkin? onko se munin puhallettu ja tähtiin kirjoitettu

    edit: eiku siis toisinpäin eli munista lähtevä..