Moi anonyymi! » Login | Social login | Uusi käyttäjä

Hyviä nettilevykauppoja

Jammo kirjoitti noin 18 vuotta sitten (17 kommenttia)
Olen tainnut aiemminkin hehkuttaa Greg Walkerin puljua, SynPhonicia, mutta kertaus on paikallaan.
Paras esitys toistaiseksi on viikon takaa eli lauantaina 2.4 illasta tutkiskelin firman sivuja http://synphonic.8m.com/index.htm

ja lähetin Gregille sähköpostiviestin, jossa kyselin haluamieni levyjen todellista tilannetta.
No, Greg vastasi tunnin päästä että levyt löytyvät ja että hän postittaa ne heti maanantaina!
Levypaketti oli sitten jo perjantaina 7.4 käsissäni.
Erinomaisen nopeaa ja varmaa palvelua! Ja kun ottaa huomioon euron ja taalan arvoeron (1,21 tällä hetkellä) pääsee helposti 10-14 euron hintaan per levy.
Pikanti yksityiskohta : aiemmassa tilauksessani oli Axiksen levyn painoksessa teknistä vikaa. Kirjoitin asiasta Gregille ja hän vastasi lähettävänsä uuden testatun CD-levyn (pelkän CD:n, kannethan minulla jo olikin) tilalle ja kysyi vielä haluanko uudenl evyn heti vai riittääkö että hän lisää sen seuraavaan tilaukseeni.

CDON on toki myös hyvä, mutta hinnat ainakin ovat keskimäärin selkeästi korkeammat (riippuu toki tilatuista levyistä).
Ainoa miinus tavalliselle käyttäjälle SynPhonicissa on tietenkin maksutavoissa: PayPal on paras vaihtoehto, mutta se edellyttää voimassolevaa luottokortttia.
Amazon.comilta saa myös pikaisia levylähetyksiä. Tilasin The Science Groupin Spoors-levyn Amazonin kautta valittuani useasta levyliikkeestä luotettavimman ja edullisimman näköisen
Tilaus hoitui nopsasti ja sain sähköpostivarmistuksen sekä Amazon.comilta että asianomaiselta levyliikkeeltä tatsuroulta. Levy tuli tilauksesta laskien viidentenä päivänä. Hyvä!

+/- saldo : 0 |

    Frazz kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Oma ennätykseni Gregiltä on kun eräs perjantai lähetin sähköpostia ja paketti oli ovella tiistaina! Nopiaa.

    Yleensäkin käytän pelkästään progressiiviseen musiikkiin erikoistuneita nettikauppoja (lukuunottamatta käytetyt levyt). Hyvä ja nopea palvelu, hyvät valikoimat ja hinnat. Loppujun lopuksi asia on itselleni hyvin pitkälti myös periaatekysymys.

    AcidMothersBadenbaden kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mutta tuolta tilatessahan tulee vitulliset postikulut!?

    jusu kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Yksi parhaita jos tykkää mitä myy kun suppeat valikoimat ja jos löytyy melkein aina kyllä hyllyssä mutta todella nopea (pika = 3-4 päivää) mutta silti 9e lähetys http://www.znrcds.com/osc/catalog/


    Valikoimassa ja hinnoissa aina hyvä http://www.waysidemusic.com/
    välillä kestää.

    Psykepään taivas ei niin halpa paitsi tarjoukset mutta nopea ja välillä progeakin hyvillä hinnoilla htpp://www.freakemporium.com

    http://www.jazzis.com
    halpaa,nopea ja hyvä palvelu. Pieni mutta hyvä valikoima.

    http://www.recordheaven.net/
    Ruotsin lahja maailmalle hyvää ja ok hintasta naapurista hyvät valikoimat ja etenkin iso bonus japsimusa jutulle.

    no tossa alkuun...

    Aigrette kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    CDON:ia käytän itse, kun se on tietääkseni ainoa nettifirma, joka hyväksyy maksutavaksi ihan perinteisen laskun. Luottokortin käyttöä netissä yritän välttää viimeiseen asti...

    Onneksi asun armaassa pääkaupungissamme, jossa noita vanhoja kunnon levykauppoja ainakin vielä riittää vaikka joka sormelle ja muutamalle varpaallekin! 8)

    zouzou kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Onko muita nettikauppoja kuin Cd.com, jotka hyväksyvät perinteisen laskun tai maksun ostaessa verkkopankin kautta?

    MZ kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ainakin Ariman ja Firebox. Ei onnistu laskulla, mutta etukäteen pankkiin.

    zouzou kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Tuon Arimanin sivut vaikuttivat aika hyviltä, kiitos vinkeistä! Olen käyttänyt tähän saakka Cdon'ia ja ollut tyytyväinen sen tarjontaan ja etenkin sen edulliseen hintatasoon.

    didja kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ariman on melko suositeltava luottokortittoman ihmisen nettikauppa. Heidän tilauspalvelunsa kautta olen saanut haltuun useita sellaisia levyjä joita ei pahemmin levypuodeissa liiku. Hinnatkin ovat kohtuulliset.

    Yawn kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Onko muita nettikauppoja kuin Cd.com, jotka hyväksyvät perinteisen laskun tai maksun ostaessa verkkopankin kautta?


    Ei varsinaisesti laskulla, mutta kun e-mailaa Popparienkeliin (http://www.popangel.fi , muistaakseni) lähettää kauppa tavaran kotiin, jonka voi sitten kätsysti maksaa paperilla mukana tulevalle tilinumerolle viitenumban kera.

    zouzou kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Eikö se tavaran mukana tuleva "paperilla oleva tili- ja viitenumero" ole sama asia kuin lasku?

    zouzou kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0

    Ei varsinaisesti laskulla, mutta kun e-mailaa Popparienkeliin (http://www.popangel.fi , muistaakseni) lähettää kauppa tavaran kotiin, jonka voi sitten kätsysti maksaa paperilla mukana tulevalle tilinumerolle viitenumban kera.


    Jep, tsekkasin Popparienkelin sivut. Hyvä valikoima ja monta vaihtoehtoa maksaa ostokset. Kiitti vinkistä! :wink:

    pinulk kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Popparienkelillä on niin "söpö" lasku. Siinä on kaunis enkelin kuva!
    Muutenkin hyvää palvelua ja nopeata.

    Jammo kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Popparienkelillä on niin "söpö" lasku. Siinä on kaunis enkelin kuva!
    Muutenkin hyvää palvelua ja nopeata.


    Popparienkeli on kolmanneksi eniten käyttämäni nettikauppa, silloin kun en ehdi fyysisesti Viiskulmaan eli aika usein nykyään.
    Tavara tulee nopeasti, silloin kun se on varastossa. Kovin usein vain käy niin ettei listattu levy kuitenkaan ole saatavissa kuin vartavasten ulkomailta tilaten.
    Arimanilta voi hoitaa asian myös itse hakien, jolloin postikuluja ei tule yhtään. Tätä tapaa olen kohtalaisen lähellä asuvana käyttänyt useamman kerran. Arimanilla on tosin sama vika kuin Popparienkelillä eli listalla mainittua levyä ei sitten maahantuojalla ollutkaan ja jäät nieleskelemään tyhjää jonkin tilatuksi luullun levyn osalta
    Tällaisten puutteiden takia olen hätäisenä miehenä viime aikoina käyttänyt enemmän SynPhonicia. Ja kun teen tilauksen yhdessä serkkuni kanssa, jää postikulu per levy aika kohtalaiseksi.

    zouzou kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Popparienkelillä on niin "söpö" lasku. Siinä on kaunis enkelin kuva!
    Muutenkin hyvää palvelua ja nopeata.


    Ostin Popparienkelistä ennen Vappua netin kautta yhden CD:n. Aamulla oli tullut sähköpostiini viesti, että tilaus on matkalla. Kirjepaketti kopsahti postiluukusta seuraavana päivänä. Mukana lasku, jossa enkelin kuva. Enkelillä Roling Stones -logo tautoituna käsivarteen - kuten minullakin.

    Erittäin nopeaa ja joustavaa kaupankäyntiä - lämpimät suositteluni! :D

    Lerxst kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Popparienkeli on aivan loistokauppa. Voisi sanoa, että vähän niinkuin levykauppojen Bar Mary kenties...? CDON myös palvellut mainiosti. Ei koskaan ole tullut ohareita mistään, hyvin harvoin edes haljenneita CD-kotelon kansia. Sitten on vielä tämä uusi indie-levybutiikki eli Levyvirasto ( http://www.recordoffice.net/catalog/index.php?language=fi
    ) Siellä kannattaapi käydä. Ja toimitukset pelaavat hienosti!

    zouzou kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    CDON on ihan okei ja sitä olen aiemmin käyttänyt ja käytän ehkä edelleenkin niin kauan kun laskuun antavat.

    Mutta tässä nimenomaisessa tapauksessa (Syd Barrett'in Opel CD) Popparienkelillä oli CD:stä käytetty versio, joka sopii tuon levyn teemaan (snadisti ripp off julkaisu :( ), joka maksoi 6 euroa plus 1 euro posteihin.

    Sama CD oli tilapäisesti loppu CDONilla, mutta juuri Vapun aattona ilmoittivat, että levy on nyt matkalla minulle. Meilasin CDONiin ja ilmoitin, että olen jo saanut saman CD:n muualta, koska heillä ei sitä aluksi ollut ja toimitus oli epämääräisessä tulevaisudessa.

    CDON toimi fiksusti: meilasi takaisin, että lähettävät palatuskuoren, jossa voin palauttaa jo kertaallen minulle tulleen CD:n laskuineen kaikkineen. Ai niin, CDONilla tuo Barret -CD olisi kuluineen tullut maksaman n. 12 euroa, joten Popparienkelissä säästyi vielä muutama killinki. :D Postitin tänään CDONille takaisin käyttämättömän levyn.

    CDONilla on vielä eräänlainen "katuma päällä" -peruuttamismahdollisuus. Eli jos näin iltayön tunnelmissa fiiilistelee liikaa nettikaupassa, niin tilauksen voi vielä perua. En muista miten pykälä meni, mutta pisti silmään.

    Se että CDON rupesi kyselemään vanhoiltakin asiakkailta sotu-tunnusta sai minut katselemaan jo valmiiksi muita kauppoja. Onneksi sain vinkin täältä Popparienkeli-kaupasta, kiitos!

    Aeroneus kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0

    CDONilla on vielä eräänlainen "katuma päällä" -peruuttamismahdollisuus. Eli jos näin iltayön tunnelmissa fiiilistelee liikaa nettikaupassa, niin tilauksen voi vielä perua. En muista miten pykälä meni, mutta pisti silmään.


    Ei tarvi muuta kuin laittaa emailia tiettyyn osoitteeseen missa kerrot tilausnron tai levyjen nimet niin peruvat tilauksen, yleensa heti seuraavana paivana(ja ilmoittavat siita emailitse). Useamman kerran tullu peruttua pitkalle viivastyneita levyja eika mitaan ongelmia ole ilmennyt... viela.