Viikate
Hezzu kirjoitti noin 23 vuotta sitten (9 kommenttia)
Mitäs tykkäätte bändistä nimeltä Viikate? Ootta varmaan kuullu tuon "Ei ole ketään kelle soittaa" -biisin jos radiota ootta jonku verran kuunnellu. Tuo heijän uusi levynsä "Kaajärven rannat" on varsin mukavaa kamaa. Ostin moisen vinyylinä! Siinä on yks bonusbiisi!
http://www.viikate.com
Ku tuolta vilkuiletta bändin suosikkeja, niin jänskästi miekkosten listalta löytyy metallin ohella myös Agents! Ja niitten parin keikkakokoonpanoon kuuluvan avustajan listoilta löytyy silkkaa progee!
http://www.viikate.com
Ku tuolta vilkuiletta bändin suosikkeja, niin jänskästi miekkosten listalta löytyy metallin ohella myös Agents! Ja niitten parin keikkakokoonpanoon kuuluvan avustajan listoilta löytyy silkkaa progee!
+/- saldo : 0 | Tweet
Hmm... no Rautiaisen Lopunajan merkit oli se joka mulle kolahti, Itku pitkästä ilosta oli sitte melkolailla saman toistoa ja ostinki sen levyn vasta käytettynä, Rajaportti on sitten taas selvä parannus edelliseen, kehitystä on tapahtunu.
Viikate tosiaan menee samaan osastoon Rautiaisen kanssa, mutta on se mun mielestä selkeesti erilainen kuitenki, kevyempikin ja jotenki "kansallisromanttisempi", levyn takakannesa onkin Olavi Virran kasetin kuva ;)
Tosiaan se verran pula-ajan menoa, että sivuilla ei olle yhtään musiikkinäytettä. Radiota en kuuntele, koska se ei tee hyvää aivoille. Elikkä musiikkia tuntematta sanon että tuon tyylisiä virityksiä mahtuu yhteen maahan ehkä tasan yksi, jos eivät tee yhtä albumia enempää ;) Sillon kun Lyijykomppania rupes tekemäään agraarijytää, tyyli oli minusta hienoa ja oivaltava, mutta ei se nyt enää näin pitkälle kanna. Rautiainenkin on tehnyt saman biisin kohta sata kertaa. Tämä ei siis nyt ole mulle mikään big issue, vaan Itku pitkästä ilosta teki minuunkin aikoinaan kohtalaisen vaikutuksen.
Juu, onhan noissa selvä ero: Rautiainen edustaa hevi-virrenveisuuta ja Viikate enempi tanssilavakulttuuria :) Tämän olen jo varmaan sanonut varhemmin tuhat kertaa, mutta Suomi-synkistelijöistä minusta paras on Mana Mana. Heidän mielenmaisemassa keskeistä vaan taitaa olla terveyskeskuksen ensiapu, eikä mikään hallan raiskaaman viljapelto.
Tulin just Viikatteen keikalta, jee! :cool:
Bändihän oli hyvä, mutta tuo paikka kun on vähä huono, sielä ei taho nähä ja äänentoistokin on vähä niin ja näin. Volyymiä oli aivan liikaa ja siksi/siittä huolimatta ei laulusta meinannu saaja selvää ja soolokitarakin kun meinas hukkua niin eihän se mitään äänentoiston juhlaa ollu. Tai ehkä jos ois ollu ihan kuula pimeenä niin ois kuulostanu paremmalta ;)
Noh, oli se kuitenki ihan jees. Yleisöä oli kyllä hävettävän vähän :o
Hähäh.. mullekkin on tarjolla jotain agraariromantiikkaa: GELSOMINA: "Rautavaara" eli harsh-noise versioita T. Rautavaaran ikivihreistä. :D Aika haipakkaa..
Olen ostanut elämäni aikana tasan 2 joululevyä. Ekan oli tehnyt M.A.Numminen & Co ja tokan Viikate. Hyvin riittävät.
Yks kaverini kehui Viikatteen uusinta, Surut pois ja kukka rintaan. Kuuntelin ekana Leimun, kuulosti ihan kivalta, mutta kun olin kuullut sen yhden, ja kaikki muut olivat suurinpiirtein samaa kaavaa, niin siihen se lopahti.
Sylvian joululaulukin oli ihan karseeta (kiitos laulajalle) kuunneltavaa.
Omistan Viikatteelta muutaman 7" ja se riittää mulle on se kuitenki aika puuduttavaa musiikkia!
Niskalaukaus sais nykyään maistaa omaa nimeään :shit:
Kerrompa vanhan vitsin taannoiselta Viikatteen keikalta, ainaski sillon se huvitti ja hauska se on vieläkin (joskaan ei ehkä tästä luettuna):
Kaarle siis esitteli seuraavaksi soitettavan biisin ja kehui että tän biisin sanoituksesta hän on erityisen ylpeä, että tässä hän on ikäänkuin päässy parhaimpaansa ja että hän on tosi ylpeä tästä ja sitä rataa. Ja seuraava biisi oli sitten instrumentaali ja tais olla vielä lainakappale :D