Moi anonyymi! » Login | Uusi käyttäjä

MP3 -soitin

Leppari kirjoitti noin 18 vuotta sitten (13 kommenttia)

Palasokeri on kätevä

* leivontaan (3)
* kahvin kanssa (13)
* totaaliportaali (14)
* ei missään (8)
* ei kiinnosta (4)
* tsippa (1)


Ei kai tällaista aihetta jo ole?

Pidän ulkoilusta. Kävelen, hölkkään, pyöräilen ja hiihdän. Pidän myös musiikista. Tähän asti homman on hoitanut kannettava CD -soitin mutta alkaa pikkuhiljaa nyppimään se. MP3 -soitin olisi kätevämpi vaihtoehto. Mutta minkälainen? Onko iPod oikeasti hintansa väärti vai onko siinä paljonkin "iPod -lisää" hinnassa? Kertokaahan kokemuksista ne joilla "ämpäri" on. =)

Ja tarkoitan tällä nimenomaan kannettavaa mallia. 8)

+/- saldo : 0 |

    Kcrimso kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    40 gigainen iPod löytyy. Erittäin tyytyväinen olen ollut. Ny tekisi kyllä kesäksi mieli hankki Nano-malli. Kulkisi keveämmin kesävaatteissa mukana. :D

    En kyllä pystyisi enää kuvittelemaan paluuta kannettavaan cd-soittimeen. Sen verran hankalia kapistuksia ne ovat verrattuna kunnon mp3 (köh, tuo termi kyllä hieman häiritsee kun ei tule mp3 formaattia oikeasti lainkaan käytettyä) soittimeen.

    Hezzu kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ei oo eikä tuu. Ulkoillesa on muutaki tekemistä ku kuunnella musiikkia.

    Aeroneus kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Creativen Muvo 256mb. Välillä tahtoo tilanpuute kalvaa vaan kyllä tuo ihan näppärä on koulumatkoilla ja ulkoillessa. Pitemmillä reissuilla voi tosin niiden parin levyn pyörittäminen alkaa tympiä mitä tuohon sopii. Ihan tyytyväinen olen värkkiin ollu, eikä ole hinnallakaan pilattu.

    Astro kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mulla taas musan kuuntelu tapahtuu (ikävä kyllä) pääosin juuri ulkona työmatkoilla. Mulla on HI-MD, johon menee 1 G. Ymmärtää myös MP3:sta, mutta harvemmin laitan sitä, kun menee parempanakin n. 10 levyllistä.

    Siitä toi on hyvä (ja pääasiallinen syy ostoon), että sinä on myös mikkisisääntulo ja sillä voi nauhoittaa pakkaamatonta PCM:ää 93 min. Hinta n. 300, hyvin sen väärtti. HI-MD -levyt vaan on aika kalliita, joku 8€/kpl.

    Frazz kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ei oo eikä tuu. Jos jokin asia on varma niin tämä.

    OttoM kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Creativen Muvo 256mb. Välillä tahtoo tilanpuute kalvaa vaan kyllä tuo ihan näppärä on koulumatkoilla ja ulkoillessa.


    sama täällä ja lisäksi löytyy vielä Creativen Zen Micro 4gb. Molempiin olen ollut ihan tyytyväinen.

    EberkJuho kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    On.

    Todella hyödyllinen härveli. Itse omistan Sonyn NW-HD5 -soittimen. 20 Gt:n kovalevy tuntuu paikoitellen jopa liian pieneltä! Siihen saa sopivasti kaikki levyt, eli matkoilla ei tarvitse raahata cd-levyjä jne.
    Tosin, en varsinaisesti "mp3"-soittimena soitintani käytä, vaan suojattua formaattia paremman äänenlaadun takia - kaikkia EQ-jutskia ei saa mp3:lla käyttöön, vaan silloin pitää musiikin olla Atrac3-muodossa.

    harmaa kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    On noita viime vuosituhannen malleja, ihan ensimmäisiä mitä tuli myyntiin 1998, Creative Rio taisi olla nimi, 32 megatavua muistia ja niin päin pois. En ole vuosiin tietenkään käyttänyt, MD:tä vielä toissasyksynä. Olen toistaiseksi lopettanut musiikin kuuntelemisen liikkuessa, tosin julkisia kulkuvälineitä päivittäin käyttävänä ei omaa poppikonetta edes tarvitse kun aina vaunussa on joku hiphoppari jonka korvalappustereo tarjoaa ihanaa prozaccia omistajansa lisäksi kaikille muillekin matkustajille.
    Ei ihme että hiljaisuuden retriitit ym. ovat muodissa ja itsekin olen tällainen introvertti neurootikko joka käyttää korvatulppia aina kun haluaa keskittyä työhönsä (tai yöuniin :)

    spiralake kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    1 Sonyn MD meni tilttiin (ei kannata heitellä maahan). Toisen ostin, mutta vaihdoin sen siskon kanssa johonkin vanhaan epäkäytännöllisen kokoiseen kannettavaan cd-soittimeen. Kulkee mukana jos tekee mieli kuunnella ulkona musiikkia. Vähän pienemmän vois ostaa tilalle...

    MZ kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ulkona liikkuessa pyrin ennemmin kuuntelemaan lintuja. Julkisilla liikun aika lyhyitä matkoja, ja en varmaan muutenkaan pystyisi keskittymään. Pidemmillä junamatkoilla ehkä kaipaisi musiikkia, mutta niitä on niin harvoin, että turha niiden vuoksi hankkia mitään soitinta.

    fitchet kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    CD-soitin meni rikki niin pitäishän se mp3-soitin hommata. Mikään ei varmaan voita Boards of Canadan tahdittamaa kävelyreissua aamuyöstä.

    Leppari kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    CD-soitin meni rikki niin pitäishän se mp3-soitin hommata. Mikään ei varmaan voita Boards of Canadan tahdittamaa kävelyreissua aamuyöstä.


    Kokeiltu on ja hyväksi todettu. Myös Massive Attackia suositellaan. :wink:

    EberkJuho kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ulverin Perdition City on loistavaa yömusiikkia, varsinkin kylmänä syysyönä jos kävelee vaikka kaupungilta kotiin - taas hyvä syy omistaa mp3-soitin :wink: