Moi anonyymi! » Login | Uusi käyttäjä

Ns. "Jurrilevyt"

PeeHoo kirjoitti noin 18 vuotta sitten (92 kommenttia)
Mitkä levyt löytävät lautaselle muutaman tuopin jälkeen? Onko hyllyssäsi tiettyjä levyjä joiden vihkosissa on tavallistakin enemmän kalja/punkkutahroja?

Meikäläisellä tämmöinen cd on Steve Walshin Glossolalia jota on aivan pakko soittaa tietyssä humalatilassa.

Entäs teillä? :P

+/- saldo : 0 |

    Sunkka kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Sopivan porukan kokoontuessa tuntuu tuo Manowarin DVD aina lipsahtavan soittimeen ja napit kaakkoon...

    Hezzu kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Musiikin kuuntelu humalassa menee ihan hukkaan ja levyt joutuu vaaralle alttiiksi -> mitä suurempi gänni, sitä suuremmalla varmuuvella musiikki ei soi.

    spiralake kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Hassisen kone.

    PeeHoo kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Musiikin kuuntelu humalassa menee ihan hukkaan ja levyt joutuu vaaralle alttiiksi -> mitä suurempi gänni, sitä suuremmalla varmuuvella musiikki ei soi.


    Eikä mee hukkaan; aamulla voi tarkistaa pöydältä löytyvistä koteloista mitä on tullut kuunneltua.
    Vinyyleiden kuuntelua vältän kyllä minäkin.

    fitchet kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Phil Collins on todella yleinen vaihtoehto. Toisaalta soittimessä pyörii useasti myös kaikenlainen stonerrock. Progea en jaksa kuunnella kännissä, kun sitä heittäytyy niin yksinkertaiselle päälle muutaman oluen jälkeen.

    PeeHoo kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Hassisen Kone ja varsinkin Manowar ovat kyllä erittäin jurriuskottavia!

    EsaJii kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Parhaat muistot Pen Leen Closer To The Drum LPstä kotona juopottelun ajoilta. Say Mau Mau..

    pinulk kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Laatika lomake, johon kirjaatte juomanne ja samaan aikaan kuunneltu musiikki. Se on kiinnostavaa ja järkyttävää luettavaa aamulla.

    StarLion kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Jossain vaiheessa iltaa on pakko kuunnella Hawkwind- Alien (I am) biisi. Se saa herkistymään.

    Kcrimso kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Yesin Drama toimii aina upeasti nousuhumalassa. Toki muutenkin...

    JiiPee kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Rush, Dave Matthews Band ja The Who kaikki toimivat aina... mutta erityisesti nousuhumalassa. Samoin Pete Townshendin soolotuotanto. Niin... ja Yello.

    Sitten on tietysti bändejä kuten Metallica, joita ei viitsi nykyisin enää selvinpäin kuunnella.

    MZ kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Riippuu seurasta ja tietenkin ryyppypaikasta, mutta aika hevilinjoilla yleensä, varsinkin loppuillasta.
    Kalsarikänneissä ilta menee yleensä progesta jonkun patetian kautta blackmetalliin.

    harmaa kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Marillion: Clutching at Straws. On aikoinaan jaksettu juoda monta päivää tuon levyn tunnelmissa. Koko levyllinenhän kertoo itse aiheesta. Enää en polta enkä juo.

    Lerxst kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Marillionin Clutching on kyllä aika kova levy esiin kaivettavaksi kun ollaan ns. hyvässä vaiheessa iltaa... Nykyään käy usein myös niin, että Opeth jyrähtää lautaselle hyvinkin helposti. Itse en harrasta musiikin tahdissa hytkymistä missään olosuhteessa lainkaan, mutta Slayerin Reign in Bloodilta mikä biisi tahansa saa esim. baarissa kuultuna vähintäänkin kolmen metrin halkaisijalla olevan tyhjiön aikaiseksi ympärille.

    Jammo kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kännissä kaikki roskakin kuulostaa hyvältä... :lol:
    Siis minulla ei ole mitään erityisesti jurrissa kuunneltua levyä, pikemminkin on levyjä joita EN missään tapauksessa järjen valon himmennyttyä pistä lautaselle; tuohon sarjaan kuuluu kaikki vaikea musiikki kuten Gentle Giant ja Henry Cow :wink:

    Pekka kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    The Replacements

    didja kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kaikki rakkaimmat ja pitkään diggaillut levyt soi; Zappa, Beatles, Tuomari Nurmio, Neil Young, Stooges, Beefheartin eka levy... Yms. Joskus innostuu soittamaan funkia ja soulia ihan biisipohjalta.

    Aamulla on kauhistuttavaa setviä sitä epäjärjestystä jonka edellinen ilta on jättänyt jälkeensä, pahimmillaan vinyylit on ilman suojapussia ympäriinsä ja cd-levyt epämääräisissä kasoissa ilman koteloa. Tuntuu että krapulakin helpottaa heti kun levyt on löydetty ja sijoitettu omille paikoilleen.

    Suurimmilta vahingoilta on kuitenkin vältytty, muutama cd jumittaa humalasähläyksen takia.

    Astro kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Motörhead!!! Jotenkin varsinkin Iron Fist

    PeeHoo kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Aamulla on kauhistuttavaa setviä sitä epäjärjestystä jonka edellinen ilta on jättänyt jälkeensä, pahimmillaan vinyylit on ilman suojapussia ympäriinsä ja cd-levyt epämääräisissä kasoissa ilman koteloa. Tuntuu että krapulakin helpottaa heti kun levyt on löydetty ja sijoitettu omille paikoilleen.
    .


    Jep, ja se fiilis: "Ei helv..., kuuntelinko mä TUOTAKIN!?" :shock: :oops: :lol:

    Jammo kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Aamulla on kauhistuttavaa setviä sitä epäjärjestystä jonka edellinen ilta on jättänyt jälkeensä, pahimmillaan vinyylit on ilman suojapussia ympäriinsä ja cd-levyt epämääräisissä kasoissa ilman koteloa. Tuntuu että krapulakin helpottaa heti kun levyt on löydetty ja sijoitettu omille paikoilleen.
    .


    Jep, ja se fiilis: "Ei helv..., kuuntelinko mä TUOTAKIN!?" :shock: :oops: :lol:


    Minkälaista sakkia te oikein olette? :shock:
    Käytätte varmaan CD-levyjä pullojen alusina, epäilen! :?
    Minunlaiseni siisti mies saa rytmihäiriön jo pelkästään elvistelyjänne lukiessa... :wink:

    Kcrimso kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kyllä mä olen humalassakin tajunnut levyt laittaa nätisti takaisin koteloihin. Ainoa ongelma on aamulla ison levypinon siirtäminen olohuoneen pöydältä takaisin levyhyllyyn.

    didja kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Normaalissa olotilassa levyjen käsittely on äärimmäisen varovaista ja tarkkaa. Mutta koska ihminen ei tunnetusti ole fiksuimmillaan humalassa, niin leväperäisyys kaiken suhteen alkaa rehottaa; tarkoin varjeltu levykokoelma saattaa kärsiä vastuuttoman juhlijan toimesta, kuten kärsivät myös naapurit äänenvoimakkuudesta joka on suoraan verrannollinen veren alkoholipitoisuuden kanssa. Muutaman kerran on virkavaltakin vieraillut laittamassa volikkaa pienemmälle.

    pinulk kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kyllä mä olen humalassakin tajunnut levyt laittaa nätisti takaisin koteloihin.

    Ongelmana on että niitä ei laita omiin koteloihin, vaan ne löytyvät hyvinkin "eklektisesti".

    Kcrimso kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0

    Ongelmana on että niitä ei laita omiin koteloihin, vaan ne löytyvät hyvinkin "eklektisesti".


    No pääasia että päätyvät johonkin koteloon ja näin ollen säilyvät ehjinä. :)

    MZ kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Joo, se siirto-operaatio: ensin levy cd-soittimesta koteloonsa, josta löytynyt levy taas omaansa jne. Siinä saa jopa käsityksen missä järjestyksessä on mitäkin kuunnellut.
    Vinyylien kanssa olen huomattavasti tarkempi, eikä niitä oikeastaan humalassa viitsi kuunnella.

    Minulla ei ole virkavalta vieraillut (musiikin takia...), mutta naapurit ja kämppikset (silloin kun niitä oli) ovat sentään valittaneet.

    Kcrimso kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Vuosia sitten kun kaverin luona musiikkia niin virkavalta saapui paikalle King Crimsonin Redin soidessa melkoisella äänenvoimakkuudella. Tarkastettuaan ensin onko meistä "haku" päällä poliisit olivat varsin leppoista väkeä ja tutustuivat kaverini levyhyllyyn mielenkiinnolla. Muistaakseni ainakin The Alan Parsons Project sai roimasti kehuja osakseen. :D

    OttoM kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kolmatta promillea lähestyttäessä Dannyn tuotanto alkaa kuulostaa "paremmalta" ja "paremmalta" :twisted:. Tätä vaihetta ennen toimivat samat levyt kuin selvänäkin.

    huu kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Musiikin kuuntelu humalassa menee ihan hukkaan ja levyt joutuu vaaralle alttiiksi -> mitä suurempi gänni, sitä suuremmalla varmuuvella musiikki ei soi.


    Itse en selvinpäin musiikkia juuri kuuntele. Humalassa melkein kaikki kuulostaa (ja näyttää) paremmalta ja yleensä kavereilta joilla on juopottelemassa löytyy Floydia. Wish You Were Here ja Animal silloin useimmiten soi. Baarissa sen voi korvata kätevästi Uriah Heepillä tai Deep Purplella.

    Kcrimso kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0


    Itse en selvinpäin musiikkia juuri kuuntele.


    :o kreiziä!

    Vyötiäinen kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Jurrissa menee aikalailla sama musiikki kuin selvänä. Kaari kulkee yleensä rauhallisemman progeilun kautta suoraviivaisempaan rokkiin ja aina metalliin saakka. Circlen Sunrise tosin soi känässä poikkeuksetta aina.

    Pitäiskö listata myös ns. pilvilevyt? :wink:

    Pseudonyymi kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kännissä tulee kuunneltua yleensä jotain ihan muuta ku progea. Sitä kuunnellaan sitten myssyn kans. Ennemmin vaikka turpiinvetometallia tai jotain muuta vähemmän rönsyilevää.

    Viikko sitten mun kämpille tuli yks tyyppi tinaan, enkä saanu sitä lopulta millään lähtemään pois. Sitten keksin laittaa Davisin Kind Of Bluen soimaan. Ei menny ku joku 10 minsaa ja tää kaveri oli poissa. Jazz on niin monikäyttöistä.

    didja kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Pöhäyttelylevyt on aivan eri juttu taas... Tohtiiko moisia miettiäkään näin asiallisella foorumilla? :lol:

    Vyötiäinen kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Pöhäyttelylevyt on aivan eri juttu taas... Tohtiiko moisia miettiäkään näin asiallisella foorumilla? :lol:


    Samaa mietin minäkin.

    PMMP:n Matkalaulu on hyvä biisi kännissä.

    Pseudonyymi kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0

    PMMP:n Matkalaulu on hyvä biisi kännissä.

    Matoja on mun mielestä parempi.

    Titus kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Devin Townsendin Earth Day raikaa lähes joka kuppikerta omaksi ja naapurin iloksi.

    MZ kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0

    Matoja on mun mielestä parempi.


    Pilvisinä iltoina sitten "Madot on mun mielestä parempia"?

    kissamies kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0

    Devin Townsendin Earth Day raikaa lähes joka kuppikerta omaksi ja naapurin iloksi.


    Sama homma täällä ja muutenkin Deviniä tulee kuunneltua erityisen paljon kännätessä. Freak Kitchen ja Jelly Fish tulevat nyt ensimmäisinä mieleen omina "jurrilevy" suosikkeina.

    Echolyn unohtui, sitä on tullut kuunneltua erittäin paljon, Stars & Gardens dvdeeltä olen yrittänyt näyttää kavereille kuinka hieno kappale MEI on mutta eihän ne mitään tajua.

    OldfieldOlli kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Meidän perheen matematiikkaa:
    Yes,tai lähes kaikki proge=varma sanaharkka=perjantai pilalla!

    Italialainen pop=vaimo tykkää/minä en=perjantai pilalla!

    Pink Floyd 1973-2004-Timen kellot tai Genesis+perjantaikaljat= ei riitaa vaimon kanssa

    MZ kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Meidän perheen matematiikkaa:
    Yes,tai lähes kaikki proge=varma sanaharkka=perjantai pilalla!

    Italialainen pop=vaimo tykkää/minä en=perjantai pilalla!

    Pink Floyd 1973-2004-Timen kellot tai Genesis+perjantaikaljat= ei riitaa vaimon kanssa


    Miten olisi italoproge+olut?

    Kcrimso kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ensimmäinen olutpullo aukesi juuri ja Drama lähti soimaan.

    Jammo kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Siivouspäivä. Oluet ovat vasta viilenemässä. Abban Super Trouper saattaa olla "täydellinen" jurrilevy. Sehän nähdään illan mittaan. 8)

    PeeHoo kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Taidankin lähteä tästä kotio, alkoi kummasti janottamaan...

    Niin, ja italoprogea minäkin olisin OldfieldOllille suositellut.

    OldfieldOlli kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Perkama,pitääköhän tässä ruveta hankkimaan italoprogea.Ties vaikka menisi vaimollekin.Suosituksia bändeistä...

    pinulk kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Piipahda täällä.

    http://www.progarchives.com/subgenre.asp?style=28


    Jammo kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Oluset on korkattu tässä lyhyen tauon aikana ja nyt on siirrytty Metallicaan. Tosin pari lasia "simaa" on ollut pakko nauttia jo ekan siivousvaiheen aikana. Emäntä pahus muuten haistoi ettei ihan tavallisesta simasta ole kysymys...
    Kun keksisi hajuttoman alkoholijuoman :roll: sille olisi ukkomiehillä kysyntää...
    (jatkuu)

    MZ kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ja kaappijuopoilla.

    Olen ilmeisesti jo jurrivaiheessa, kun kuuntelen Burzumia ja Mayhemia, vaikka vielä en paljon ole tuoremehua nauttinutkaan.

    Jammo kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ja kaappijuopoilla.

    Olen ilmeisesti jo jurrivaiheessa, kun kuuntelen Burzumia ja Mayhemia, vaikka vielä en paljon ole tuoremehua nauttinutkaan.


    Ovatkos Burzum ja Mayhem tätä raskaampaa äänentuottoa?
    Sellaiset ovat hyviä imurointivaiheessa!

    MZ kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0

    Ovatkos Burzum ja Mayhem tätä raskaampaa äänentuottoa?
    Sellaiset ovat hyviä imurointivaiheessa!


    Varsin heleä-äänisiä laulajiahan Varg ja Maniac ovat.

    Hezzu kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kun keksisi hajuttoman alkoholijuoman :roll: sille olisi ukkomiehillä kysyntää...


    Mitä iloa on kännäyksestä jota ei muut huomaa? ;)

    Janus kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kännissä tulee kuunneltua enempi yksittäisiä biisejä. Stoogesia, Motörheadia, brittipoppia...

    Vyötiäinen kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Hemmetin yllyttäjät! Jouduin käymään ostamassa kaks mäyristä kalsarikännittelyyn. Van Der Graafista nyt siirrytty Rushiin. Cygnus X-1!

    MZ kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Vodkapaukku ja kippis!
    Tämä ketju rikkoi tabun, ja paljasti Sokrulaisten todellisen luonteen...

    Vyötiäinen kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Vodkapaukku ja kippis!
    Tämä ketju rikkoi tabun, ja paljasti Sokrulaisten todellisen luonteen...


    Joo, mä ainakin oon parantumaton juoppo.

    Jammo kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mä en ole mikään juoppo! Mä vaan olen janoinen! :lol:

    Jammo kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Viikkosiivoukset on tehty!
    Voisin ryypätä ellei huomenna olisi taloyhtiön talkoot ja joudun itse hoitamaan vääpelin tehtäviä... :cry:
    No, joskus iltapäivällä huomenna olen varmaan kaikki hankinnat saanut hoideltua ja SITTEN voin tyhjentää itse hankkimiani taloyhtiön olutkoreja, jee!

    PeeHoo kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Vasta eka lasi punaviiniä menossa..Emäntä oli saanut asiakkalta bägin lahjaksi, mutta pelkää migreeniä.. Voivoi, onneksi apu löytyi läheltä. :P
    Jumituin tänne: http://www.progarchives.com/subgenre.asp?style=28

    ja parhaillaan soi Alphataurus (kiitokset linkistä pinulk!). Vyötiäinen mainitsi VDGG:n - World Record ja Godbluff ovat aivan loistavia jurrilevyjä! Tymäköitä riffejä ja tiukka etukeno! "Here she comes..."!!

    Lerxst kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ensimmäinen olutpullo aukesi juuri ja Drama lähti soimaan.


    Testaan tuon kyllä huomenna. En muistaakseni ole kuunnellut kännissä... :wink:

    Vyötiäinen kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Meikä vaan valvoo ja juo. Anatheman Judgement on kova levy.

    PeeHoo kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Meikä vaan valvoo ja juo. Anatheman Judgement on kova levy.


    Huomenta. Mikäs sitten on hyvää darramusiikkia? :wink:

    MZ kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0

    Huomenta. Mikäs sitten on hyvää darramusiikkia? :wink:


    Huomenta. Minulla toimii parhaiten hiljaisuus.

    Hesarin mukaan eilinen palo saattaa aiheuttaa vielä tänäänkin päänsärkyä ja pahoinvointia. Koskenee myös sitä television välityksellä katselleita.

    Jahnu kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Absoluuttinen Nollapiste helpottaa mun kankkusia, etenkin ne vanhemmat levyt.

    Vyötiäinen kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Huomenta. Mikäs sitten on hyvää darramusiikkia? :wink:[/quote]

    Huomenta. Darrassa parasta on linnunlaulu ja veden solina, rasvainen pitsa ja yks kylmä olut.

    OldfieldOlli kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kanuunamusana menee muuten hyvin Camel.Nousuhumalassa Pink Floyd kuullostaa uskomattoman hienolta.(Pulse levylautasella,kaljatuppi kätösessä)

    Jammo kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Hei, 12 tuntia talkootöitä takana ja about 8 kaljaa myös!
    :lol:
    Mikään älyllisesti vaativa musa ei nyt voi tulla kyseeseeen, joten Abba soi jälleen!
    Super Trouper ! Yess! Upeaa muzakkia! Sopivaa kaljahöyryiselle ja väsyneelle miehelle. :wink:

    pinulk kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Taantumus vuosi 2006 miinus 30 v.

    Jammo kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Nicon The Marble Index toimii tosi hyvin!

    Markkutapio kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Hurriganes on hyvä kaveri pohjille ennen liikenteeseen lähtöö. Beatlesia soimaan jos laulattaa.

    pinulk kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Closer to Heaven: Soundtrack

    Pet Shop Boys musiikki kolahtaa!

    Janus kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mikäs sitten on hyvää darramusiikkia? :wink:

    Morphine.

    k.p.tikka-ri kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Työväen lauluja, koko Love Recordsin kataloogi!

    didja kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0



    Jee jee, tänään huikalle!!


    :lol:

    PeeHoo kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Tulipa mieleen kun tämä ketju on taas esillä & ajankohtainen (perjantai) niin joskus aikoinaan tuli yhden kaverin kanssa naurettua jurrissa lähes taju kankaalle kun kuuntelimme E.L.O:n Eldoradoa.

    Jeff Lynnen naukuva ääni yhdistettynä mahtipontisiin sovituksiin on jotain aivan käsittämätöntä! :lol:

    Ja huom: tämä on ollut joskus suosikkilevyjäni!

    Uni kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Lard toimii aika kivasti nousuhumalassa. Ja yleensäkin Jello Biafran möykkääminen.

    PeeHoo kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    System of a Down - Mezmerise
    (onneks ei tarvii tänä vuonna mennä yksiinkään koulujuhliin) :wink:
    Kippis!

    Markkutapio kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Tulipa mieleen kun tämä ketju on taas esillä & ajankohtainen (perjantai) niin joskus aikoinaan tuli yhden kaverin kanssa naurettua jurrissa lähes taju kankaalle kun kuuntelimme E.L.O:n Eldoradoa.

    Jeff Lynnen naukuva ääni yhdistettynä mahtipontisiin sovituksiin on jotain aivan käsittämätöntä! :lol:

    Ja huom: tämä on ollut joskus suosikkilevyjäni!

    Joskus aikoinaan... :?: onko näiden naurujen jälkeen tullut kuunneltua, tai paremminkin... onko tehnyt mieli kuunnella?
    Itsekin laitan välillä ELO:a kuulumaan, mutta huumoribiisejä siellä ei muistaakseni ole.

    PeeHoo kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    [
    Joskus aikoinaan... :?: onko näiden naurujen jälkeen tullut kuunneltua, tai paremminkin... onko tehnyt mieli kuunnella?
    Itsekin laitan välillä ELO:a kuulumaan, mutta huumoribiisejä siellä ei muistaakseni ole.


    Joskus aikoinaan: 80-luvun lopulla.
    Joo, eihän se selvin päin niin hassulta kuullosta. :wink:
    ELO oli mulle ehdottomasti tärkein bändi joskus 15 -kesäisenä (70-luvulla)ja toimi jonkinlaisena siltana Sladen ja Genesiksen välillä. :)

    Kyllä on ollut mielessä päivittää vinyylit cd -muotoon.

    Lerxst kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Train of thought on viime aikoina toiminut pikku kalsarikänässä. Täytyy ottaa herjaavat sanani kyseisestä levystä takaisin näin parin vuoden jälkeen ja todeta, että kyseessä on sangen mainio levy ja paljon parempi kuin Octavarium.

    Kcrimso kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Noh, TOT onkin kevyesti paras Dream Theater levy.

    Lerxst kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kyllä tuo kärkipään tuntumaan kipuaa. 6 degrees, Scenes ja Infinity ovat kovia myös. Octavaari putoaa sinne Images & Wordsin kaveriksi. Huonoimmat lienevät ilman muuta Awake ja When dream and day unite. Ai niin joo, tämähän oli jurritopikki. Noh, pikku jurrissa sitä ollaan taas... :wink:

    Markkutapio kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    ...ELO oli mulle ehdottomasti tärkein bändi joskus 15 -kesäisenä (70-luvulla)ja toimi jonkinlaisena siltana Sladen ja Genesiksen välillä. :)

    Kyllä on ollut mielessä päivittää vinyylit cd -muotoon.

    Tarkistin tuossa... eihän mulla ollutkaan ELO:a kuin Greatest Hits, mutta sitä hartaammin oon kuunnellut. Pitää hommata lisää jossain vaiheessa. Sladet mulla on pääosin vielä näköjään C-kasettimuotoa 70-luvulta, CD-hankintaan nekin joskus. Kirjastosta tuossa keväällä lainasin Sladen "You Boyz Make Big Noize"-CD:n, olin lopettanut yhtyeen seuraamisen -80-luvun alussa ja oli yllätys että olivat tehneet tuon -87 ja edelleen nettitiedon perusteella ovat tehneet levyjä vielä tälläkin vuosituhannella. Oli aika erilaista tuo -87 tyyli, mutta hyvää kuiteskin.
    Hassu juttu muuten, tytär on kova Queen-fani. Tyrkytin hänelle ELO:a sillä että löytyy yhtäläisyyksiä, ei kelvannut. Mutta tämä -87 tyylin Slade kelpasi heti.

    Janus kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Itsekin laitan välillä ELO:a kuulumaan, mutta huumoribiisejä siellä ei muistaakseni ole.

    Jungle oli muistaakseni tahattoman koominen.

    retrou kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    mun Jurrilevyjä:

    VU: bansku
    VU: s/t
    Doors: L.A woman
    Capt. B & HMB: safe as milk
    Adverts: kokis
    Bauhaus
    New york dolls..
    jne....

    PeeHoo kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0

    Jungle oli muistaakseni tahattoman koominen.


    No niin, kaikki mukaan!

    I was standing in the jungle, I was feeling alright
    Mmmhmmm, Mmmhmmm
    I was wondering in the darkness, in the middle of the night
    Mmmhmmm, Mmmhmmm
    The moon began to shine, I saw a clearing ahead
    Mmmhmmm, Mmmhmmm
    But what's that going on, I think I'm outta my head
    Mmmhmmm, Mmmhmmm

    Chooka chooka hoo la ley
    Looka looka koo la ley

    A hundred animals were gathered 'round in the night
    Mmmhmmm, Mmmhmmm
    And they were singing out a lovely song under the pale moonlight
    Mmmhmmm, Mmmhmmm
    I stood and stared for quite a while
    Then a lion sang to me and smiled:
    "Come join us if you so desire."

    They sang
    Chooka chooka hoo la ley
    That's what they sang
    Looka looka koo la ley
    Chooka chooka hoo la ley
    That's what they sang
    Looka looka koo la ley



    jne...

    Lerxst kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Onneksi en ole tuota koskaan kuullut. (((väristyksiä)))

    pasil kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Humalluspäissään menee melkeinpä sama kuin selvästä, mutta jotenkin valinnat painottuu linjalle Husker Du - Shitter Limited - Dark Funeral nykyään.

    retrou kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mites noi krapulalevyt? Ei välttämättä mitään avantprogea?

    Lerxst kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mites noi krapulalevyt? Ei välttämättä mitään avantprogea?


    Krapulassa ei yleensä huvita kuunnella mitään. Tuulen suhinaa ja linnunlaulua korkeintaan. Onneksi ei krapulaa ole aikoihin ollut :wink:

    poppi kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Musiikin kuuntelu humalassa menee ihan hukkaan ja levyt joutuu vaaralle alttiiksi -> mitä suurempi gänni, sitä suuremmalla varmuuvella musiikki ei soi.


    Tietokoneelle siirretty musiikki (levyiltä tietenkin, sen paremmin laittomia kuin laillisiakaan nettilatauksia en harrasta) on eritoten känni-iltoina hyödyllistä. Toisaalta levyt pysyy vaaravyöhykkeen ulkopuolelta, toisaalta levyjen vaihtaminenkin on sujuvaa kun ei tarvitse levyhyllyllä jatkuvasti rampata.

    Markkutapio kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Krapulassa ei yleensä huvita kuunnella mitään. Tuulen suhinaa ja linnunlaulua korkeintaan. Onneksi ei krapulaa ole aikoihin ollut :wink:

    Hurriganes on hyvä krapulassa, päässä jyskyttää rytmi jo valmiina.

    MZ kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Olen varmaan jotain jo tähän vastannut, mutta en jaksa käydä koko ketjua läpi, joten kertausta:
    humalassa riippuu seurasta, mitä kuuntelen. Useimmin kuitenkin jotain metallia. Progea tuntuu saavan aika heikosti menemään läpi. Kalsarikänneissä taas tyypillisesti ensin jazzia ja progea, sitten jotain blackmetallia ja illan edetessä päädyn johonkin järjettömän pateettiseen suomalaiseen musiikkiin, tyyliin Kaj Chydenius.

    Krapulassa ei pahemmin huvita musiikkia kuunnella.

    Lerxst kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0

    Hurriganes on hyvä krapulassa, päässä jyskyttää rytmi jo valmiina.


    Ganesin kuuntelu saisi meikäläisen pään krapulaiseksi jo selvin päinkin toteutettuna...

    Markkutapio kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ganesin kuuntelu saisi meikäläisen pään krapulaiseksi jo selvin päinkin toteutettuna...

    Vau... riehakas nousuganes ja ankea laskuganes... ja sitten g-rapula... hienoo että pystyt humaltumaan musiikista.