Moi anonyymi! » Login | Uusi käyttäjä

Ikoni

MZ kirjoitti noin 18 vuotta sitten (48 kommenttia)
Mitä pitäisi tehdä, kun saa sukulaiseltaan lahjaksi ikonin, jonka hän on itse tehnyt? Seinälle en sitä pysty laittamaan, mutta roskiskin olisi varmaan väärä paikka. Tosin lähempänä se on roskista kuin seinää.

+/- saldo : 0 |

    Hezzu kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Laita kaappiin piiloon, mutta muista ottaa se sieltä ja ripustaa aina seinälle kun ko. sukulainen tulee vierailulle ;)

    Markkutapio kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Vaihtoehtoja:
    - Säilytä, ehkä myöhemmin seinälle.
    - Myy se pois, äläkä päästä lahjoittajaa käymään kylässä enää.
    - Säilytä, myy kun lahjoittaja on out. Taitavien ikonistien tekemät kasvaa arvoa.
    - Luovuta antajalle takaisin selityksellä ettei sulla ole paikkaa sille ja haluat sen käytettäväksi.
    - Lahjoita kirkolle.
    - Käytä pannunalusena.
    - Säre se "vahingossa".
    Keksi itse lisää, mutta älä heitä ainakaan roskiin.

    MZ kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Onneksi kyseinen sukulainen ei koskaan tule vierailemaan. Luettuani tuosta Mikaelista on tehnyt mieli polttaa sekä ikoni että sen tekijä.

    Doc.B.D kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Se siis esittää arkkienkeli Mikaelia? Cool. Mikael on kansakuntien suojelusenkeli ja sen takia mm. Romanian Legionari -liike piti sitä tunnuksenaan ja sitä on sanottu myös Israelin suojeusenkeliksi. Mikael on kaikkien militanttien kristittyjen bestis. Mun serbi-natsi kaverit varmaan ottaisi ikonin mieluusti vastaan..

    Hmm.. lahjan myymistä ja edelleen lahjoittamista pidetään yleensä yhtä huonona ideana kuin sen poisheittämistä, mutta kun et usko, että kukaan uskomusolento pahastuu asiasta, niin mitään ongelmaa ei pitäisi olla. Miten iso ikoni on, oletko valmis luopumaan siitä postimaksuja ja nimellistä korvausta vastaan. Yksi tuttu vanhauskoinen serbi-ortodoksi tarvitsisi pian nimenomaan uskonnollisisisältöisen lahjan. (Liittyy rituaaliin, jossa teini-ikäiselle valitaan oman suojelupyhimys jne.)

    MZ kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    En välttämättä halua Israelin kansakuntaa suojeltavan, tai ainakaan osallistua siihen.

    Myyntiä pitää miettiä vielä hetki. Ikoni on sellainen neljän levyn DVD-boksin kokoinen, tosin painavampi. Kaupan päälle saattaisi tulla sitä kuplamuovia, jota on mukava rikkoa.

    Janus kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    http://194.252.88.3/rsweb2.nsf/sivut/viikon_kysymys_arkisto?opendocument&pageid=Content133809FEB09

    k.p.tikka-ri kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Gospodi, pamilui, papa, ja tvoi duhovnyi paravos!

    retrou kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Gospodi, pamilui, papa, ja tvoi duhovnyi paravos!


    Fuel of words? :)

    Doc.B.D kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Karjalaisilla ortodokseilla oli aikoinaan tapana ruoskia ikonia, jos asiat meni ns. päin persettä. Mitä jos MZ kokeilisi tätä käyttötarkoitusta?

    Kipsisillä Jeesus-patsailla on taipumus menettää pää minun läheisyydessä, mutta ei siitä sen enenpää.

    Mites muut suhtautuvat uskonnollisiin artefakteihin? Uskontotieteilijän ominaisuudessa itsellä on aikamoinen galleria alan "roinaa": Balilla käsinveistetty Shiva, käsinveistetty Vishnun pää, noin 30 cm kuparinen Buddha, 40 cm korkea huilua soittava Krishna, valurautainen Ganesha. Tiibettiläinen Valkoinen Tara, joka on koristeltu jalokivin, Shikhien käsinmaalattuja pyhimyskuvia jne..

    Hezzu kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mullon vajaa 5 cm korkee buddha-patsas, tollanen mutta musta:

    http://www.rising-dragon.co.uk/store/images/1gemBuddha.jpg


    Doc.B.D kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Sori, mutta toi on jokin kiinalainen (taolainen) onnen ja/tai vaurauden jumala.

    EDIT: perun puheeni, kun katsoin tarkemmin, kyllä se on Buddha, mutta kiinalainen kuitenkin. Itsellä on pelkästään intialaisia Hinajana-Buddhia, joissa näkyy kreikkalaisen taiteen vaikutus, sellaisia laihoja Buddhia siis..

    harmaa kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mites muut suhtautuvat uskonnollisiin artefakteihin?


    En käytä mutten myöskään riko.

    Lerxst kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Lasketaanko vanhat konserttiliput uskonnollisiksi artefakteiksi? Ei vaan, meillä on vuoden 1855 Uusi Testamentti, joka löytyi talon kätköistä. Tämä lienee se meidän artefakti sitten. :wink:

    Markkutapio kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Karjalaisilla ortodokseilla oli aikoinaan tapana ruoskia ikonia, jos asiat meni ns. päin persettä.[/quote]
    Tuo on kyllä omaa keksintöäsi tai joku on kertonut sulle omiaan :!:
    [quote]Mites muut suhtautuvat uskonnollisiin artefakteihin?
    Mulla on vain peilikaappi kylppärissä.

    Doc.B.D kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Karjalaisilla ortodokseilla oli aikoinaan tapana ruoskia ikonia, jos asiat meni ns. päin persettä.[/quote]
    [quote]
    Tuo on kyllä omaa keksintöäsi tai joku on kertonut sulle omiaan :!:

    Uskontotieteen prof. Juhani Pentikäinen kertoillut taas omiaan.. tieto on siis jostain 1900-luvun alusta.

    Markkutapio kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kait siin sitt o perä, ku iha oikke professori o nii sanonu.
    Monesti vaan on yksittäistapauksia yleistetty koko ryhmän tavaksi.

    Doc.B.D kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0



    Heikkikerkkanen kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0



    Mie voisin ottaa tämmösen.

    Doc.B.D kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    HeikkiK., jaksatko valottaa mulle yhtä juttua. Miten esim. Amnesty ja Greenpeace oikein mieltävät asemansa tässä yhteiskunnassa, kun nykyisin homma muistuttaa uskonnollista tuputtamista. Pitävätkö nämä tahot omaa asiaansa niin oikeana ja yleispätevänä, että sen eteen on oikein koko ajan häiritä ihmisten yksityisyyttä. Alkuviikosta Amnestyn "toimihenkilöt" pysäyttivät minut kaksi kertaa 200 metrin matkalla. Kun sanoin toiselle henkilölle, että voisivat lakata häiritsemästä, tämä huusi perääni "vai että häiritä" todella vittumaiseen äänensävyyn. Teki mieli sanoa, että hänellä on varmaan jokin hienonpi termi ihmisten eteen kävelylle, mutta en jaksanut ruveta sättimään itseäni 20 vuotta nuorempaa tyttölasta. Tänään taas kun seisoin paikallislinja-auton pysäkillä, joku neitonen tuli kysymään haluanko kuulla Greenpeacesta. En todellakaan halunut, koska olin tulossa äärimmäisen vittumaisesta palaverista. Kun sanoin, että en jaksa kuunnella mitään, henkilö toivotti "hyviä unia". Pitäisin tuotakin jonkinasteisena vittuiluna.

    Aikaisemmin kadulla asiaansa oli tyrkyttämässä vain Jeesus-psykoosista kärsiviä ihmisiä. Tämän jotenkin ymmärsi, koska tiesi, että heillä on harhainen käsitys oman asiansa merkityksestä. Nyt on pakko todeta, että myös näillä järjestöillä on harhainen käsitys omasta tärkeydestään.

    harmaa kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Sä et Doc vaan ole tarpeeksi katu-uskottavan näköinen. Koeta näyttää enemmän vaikka aseistetulta niin eivät uskalla tulla "häiritsemään" ja jos uskaltavatkin niin eivät ainakaan vittuilemaan. Onhan se vittuilua tosiaan häiritä ihmisten selkeitä kuvioita.

    Myös esim. tv-maksun tarkastajilla ja lappuliisoilla taitaa olla tällainen vastaava psykoosi päällä. Jatkuvasti häiritsemässä ja tuputtamassa omia sekoilujaan viattomille ihmisille.

    Doc.B.D kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0

    Myös esim. tv-maksun tarkastajilla ja lappuliisoilla taitaa olla tällainen vastaava psykoosi päällä. Jatkuvasti häiritsemässä ja tuputtamassa omia sekoilujaan viattomille ihmisille.

    Et sitten keksinyt yhtään huononpa analogiaa? Arvomaailman/yhteiskunnallisten toimintamallien kaupittelu on ehkä vähän eri asia kuin viranomaisten toiminta.

    Doc.B.D kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Sä et Doc vaan ole tarpeeksi katu-uskottavan näköinen. Koeta näyttää enemmän vaikka aseistetulta niin eivät uskalla tulla "häiritsemään" ja jos uskaltavatkin niin eivät ainakaan vittuilemaan. Onhan se vittuilua tosiaan häiritä ihmisten selkeitä kuvioita.

    Itse asiassa vähän ihmettelinkin, miksi Greenpeacen desantti lähestyy ihmistä, jolla on Harley Davidsonin camo-lippalakki ja paita, jossa on triskele (Afrikaanien valkoisen vastarinnan merkki.) Ääliöt.

    Heikkikerkkanen kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    HeikkiK., jaksatko valottaa mulle yhtä juttua. Miten esim. Amnesty ja Greenpeace oikein mieltävät asemansa tässä yhteiskunnassa, kun nykyisin homma muistuttaa uskonnollista tuputtamista. Pitävätkö nämä tahot omaa asiaansa niin oikeana ja yleispätevänä, että sen eteen on oikein koko ajan häiritä ihmisten yksityisyyttä.


    Face to face-rekrytointi on ainakin Amnestyn varainhankinnan yksi merkittävimpiä tulonlähteitä. Amnesty on käytännössä täysin riippuvainen suoraveloituksista.
    Järjestöt muistuttavat nykyjään melko paljon taloudenhoidoltaan ja strategiselta suunnittelultaan yrityksiä. Amnestyn Suomen osaston liikevaihto vastaa jo oikeastaan keskisuurta yritystä. Tähän yritystoimintaan kuuluu sitten aggressiivinen markkinointi ja tiukka suunnitelmallisuus. Järjestöt ottavat kaikki keinot käyttöön varainhankinnassa.

    Käytännössä paikallisryhmät eivät ole hyötyneet kasvavasta vakavaraisuudesta. Päin vastoin, paikallisryhmien tuotemyynti lopetettiin koska "sillä ei ole varainhankinnan kannalta merkitystä" ja "henkilökunnan resursseja meni hukkaan paikallisryhmien heikkojen tilitysten oikomiseen".
    Suomen osaston henkilökunta ja paikallisryhmät ovat siis aika usein tukkanuottasillaan siitä, mitä ylipäänsä amnestyn tehtävä on ja millä keinoin kampanjoidaan.
    Henkilökunta tosiaan muistuttaa tiukkoja firmanjohtajia jotka katsovat kasvukäyriä, eivätkä oikeastaan paljoa välitä siitä millainen kuva heistä välittyy. Paikallisryhmät keskittyvät sitten enempi varsinaiseen ihmisoikeuskeskusteluun ja vähän reflektiivisempään otteeseen.

    Doc.B.D kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kiitos seikkaperäisestä vastauksesta Heikki. Mulla ei ole tohon paljon lisättävää. Voin olla väärässä, mutta ainakin Turun ainoalla kävelykadulla toiminta on mielestäni niin aggressiivista, lopputulos voi olla miinusmerkkinen "imagon" kannalta.

    Kcrimso kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Voin olla väärässä, mutta ainakin Turun ainoalla kävelykadulla toiminta on niin aggressiivista, että homma voi tehdä hallaa koko toiminnalle.


    Näin on myös Helsingissä Aleksanterinkadulla. Todella raivostuttavaa touhua. Kun tietäisi edes saavansa rauhan osallistumalla (lahjoittamalla rahaa) toimintaan, mutta kun eihän se mitään auttaisi. Samalla tavalla sitä "tietoa" kadulla tuputettaisiin jatkossakin.

    OttoM kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kiitos seikkaperäisestä vastauksesta Heikki. Mulla ei ole tohon paljon lisättävää. Voin olla väärässä, mutta ainakin Turun ainoalla kävelykadulla toiminta on mielestäni niin aggressiivista, lopputulos voi olla miinusmerkkinen "imagon" kannalta.


    tuo kävelykatujuttu on kyllä totta. Yleensä "pääsen läpi" näyttämällä mahdollisimman vihaiselta. Kannattaa alkaa treenaamaan peilin edessä vihaisia ilmeitä :wink:

    EberkJuho kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0

    tuo kävelykatujuttu on kyllä totta. Yleensä "pääsen läpi" näyttämällä mahdollisimman vihaiselta. Kannattaa alkaa treenaamaan peilin edessä vihaisia ilmeitä :wink:


    Haha, itselläkin on käytössä kyseinen metodi. Ongelmana on vain se että Hare Krishnat ovat Greenpeace/Amnesty/vastaavia -tyyppejä pahempia, ja kaiken lisäksi kaduilla on myös puhelinliittymämyyjiä...

    harmaa kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0

    Et sitten keksinyt yhtään huononpa analogiaa? Arvomaailman/yhteiskunnallisten toimintamallien kaupittelu on ehkä vähän eri asia kuin viranomaisten toiminta.


    No itsehän sinä tuollaisen analogian otit käyttöön:

    "Pitävätkö nämä tahot omaa asiaansa niin oikeana ja yleispätevänä, että sen eteen on oikein koko ajan häiritä ihmisten yksityisyyttä."

    Onko se yksityisyyden häiritsemistä että joku tulee julkisella paikalla puhumaan? No ei ole kyllä.
    Ja että koko ajan? Muhahaha... :lol:

    Ite varmaan olen liian paljon spurgun näköinen etteivät yleensä tuputa mitään.

    PeeHoo kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mua ärsyttää nuo tyypit myös (hyvästä asiasta huolimatta!).
    Mutta matkaa on vielä Kairon tai Bangkokin basaareihin. :)
    Ykskin tuttu uhkasi ottaa ruoskan mukaan jos vielä Epyktiin eksyy..

    Doc.B.D kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Onko se yksityisyyden häiritsemistä että joku tulee julkisella paikalla puhumaan? No ei ole kyllä.

    On se, jos on tyrkyttämässä jotain aatemaailmaa tai luulee olevansa niin hauska/mielenkiitoinen että siitä kannattaa kertoa ventovieraallekkin. Mitä hittoa tästä tulisi, jos pitäisi kuunnella kaikkien tarjolla olevien ihmeellisten höpöttäjien tarinoita.

    En ole tästä erityisen ylpeä, mutta voin tunnustaa että minua lähestyvät kännikalat ja pultsarit saavat yleensä "kyytiä".

    harmaa kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mitä hittoa tästä tulisi, jos pitäisi kuunnella kaikkien tarjolla olevien ihmeellisten höpöttäjien tarinoita.[/quote]

    Mitä siitä tulisi jos ei kukaan ikinä puhuisi kellekään julkisella paikalla?

    Laita tulpat korviin tai osta iPodi kun kävelet julkisilla paikalla. Ei kukaan pääse häiritsemään.

    [quote]En ole tästä erityisen ylpeä, mutta voin tunnustaa että minua lähestyvät kännikalat ja pultsarit saavat yleensä "kyytiä".


    Huij. Särkylääkeriippuvainen antaa kyytiä jurriselle :O

    Doc.B.D kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0

    Huij. Särkylääkeriippuvainen antaa kyytiä jurriselle :O

    Ja pointti oli mikä? Särkylääkkeet pitävät minut työ- ja yhteiskuntakelpoisena. Mielenterveysongelmien omahoito alkoholin kanssa on ehkä eri asia.

    harmaa kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ja pointti oli mikä? Särkylääkkeet pitävät minut työ- ja yhteiskuntakelpoisena. Mielenterveysongelmien omahoito alkoholin kanssa on ehkä eri asia.


    Taitaa mennä taas vähän off-topic nämä meidän jutut.

    Kävin tuossa lenkillä ja nyt täytyy sanoa että olen jo pikkaisen unohtanut että mistä tämä oikein lähti.

    Eli ottaisko nyt vastaan inttäjän roolin vai kääntäiskö takkia ja jos niin mistä mihin... Hmm...

    Tai jos jättäs tähän. olkoon nyt emmä jaksa.

    aloc kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Aina kun käyn yliopistonkatua, niin kuljen kuulokkeet päässä. Näin vältyn värväyspyrkimyksiltä, jotka eittämättä agressiivisuutensa vuoksi ovat muuttaneet omia ennakkokäsityksiäni ko. järjestöistä.

    Tohon Heikin postaamaan Jeesus- kuvaan vielä sen verran, että yhtä hyvin voisin korvata jeesuksen kasvot (ja nimen) tuosta hassun hauskasta kuvasta jollakin post-modernilla ajattelijalla/ tms "kulttuurihahmolla" ja jutun sanoma pysyisi samana. Hassua miten fundamentalistiset uskovaiset sekä toisaalta kiivaasti vapautta ja oikeuksia mainostavat liberalistit/postmodernit älyköt/"vasemmistohipit" ovat melko samanlaisia mitä tulee diskurssin TODELLISEEN avoimuuteen.

    Itse pidän Jeesusta kovasti arvossa pyhimyksenä ja mystikkona, kuten myös toisaalta vaikkapa jotakin Foucault'a tai fyysikkoja Schrödinger ja Bohm jne jne. Kyllä maailmankatsomuksessa on tilaa useille tavoille hahmottaa maailmaa. Yksipuoliset näkemykset ovat tylsä juttu.

    Markkutapio kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Voisihan sitä kokeilla tuputtajille olla ylitsevuotavaisen ystävällinen ja kohtelias, se saattaisi tarttua ja tuputtajan ilme muuttua. Myös kieltäytyminen kuuntelusta samalla metodilla.
    Toinen keino on puhua itse enemmän ja kääntää puheet muihin asioihin, esim. sairauksiin.
    Esim. näin:
    - Jaa, mistäs olitte?
    - Amnestisista.
    - Jaa, se on paha sairaus se anemia, yhdelläkin tutulla oli kerran ja... jne.

    kissamies kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mä vedän samantien lättyyn jos joku kehtaa tulla lässyttämään mulle juttujaan julkisella paikalla. En rupee kyl yhtään kattoo kaikenmaailman mussuttajia tärkeine aatemaailmoineen, vaan paan samantien mavasikerin laulamaan.

    No onneksi ei tule kovinkaan usein kuljettua paikoissa jossa joutuu sietämään amnestyn ym. kätyreitä. Yleinsä yritän olla kiinnittämättä huomiota moisiin. Eniten kyllä vituttaa debiilit mannelaumat, lukuisten perseestä revittyjen kauppa artikkeleidensa kanssa.

    Doc.B.D kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mä vedän samantien lättyyn jos joku kehtaa tulla lässyttämään mulle juttujaan julkisella paikalla. En rupee kyl yhtään kattoo kaikenmaailman mussuttajia tärkeine aatemaailmoineen, vaan paan samantien mavasikerin laulamaan.

    Kannattaa kuitenkin olla tarkkana, ettei sekoita tavallista alkoholistia heroiinin ja speedin voimalla liikkuviin elämäntapaintiaaneihin. Täydessä heroiinipuudutuksessa oleva tyyppiä saa hakata pesäpallomailalla ja puntarilla olan takaa, eikä se tiedä siitä mitään. Kerran hypin vartin yhden pään päällä ja kun se ei ruvennut siitä tokentumaan, hain Parolan panssarimuseosta T-26:den ja suoritin sillä yliajon ja kunniakieroksen päälle.

    Sami kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    "Ei kiinnosta. Olen oikeistolainen." Tätä olen käyttänyt kun joku menninkäinen on lähestynyt lappujensa kanssa.

    Markkutapio kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    ...Kerran hypin vartin yhden pään päällä ja kun se ei ruvennut siitä tokentumaan, hain Parolan panssarimuseosta T-26:den ja suoritin sillä yliajon ja kunniakieroksen päälle.

    Varmaan vielä sen jälkeenkin hymyili yhtäpaljon kuin sinä :?:

    kissamies kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0

    Kannattaa kuitenkin olla tarkkana, ettei sekoita tavallista alkoholistia heroiinin ja speedin voimalla liikkuviin elämäntapaintiaaneihin. Täydessä heroiinipuudutuksessa oleva tyyppiä saa hakata pesäpallomailalla ja puntarilla olan takaa, eikä se tiedä siitä mitään. Kerran hypin vartin yhden pään päällä ja kun se ei ruvennut siitä tokentumaan, hain Parolan panssarimuseosta T-26:den ja suoritin sillä yliajon ja kunniakieroksen päälle.

    No siis vähintään, toihan on ihan järkeenkäypä menetelmä.

    PeeHoo kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    ..Kotonakaan saa olla rauhassa, taas vastasin yhdelle lehtimyyjälle.
    Vaikka olen lomalla niin vastaan silti outoihin numeroihin. Pari kertaa oon nimittäin meinannut pistää asiakkaalle luurin korvaan. Toisaalta jos aloittaa puhelun kysymällä "soitanko pahaan aikaan" niin saa kyllä syyttää itseään. :roll:

    Doc.B.D kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Varmaan vielä sen jälkeenkin hymyili yhtäpaljon kuin sinä :?:

    No emmätie, toi nyt on arkiruokaa. Kerroinko jo, että mulla on tapana vierittää Aurajoen rantaan sammuneet spurgut veteen? Silloin on yleensä vaikea pidättää naurua.

    Pseudonyymi kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ohhoh, onpa takalaitonta läppää. Mut alkuperäiseen aiheeseen: mä ainaski modaisin sitä ikonia sellaseks, et jaksaisin ite katella. Mulla oli joskus krusifiksi, ja jeesukselle maalasin nahkabyysat ja askartelin pienet arskat. Tarpeeks pientä viskipulloo en löytäny.

    Doc.B.D kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Siivosin kaappeja, ja mitä pirua: omistan näköjään noin 2 dl:n lasipurkin edesmenneen paavin siunaamaa vettä. En jaksa selvittää, miten se on eksynyt meitille, mutta asia on tosi kuin vesi. Kuka tietää, onko siunatussa vedessä viimeistä käyttöpäivää? Laskeeko siunauksen arvo potentiaalisesti vai miten; olisiko mahdollista että tällä voisi karkoittaa II. levelin piruja, mutta ei IIII. tason arkkisaatanoita. Kannattaako pistää Ebay´hyn myyntiin??

    harmaa kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kannattaako pistää Ebay´hyn myyntiin??


    No ota selvää.

    Doc.B.D kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0

    No ota selvää.

    Tiesin kyllä että tyhmään kysymykseen saa tyhmän vastauksen, mutta olisit voinut silti vähän tsempata.

    harmaa kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    olisit voinut silti vähän tsempata.


    Hyvä Doc! Ei muuta kuin pyhät vedet rahaksi! Vai tarkoititko jotakin muuta? :-)

    Markkutapio kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    ...onko siunatussa vedessä viimeistä käyttöpäivää? Laskeeko siunauksen arvo potentiaalisesti vai miten; olisiko mahdollista että tällä voisi karkoittaa II. levelin piruja, mutta ei IIII. tason arkkisaatanoita. Kannattaako pistää Ebay´hyn myyntiin??

    Jos purkin kannessa ei mainita viimeistä käyttöpäivää, on se ikuista. Arvo nousee samalla tavalla kuin taideteoksella taiteilijan kuoltua... ja vuosien saatossa arvo vaan nousee, joten harkintaa milloin laittaa myyntiin. Tällä hetkellä tosin Paavin sanojen arvostus on pohjalukemissa, joten ei ehkä kannata laittaa vielä myyntiin.