Moi anonyymi! » Login | Social login | Uusi käyttäjä

Hurriganesista elokuva

kite kirjoitti noin 18 vuotta sitten (9 kommenttia)
Jos nyt jotain sattuu kiinnostamaan, niin tässä infoa.
---

LEHDISTÖTIEDOTE
Julkaisuvapaa heti


HURRIGANESISTA TEHDÄÄN ELOKUVA

Helsinki-filmi tuottaa elokuvan suomalaisesta rock-musiikin kulmakivestä, Hurriganesista. Aiheensa näköinen, energinen ja viihdyttävä elokuva kertoo Remun elämäntarinan köyhästä mustalaispojasta suosion huipulle, 1970-luvun puoliväliin.

Elokuva tulee ensi-iltaan syksyllä 2007. Elokuvan ohjaa JP Siili. Hänen aikaisempia töitään ovat mm. Venla-palkitut tv-sarjat Juulian totuudet (2002) ja Rakastuin mä luuseriin (2005) sekä laajaa kansainvälistä levitystä saanut elokuva Hymypoika (2003).

JP Siilin lähtökohtana on kunnioitus tätä aikansa ilmiötä kohtaan. "Olin poikasena Hurriganes-fani. Bändi oli kiehtovan jännittävä, arvaamaton, oudosti energinen ja tyylikäs. Ganes-elokuva on unelma, jota en osannut haaveilla."

Siilin mukaan elokuva on suunnattu koko kansalle. "Tekeillä on väkevä biisi, josta nauttimiseen ei tarvitse olla fani, sillä Hurriganesin alkuvaiheet ovat täynnä vauhtia ja vaarallisia tilanteita - sekä loistavaa musiikkia."

+/- saldo : 0 |

    k.p.tikka-ri kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    ...ja Laardista sarjakuva.

    Markkutapio kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Iltalehdessä oli nettisivulla äänestys kuka näyttelisi Remua. Tosin tuosta porukasta ei mielestäni kukaan sovi rooliin.
    http://www.iltalehti.fi/kyselyt/200606210110508_ky.shtml


    Myös sen mielipide/keskustelu/leffat-osiossa voi esittää mielipiteitä esittäjästä.
    http://www.iltalehti.fi/keskustelu/thread.jspa?threadID=84797&tstart=0


    EsaJii kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Voi ei...no, tulkoon.

    Remu muuiten olisi varmaan päässyt pitemmälle, jos olisi syntynyt englantia puhumaan. Mutta kenties se rock ei silloin olisikaan niin kiinnostanut, olisi liian tuttu juttu ja Remusta olis tullut vain duunari tai..portsari.

    Doc.B.D kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Remu muuiten olisi varmaan päässyt pitemmälle, jos olisi syntynyt englantia puhumaan.

    Mitä kieltä Remu puhuu nyt - noin niinkun tarkkaanottaen??

    k.p.tikka-ri kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Joo! Ja Spede olisi varmaan päässyt pitemmälle, jos olisi syntynyt puhumaan venäjää; Ajatelkaa nyt, miten loistava Lenin-aiheisten elokuvien pääosan esittäjä hänestä olisi tullut...!

    Remu on muuten fiksu jätkä, et se siitä.

    PeeHoo kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    ...ja Laardista sarjakuva.

    Eikä yhtään hassumpi. Ja Jysäys on hyvä lehti!

    PeeHoo kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Voivoi, millaisen eepoksen Timo Koivusalo olisi Ganeseista saanutkaan aikaan..

    Markkutapio kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Viimeinkin pääsin katsomaan Ganes-leffan.
    Vaikka Hurriganes kuuluukin suosikkeihini, niin en koskaan ollut ajatellut että Remu olisi ollut tommonen panokone niinkuin leffa anto ymmärtää. Mites mulle jäi lehtikirjoitteluista mielikuva, että Remu valvoi leffan käsikirjoitusta ja kuvauksia... panokoneen maineenko hän halusi itsestään antaa?

    Muuten ihan hyvä leffa, mutta häiritsi että Albert Järvisen henkilökuva ei vastannut ollenkaan sitä mitä se todellisuudessa oli... näin ainakin minun mielestä. Saattoihan tietysti olla että Hurriganesin alkutaipaleella AJ olisi ollut tommonen yksinkertaisen oloinen mammanpoika, mutta sen yhden kerran mitä itse tapasin hänet kapakan vessan ovella vaihtaen katseita, niin siinä katseessa ei ollut hiventäkään mammanpoikaa... päinvastoin.

    Yawn kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Viimeinkin pääsin katsomaan Ganes-leffan.
    Vaikka Hurriganes kuuluukin suosikkeihini, niin en koskaan ollut ajatellut että Remu olisi ollut tommonen panokone niinkuin leffa anto ymmärtää. Mites mulle jäi lehtikirjoitteluista mielikuva, että Remu valvoi leffan käsikirjoitusta ja kuvauksia... panokoneen maineenko hän halusi itsestään antaa?


    Veikkaanpa, että moinen kuva ei ollenkaan haittaa herraa. Kaveri nimittäin porhaltaa ihan uutterasti naisten perässä vieläkin... :shock: