Gilad Shalit
pinulk kirjoitti noin 19 vuotta sitten (4 kommenttia)
Voiko joku selittää minulle miten Gilad Shalit voi olla niin tärkeä mies että Gaza pitää taas kerran miehittää hänen takiaan?
Vai onko oikeasti kyseessä jotain aivan muuta?
+/- saldo : 0 | Tweet
Voiko joku selittää minulle miten Gilad Shalit voi olla niin tärkeä mies että Gaza pitää taas kerran miehittää hänen takiaan?
Uuden pääministerin PR-kikkahan tämä on. Vastataan Likud-puolueen kritiikkiin ja jätetään heidät aseettomiksi.
Muutaman viikon päästä Ehud Olmert on taas rauhan mies ja rummutetaan kuinka Israel "vetäytyy" miehitetyltä alueelta: tuolloin liehitellään työväenpuolueeseen päin. Sisäpolitiikka on tuollaisilla alueilla tämmöstä, pelailemista.
Hyvä tekosyy lahdata taas muutama palestiinalainen.
Ehkä olen hölmö. mutta uutisissa ja lehdissä kyllä kerrotaan että juuri ne palestiinalaiset ovat pahoja.
Miksi siis Israel ei saisi puolustatutua kun niitä vastaan hyökätään Qassam raketein. Ja on kiviäkin heitetty!
Mä en jaksa enää noiden pellejen tekemisistä paljoa kiinnostua. Ei toi konflikti lopu ikinä. Vitun urpot! En kyllä väitä, että osaisin tilanteen hoitaa yhtään peremmin. Ehkä olis kuitenkin aika vähän ylpeyttään niellä, ja ennen kaikkea antaa anteeksi. Jos jokaisen menetyksen kostaa takaisin vähintään samalla volyymillä, ei siitä hyvää seuraa.