Moi anonyymi! » Login | Uusi käyttäjä

SACD:t

AcidMothersBadenbaden kirjoitti noin 18 vuotta sitten (7 kommenttia)
Eli kysymys niille, joilla on asiasta kokemuksia.

Mitä eroa on sillä, että on hyvät stereot ja joku 2000-luvun remasteroitu cd ja sillä, että on SuperAudio cd?
Konkretiaa kiitos.

+/- saldo : 0 |

    pinulk kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Minulla on niitä Can yhtyeen SACDitä, mutta ne ovat tavallisia stereomiksauksia. On hirveän hyvä ääni, mutta en ole rinnakkain kunnellut CDtä ja SACDtä joten en voi sanoa mitään niiden eroista.

    Mutta kun soittaa monikanavamiksauksia, niin silloin kyllä kolahtaa kovasti. Dark Side Of The Moon on ihan kuin uusi levy kun istuu äänimassan keskellä pimeässä.

    Ostin myös suuren Arvo Pärtin kuorolevyjä monikanavamiksauksina. On kyllä maagista istua kotona ja huoneessa soi kuin kirkkosalissa.

    Olen täysin myyty SACDlle! Mutta se kyllä vaatii monikanavavehkeet jotta saa ihan kaiken irti.

    StarLion kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    En kyl pysty kuvittelemaan kuuntelevani esim. Motörheadia monikanava systeemistä! Kyl kunnon rock pitää tulla edestä ja täysillä :D
    Toki joihinkin psyche juttuihin vois toimii hyvin. En kyl sen takia viitis alkaa systeemejä uusimaan.

    pinulk kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Meikäläisen "uusiminen" tuli siitä että ostin uuden DVD-soittimen, joka oli samalla SACD-soitin. Ennestään on monikanavasysteemit.

    En viitsi ostaa SACDnä sellaisia levyjä joita jo on CDnä. Mutta kyllä harkiten ostan niitä jos ovat ihan oikeita monikanavamiksauksia eikä mitää vanhoja monolevyjä feikkimiksauksena.

    Pitäisi kyllä yhden sortin hölmöys täydentää eli hankkia Talking Headsin Stop Making Sense vielä SACDnä, se kun on jo muodoissa LP, VHS, CD ja DVD.

    OldfieldOlli kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0

    Mutta kun soittaa monikanavamiksauksia, niin silloin kyllä kolahtaa kovasti. Dark Side Of The Moon on ihan kuin uusi levy kun istuu äänimassan keskellä pimeässä.


    Omistamistani SACD levyistä juuri DSOTM on ainoa jossa huomaan merkittäviä eroja.Myös soundit on kristallinkirkkaat.

    esim. Tubular Bells ei kuullosta SACD versiona yhtään erilaiselta mielestäni.Yleensäkään en ole 5.1 järjestelmän tai sorraundin ystävä vaikka sellaisetkin laitteet kotoa löytyy.Pidän kaikkein eniten 4-piste stereosta.Kajarit edessä ja kajarit takana ja stereona musa.Se vaan on mielestäni kaikista paras. :D

    retrou kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0

    Dark Side of the Disc

    vertailua Dsotm:n cd- ja sacd- layereistä.

    Yeti kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Sacd ja blue-ray. Oon ian pihalla näistä uusista formaateista. Ja viinylejiä kovasti haalimassa. Kohta varmaan alan kasvissyöjäksi ja ulkoinen olemus muuttuu epäsiistikisi. Aina ei voi pyyhkiä hyvin. Kännykkäkin on vanhaa mallia ja digiboxi puuttuu. Kai mä oon sit sellainen "wanna be" kultturelli, kuka uhmaa inssiopiskelijoiden statusta.

    :roll:

    Yeti kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Niin tosta Dark sidestä tuli mieleen, että sen kyllä kuuntelisin mielelläni "3D" muodossa.