Moi anonyymi! » Login | Uusi käyttäjä

Singlelevyt kunniaan !!!!

OldfieldOlli kirjoitti noin 19 vuotta sitten (7 kommenttia)
Mitenkäs sokrun väki tykkää kuunnella vahoja vinyylisinkkuja ja cd-singlejä vai kuunteleeko kaikki vain albumeita?

Itse olen juuri nyt höyrähtänyt kaivamaan esiin kaikki sinkut varastosta ja kuten levylautasraportistakin voi nähdä niin olen niitä soitellutkin ahkeraan :D Osasyynä tähän höyrähdykseen on se.että ostin juuri uuden vinyylikieputtimen.

Työlästähän tuo on vaihtaa levyä koko ajan.mutta jotenkin näin vuosien jälkeen tuntuu NIIN nostalgiselta. :lol:

+/- saldo : 0 |

JarkkoH kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Juu, välillä inostuu ja pitää soittaa iso läjä sinkkuja. Mulla on soittimessa sen verran työlästä tuo 33/45 nopeuden vaihto, että kun on sen vaivan nähnyt, niin sitten tosiaan pitää ottaa siitä kaikki irti. Eli parikymmentä punkkiseiskaa menee helpostikin siinä :)

J

retrou kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Juu, välillä inostuu ja pitää soittaa iso läjä sinkkuja. Mulla on soittimessa sen verran työlästä tuo 33/45 nopeuden vaihto

Miten sinun soittimessasi sitten vaihdetaan nopeutta?
    Sinä ilmeisesti kuuntelet punkkia ja progea ihan sopuisasti? Onko tästä mitään tarinaa, kumpi oli ennen? :)

JarkkoH kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Nopeuden vaihdossa pitää ensin ruuvata levyklamppi irti, nostaa levylautanen irti, siirtää sitä hihnaa, laittaa lautanen takasin ja sitten vasta rok. Ja sitten tietysti sama touhu uudestaan vauhtia hidastaessa. Ei viiti yhen sinkun takia vaivautua.

Punkki oli ensin, ja välillä innostuu vanhoja levyjä pyörittämään. Ei siinä oikeestaan sen kummempaa tarinaa ole. Pahin punkki-innostus meni ohi jo reilut 10 vuotta sitten. Jaa, no jotain King Crimsonia, Yesiä ja ELP:tä tuli kuunneltua paljon ennen punkkiaikojakin.

J

Markkutapio kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ei löydy ku yksi single, Dannyn ja Armin "Tahdon olla sulle hellä" (vaimon oma). Eikä ole tuotakaan kuunneltu vuosikausiin.

Lerxst kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Minulla on tallella ensimmäinen ikinä omistamani levy, joka on Middle of the Roadin "Chirpy Chirpy Cheep Cheep", 45 rpm seiskatuumainen. Sain sen joskus 1974 sellaisen pienen levysoittimen kera (sen rikoin aika pian...). Sitten on aika harvinainen isäni Saksasta ostama seiska Beatles with Tony Sheridan: "Why/Cry for a shadow" vuodelta 1962 muistaakseni. Saata n soittaa noita ainakin kerran, kunhan saan sen vanhan levarin soittokuntoon.

k.p.tikka-ri kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Noitapa 45tosia oon joskus divareistakin keräilly, mitkä nyt mielenkiintoisilta näyttävät...
    Tietty punk-aikana (ja siis vinyyliaikana ylipäänsä) noita tuli myös enempi hankittua, omakustanyeita ja sillei... Vaikka esmes Noitalinna Huraan!n eka ja jotain Johnny Spunkyja
    ja vaikka M.A.Nummisia, kun niitä ei vielä oltu Kiusankappaleille laitettu... Kyllä mä vieläkin myös sinkkukasoja divareissa & kirppiksillä tsekkaan, eihän toki kaikkea vieläkään ole cdistetty eikä netitetty... Viimeeksi taisin ostaa tuota lajia Benjamino Giglin ep:n Helmenkalastajat "Mi par dúdire ancora...."

Janus kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Joskus tulee ostettua cd-sinkkuja jos tulee vastaan halvalla. Sekin tuntuu usein turhalta kun bändi sitten julkaiseekin b-puolikokoelman.