Moi anonyymi! » Login | Uusi käyttäjä

Massive Attack

harmaa kirjoitti noin 19 vuotta sitten (11 kommenttia)
Näin hyvä bändi ansaitsee oman topicin.

Löysin vasta nyt Mezzaninen. Psykedeelisiä viboja, vaikka klubitunnelmaan sopivat trendikkäät bassosoundit ja laadukas tuotanto: tällaisesta levystä voi todella nauttia.

Liekö Massive Attack yltänyt yhtä uraauurtavaan suoritukseen tuon vuoden 1998 mestariteoksen jälkeen?

+/- saldo : 0 |

Kcrimso kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0

Liekö Massive Attack yltänyt yhtä uraauurtavaan suoritukseen tuon vuoden 1998 mestariteoksen jälkeen?

Eipä ole. Ei ennen eikä jälkeen. Mezzanine on todellakih Massive Attackin mestariteos ja yksi 90-luvun parhaita levyjä. Onhan ne Mezzaninea edeltävätkin levyt mainioita, mutta osa biiseistä on liian hipitihiphop tyylisiä minun makuuni. Eikä niissä parhaimmissakaan ole ihan samaa särmää kuin Mezzaninella. Mezzaninen jälkeen tulleet 100th Window ja soundtrack-levy Danny The Dog (kokonaan instrumentaalinen) ovat kyllä sinänsä ihan asiallisia levyjä, mutta jotenkin hieman hengettömiä ja turhan kliinisiä (etenkin 100th Window).

harmaa kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ehdinkin tuossa juuri lukea Wikipediasta hieman enemmän bändistä (siksi wikistä kun Massive Attackin oma kotisivu on käyttökelvoton, joku Flash-nero päästetty pelleilemään).

Aiemmat kokemukse Massive Attackista vain hajakuunteluita sieltä täältä. Protection kulki hyllyni kautta, möin pois kun ei oikein jaksanut innostaa, vaikka sen levyn avausbiisit ovatkin hyviä. Mezzaninen jälkeen ymmärrän paljon paremmin monien muiden bändien post-1998 juttuja. Siksi käytin sanaa uraauurtava.

EberkJuho kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mezzanine on loistava levy, vaikka Teardrop onkin Massiven Paranoid. 100th on paikoitellen aivan loistava levy, aika lähellä Mezzaninen äänimaisemia, mutta ei aivan edeltäjänsä tasoa.

Kahta ekaa levyä en oo kuullut, ja vähän pelottaa ees yrittää. Kuulin Blue Linesin ekan biisin...miten joku on onnistunut käyttämään maailman parasta bassoriffiä samplena ja epäonnistunut siinä!

Kuulin Blue Linesin ekan biisin...miten joku on onnistunut käyttämään maailman parasta bassoriffiä samplena ja epäonnistunut siinä!

Pöh, Safe From Harm on hieno biisi ja ehdottomasti niitä parhaita kipaleita kahdelta ekalta levyltä.

Vyötiäinen kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Protection on kyllä myös aivan loistava levy. Reilusti dubimpaa tavaraa kuin myöhemmät levyt. Levyn kohokohta taitaa olla Heat Miser.
    Blue Linesiin en aikoinaan innostunut. Mezzanine on kyllä silti bändin paras levy, Protection hyvänä kakkosena.

Onkos kukaan kuullut Mad Professorin remixausta Protectionista, nimeltään No Protection? Remix myi enemmän kuin alkuperäinen albumi. Lisäksi sen kehutaan olevan parempi kuin Protectionin. Kuulostaa siis todella hyvältä. Täytyispä hommata tuo.

Mä olen vuosia sitten kuullut ton No Protectionin. Ei tehnyt vaikutusta. Pitää antaa sille kuitenkin joskus uusi mahdollisuus.

Janus kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Onkos kukaan kuullut Mad Professorin remixausta Protectionista, nimeltään No Protection? Remix myi enemmän kuin alkuperäinen albumi. Lisäksi sen kehutaan olevan parempi kuin Protectionin. Kuulostaa siis todella hyvältä. Täytyispä hommata tuo.

Olen kuullut tuon kauan sitten enkä tykännyt yhtään. Ja pidän Protectionista.

Leppari kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kyllä Massive on mahtavaa. Blue Linesistä olen kuullut että se oli eka levy joka kuulosti 90 -luvulle tai jotain. Itselläni sitä ei ole, pitääpä hommata. Protection oli joskus ihan suosikkilevyjäni, nykyään enemmän iskee just se dubbiversio.

Mezzanine on kylmempi ja särmikkäämpi kuin Protection mutta en tiedä olisiko se nyt parempi, kyllä minä pidän myös Protectionin maisemista. 100th window... olikos se niin että Tricky läks lafkasta ton Mezzaninen jälkeen? 100 akkuna on oikeastaan Robert Del Najan soololevy. Eikä se nyt mikään kökkö levy mielestäni ole. On se parempi kuin Trickyn omat soolot mutta joo...

Toinen tyylinlajin mahtibändi on Portishead, varsinkin Dummy -levy. Portisheadiltakin on tulossa ilmeisesti uusi levy. Mihin muuten "Trip-Hop" hävisi? Kyllä tällaista tummaa tunnelmointia kuuntelee ihan mielellään, ainakin näin syysilmoilla.

EberkJuho kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Tricky lähti tokan albumin aikoihin, ja alkuperäisjäsen Vowles taas Mezzaninen aikoihin. 100th tosiaan on Del Najan soololevy, koska toinen varsinainen jäsen Daddy G oli levyn teon aikana isyyslomalla (vai mitenkä se sanotaan) jne.

Luin muistaakseni Soundista että Del Naja ja Daddy G ovat tekemässä uutta Massive Attack -levyä, mutta eri studioissa.

100th Window on liian kylmä ja kliininen mun makuuni. Ei se huono ole, mutta vähän mauton ja väritön.