Moi anonyymi! » Login | Social login | Uusi käyttäjä

Mitä paskaduuneja olette tehneet?

Lerxst kirjoitti noin 18 vuotta sitten (23 kommenttia)
Jotenkin inspiroi tämä ilmapiiri tähän threadiin... :wink:

Syntilistani on seuraavanlainen:

-kukkatarhan apulainen
-suunnittelija = planneri??? :wink:
-lehdenjakaja
-konepajatyöntekijä
-tuotekehityshemmo
-ilmastointiasentaja
-varastomies
-projektipäällikkö
-tekninen myyjä

Ja nuo eivät ole missään järjestyksessä. Minkähänlainen seuraava paskaduunini lienee? :wink:

+/- saldo : 0 |

    Hezzu kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    -levykaupan myyjä

    pinulk kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Opettaja.

    Aj juu mutta sitähän minä teen vieläkin!

    spiralake kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    -Nurmikon leikkausta ja roskien keräystä
    -Puhelinmyyjä
    -Mainosten jakaja (ehkä 8e sai pinkkojen jakamisesta joissa meni koko päivä)
    -Junien vesitys/paskahuussien tyhjennys/yms. paskimmat nakit ikinä huonolla palkalla ja rasittavilla vuoroilla (iss)
    -Junien korjaus (vr)... tästä sai sentään hyvää palkkaa ja homma oli lepposaa. Lähinnä paskainen työympäristö entisellä kaatopaikalla.

    Heikkikerkkanen kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    - tutkimushaastattelija
    - opettajan sijainen

    Prodigal kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    joo ei perkkele .. toi spiralakenkin mainitsema puhelinmyyjä on kyllä helvetti-nimisen planeetan metallinen ydin .. huhhuh kestin sitäkin aikanaan kaks viikkoa - sen verran että sain ostettua täyshintasen (500€) xboxin ..

    Vyötiäinen kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mä en oo muuta duunia tehnykään. Takana on siivousta, lehdenjakoa, matonpesua, puutarhatyötä... Noiden myötä mä oon muuttunutkin ihan paskaks jätkäks.

    JiiPee kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Paskaduuneja ei ole olemassakaan... ellei loka-auton (tai Lipposen virka-auton) kuljettamista kirjaimellisesti lasketa.

    Suomen ongelma tällä hetkellä on se, ettei ns. "paskaduuneihin" ole tekijöitä. Kaikki haluaisivat vain istua päätteen ääressä toimistossa. Se kun on muka jotenkin "hienompaa"?

    Kuinkahan suuri prosentti esim. rakennusmiehistä tulee jo Virosta? Täällä ylikoulutetaan jatkuvasti jengiä työttömyyskortistoon. Saat asialle vahvistuksen, jos keskustelet asiasta kenen tahansa liike-elämän huipulla olevan ihmisen kanssa.

    Tapasin tässä erään rakennusalan yrittäjän, joka kertoi olleensa saneeraushommissa suuressa toimitalossa Espoossa. Kaveri oli tietysti paikan päällä viikkokausia valvomassa töitä, ja hän naureskeli kuinka toimiston tytöt katsoivat "haalariduunareita" nenänvarttaan pitkin, mukaanlukien häntä itseään... jonka firman liikevaihto oli kymmeniä miljoonia Euroja. Ihmisen arvohan mitataan nykyisin rahassa, ja ironista on se, että jokainen noista "duunareistakin" tienasi vähintään kolminkertaista palkkaa toimistotyttöihin verrattuna.

    Kaikki työ on arvostettavaa, ja ylipäätään minkään työn kutsuminen "paskaduuniksi" on kyseenalaista.

    Ja kysymyshän on omista mieltymyksistä: istuminen konttorissa kravatti kaulassa... osastopäällikön valvovan silmän alla... juoruaminen... vuoden kohokohtana kahviautomaatin potkaiseminen... saattaa olla maanpäällinen helvetti jollekin.

    Kaikki duunit eivät sovi kaikille: Itse kannoin yhden kesän pianoja Helsinkiläisessä muuttofirmassa. Olen sen verran laiska luonne, etten tekisi ruumiillista työtä. Mutta on helvetin hyvä yhteiskunnan pyörimisen kannalta, että joku tekee.

    Doc.B.D kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kaksi vuotta postinkantajana, posti oli tuolloin valtionyritys; pisin sopimusjakso 3 kk, keskimääräinen 2 viikkoa.
    - High End -stereolaitteiden asentaja
    - Sairaala-apulainen
    -Talkkari
    - Copywriter
    -Verkkoviestinnän suunnittelija
    - Webmaster
    - Käyttöliittymäsuunittelija
    - oikolukija
    -viestintäkonsultti
    -planneri

    Doc.B.D kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Suomen ongelma tällä hetkellä on se, ettei ns. "paskaduuneihin" ole tekijöitä. Kaikki haluaisivat vain istua päätteen toimistossa. Se kun on muka jotenkin "hienompaa"?
    .

    EI PIDÄ KUULEMMA PAIKKANSA.

    EberkJuho kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Laskettaisko Kirkon leirillä soittaminen tähän, sain siis rahaa siitä?

    Nim. Kastamaton pakana

    Markkutapio kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Suomen ongelma tällä hetkellä on se, ettei ns. "paskaduuneihin" ole tekijöitä. Kaikki haluaisivat vain istua päätteen toimistossa. Se kun on muka jotenkin "hienompaa"?
    .

    EI PIDÄ KUULEMMA PAIKKANSA.

    Olen samaa mieltä kuin Doc tässä.

    iikori kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    -kasvien kitkijä
    -rakennusapumies
    -maalin haist...eiku valmistaja
    -ratatyömies
    -oluenpanijan apumies
    Kaikista sai koululainen/opiskelija aika hyvää liksaa eikä ollut
    kovin paskaista (paitsi maalitehtaan homma).Nyt sitä ollaan
    konttorirottana siistissä sisätyössä ja ollaan niin virkamiestä 8) :wink:

    OttoM kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Olen tienannut opiskelurahoja viime kesinä rakennusmiehenä. Ihan hyvän palkan olen saanut ja lisäksi oppinut pitäämään vasaraa oikeinpäin. :)

    kite kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    - porrassiivooja
    - hautausmaan hoitaja
    - kassa-myyjä
    - Keltaisen Pörssin ilmoitusten vastaanottaja
    - mansikanpoimija
    - postinlajittelija
    - kierrätyskeskuksen asiakaspalvelija

    Ja mitä kaikkea vielä...

    k.p.tikka-ri kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Minusta olennaisempaa käsitteessä paskaduuni on siitä maksettava huono palkka (vrt. nk. toimeentulotuki- tai työmarkkinatukityö!) kuin työn varsinainen sisältö. Tästä voisi puhua mm. sellaisilla käsitteillä, kuin Orjuuden Uudet Muodot....

    Ihmisarvon lokaan polkevaa syrjäyttämistä on myös tuo työvoimatoimen harjoittama käytäntö, että kun ihmistä on ensin kypsytetty (=mädätetty) useita vuosia kortistossa, hänelle tarjotaan jotain työnkorviketta tai kurssia, ja kun ihminen ei enää siihen pysty tai halua, usein silkkaa omaa ymmärtämättömyyttään (=sairauttaan!), tulee karenssia, ensin määräajaksi, pari kk, ja sitten, homman toistuttua pari kertaa, 5KK:n TYÖSSÄOLO-VELVOITE. Tämä ihmiselle, joka on niin sairas, ettei varmasti ikinä pääse näillä ehdoilla töihin, eikä toisaalta KELAn ihmeparantajalääkärien hylkäävien päätösten takia myöskään työkyvyttömyyseläkkeelle... Jos tämä ei ole SYSTEMAATTISTA SYRJÄYTTÄMISTÄ, niin mitä sitten?
    Paskaduuni!

    Markkutapio kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kuinkahan suuri prosentti esim. rakennusmiehistä tulee jo Virosta?

    Ulkomaalaisia Uudellamaalla n. 17 %, suurin osa Virosta.
    http://www.rakennuslehti.fi/lehdet/artikkeli.asp?cat=1&lehti=317&artikkeli=8831


    JiiPee kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kuinkahan suuri prosentti esim. rakennusmiehistä tulee jo Virosta?

    Ulkomaalaisia Uudellamaalla n. 17 %, suurin osa Virosta.
    http://www.rakennuslehti.fi/lehdet/artikkeli.asp?cat=1&lehti=317&artikkeli=8831


    Tuo lienee ns. "virallinen tieto". ns. "epävirallisia" työsuhteita ei näihin tilastoihin lasketa.

    Astro kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mainostenjakaja (ainakin omakotitaloalueella lapsityövoiman hyväksikäyttöä)
    hautausmaan hoitaja (mukavaa ulkotyötä, viikonloppuisin olin myös krematoriossa missä sai katsoa ihmisten palavan)
    sähkölaitoksen apupoika (lähinnä ruohonleikkausta ja halkojen hakkaamista, hiki tuli!)
    ikkunan pesijä (ainut, lyhyt pimeä pestini, vittumaista hommaa ja rahat jäi saamatta...)
    talkkari (nukuin usein krapulaani katolla ja otin aurinkoa, ei paskempaa)
    vahtimestari (melkoisen löysää myös)
    hampurilaisravintolatyöntekijä (kestin tasan yhden päivän)

    Kaikki on jollain tavalla kasvattanut.

    harmaa kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    - mainostenjakaja (teini-ikäisenä)
    - toimitusjohtaja (omassa firmassa)

    Siinäpä ne olivatkin. Tosin tuo jälkimmäinen pitää sisällään taas vaikka mitä. Yhdessäkään ns. perinteisessä kiinteäkuukausipalkkaisessa työssä en ole ollut. Tilaisuuksia on kyllä ollut mutten ole halunnut naimisiin kenenkään kanssa, olisi ehkä ollut terveellisempää kyllä se kuin vapaat suhteet.

    Jammo kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Enpä paskaduuneista oikein osaa proletaustani takia urpandeerata. Joitain kommentteja :
    Keskijohdon esimiestehtävät ovat surkeimpia hommia nykyään.
    Ylitöitä edellytetään ilman korvauksia, alaisia pitää potkia ja pomoja kumarrella.
    Onneksi pääsin niistä hommista eroon jo vuosia sitten.

    Raskain homma oli postinkantajana toimiminen v 1973 siis kesätöinä kuukauden verran. Siihen verrattuna seuraavaksi tekemäni sekatyömiehen hommat olivat hauskoja! Tupakkataukoja vedettiin vanhempien kaverien kanssa 15 minuutin välein, vaikken itse ole koskaan polttanutkaan... Fyysinen työ on aina sopinut minulle kunhan tietää milloin sen saa lopettaa. :wink: Postissa meni loppuviikosta aina pitkäksi. :?

    Kolmivuorotyötä tuli viitenä kesänä kokeiltua ATK-tulosteiden jatkokäsittelijänä ja mikrofilmausoperaattorina. Yövuorot menivät kyllä nuorempana ja kun töitä oli riittävästi, mutta oikeasti kauhistaisi joutua yövuoroon nykyään :shock:

    Jahnu kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Makkarankepittäjä ja -ruiskuttaja(verta,laskiä ja suolenpätkiä) Lisäksi kuorin keitettyjä lehmänkieliä. Örks...

    EsaJii kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Akvaariokalojen lajittelu ym, lammikoiden hoito. Kesäduunina, faija omisti sen kalafarmin FLoridassa, ulkolammikkoja, pitkiä ja kepeita. Ajettiin autolla ympäriinsä välineet takalavalla, ja katiskalla pyydystettiin kalat. 200 kalaa muovipussiin, styroksilaatikkoon se pussi ja lentorahtina lemmikkikauppaan. Faija ajoi itse ne lentokentälle.

    Markkutapio kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Historian kurjimmat työpaikat yleteemalla tiistaisin 14.11. alkaen klo 21.00, uusinnat la klo 17.00

    http://www.yle.fi/teema/dokumentit/historiadokumentti/id9410.html