Fantomas
AcidMothersBadenbaden kirjoitti noin 19 vuotta sitten (6 kommenttia)
Uusi tuttavuus, kuulostaa mielenkiintoselta, ehkä jotain The Ruinssin omaista havaittavissa.
Haluaako joku kertoa noista levyistä enemmän?
Haluaako joku kertoa noista levyistä enemmän?
+/- saldo : 0 | Tweet
Leffateemoista koottu The Director's Cut on ainoa Fantômas-levy jota olen jaksanut kuunnella useampaan otteeseen, se on vaan niin loistava. Self titled ja Delirium Cordia ovat enemmän sitä experimentaalia ulinaa joka ei kyllä paljoa nappaa. Melvinsin kanssa tehty Millenium Monsterwork live on ihan kelpo levy, vaan äkkiä siihenkin kyllästyy. Toivoisin että Fantômas tekee seuraavaksi jotain vähän normaalimpaa doomia antaen enemmän tilaa myös muille, eikä vaan Pattonille.
Fantomas esiintyi toissa kesänä Ruisrockissa.
Vaan näkemättä jäi aikatauluongelmien takia.
Fantômas tuli toissa kesänä nähtyä juuri Ruisrockissa ja olihan se aika kokemus. Director's Cut tosiaan on loistava levy, yksi parhaimpia cover-levytyksiä ikinä. Itse tykkään myös Suspended Animationista, joka toisaalta on sitä vähän kokeilevampaa Fantômasia. Vaikka eipä tuo nyt niin hämärää ole. Musiikissa ei vain ole varsinaista toistoa, jolloin juonesta kiinni saamiseen voi kulua pitkäkin tovi.
Delirium Cordian olen varmaan kerran jaksanut kuunnella ja ehkä jopa toisen yrittää. Ensimäistä, self titled, en ole kuullut. Rakenteellisesti Suspended Animation on samanlainen, eli levy sisältää monta lyhyttä rypistystä. Fantômas-levyn sisällöstä en kuitenkaan osaa sanoa mitään.
Se eka Fantômas on mahtava. Italohorror-hc -tunnemointia. Levy on ilmeisesti soundtrack 30-sivuiseen Fantômas-sarjikseen, biisi per sivu. Paljon suvantokohtia, hienoja soolo-osuuksia.
Suspended Animation on tungettu täyteen sampleja ja päähänlyöntiä. Siinähän on ilmeisesti yhdistetty Carl Stallingin Tom&Jerry / Maantiekiitäjämeininki hc/trashiin. Tuo debyytti on vaan dynaamisempi paketti ja sounditkin ovat hienot.
Delirium Cordia on kaamea tunnin sairaalapainajainen.
Vaikea ensimmäinen viesti lähtee...
Delirium Cordian olen kuullut, kertakäyttökamaa. Älä sitä ainakaan hanki.
Itse omistan Suspended Animationin, jonka rankkasin aika korkealle viime vuoden levyistä. Ei kyllä enää jaksa kuunnella, varsinkin kun Mike Patton ärsyttää entistä enemmän (herran perusmaneerit siis). Livenä vois kyllä olla eri asia...