Menopelivarusteet
Markkutapio kirjoitti noin 19 vuotta sitten (12 kommenttia)
Kymmenen vuoden kuluttua ajetaan toisenlaisilla renkailla.
Ovat kyllä aika luurankomaiset.
http://www.michelinman.com/difference/releases/pressrelease01102005a.html
http://images.google.fi/images?q=michelin+Tweel&hl=fi&lr=&sa=X&oi=images&ct=title
Ovat kyllä aika luurankomaiset.
http://www.michelinman.com/difference/releases/pressrelease01102005a.html
http://images.google.fi/images?q=michelin+Tweel&hl=fi&lr=&sa=X&oi=images&ct=title
+/- saldo : 0 | Tweet
cool
tahtoo polkupyörään
Ilmattomat renkaat ovat yksi niistä klassisista kuolleista ideoista, joita aina vain vuosikymmenestä toiseen joku jaksaa tuoda esiin muka uutena muka mullistavana innovaationa, mutta jotka tosiasiassa häviävät kaikessa mahdollisessa perinteisille ratkaisuille, jotka niiden olisi tarkoitus korvata. Saas nähdä...
Tämä saattaa tulla jäädäkseen. Onhan siinä kumin tarve huomattavasti vähäisempi ja ajattelusuunta on yleistynyt jätteiden vähenemiseen.
Liikenteessä katuvalaistuksesta huolimatta on nyt pimeää ja sateet häiritsevät näkyvyyttä. Suojatien ylittäjää tummissa vaatteissa ei autoilija huomaa helposti.
JALANKULKIJAT KÄYTTÄKÄÄ HEIJASTIMIA.
Citroenin C4-mallissa mainostetaan etupuskuria jalankulkijaystävälliseksi. Siinä on myös automaattinen seisontajarru ja mäkilähtöavustin. :shock:
Uudessa Toyota Prius-mallissa on pysäköintiavustaja IPA, jossa kamera kuvaa pysäköintialueen ja kuski syöttää tiedot ja irrottaa kädet ratista antaen auton pysäköidä itsensä.
http://video.google.com/videoplay?docid=-4986990301803129894
Citroenin C4-mallissa mainostetaan etupuskuria jalankulkijaystävälliseksi. Siinä on myös automaattinen seisontajarru ja mäkilähtöavustin. :shock:
Mitä enemmän tulee noita avuttomuusoptioita autoihin, sen huonompia kuskeja liikenteessä on jatkossakin. Jos ei mitään ymmärrä auton ohjaamisesta tai tekniikasta, on aika vaarallinen poropeukalo. :?
Itse kuulun niihin, jotka ajavat vanhan tekniikan autolla, koska niissä on se perstuntuma, niitä voi korjata itse, eikä niissä ole mitään turhaa. Omassa autossa ainoat lisävarusteet ovat ohjaustehostin ja keskuslukitus. Niin, ja kaiken lisäksi vielä takavetoinen! Sillä on paras ajotuntuma talvella. Ikänä en tästä menopelista luovu. Uudet autot saavat painua hittuun.
Mitä enemmän tulee noita avuttomuusoptioita autoihin, sen huonompia kuskeja liikenteessä on jatkossakin. Jos ei mitään ymmärrä auton ohjaamisesta tai tekniikasta, on aika vaarallinen poropeukalo. :?
Taitaa onneksi vielä tänäkin päivänä kuulua ajokortin saamiseen mäkilähdön ja pysäköinnin onnistuminen.
Ajokortti on, mutta onneksi ainoat menopelit ovat jalat ja fillari, ja tietysti joukkoliikennevälineet. Pyörästä tosin oli juuri hävinnyt venttiilit.
Ilmattomat renkaat, kylmäfuusio ja ikiliikkujat kuuluvat enämpi toiveajattelun piiriin, luulen ma.
Kutakin kolomea jatkuvasti rakennellaan, vaan aika näyttää mihin niistä on... :roll:
...Pyörästä tosin oli juuri hävinnyt venttiilit.
Oliko 16-valve? :wink:
Tällä palstalla näköjään 8 vuotta sitten tuotiiin esille uutuutena mäkilähtö- ja pysäköintiavustaja. Enpä olisi arvannut että omassakin autossa nuo joskus tulee olemaan, mutta niin se vaan nyt on vaikka minkä muun hilpetöörin kanssa... on kaistavahti, pitkien valojen automatiikka, peräänajovaroitin, sadetunnistin, peruutuskamera, ym.ym.ym.