Moi anonyymi! » Login | Social login | Uusi käyttäjä

Shub Niggurath

Kcrimso kirjoitti noin 22 vuotta sitten (12 kommenttia)
Shub Niggurathista ei ole muistaakseni koskaa puhuttu täällä (tai Colossuksessa) itse en ole koskaan kuullut sitä, mutta kiinnostaisi kyllä. Mistä levystä kannattaisi aloittaa tai onko tuo ylipäätänsä laadukas bändi. Ei kai se mitään Devil Doll spedeilyä sentään ole?

+/- saldo : 0 |

    Viukkis kirjoitti noin 22 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ensinnäkin Devil Doll ei ole spedeilyä, mutta toisekseen Shub-Niggurath ei ole sinne päinkään. Tosin minulla on todistusaineistoa vain bändin jälkimmäisen albumin C'Etaient de tres grands vents verran. Sellaista synkkää, hämärää avantgardemaalailua. Ei mikään hirveän kummoinen lätty, mutta Gnosiksessa se saakin pistekeskiarvokseen vain 9.70 kun taas monessa liemessä kiitetty esikoinen Les morts vont vite saa 11.16.

    Kcrimso kirjoitti noin 22 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Termi "spedeily" on suorastaan keksitty kuvaamaan Devil Dollia! :P
    Pitäisi varmaan sitten kaivaa tuo Les morts vont vite jonkin kiven alta. Ei varmaa ihan joka puodista löydy.

    Janus kirjoitti noin 22 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Pari kertaa hymähdin kun kuuntelin Devil Dollia mutta siinä kaikki. Ei ihmeempää vaikutusta tehnyt kuulemani levy, olikohan se Eliogabalus.

    Nanne kirjoitti noin 22 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Les morts vont vite on sellaista musaa josta Magma-fanit varmana pitävät, erinomaista taiteellista synkistelyä.

    Kcrimso kirjoitti noin 22 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Siis onko Les morts vont vite Devil Dollin vai Shub Niggurathin levy? Niillä parilla Devil Dollin levyllä jota minä olen kuullut ei ole ainakaan ollut mitään Magma-fania kiinnostavaa, jollaiseksi siis itseni lasken.

    Viukkis kirjoitti noin 22 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Shub-Niggurathin.

    Kcrimso kirjoitti noin 22 vuotta sitten+/- saldo : 0
    No niin sehän olikin todettu jo tuolla aiemmin. Stupid me... :(

    Janus kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Minuakin kiinnostaa tämä Shub-Niggurath, mutta mikä oikein on CDONista löytyvä levy Kinglike Celebration?

    Kcrimso kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mahtaisiko kyseessä olla kokonaan toinen bändi? Ei löydy Gnosiksestakaan tuon nimistä levyä Shub-Niggurathilta.

    darshan kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Shub-Nigguratheja on ainakin kaksi. Yksi niistä on paskaa meksikolaista black metallia. Se autenttinen ranskalainen avant-zeuhl-poppoo on tuottanut seuraavat ja vain seuraavat äänitteet:

    Shub-niggurath, 1985 (kasetti)
    Les morts vont vite, 1986
    Live, 1990 (kasetti)
    C'ètaient de très grands vents, 1991
    Testament, 2003



    Janus kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kiitos, tämä on hyödyllinen tietoisku. Kertokaa vielä, mitä tarkoittaa Shub-Niggurat. Joku taruhahmo?

    Viukkis kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    H.P. Lovecraftin pahiksia. Google kertoo lisää.