Moi anonyymi! » Login | Uusi käyttäjä

pc:n dvd-asema ei lue

retrou kirjoitti noin 18 vuotta sitten (11 kommenttia)
Tietsikan sysipaska dvdrw asema ei tunnista discejä. Onko mitään poppaskonsteja?

edit. siis kyllä se saattaa lopulta tunnistaa mutta kauan saa wenxlata.

+/- saldo : 0 |

    Doc.B.D kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Jos optiikassa on paskoa, DVD-puhdistuslevy voi kauttaa. Tietty mekaniikka voi olla rikki.. lappareiden levykelkat ja lukupäät voi mennä joskus "sijoiltaan". Hoitona nyrkin heristely ja laitteen ravistelu.

    PeeHoo kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Meikäläisen koneessa laite ei tunnista enää DVD-levyjä ollenkaan. Olen kuullut että tietyt ohjelmat, kuten Warcraft, saattavat poistaa ajurit kokonaan. Liekö urbaani huhu. Joka tapauksessa kävin Acerin sivuilla ja kun en heti löytänyt niitä ajureita niin jätin sikseen. Tyypillistä. :roll:

    harmaa kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Tällaisissa tilanteissa kannattaa ostaa uusi kone.

    PS: Jos retrou ihan oikeasti haluaa auttavia vastauksia niin voisi ehkä kiinnittää kysymyksen asetteluun vähän enemmän huomiota, ts. mitä yritetään tehdä, mitä täsmälleen ottaen tapahtuu, mitä virheilmoituksia tulee, jne. No, on tuossa alkuperäisessä kysymyksessä sentään paljon enemmän informaatiota kuin klassisessa "Kone ei toimi, mitä pitää tehdä?"-kysymyksessä.

    PeeHoo kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    No, on tuossa alkuperäisessä kysymyksessä sentään paljon enemmän informaatiota kuin klassisessa "Kone ei toimi, mitä pitää tehdä?"-kysymyksessä.


    Vuosia sitten kuulin kaverilta joka työskenteli Telen inet -helpparissa seuraavan stoorin: rouvashenkilö oli saanut tietokoneen joululahjaksi ja valitti että pedaali ei toimi.

    Ongelman ratkaisu: Otetaan se hiiri pois lattialta ja laitetaan pöydälle.

    OldfieldOlli kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    mulla on sellainen ongelma että tietsikan dvd asema on lakannut polttamasta dvd-r/rw levyille.Kun laittaa miinuslevyn asemaan se ilmoittaa jostain virheestä.dvd+ levyjen kanssa ei ole mitään ongelmaa.Ossaako kukkaan auttaa?????????Doc,Harmaa auttakee!!!!!!!

    OldfieldOlli kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    mulla on sellainen ongelma että tietsikan dvd asema on lakannut polttamasta dvd-r/rw levyille.Kun laittaa miinuslevyn asemaan se ilmoittaa jostain virheestä.dvd+ levyjen kanssa ei ole mitään ongelmaa.Ossaako kukkaan auttaa?????????Doc,Harmaa auttakee!!!!!!!


    Niin että jos joku osaa neuvoa,että mitä pitää tehdä niin olisin kiitollinen.Eli jostain syystä levyasema on alkanut hyljeksiä poltto-operaatiossa miinuslevyjä.

    harmaa kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Onko kyse nimenomaan aseman ongelmasta, ts. jos kokeilet polttamista jollakin toisella ohjelmalla kuin nykyisellä niin onko lopputulos sama?

    Doc.B.D kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Äkkiä tulee mieleen, että ajurien asennus on korruptoinut.

    OldfieldOlli kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    mulla on 2 poltto-ohjelmaa eli Nero ja DVD decrypter.Molemmilla sama juttu.
    Tarkoitatko Doc levyaseman ajureita?Eikös tuo ole plug and play laite?mulle vähän oudompia juttuja nuo asennukset.Auttaisiko asentaa XP uudestaan vai voiko siitä olla enempi haittaa?

    harmaa kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Itse kun operoin vain Linux-maailmassa nykyään niin en noista XP:n hienouksista lähde nyt arvailemaan. Se plug and play ei sinänsä poista ajurien tarvetta, ainoastaan tekee niiden asennuksen läpinäkyväksi. Koska ongelma ei ilmeisesti ole ohjelmariippuvainen niin ajuritasollahan sen vian täytyy sitten olla, olettaen tietenkin että asema ja kokeillut dvd-r(w)-aihiot ovat ehjät.

    OldfieldOlli kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Levyt ovat ehjiä sillä toimivat hyvin muissa dvd-soittimissani.Asema lienee ehjä koska kaikki polttamiset onnistuu plussalevyille.Täytyisi kai uskaltaa asentaa äkspee uudestaan kun välillä muutenkin kone tökkii.se vaan pännii jo etukäteen kun kuitenkin tulee ongelmia...