Moi anonyymi! » Login | Uusi käyttäjä

Painoindeksi

harmaa kirjoitti noin 17 vuotta sitten (90 kommenttia)

Palasokeri on kätevä

* leivontaan (3)
* kahvin kanssa (13)
* totaaliportaali (14)
* ei missään (8)
* ei kiinnosta (4)
* tsippa (1)


Toisessa topicissa tuli vähän ruokavalioista ja painoista puhetta. Joten tehdäänpä tästäkin äärimmäisen tieteellinen gallup-tutkimus sokrulaisten painoindekseistä. Painoindeksi BMI lasketaan kaavalla

paino / (pituus*pituus)

missä paino on kiloissa ja pituus metreissä.

"Esimerkiksi 70 kg painava 175 cm pitkä henkilö: BMI = 70 kg / (1,75 m * 1,75m) = 23 kg / m2, joten esimerkkihenkilö on normaalipainoinen." (wikipedia)

Myös nuo gallupin luokittelut ovat wikipediasta poimitut:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Painoindeksi


+/- saldo : 0 |

    Lerxst kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Minä äänestin. 29 taitaa olla.

    harmaa kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mulla on 26,7... Nuorempana sai syödä mitä tahansa miten paljon tahansa eikä kiloja silti kertynyt.

    Lerxst kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Sama vika. Kun täytin 28, aloin lihoa. Sen jälkeen on paino noussut 7 vuoden ajan jo pikku hiljaa. Paska juttu. Pitäisköhän lyhentää suolta tai ulkoistaa mahalaukku?

    Janus kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    24,3.

    iikori kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    25,6 eli lievästi läski. Duunifillarointi (22 km /pv), joka säistä huiolimatta jatkuu,pitää pahimmat läskit pois. Männä viikolla 11 km matkaan meni aikaa 1 h 35 min, mutta eipä tarvinnut lähteä illalla lenkille.

    Astro kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    27 eli about keskiverto lieväläskiys. Se olikin kyllä tiedossa. Viitisen kiloa pitäis ainakin tiputtaa, kymmenen olis jo huippuhyvä.

    StarLion kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    26. Sen siitä saa kun lopettaa tupakoinnin ja juo olutta ;-)
    Perkele, heti iski ahmimishäiriö ja sit kun sen saa kuriin niin onkin kiva koettaa saada kiloja pois. No, tietty röökin lopettamisesta paljon muita hyviä puolia, kuten et esim. rahaa jää levyihin enemmän :-)

    Kcrimso kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    21,9

    Laskuri elämää helpottamaan: http://www.painoindeksi.fi/laskuri.htm


    didja kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    21.6

    Ei toistaiseksi hätää. En saata hyväksyä jos alan joskus lihoa. Rööki ja dokaaminen pitää painon hyvin kurissa, ei jää rahaa ruokaan, eikä muista syödä. Terveellistä ;)

    Lerxst kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    21,9

    Laskuri elämää helpottamaan: http://www.painoindeksi.fi/laskuri.htm


    Senkin laiheliinit! Kyllä nyt tuli läski olo... :shock:

    EberkJuho kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    23.9

    Opiskelijan budjetti pitää huolen ettei lihoa. Harrastan nykyään myös urheilua 2-3 kertaa viikossa.

    Hesarissa oli muuten joskus väittely painoindeksistä, joku professori väitti että painoindeksi ei ole hyvä, kun se ei ota huomioon sitä ja tät.

    MZ kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    25.1 tuon Kcrimson linkin mukaan. Kun itse yritin laskea, haarukka oli 50-100. Onneksi olen saanut laadukasta matematiikan opetusta Helsingin yliopistosta joten tulos täytyy olla jotain 25-100 välillä.

    harmaa kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Onhan tuo aika vaativa laskutoimitus, pitää hetken keskittyä. Ensimmäinen virhemahdollisuus on laskea pituus senteissä eikä metreissä. Minäkin olen suorittanut Helsingin yliopistossa joitakin kymmeniä matematiikan opintoviikkoja, ja tein aluksi tuon virheen.
    Lisäksi voi mennä vikaan se, ettei ymmärrä sulkujen merkitystä. Eli tuon pituuden neliön pitää olla nimittäjässä.

    Haarukkaa, eli eri tuloksia jos tulee, niin rämpyttää laskut eri tavoin joka kerralla.

    Nykyisessä koulumaailmassa siitä kai saa plussaa kun on selvästi niin luova lapsi.

    Kcrimso kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    21,9

    Laskuri elämää helpottamaan: http://www.painoindeksi.fi/laskuri.htm


    Senkin laiheliinit! Kyllä nyt tuli läski olo... :shock:


    Mä olen siitä onnekas ettei minun ole koskaan tarvinnut tehdä mitään sen eteen että paino pysyisi kurissa. Tosin nyt iän (30v) ja elintason kasvun myötä olen valitettavasti huomannut että vatsan seutu alkaa kyllä paisumaan syö aivan mitä sattuu eikä harrasta lainkaan liikuntaa.

    Meetvurstin, johon viitattiin toisaalla, jätin toistaiseksi pois kun kolesteroliarvot olivat lievästi koholla. Sukuvika.

    Doc.B.D kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    30??? Mitä vittua, ei tota ole tehty arjalaisille teutooneille, vaan jollekkin pustan aropupuille. Viimeksi kun näin lääkärin, se oli kirjoittanut papereihin: kookas, ei ylipainoa.

    kite kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    21,4. Normaali siis, vaikka kaikelta muulta kuin normaalilta tuntuu olo. :)

    Jaakob kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    29,6 – Pari kesää sitten laihduin pelkällä ruokavalion kevyellä muutoksella 15 kiloa, mutta nyt, kun työmatkat on täytynyt alkaa taittaa autolla silkan etäisyyden vuoksi, on paino aikalailla entisissä mitoissa jälleen.

    harmaa kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ainakin tällä hetkellä näyttää siltä että jonkinmoinen lihavuus onkin "normaalia". Saas nähdä miten porukan käy jouluna... ;)

    Jammo kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    24,2 kg/m2.
    Tuo luku (paino kilogrammoissa jaettuna pituus metreinä korotettuna toiseen potenssiin) pitäisi siis tarkaan ottaen ilmoittaa yksikössä kg/m2, minkä kaikki fysiikan opiskelijat luonnollisesti ymmärtävät. Matemaatikot harvemmin tajuavat reaalimaailmaa! :lol:
    Näin ollen luku kuvastaa siis pintapainoa eli kunka paljon tavaraa hemmolla on keskimäärin ihopinta-alaa kohti.
    Ja kun yksikkö on ilmoitettu, myös erilaisia pituus- ja painoyksiköitä käyttävät kansat (esim nuo ameriikan urpot)pystyvät laskemaan vertailukelpoisen luvun omillaa unssi, pauna-jalka tms SI-järjestelmään kuulumattomilla yksiköillään. Konversioon tarvitaan pelkkää laskentaa.

    Jammo kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Paino on noussut pyöräilykauden lopettamisen jälkeen melkein puoli kiloa! Täytyy olla tarkkana, koska muuten housut alkavat kiristää vyötäröltä, ja se ei ole kivaa.
    Lisäksi sulkapallokentällä juokseminen käy marginaalisesti raskaammaksi ja hitaammaksi.
    Ei ole sekään hyvä... :?
    On siis tasapainoiltava syömisnautinnon ja muiden tarpeiden välillä. Jouluna varmaan saattaa indeksi 25 mennä rikki, vaikkei se mikään todellinen raja olekaan, mikä tiedoksi niille jotka kokevat arvon yli 25 olevan jonkinlainen läskiraja ja ihmisyyden mitta :wink: ...

    jusu kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    25,4 näyttäs olevan ja pysyny siinä viimesen puolivuotta vaikka mitä tekis eli ei nouse eikä laske.

    Sunkka kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    30,4 eli juuri ja juuri "merkittävän lihavuuden" puolella. No, kohta pääsee taas hiihtelemään...
    "Kössi on kaunis katsella mutta kallis kasvattaa..." ja "Saavutetuista linjoista pidetään kiinni..." ym...

    Markkutapio kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    30??? Mitä vittua, ei tota ole tehty arjalaisille teutooneille, vaan jollekkin pustan aropupuille.

    Oon samaa mieltä... tähän pitää kehittää uusi laskukaava tai siirtää raja-arvoja.

    PeeHoo kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Paino on noussut pyöräilykauden lopettamisen jälkeen melkein puoli kiloa! ...


    Tuohan on melkein vittuilua. :x :wink:

    Doc.B.D kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Oon samaa mieltä... tähän pitää kehittää uusi laskukaava tai siirtää raja-arvoja.

    No jos ihan tosissaan puhutaan, niin ongelmahan on se, että homma alkaa heittää, jos pituus lähenee 2 metriä.

    Jammo kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Paino on noussut pyöräilykauden lopettamisen jälkeen melkein puoli kiloa! ...


    Tuohan on melkein vittuilua. :x :wink:


    Puolet totta tosiaan! :shock:

    harmaa kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Myös erittäin lihaksikkailla henkilöillä (voimailijat ja kehonrakentajat, joita sokrulaisten ja muiden progeharrastajien joukossa tunnetusti on sankoin joukoin) tuo painoindeksi antaa korkeampia arvoja kuin "kuuluisi". Hm, ehkäpä joku haluaa aloittaa rasvaprosentti-gallupin ;-)

    Lerxst kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Oon samaa mieltä... tähän pitää kehittää uusi laskukaava tai siirtää raja-arvoja.

    No jos ihan tosissaan puhutaan, niin ongelmahan on se, että homma alkaa heittää, jos pituus lähenee 2 metriä.


    No niin, selvä juttu sitten tuo on. Pituus on 1,8 m joka lähenee siis kahta metriä, vai mitä? Hetkeksi jo huolestuin! :wink:

    pinulk kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Siis mikä ihmeen pianoindeksi?

    Markkutapio kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0

    Siis mikä ihmeen pianoindeksi?

    No se, että miten pituus ja paksuus kilahtaa ja sointuu yhteen.

    Jammo kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Markkutapio tarkoittaa että jos pituus ja paino kilahtavat, on joutunut vaarallisen pianoindeksin alueelle...

    Markkutapio kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    No enkä tarkoita. Se "kilahtaa" sana oli siinä vaan harhautukseksi, jotta lukihäiriöinen lukisi koko lauseen useampaan kertaan ja siten oikein. :wink:

    Jammo kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Bättre rätt än dead. :lol:

    harmaa kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Näyttääpä kohtalaisen kauniilta normaalijakaumalta tuo meidän tilasto...

    Mielikuvituslapsi kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    19. Mutta tosiaan, painoindeksi on aika berberistä, kun lihakset painaa paljon enemmän kuin rasva.

    Jammo kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Painoindeksi on pelkkä ohjearvoistus ns. terveysviranomaisille.
    Todellisuudessa lievästi ylipainoiset eli indeksiltään 25-27 olevat amerikkalaiset on todettu terveemmiksi kuin 20-23 sektorin ihmiset ja huikeasti terveemmiksi kuin alle 20 indeksin anoreksikot! Vetäkää tästäkin sitten johtopäätöksiä viranomaissuositusten luotettavuudesta...

    harmaa kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Oma (subjektiivinen, tietenkin) havaintoni on, että muutaman kilon "ylipainon" aikana esimerkiksi vastustuskyky on ilmeisesti parempi, sillä kuluneen 12 kuukauden aikana olen kokenut tasan yhden todellisen flunssan. Alipainoisena noita tuli muutaman kuukauden välein.

    spiralake kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    21,3 laskurin mukaan. Paino on lähtenyt hieman laskuun lihansyönnin lopettamisen jälkeen.

    Oma (subjektiivinen, tietenkin) havaintoni on, että muutaman kilon "ylipainon" aikana esimerkiksi vastustuskyky on ilmeisesti parempi, sillä kuluneen 12 kuukauden aikana olen kokenut tasan yhden todellisen flunssan. Alipainoisena noita tuli muutaman kuukauden välein.


    Kuulostaa tutulta. Itselläni oli tänä vuonna pahin flunssa ikinä. Pari viikkoa angiinaa ja sitten poskiontelontulehdus.

    harmaa kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mulla on 26,7... Nuorempana sai syödä mitä tahansa miten paljon tahansa eikä kiloja silti kertynyt.


    Hiphei, nyt on enää 24,7. Aika monta kiloa pudonnut paino puolessa vuodessa.

    Yeti kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ei oo vaakaa, mutta onneksi on luokan paras hemoglobiini.

    Onks muilla ollut havaittavissa tossa 30 ikävuoden jälkeen sellaista pienimuotoista pyöristymistä?

    Yeti kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    ^^ Just tota meinasin, ennen sai syödä ihan miten epäterveellisesti ja paljon ja milloin vaan, silti oli aina sellainen riisitikku. Monet tätä kadehtivatkin, mutta sit kun 30, niin hyvä keissi alkanut kasvaa...

    Käyn tsekkaan painon saunan pukuhuoneessa, jos se laite toimii. Ei ole kauheesti oman painon tietäminen kiinnostanut viimevuosina.

    Markkutapio kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kymmenen kiloo on lähtenyt vuoden alusta ja nyt enää painoindexissä "lievä liikalihavuus". :D

    Fastro kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    alhainen. vaikka kuinka syön.
    en kyl aina muista syödä tai kehtaa.

    Jammo kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Nyt jo eläkkeellä oleva entinen huone-ja työtoverini lanseerasi käsitteen "läpipaskuri". Se tarkoittaa juuri sitä, miltä se kuulostaa.
    Hän on 165 cm pitkä, painaa 50 kg ja syö joka päivä enemmän kuin minä (180 cm, 79 kg), eikä hän edes harrasta liikuntaa.

    vareshippi kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Tuo "läpipaska paskaläpi" on ylipainoisten keksintöä.Kun ei itse voi syödä niin paljon kuin haluaisi hyvää ja makeaa.

    harmaa kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Sehän oli "läpipaskuri" mutta muilta osin vareshippi on täysin oikeassa - kuten aina.

    Lerxst kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Painoindeksi on perseestä. Kirjaimellisesti. Tarttis tehrä jotain. Varmaan teenkin.

    JiiPee kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Pituutta on 189 senttiä ja painoa tällä hetkellä 118 kiloa. 20:n vuoden treenaaminen on tuonut paljon hyvää massaa, mutta viimeisen kahden vuoden aikana olen ensimmäistä kertaa saanut pari, kolme ylimääräistä kiloa vyötärölle. Painoindeksistä ei ole mitään hajua, mutta ei kai voimailulajien harrastajille voidakaan pitää samaa indeksiä?

    Tuon indeksin mukaan olen varmaan "vaikeasti ylipainoinen", vaikka sixpäkkikin vielä juuri ja juuri näkyy. Ainakin jääkapissa silloin tällöin. ;)

    Yeti kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    118kg/(1,89m)^2 = 33,0 ----> 30,0 - 34,9 (merkittävä lihavuus)

    Yeti kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Painoindeksin kehitti belgialainen yleisnero Adolphe Quetelet n. 1830-1850

    No joo, oiskohan aika tarkistaa laskukaava. Toi on laadittu just Napoleonin jälkeen. Napoleonia pidetään yleisesti huomattavan lyhyenä miehenä. Kuitenkin aikanaan hän oli suht normaalin pituinen kanssaihmisiin verrattuna, silloin keskipituus oli alhaisempi, kuin nykyään. Näin sanottiin jossain YLE:n dokumentissa.

    JiiPee kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Oma painoindeksini on siis 33. 189cm/118kg. Eli siis "merkittävä lihavuus". :) Uskomatonta skeidaa koko laskuri. Tämän kuvan postitin pari kuukautta sitten amerikkalaiselle kellofoorumille, kun joku halusi nähdä miltä 45mm Omega näyttää ranteessa. Eivät kaikki painavat ihmiset ole läskejä. Voi sitä olla muunkinlaista massaa... ja sitähän tällaiset laskurit eivät millään lailla ota huomioon. Painoin 17-vuotiaana jo 97 kiloa, ilman grammaakaan ylimääräistä rasvaa.

    Myös todella monet nuoret harrastavat painoharjoittelua nykyään, ja ovat varmasti isompia ja painavampia kuin vanhempansa. Ja härmän äijät ovat muutenkin luonnostaan isoja miehiä joihinkin keskieurooppalaisiin kukkakeppeihin verrattuna.




    Yeti kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Toi painoindeksi on ihan skeidaa, se saattaa toimia jotenkin esim. 165-180 cm välillä, jos ei omaa lihaksia..
    Haluaisin tietää 1840 vuoden belgialaisten keskipituuden ja 2007 vuoden suomalaisten keskipituuden.

    Painoindeksi on paino jaettuna pituus kertaa pituus.
    Pituus metreinä!

    118kg / (1,89m * 1,89m) eli 118kg/3.6m = 33


    ------------

    Suomalaisen miehen keskipituus on 178 senttiä, nuoremmalla polvella jopa 180 cm

    Hollantilaiset ja norjalaiset miehet keskimäärin pisimpiä maailmassa, 179 cm. Suomalaiset miehet kakkostilalla, 178 cm. Rakkaat naapurimme ruotsalaiset ovat kolmantena, 177 cm.

    Meitsi on suomalaisen miehen keskipituuden pituinen 178 cm

    ------------

    Vastoin yleistä käsitystä Napoleon Bonaparte ei ollut lyhyt mies vaan tiettävästi yli 168 senttiä pitkä. Hän oli siis jopa hieman pidempi kuin miehet keskimäärin parisataa vuotta sitten.
    HS

    vareshippi kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Oma painoindeksini on siis 33. 189cm/118kg. Eli siis "merkittävä lihavuus". :) Uskomatonta skeidaa koko laskuri. Tämän kuvan postitin pari kuukautta sitten amerikkalaiselle kellofoorumille, kun joku halusi nähdä miltä 45mm Omega näyttää ranteessa. Eivät kaikki painavat ihmiset ole läskejä. Voi sitä olla muunkinlaista massaa... ja sitähän tällaiset laskurit eivät millään lailla ota huomioon. Painoin 17-vuotiaana jo 97 kiloa, ilman grammaakaan ylimääräistä rasvaa.

    Myös todella monet nuoret harrastavat painoharjoittelua nykyään, ja ovat varmasti isompia ja painavampia kuin vanhempansa. Ja härmän äijät ovat muutenkin luonnostaan isoja miehiä joihinkin keskieurooppalaisiin kukkakeppeihin verrattuna.




    Vai kellofoorumille :D Vois ihan luulla että "se joka soittaa mulle suutaan,saa maistaa tästä".Eipä pidä vittuilla JiiPeelle.
    Eihän nuo laskurit tosiaan voi ottaa huomioon treenattua lihasmassa.Pitäiskö munkin postata kuva leveästä seljästäni.

    iikori kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mä voin lähettää kuvan mun kultaomegasta (firman 10v-lahja)

    Lerxst kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Meille saa ilmoittautua roudariksi 8)

    JiiPee kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mä voin lähettää kuvan mun kultaomegasta (firman 10v-lahja)


    Joo... tuolla olen administratorina:
    http://jholbrook.proboards33.com/index.cgi


    Ihmisillä on outoja harrastuksia ja rahareikiä. Tervetuloa vaan kellokuvia postittamaan. Ja meikäläiselle saa kyllä vittuilla ihan entiseen malliin...vittuilen kyllä takaisin. ;)

    Jammo kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Liikunta pitää lääkärit loitolla oli painoindeksi sitten mitä tahansa.
    Ja jos liikunta ei auta, kokeilkaa runsasta valkosipulin syöntiä.
    90-luvun alussa töissä eräs heppu kiersi sata metriä ettei vaan olisi törmännyt meikäläisen löyhkäpilveen. Se oli sitä aikaa kun testasin tieteellisesti runsaan, siis mielettömän runsaan, valkosipulin syönnin vaikutuksia lähiympäristööni. Lopetin pahimman vaiheen sihen, kun eräänä aamuna herätessäni oli jopa rakas puolisoni siirtynyt patjoineen päivineen olohuoneen puolelle...
    :lol:

    harmaa kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Hetkinen - tuostahan puuttui kokonaan juttu Omegakolmosista.

    Yeti kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Omega6:sta saa eineksistä ja ne ovat haitallisia, ko-kö?

    JiiPee kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kyllähän ne väittävät pieniä määriä alkoholiakin terveelliseksi. Ongelma on vain siinä, että Härmän äijä ei osaa juoda "yhtä kaljaa" tai lasillista punaviiniä... ja jättää sitä siihen.

    Kai tuo alkoholin terveellisyys perustuu samaan, kuin aspiriininkin. Eli verta ohentavaan vaikutukseen, ja sitä kautta verisuonten seinämien aukipysymiseen. Harvoin kai noilla suurkuluttajillakaan sydän pettää ensimmäisenä.

    Jammo kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Hetkinen - tuostahan puuttui kokonaan juttu Omegakolmosista.


    Kaikki osaavat jo omegakolmosten viisun. Samaten transrasvahappojen haitallisuus on jo saatu nostettua ns. peruskansalaisen tietoisuuteen. Nyt tarvitaan valistusta valkosipulin loistavista terveysominaisuuksista. :lol:

    harmaa kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Hetkinen - tuostahan puuttui kokonaan juttu Omegakolmosista.


    Kaikki osaavat jo omegakolmosten viisun. Samaten transrasvahappojen haitallisuus on jo saatu nostettua ns. peruskansalaisen tietoisuuteen. Nyt tarvitaan valistusta valkosipulin loistavista terveysominaisuuksista. :lol:


    Voi hyvä tavaton.

    ttt kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    n 20,3, pääsi sentään hikisesti "normaaliksi", mutta ei tota painoa tosiaan tunnu kertyvän vaikka söisi kuinka. No kai se parin vuoden pästä alkaa nousemaan, kun tulee kolkyt täyteen.. En pistäs pahaksi yhtään, jos 10kg tulis painoa (paino kun nyt on jotain 60kg suunnilleen eli kukkakeppi tai mikälie), kunhan jakautuisi tasaisesti ympäri kehoa.

    Lerxst kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    n 20,3, pääsi sentään hikisesti "normaaliksi", mutta ei tota painoa tosiaan tunnu kertyvän vaikka söisi kuinka. No kai se parin vuoden pästä alkaa nousemaan, kun tulee kolkyt täyteen.. En pistäs pahaksi yhtään, jos 10kg tulis painoa (paino kun nyt on jotain 60kg suunnilleen eli kukkakeppi tai mikälie), kunhan jakautuisi tasaisesti ympäri kehoa.


    Haista ite

    ttt kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kateellisen panettelua?

    Lerxst kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Jep.

    Yeti kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Perse, just kävin saunatiloissa suihkussa alaalla, ja siellä ois ollut vaaka. Käyn (hissillä) tsekkaan painon. Pituus on suomalaisten keskipituus eli 178 cm, paino voi olla keskitaso ylempänä. Etsikää joku suomalaisten 31 v. miesten keskipainoindeksi.

    ttt kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Varmasti on. :mrgreen:

    Lerxst kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Painoindeksi 20 on mulla ollut 16-vuotiaana lukiossa.

    Lerxst kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Perse, just kävin saunatiloissa suihkussa alaalla, ja siellä ois ollut vaaka. Käyn (hissillä) tsekkaan painon. Pituus on suomalaisten keskipituus eli 178 cm, paino voi olla keskitaso ylempänä. Etsikää joku suomalaisten 31 v. miesten keskipainoindeksi.


    Etsi mielummin amerikkalaisten, niin vituttaa vähemmän :mrgreen:

    Yeti kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Vaaka oli todella vanha ja aivan varmasti rikki. En todellakaan paina 95kg! 80kg voi olla lähellä, en oo käynyt vaa'assa varmaan vuoteen. En oo mikään voimamies ja puristin tota vaakaa yli 80kg voimalla, sillein 2 kädellä... Noh, säästyipähän nöyryytykseltä. Tieto lisää tuskaa.

    ttt kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Tais näyttää ihan oikein. Siirry vihanneksiin takas ja jätä meille laihoille lihapadat ja muut...

    harmaa kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    No laita kokovartalokuva näkyviin (kasvoja ei tartte laittaa ) niin kerron paljonko painat.

    PS: en ole homo

    Yeti kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ei ole digikameraa. Paina mun www nappia tossa viestin alla. Ainoa kuva puolenvuoden sisään on myspacessa. Se still "minä-kuva" on n.6 vuotta sitten jostain festareilata. Mutta siinä slideshow:ssa, kaapelitehtaan jälkeen on kuva bileistä, paina sen kohdalla hiirellä. Vasemmalla tanssii atleettinen nuori miehenalku, sininen afropää-paita päällä. Enhän ookkaan läski?

    harmaa kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Shpongle on kuulemma happopäissään aika päräyttävä (en itse käytä mitään huumeita enää)

    Mutta ei selvinnyt mikä on "kuva bileistä kaapelitehtaan jälkeen" - sorry liian monimutkaista... ;)

    PS: yksinkertaisempi tapa painon selvittämiseksi on tietenkin etsiä jostakin toimiva vaaka. Aika käsittämätön keskustelu tämäkin. No mulla on lomapäivä.

    Yeti kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0



    Yeti kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Helsinki Club - DJ Fresh joskus talvella...

    harmaa kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    78-83 kg

    vareshippi kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    hyvä harmaa tsempiä :lol:

    harmaa kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    hyvä harmaa tsempiä :lol:


    Kiitos, vilpitön kannustus aina tekee hyvää.

    Yeti kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    18,5 - 24,9 (normaali)
    25,0 - 29,9 (lievä lihavuus)

    Normaalin ja lievän lihavuuden rajoilla ollaan... 24,6 - 26,2

    Eli minua ei saa haukkua läskiksi, mitä tapahtuu kohtuuttöman usein..

    harmaa kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    No älä nyt ihan hirveän tosissaan noita meikäläisen hatusta temmattuja arvioita ota... :) mutta käytännössä ihan normaalipainoinen olet, jollei tuo käsi peitä pömppömahaa

    harmaa kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Onko sulla joku itsetuntokriisi vai tapatko vaan aikaa? :)

    vareshippi kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    hyvä harmaa tsempiä :lol:


    Kiitos, vilpitön kannustus aina tekee hyvää.


    Jep kiitos ja kiitos ittelles.

    Yeti kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Onko sulla joku itsetuntokriisi vai tapatko vaan aikaa? :)


    Ei tässä mitään kriisiä ole. Mutta pieni pömppämaha on kieltämättä päässy muodostumaan viimeisen 2 v. aikana. Kaikki ovat tottuneet, että oon riisitikku, aina ollut.. varmasti osuu tohon sun haarukkaan paino. painoin 65kg vielä 3-4 vuotta sitten. Lopetin kasvissafkan ja liikunnan pari vuotta sitten. Syy-seuras aika ilmeinen..

    Nyt pitäis alkaa taas uimaa ja sitä 20-30 min punttia, pari kertaa vko:ssa..

    ttt kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Tuntuu paino heittelevän kilon sinne tänne (vähän riippuu mitä on tullut tehtyä..). Just tulin saunasta ja puntariin, niin pari kiloa oli noussut, mitä oli kolme pvää sitten.. hyvä.
    ja Yeti kai pitää (taas) sen paidan päällä rannalla, vai mitä?? 8)

    Kcrimso kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Marraskuussa:
    21,9


    Tilanne nyt: 22.2. Kohta pitää huolestua.

    Jammo kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Oikeaan suuntaan olet menossa; ravitsemustila paranee...

    juuffo kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    4 kg joululta pudonnu. Vyötärö metrin. Bueno!

    AcidMothersBadenbaden kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    21.2, alhaisen rajapintaan kun pääsis niin hyvä.