Moi anonyymi! » Login | Uusi käyttäjä

Tonedeaf test

Sunkka kirjoitti noin 18 vuotta sitten (12 kommenttia)
Jake neuvoi: Netistä löytyy mielenkiintoinen tonedeaf testi, joten ei kun testaamaan! Ja onnistuu muuten kuulokkeilla paljon paremmin, erityisesti tuo pitch perception.

Omat tulokset:
Musical skills: 86,1%
Pitch perception: 0,45Hz

+/- saldo : 0 |

fitchet kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    75.0% ja 2.25 Hz

Meillä oli koulun pääsykokeissa (av-viestintä) vähän samantapainen tehtävä. Bassoa oon opetellu soittamaan n. vuoden.

Sunkka kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kai kokeilit kuulokkeilla tuon pitchin? Kuulokkeilla kuulee paljon selvemmin ne tosi pienet erot.

fitchet kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Nyt kun kokeilin uudestaan kuulokkeilla niin pitchistä tuli 1.95 Hz

Sami kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ei ole kuulokkeita, mutta kaiuttimilla seuraavat luvut:

Musical skills: 83,3%
    Pitch perception: 1,8Hz

DrethegenjeshKing kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kuulokkeilla:

Musical skills: 86,1 %
    Pitch perception: 0,75 Hz

harmaa kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Saatteko te kaikki noin kovia pisteitä vai kehtaako vaan huiput laittaa tuloksensa julkiseksi? Mulla paskat pisteet, alle 70, ja tuo pitch ei toiminut ollenkaan...
    Selityksiä: en keskittynyt kunnolla, kuulo mennyt konserteissa, hulluus, jne.

Jake kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    72,2% ja 9 Hz läppärin kaiuttimilla. En aivan sattumalta valinnut lyömäsoittimia instrumentikseni... :)

Lerxst kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Täytyypi koittaa, jahka löyrän kuulokkeet. Yleensä vihaan kuulokkeita.

Rupesin (kenties paskasta tuloksestani masentuneena) tuossa miettimään, mitä tuo testi itse asiassa mittaa. Tulin siihen tulokseen, että aistimuistin, tarkemmin sanoen kuulomuistin, koko ja tarkkuus ratkaisevat testissä pärjäämisen.
    Olisi kohtalaisen suoraviivaista tehdä tietokoneohjelma joka saa tuosta 100% joka kerta.
    Itse kaipasin monta kertaa replay-painiketta kun tuntui että ne eroavat kohdat olivat siellä näytteiden lopussa (jotka tietenkin olivat jo haihtuneet lahopäästä).
    Mutta kaikki kunnia niille jotka tuosta saavat hyviä pisteitä: kyllä minulle jo 10-vuotiaana pianotunneilla selvisi, ettei muusikon urasta kannata haaveillakaan ;-)

Onkos Jake se Rockstarban rumpali?

Janus kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kaiuttimilla:
    Musical skills: 80,6%
    Pitch perception: 3,9Hz

Pitchistä tulisi varmaankin parempi tulos jos jaksaisin kuulokkeilla.

Sunkka kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Itse kaipasin monta kertaa replay-painiketta kun tuntui että ne eroavat kohdat olivat siellä näytteiden lopussa (jotka tietenkin olivat jo haihtuneet lahopäästä).

Sama juttu. Jos olisi saanut kuunnella edes kerran uudestaan (siis peräkkäin) niin olisi tulos parantunut huomattavasti.

Eikä Jake ole se Rockstarban rumpali... :)