Moi anonyymi! » Login | Uusi käyttäjä

Lopun lähestyessä kipulääke.

Kansanedustajaehdokas kirjoitti noin 18 vuotta sitten (61 kommenttia)
Lopun lähestyessä kipulääke, ehdottomasti.

Olen huumeiden käyttöä vastaan, mutta kivun lievennykseen lopun lähestyessä tai vakavan sairauden tuskien poistamisessa on niiden käyttö jopa suositeltavaa. Kuolevan potilaan nukuttaminen eli palliatiivinen sedaatio on yleistymässä saattohoidossa. Siinä kuoleva potilas vain nukutetaan ja voidaan herättää, mikäli poismenoa ei tapahdu tietyssä ajassa. Tämä on hieno edistysaskel inhimilliseen ja kivuttomaan poislähtöön. Myös omaisia lohduttaa, mikäli omainen ei joudu kärsimään enemmän kuin on tarpeellista.

Elämäni aikana olen joutunut kokemaan omaisteni tuskallisen poistumisen läheisyydestämme. Tuttavalleni sattui kohtalokas aivoverenvuoto, hänet vietiin paikalliseen ensiapuun. Juttelin hänelle ja hän rauhoittui tietäessään omaisten saapuvan paikalle. Tiedustellessani kipulääkettä, ei sitä paikallisen lääkärin mukaan tuhlata ruumiisiin. Tämä ”ruumis” kuuli keskustelumme kulun ja hän sai pahemman kohtauksen.
Kerran tiedustelin kipulääkitystä hoitajalta omaiselleni, kotimatkalla vielä soitin ja lupasin itse maksaa kaikki morfiinit, jotka hän saisi. Hoitaja oli puhunut lääkärille ja kipulääkitys annettiin viimeisenä palveluksena potilaalle ilmaiseksi. Seuraavana päivänä vierailin hänen luonaan ja valittaminen oli poissa, hän pystyi seuraamaan katseellaan minua. Oli helpottavaa nähdä tuskien hellittävän, kiitos Lohjan aluesairaalalle !

Lääkereiden olisi kaikkialla toimittava yhtä hienosti, kuin mitä Lohjan aluesairaala teki. Ihmisten kipua on lievennettävä aina poistumisen hetkellä, oli kyseessä millainen tapaus tahansa. Kivun lievennyksenä nukuttaminen ja kaikkien kipulääkkeiden käyttö on jokaisen kansalaisen oikeus. Ellei hän itse pysty sitä vaatimaan tai omainen hänen puolestaan, on lääkärin tehtävä viipymättä päätös kivun liennytyksestä. Se ettei sairaskohtauksen - tai sairaudenuhri pysty itse enää puhumaan, ei poista inhimillistä velvollisuuttamme häntä kohtaan.

Perussuomalainen Uudenmaan vaalipiirin
Kansanedustajaehdokas 2007
Jyrki Vaskela

+/- saldo : 0 |

Astro kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Joo, douppia vaan kaikille kärsiville...

pinulk kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Haluatko Vaskela myös sallia marjuanan laillisen myynnin ja käytön lääkityksenä?

MZ kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    En haluaisi joutua vaskeloitavaksi, vaikka osittain olen tällä kertaa asiasta samaa mieltä.

PeeHoo kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Olen kyllä Vaskelan kanssa täysin samaa mieltä. Minkä hemmetin takia jonkun puoskarin käsissä on se millä tavalla täältä lähdetään jos kerran helpotusta on saatavissa.

Douppaamisen hupikäytön mainitseminen tässä yhteydessä osoittaa mielestäni huonoa huumoria. :roll:

Mutta tämä on edelleenkin väärä foorumi vaalikampanjalle!

Doc.B.D kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Vastustan huumeita, mutta hyväksyn ne kivonhoidossa? Haloo, yleisesti ottaen huumeilla tarkoitetaan laittomia nautintoaineita, kivunhoidossa käytetään lääkeitä, joilla on huumaavia ominaisuuksia. Jos kannatat huumeiden käyttöä kivunhoidossa, mielestäsi lääkärien pitäisi voida määrätä kipupotilaille kokaiinia ja ekstaasia. (No, hammaskirurgit voivat käyttää joskus puhdasta kokaiinia, mutta pointti lienee tullut selväksi..?)

Niin, itse tarkoitin laillisilla kipulääkkeillä "douppaamista", Vaskela puhui tosiaan "huumeista" - tiedä sitten mitä kirjaimellisesti tarkoitti.

StarLion kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Haluatko Vaskela myös sallia marjuanan laillisen myynnin ja käytön lääkityksenä?

varsinkin kuin on tieteellisesti osoitettu että auttaa esim. tiettyyn silmäsairauteen

Niin, itse tarkoitin laillisilla kipulääkkeillä "douppaamista", Vaskela puhui tosiaan "huumeista" - tiedä sitten mitä kirjaimellisesti tarkoitti.

Joo, se mitä kirjoitin koski Vaskelan tekstiä.. ei sinun ollenkaan.

Lerxst kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Vaskela on hanurista

Markkutapio kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    http://www.tieteenkuvalehti.com/Crosslink.jsp?d=195&a=1219&id=8078_18

harmaa kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Huumeiden kaltaisten kipulääkkeiden salliminen tietyissä tilanteissa kyllä johtaa ongelmiin, joita on tässäkin ketjussa jo sivuttu.

Tuo kohta, että lääkärin pitäisi antaa voimakasta kipulääkettä jos potilas ei sitä itse osaa vaatia, on jo aika vaarallinen, ja antaa lääkärille kenties sekä kohtuuttoman vallan että vastuun. Ihmisiä ne lääkäritkin ovat, heidät on koulutettu kuuntelemaan sykettä, tulkitsemaan röntgen-kuvia ja arvioimaan sopivaa verenpainelääkityksen vahvuutta. Mutta tehdä tuollaisia ratkaisuja? Joku ylityöllistetty ehkä ULKOMAALAISTAUSTAINEN (<--Vaskela, huom!) kenties alkoholi- ja kipulääkeriippuvainen lääkäri? Vittuun kaikki lääkärit sohimasta minun elämästäni!!!

Kansanedustajaehdokas kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    ”Tuo kohta, että lääkärin pitäisi antaa voimakasta kipulääkettä jos potilas ei sitä itse osaa vaatia, on jo aika vaarallinen, ja antaa lääkärille kenties sekä kohtuuttoman vallan että vastuun. ”

Tarkoitan tällä sitä ettei potilas enää tuskiensa vuoksi ole puhekykyinen (niin kuin Lohjan aluesairaalassa) vaan hän ei tuskiensa vuoksi pysty helpotusta pyytämään. Eli, jos lähivuorokausien odotus on poislähtö niin…..Ei tässä ole eutanasiasta kyse, monta potilasta tämä nukuttaminen on auttanut ihan tolpilleen ja palamaan pidemmäksikin ajaksi osaksi yhteiskuntaa. Kivun poistaminen auttaa paranemista ja samaten uni. Asiasta voisi laatia kuitenkin yleisohjeen. T: Jyrki Vaskela

Jotenkin tuntuu, että tähänkin keskusteluun voisi hakea vauhtia vaikka suunnilleen sieltä, mistä koko homma alkoi, eli Hippokrateen valasta:
    http://fi.wikipedia.org/wiki/Hippokrateen_vala

Myönnettäkään, että tuskin kukaan lääkäri kykenee elämään noin hyveelllisesti tänä päivänä: nykyään vannotaan lääketehtaan ja yksityisvastaanoton nimeen.

Kansanedustajaehdokas on juhlallinen sana. Se ei välttämättä kuitenkaan tarkoita juuri mitään.

On Vaskelassa silti rohkeutta omalla nimellään tulla tänne ja tunnustaa tiettyä vakaumusta / väriä.
    Helppohan mihinkään politiikkaan osallistumattomien on heitellä ylimielisiä, sarkastisia ja ihan vitun hauskoja kommentteja niille, jotka ryvettävät itseään pelikentällä. Itsekin teen tuota koko ajan. Mutta tuossa yksi päivä rupesin miettimään, että onko se edes kauhean oikeutettua. Enhän mene harrastelijateattteriinkaan naureskelemaan ja pilkkaamaan esiintyjiä. Ja eikös politiikka ole vähän eräänlaista harrastajateatteria...(oho heti sorruin siihen minkä moraalisuuden yritän kyseenalaistaa...)

Joo, liberaalit demokratian ja sananvapauden kannattajat täällä eniten päätään aukovat jos näkemykset ei miellytä.

didja kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mä en ainakaan tiedä kuka teistä on liberaali, demokratian ja sananvapauden kannattaja, enkä edes välitä. Toi Vaskelan lässytys ottaa silti joka kerta aivoon kun sitä tänne ilmestyy. Ei pitäis lukea, ei niin, saatika sitten reagoida...tyhmä mä.

Kannattaa ehkä miettiä, mikä Vaskelan jutuissa viimekädessä ärsyttää. Siis kertakaikkiaan viimekädessä.

Musta on ainakin ihan hauskaa, jos joku jaksaa vielä Vennamon jälkeenkin olla suorasukaisen juntti politiikan alalla. Sitä paitsi ihminen voi olla oikeassa, vaikka se ei osaakkaan asettaa sanojaan oikein - eikös tuon pitäisi olla yksi demokratian perusoivalluksista?

Viukkis kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Helppohan mihinkään politiikkaan osallistumattomien on heitellä ylimielisiä, sarkastisia ja ihan vitun hauskoja kommentteja niille, jotka ryvettävät itseään pelikentällä.

Noin yleensä tyypit jotka ilmaantuvat tyhjästä spammailemaan ilman minkäänlaista käsitystä siitä miten keskustelufoorumeilla kuuluisi käyttäytyä eivät ansaitse asiallisia vastauksia.

Helppohan mihinkään politiikkaan osallistumattomien on heitellä ylimielisiä, sarkastisia ja ihan vitun hauskoja kommentteja niille, jotka ryvettävät itseään pelikentällä.

Noin yleensä tyypit jotka ilmaantuvat tyhjästä spammailemaan ilman minkäänlaista käsitystä siitä miten keskustelufoorumeilla kuuluisi käyttäytyä eivät ansaitse asiallisia vastauksia.

Samaa mieltä. Ja sitten vielä kun tiedämme kuitenkin että oikeasti tällainen pakolla höpötyksen tunkeminen ei ainakaan ehdokasta itseään auta, päinvastoin. On se kumma kun ei vihjeistä tajua vaan itsepintaisesti spämmi lentää koko ajan tänne tasaisin väliajoin. Aluksi se oli lähinnä huvittavaa, mutta nyt se ärsyttää. Voihan toki meikäläisenkin kirjoittelusta tuon saman johtopäätöksen tehdä, mutta se täyttänee tunnusmerkeiltään kuitenkin nuo keskustelufoorumin yleiset tavat, koska sillä ei ole mitään vapaa-ajasta poikkeavaa muuta tarkoitusta.

Mä olen tässä (ja vain tässä) Doc B. D.:n kanssa vähän samoilla linjoilla, että kannattaisi miettiä mikä siellä Vaskelan jutuissa lopulta ärsyttää.

Vaskelan käytös täällä? Okei, ei ehkä kovin keskustelevaa, mutta muuten, oikeasti, mitä vikaa? Kirjoittaa omalla nimellään omia mielipiteitään. Olen minäkin avannut huuhaa-aiheista topiceja hetken mielijohteesta eikä kukaan ole ainakaan vielä spammailusta syyttänyt (vaikka varmaan olisi syytäkin). Itselläni on vasta noin 17 vuoden kokemus sähköisistä keskustelufoorumeista joten ehkä jokin käytössääntö on jäänyt huomaamatta: tiettyjä juttuja opin hitaasti.

Lähinnä mietin sitä, onko kovin reilua pilkata poliitikkoja kun ei itsellä ola uskallusta tai munaa mennä sinne hiekkalaatikolle. Voi olla muuten oikeasti aika vaikea duuni!

Mä olen tässä (ja vain tässä) Doc B. D.:n kanssa vähän samoilla linjoilla

Valvontakomissio on jo lähtenyt maasta, ja Nürnbergin oikeudenkäynnistä on aika paljon aikaa.. että joten ehkä tuo disclaimeri on vähän liioiteltu.

Sinäpä sen sanoit. En enää pysty elämään toisen maailmansodan jälkeisessä poliittisessa ilmapiirissä. Se meni jo.

Ei se mihinkään ole mennyt. Suomen nykyinen puoluekenttä ja siihen liittyvät käsillä olevat yhteiskunnalliset mielipidevaihtoehdot on seurausta niistä järjestelyistä, joita aikoinaan tehtiin toisen maailmansoan jälkeisessä poliittisessa ilmapiirissä.

Kannattaa ehkä miettiä, mikä Vaskelan jutuissa viimekädessä ärsyttää. Siis kertakaikkiaan viimekädessä.

Ainakin se niissä ärsyttää, että seuraavissa vaaleissa valitaan kansaa edustamaan tuollaisia Vaskelan ajatusmaailman omaavia henkilöitä, jotka tuovat mielipiteitään julki hieman siloitellummin ja sulavammin. Saattavatpa jopa osata kirjoittaa virheettömästi.

Vaskela on kaikessa raivostuttavuudessaankin hieman surullinen hahmo.

Se vituttaa, että demokraattinen Suomi valitsee ihan uskomatonta väkeä edustamaan itseään ja tekemään tärkeitä päätöksiä. Toisaalta, en mä tiedä kenen siellä pitäisi oikeastaan istua. Äänestän silti kuitenkin.

Reality-tv -yhteiskunnan politiikka alkaa olla niin vastenmielistä tyyliltään ja tavoiltaan, että valitettavasti mieleni haluaa kallistua koko ajan boikotin puolelle, vaikka tähän asti olen aina äänestänyt kaikissa muissa paitsi kirkollisvaaleissa.

Yksi hyvä puoli eduskuntavaaleissa on - nimittäin se, että sen jälkeen Vaskis ei enää todennäköisesti kirjoittele tänne ainakaan vaalispämmiä. Mitähän musiikkia Vaskis kuuntelee? Tai millaisia leffoja katsoo? Sellainen keskustelu olisi paljon hauskempaa.

Se vituttaa, että demokraattinen Suomi valitsee ihan uskomatonta väkeä edustamaan itseään ja tekemään tärkeitä päätöksiä.

Noh, sinun kannalta sitten Suomen kansa pitäisi vaihtaa.

k.p.tikka-ri kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Lopun lähestyessä kipulääke...? Lieneekö Ehdokas itse jo saanut annoksensa...?

On totta, että Suomen (ja muidenkin maiden) puoluekenttä on peräisin menneiltä ajoilta. Ja se on ongelma. Kommarit vs. porvarit -ajattelu on tietenkin aika suoraviivaista, ymmärrettävää, ja SELKEÄTÄ. Mutta niin yksilön kuin yhteisön tasolla tämä maailma on virta joka muuttuu koko ajan. Eilispäivän "ratkaisuilla" (eivät ne edes mitään ratkaisseet!) ei voi vastata tämän päivän ongelmiin. Jeesus puhui vertauksin joten koetan minäkin: jos entinen muijasi tykkäsi siitä, että nuolet hänen pilluaan, niin nykyinen muija saattaa tykätä enemmän kyrvän imemisestä. Jos käytät entisen muijan ratkaisumalleja nykyiseen, parisuhde ei ole ajan tasalla ja todennäköisesti loppuu pian.

Jeesus puhui vertauksin joten koetan minäkin: jos entinen muijasi tykkäsi siitä, että nuolet hänen pilluaan, niin nykyinen muija saattaa tykätä enemmän kyrvän imemisestä. Jos käytät entisen muijan ratkaisumalleja nykyiseen, parisuhde ei ole ajan tasalla ja todennäköisesti loppuu pian.

Kiitos vinkistä. Otankin vähän pidemmän loman tämän "yhteiskunnallisen keskustelun" tiimoilta.

Eduskunnan sivuilta poimittua faktaa:

Kansanedustajien keski-ikä: 51 vuotta
    Vanhin edustaja: Kalevi Lamminen, 71 vuotta
    Nuorin edustaja: Oras Tynkkynen, 29 vuotta

40-luvulla syntyneitä:

1940 - 1949
    Yhteensä 71 ( 35,5 %)

70-luvulla syntyneitä:

1970 - 1979
    Yhteensä 23 ( 11,5 %)

Kaipaan nuorennusleikkausta tuohon taloon.

51 vuotta! Ei ihme ettei näiden tyyppien asiat aina ihan putoa mulle. Saa nähdä koska ensimmäinen 80-lukulainen valitaan.

Nuorin edustaja: Oras Tynkkynen, 29 vuotta

Eikös parikymppinen nätti tyttö Taiveaho enää olekaan edustajana?

Tämä nyt ei sitten ole mikään pol. mainos vaan vastaus Markkutapion kysymykseen:
    http://www.eduskunta.fi/triphome/bin/hex5000.sh?hnro=782

Tuon mukaan Taiveaho on täyttänyt syksyllä 30. En minä kyllä ymmärrä millä perusteella kovin nuorilla olisi eduskuntatyöhän tarvittava kokemus ja näkemys. Muistaaksen Platon Valtiossaan laittoi hallitsijan ikärajaksi 35 vuottta. Tuskin hänkään tuon ikärajan kiusaa tehdäkseen tai huvikseen laittoi vaan ihan syystä.

Aina voi onneksi kuunnella Mikko Alatalon levyjä. Mulla on niitä 2 kpl, vinyylillä.

Mun ei kannata kuunnella, ettei tule känkkäränkkä-päivä...

Tämä nyt ei sitten ole mikään pol. mainos vaan vastaus Markkutapion kysymykseen:
    http://www.eduskunta.fi/triphome/bin/hex5000.sh?hnro=782

Tuon mukaan Taiveaho on täyttänyt syksyllä 30. En minä kyllä ymmärrä millä perusteella kovin nuorilla olisi eduskuntatyöhän tarvittava kokemus ja näkemys. Muistaaksen Platon Valtiossaan laittoi hallitsijan ikärajaksi 35 vuottta. Tuskin hänkään tuon ikärajan kiusaa tehdäkseen tai huvikseen laittoi vaan ihan syystä.

Jep. Parikymppisellä ei yleensä ole vielä riittävästi edes elämänkokemusta, puhumattakaan muusta.

Aina voi onneksi kuunnella Mikko Alatalon levyjä. Mulla on niitä 2 kpl, vinyylillä.

Aurinko paistaa ja vettä sattaa, taitaa tulla joulu. :roll:

Tuon mukaan Taiveaho on täyttänyt syksyllä 30.

Mä oon mennyt ansaan... olisihan minun pitänyt muistaa että naiset valehtelevat ikänsä.

Minä, en 42.
    Koita pärjätä. T; Jysky

Kcrimso kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Minä, en 42.
    Koita pärjätä. T; Jysky

Et ole 42?

Et ole 42?

Minäkään en ole! :lol:

Jyskärillä on usein näitä kommunikointivaikeuksia näköjään :lol:

Mun mielestä tämä on ylivoimaisesti hauskin vaalikampanja mitä olen ikinä seurannut. Ja mihin tämä vielä kehittyykään -- vaalit ovat aika kaukana vielä!!

pinulk kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Niin kyllä se on minullekin läheisin ja henkilökohtaisin kampanja okinä. Tehokkuudessaan se ei ehkä ole tehokkain.

Minäkään, en 42.

Minäkään, en 42.
    Joku, onko 42?

Astro kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    En, minä 42.

Riley kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    The answer is not 42? Mutta mikä olikaan kysymys?

The answer is not 42? Mutta mikä olikaan kysymys?

Minä, 42? ??? :lol:

Minä, 42? ???

Ei se ollut kysymys,,,,vaan vastaus kysymättömään käsittämättömään.

Mistäs muuten saisi tarkastettua, onko ehdokkaille jo jaettu ehdokasnumerot... veikkaisin että Vaskelalla olisi nro 42... ja jos ei vielä ole jaettu niin jostain käsittämättömästä yhteensattumasta numeroksi tulee juuri tuo.

Viukkis kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    vaalit.fi kertoo:
    Ehdokashakemukset jätettävä viimeistään 6.2.2007 ennen klo 16
    Ehdokasasettelu vahvistetaan 15.2.2007

Yllättävän moni täällä ei ole 42. :shock:
    En minäkään.

Markkutapio: "Mistäs muuten saisi tarkastettua, onko ehdokkaille jo jaettu ehdokasnumerot... veikkaisin että Vaskelalla olisi nro 42... ja jos ei vielä ole jaettu niin jostain käsittämättömästä yhteensattumasta numeroksi tulee juuri tuo."

No ikäni on 42 ja äänestysnumero 29...aika lähelle kuitenkin veikkausta.

T: Jyrki Vaskela

No ikäni on 42 ja äänestysnumero 29...aika lähelle kuitenkin veikkausta.

Jäi siis 13 vajaaksi.
    Uusi veikkaus: jostain käsittämättömästä syystä eduskuntaan pääsemisesi äänimäärä jää 13 vajaaksi.

MZ kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Veikkaisin ennemmin, että äänimäärä jää kolmeentoista.

Minua ei haittaa vaikka en pääsisikään eduskuntaan. Asia joka merkitsee on se, että olen ahkerasti kirjoittanut erilaisista epäkohdista ja tarjonnut niihin ratkaisua(vielä paljon kirjottamatta). Jos yksikin asia korjaantuu ei kirjoittaminen ja 1000-1500 mennyt hukkaan. Tämä on taksvärkki toimintaa jo kesästä lähtien 60-100 tuntia/viikko vaalityötä. On toki hienoa mikäli pääsisin valvomaan ja edesauttamaan asioiden kehitystä oikeaan suuntaan. Tunnen itseni ja kykyni (olen saanut 149% henkilökohtaista lisää palkkaani ja kyseessä oli päällikköni arvio). Muutama poliitikko (kirosana) saa pitää hatustansa kiinni, kun hoitaisin asioita vauhdilla. Ja jos teillä on pitkäaikaistyötön kaverina, voisi hän hakea töihin…hakemuksia voi lähettää 19.3.07 (en tosiaan ota ketään sukulaista vaan oikean pitkäaikaistyöttömän).

T: Jyrki

Veikkaisin ennemmin, että äänimäärä jää kolmeentoista.

Okei, sinä voitat vedon jos Vaskela saa enintään 20 ääntä, 21 ääntä on tasapeli ja 22 ääntä tai enemmän, niin minä voitan vedon... tuopista? OK? (veto peritään kun sattumalta nähdään) :lol:

Minua ei haittaa vaikka en pääsisikään eduskuntaan. Asia joka merkitsee on se, että olen ahkerasti kirjoittanut erilaisista epäkohdista ja tarjonnut niihin ratkaisua(vielä paljon kirjottamatta).[/quote]
    Tuo on Koivistolaista politiikkaa: tärkeintä ei ole päämäärä vai liike.

[quote] Jos yksikin asia korjaantuu ei kirjoittaminen ja 1000-1500 mennyt hukkaan.

Kirjoittelua parempi keino olisi varmaankin alotteiden teko. Eikös kansanedustajilla ole velvollisuus viedä kansalaisen kansanedustajalle osoittama aloite eteenpäin virkakoneistossa?

"Eikös kansanedustajilla ole velvollisuus viedä kansalaisen kansanedustajalle osoittama aloite eteenpäin virkakoneistossa?"
    Olen jo kansalaisena muuttanut lakia eduskunnan oikeusasiamiehen kautta. Toivon nyt tekeväni enemmän.
    T: Jyrki

Vaikka olenkin yhä sitä mieltä, että Palasokerin kaltaiset foorumit eivät ole oikea paikka vaalikampanjointiin, niin onhan tässä syntynyt monta hyvää keskustelua. Siinä mielessä tästä on jäänyt jotain käteen joka tapauksessa...

Vaikka olenkin yhä sitä mieltä, että Palasokerin kaltaiset foorumit eivät ole oikea paikka vaalikampanjointiin

Eikös koko demokratia syntynyt muinaisila toreilla (lat. "forum") ja kaduilla, missä ihmiset kokoontuivat keskustelemaan asioista ja jakamaan oikeutta.

Viimeksi kun olin flunssassa ja katselin telkkaria sieltä tuli kokkausohjelmien lisäksi vaaliohjelmaa.

Siinä muutaman puolueen puheenjohtaja sekä lisäksi Markku Uuspaavalniemi nostivat korttipakasta kortteja otsalleen ja yrittivät arvata kuka voittaa vaalit.

Olen ehkä tosikko mutta minusta kansakunta jonka vaalikeskustelu on tuolla tasolla tavallaan ansaitsee kuolla sukupuuttoon.