Ruja
MZ kirjoitti noin 18 vuotta sitten (16 kommenttia)
Olen yrittänyt haeskella ja kysellä eri paikoista Rujaa, lähinnä ensimmäistä osaa kahden CD:n Need ei vaata tagasi... -kokoelmasta. Levyjähän taitaa oikeasti olla viisi, eka tupla ja jälkimmäinen tripla, jos oikein olen ymmärtänyt.
Vaikuttaa hieman siltä, että kaikki Ruja -CD -painokset ovat loppuunmyytyjä, ja aika epätoivoista on divareista haeskella.
Olisiko kenelläkään tietoa, mistä kannattaisi hakea? Varmasti minulla on jostain jäänyt katsomatta.
Museassa ehdin jo innostua, kun siellä bändi oli sentään mainittu, mutta ei sieltäkään sitä ostaa voinut.
Jos joku kyseisen levyn omaava on valmis siitä luopumaan, neuvoitellaan hinnasta.
Vaikuttaa hieman siltä, että kaikki Ruja -CD -painokset ovat loppuunmyytyjä, ja aika epätoivoista on divareista haeskella.
Olisiko kenelläkään tietoa, mistä kannattaisi hakea? Varmasti minulla on jostain jäänyt katsomatta.
Museassa ehdin jo innostua, kun siellä bändi oli sentään mainittu, mutta ei sieltäkään sitä ostaa voinut.
Jos joku kyseisen levyn omaava on valmis siitä luopumaan, neuvoitellaan hinnasta.
+/- saldo : 0 | Tweet
Multa löytyy se Need ei vaata tagasi ensimmäinen tupla ja ostaisin mielelläni myös kakkososan triplan jossa on 80 luvun materiaalia. Vaimon veli osti Tallinnasta sen ekan tuplan tämän kuun aikana joten saa sitä vielä!
Settiin liittyvä VHS -video löytyy vanhan nauhurini sisuksista - toivottavasti ruumiinavaus onnistuu..
Tulee kallis reissu, jos levyä pitää lähteä sieltä hakemaan. Onko yhtään tiedossa mestaa, mistä osti, tai jotain eestiläisiä lafkoja, joista voisi kokeilla?
Onnea ruumiinavaukseen!
Soitin ja kysyin, Sikupillin Prisma. :lol:
Kuulemma raitiovaunu kakkosella pääsee lähelle..
Hyvä syy lähteä Tallinnaan? Pitäiskin löytää se kakkososa..
Ei helvetti! Siellä on Prismassa, ja sitten levyä ei löydä mistään levykaupasta meiltä eikä muualta. Oli varmaan vielä jossain alekorissa.
"Missä olet ollut?"
"Prismassa."
"Helvetin huono tekosyy, kun miestä on näkynyt viimeksi eilen aamulla ja haisee vanhalle viinalle!"
Tähän hieman liittyen poiminta uutisryhmästä:
"9.4. alkaa YLE Teemalla kolmeosainen sarja "Rock-kulttuurin vaihtoehtovuodet". Mukana myös itäblokin ja NL:n rock-historiaa.
http://www.yle.fi/tv1/kevat/kevat2007/YLE_TV_kevat07_Teema.pdf"
J
Mulla on Rujan 3 vinyyli-lptä. Jos noiden pohjalta pitäisi uskoa, että joo, nämä jehut teki hienoa progea joskus, niin ei kyllä ihan heti menisi mulle ainakaan himaan tuo...
No ei varmaan jos ne sun vinyylit on 80 -luvulta.
Joo, mullakin on joku 80-lukunen Ruja, Kivi veereb... Aika huono on, mutta ilmeisesti ne ihan ekat tuotokset on hyviä. Enpä oo itekään tuota boksia vielä löytänyt.
J
Hieman tuli mieleen minullekin, että ovat Tikkarin levyt kasarilta. Bändihän taisi tyyliään vaihdella aika paljon.
En tosin bändiä ole paljon Nii vaikseks kõik on jäänud -biisiä enempää kuullut, ja eihän se mitään progea oikeastaan ole, mutta levy olisi muuten vain tärkeä.
Jos on jotain muita eestiksi laulavia bändejä, ja helpommin saatavia, vihjaiskaa.
Ei kannata kuitenkaan Villu Tammen systeemeitä tai In Spetä.
Sven Grünberg "Mess" ainakin tulee mieleen ja Kaseke "Põletus" ja "Sõnum". Kaseket on samalla cd:llä ja tuosta Sven Grünbergistäkin on cd-painos olemassa. Grünbergissä ei tosin ollut juurikaan laulua, jos se on tärkeä kriteeri. Jaa olikohan paljoa Kasekessakaan, enpä nyt muista. Hyviä levyjä joka tapauksessa.
J
Estonia = Inhibitionia?
Eestiläisen musiikin ihmemaasta mainitsisin mm. Gunnar Grapsi Grupin, Tönis Mäki & Musik Seifin (heviä) ja Rosta Aknat ja Propeller, nämä taas ovat yhden Peter Volkonskin aikaansaannoksia, eka oli taiderockia Majakovskin teksteihin ja jälkimmäinen punkkia...
Melodijan kokoelmalevyt "Eesti Pop" ovat hulvattomia löytöretkiä,
etenkin ne viimeiset....
Tuo Grunberg teki Messin jälkeen enempi Pekka Airaksisen tyylisiä Budhalaisia syntikkalevyjä...
Sitten kantsii tietysti loikata suoraan klassiselle osastolle, Arvo Pärt takaa laadun.
Rujasta vielä sen verran, että vaikka varsinkin 70 -luvun tuotanto toimii hyvin omillaankin niin lisäkiksejä saa kun edes yrittää kuvitella olosuhteita joissa biisit äänitettiin. 70 -luvun matskuhan julkaistiin ensimmäisen kerran vasta v. 1999 ilmestyneellä kokoelmalla josta olikin jo puhe - esim biisi nimeltä "Isamaa" tuskin olisi kestänyt päivänvaloa tekohetkellään! Vaikuttaa siltä, että musiikillisia vaikutteita oli saatu monien muiden lisäksi mm. Samla Mammas Mannalta ja huumoria oli muutenkin kosolti mukana.
Niinpä-kyli. Estonian poitsoilla ei ollut takapiruna nuorta harrastetaiteiden talon ääniteknikkoa (Andrei Tropillo) niinkuin Pietarin rok-jätkillä oli...
Akateemisen lehtiosastolla pisti eilen silmään tutunnäköinen naama The Baltic States City Paper -nimisen lehden kannessa. No sehän oli Rujan kitaristi Jaanus Nögisto. Lehti sisältää Mel Huangin kirjoittaman ansiokkaan Ruja -historiikin. Suosittelen!
Täältä lafkasta itse ostin joitakin vuosia sitten molemmat osat: http://www.lasering.ee/
Klikkaa "Laiendatud otsing", niin pääset hakemaan levyjä.
Täältä lafkasta itse ostin joitakin vuosia sitten molemmat osat: http://www.lasering.ee/
Ykkösosaa näyttäis olevan saatavilla, kakkososaa ei.