Moi anonyymi! » Login | Social login | Uusi käyttäjä

uusi Sigur Rós

Hezzu kirjoitti noin 22 vuotta sitten (20 kommenttia)



Sigur Rósilta tuli uus levy. En oo aiemmin kuullu bändin musaa sekuntiakaan, oisko syytä tutustua? Onhan tästä kai ollu ennenki puhetta tuola Colossuksen foorumilla... Tuolla uuvella levyllä ei oo mitään nimee, tai sitte sen nimi on tuo ( ) ja kappaleet on myös nimettömiä, myöskään levyn vihkosesta ei löyvy bändistä mitään infoa.



+/- saldo : 0 |

    EsaJii kirjoitti noin 22 vuotta sitten+/- saldo : 0
    No, enpä hyvin tunne. Eiks kannata kaupassa kokeilla ennen kuin ostat. Ei mitään perusmusiikkia, melko on the edge.

    Janus kirjoitti noin 22 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Sigur Rósilta tuli uus levy. En oo aiemmin kuullu bändin musaa sekuntiakaan, oisko syytä tutustua?

    Edellisen levyn olen kuullut, ei se minusta niin hienoa ole kuin on annettu ymmärtää mutta voisit tykätäkin. Uutta kuulin jonkin verran Stupidossa mutta vaikea sanoa mitään, se kohta ainakin kuulosti hyvin rauhalliselta.

    Doc.B.D kirjoitti noin 22 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mulla on kanssa toi niiden eka ja se on tullut kuunneltua ehkä kerran tai kaksi. Aika haukotuttava levy. Kakskymmpiset rockkriitikot, jotka eivät ole kuulleet erikoisempaa tai parempaa tapaa kehua tota. Ei se kyllä tarjoa mitään uutta tai hyvää, jos hylly on entuudestaan täynnä kaikkea eksoottista piippailua 70-luvun alkupuolelta.

    Janus kirjoitti noin 22 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Pieni korjaus: se Agaetis Byrjun on toka levy. Sitä ennen ilmestyi Von-niminen levy.

    Doc.B.D kirjoitti noin 22 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Pieni korjaus: se Agaetis Byrjun on toka levy. Sitä ennen ilmestyi Von-niminen levy.


    Joo, siis mulla on toi Agaetis B.

    Lazer kirjoitti noin 22 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Minä olen kuullut nähdäkseni tuon Von levyn ja pidin siitä kyllä.

    Janus kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    HS, Otto Talvio:

    ISLANTILAINEN Sigur Rós ja sen liepeille kasvanut Kitchen Motors -kollektiivi ovat nostaneet pienen kotimaansa eurooppalaisen taiderockin kärkeen samalla lailla kuin Röyksopp on tehnyt Norjan Bergenistä tunnetun tanssimusiikin keskuksen.

    Bergenistä ei välttämättä odottaisi sulavia houserytmejä, mutta Islanti vaikuttaa juuri sellaiselta kuin Sigur Rósin musiikki. Ison avaran taivaan alla avautuvia loputtomia jäätikköjä, vulkaanisia maisemia ja karun luonnon taikaa.

    Kolme vuotta vanhalla läpimurtolevyllään Sigur Rós osoitti, että se kykenee yhdistämään maalailevan panoraaman komeisiin sinfonisiin koukkuihin. Agætis Byrjun -levy tavoitti kerralla enemmän kuulijoita kuin taiderock-kollegat Mogwai ja Godspeed You Black Emperor! yhteensä omilla levyillään, osittain koska Radiohead kutsui lähes tuntemattoman islantilaisyhtyeen mukaan kiertueelleen.

    Tuoreesta ( ) -levystä kertoo paljon se, että nimi muodostuu kahden sulkumerkin yhdistelmästä. Kappaleilla ei ole nimiä, eikä Jon Thor Birgissonin laulu edelleenkään ole kuin yksi instrumentti utuisten kitaroiden ja lyyrisen pianon joukossa.

    Nimettömät kappaleet ovat kuuluneet yhtyeen konserttireper­tuaariin jo pari vuotta, mutta levyltä niiden kuunteleminen on vaivaannuttavaa. Niiden maalaama maisema on karulla tavalla kaunis, mutta siitä puuttuu edellisen levyn lämpö. Kappaleet eivät sytytä eivätkä tarjoa kuuntelijalle tarttumapintaa. Kyse ei ole näkemyksen onttoudesta, vaan siitä, että Sigur Rós on paennut orastavaa kaupallisuutta tinkimättömän omaehtoista visiota kohti.

    Kahteen osaan jakautuva levy avautuu parhaiten kuulokekuuntelussa. Alun neljä kappaletta ovat tunnelmaltaan pianovoittoisia ja lopun hitaaseen, raskasmieliseen epiikkaan verrattuna keveitä. Jos progressiivisuus tarkoittaa sitä, että se vaatii kuuntelijalta kärsivällisyyttä, ( ) on sitä parhaimmillaan. ***

    Hezzu kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    "Kappaleet eivät sytytä eivätkä tarjoa kuuntelijalle tarttumapintaa."

    Pari kertaa oon tuota uutta Siguria työpaikalla kuunnellu (huono paikka testata tämmöstä musaa, myönnän) ja ei se oikeen iskeny, vähän kylmäksi se jätti.

    MrBungle kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Onhan tuo ihan kuunneltavaa mutta ei tuo kyllä mikää loistelias levy ole, laulusta en vain pitänyt se pilaa levyn. :(

    jusu kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Nyt-liitteessä oli juttu Sigur rosista jos kiinnostaa niin voida käydä lukemassa.
    http://www.nyt.fi

    sieltä musiikki ja haastattelut.


    CosmicJazz kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    "Agaetis Byrjun" on kyllä hieno levy minun mielestäni. Ehkä ei sellainen mestariteos kuin esim. Soundissa väitetään, mutta se tuo rauhallisuudellaan hyvän fiiliksen. Kivaa tunnelmamusiikkia. Haukotuttaa kyllä, mutta eihän se aina ole paha asia. :) Levyllä on ehkä 3-4 oikein loistavaa kappaletta.

    "Von" on TÄYSIN erilainen levy, sellaista lofi ambient-kamaa, tai jotain. En tykkää.

    Olen ostanut sen uudenkin, mutta en ole vielä voinut kuunnella sitä (cd-soittimeni on muualla).

    MelancholyMan kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Oon nyt kuunnellut pariin kertaan Agaetis Byrjunin ja tämän uudemman (). Ei nyt todellakaan niin omaperäistä kamaa kuin mitä on hehkutuksista saanut lukea, mutta tykkään kyllä silti. Taustamusiikkina ainakin...

    Janus kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Tuli lainattua tämä ( ). Oikeastaan tämä vaikuttaa hieman paremmalta kuin se edellinen levy. Ehkä tästä joku päivä tuleekin vielä jotain. Parasta antia olivat kaksi viimeistä kipaletta – niistä saisi hyvän 25-minuuttisen ep:n.

    Hopkins kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Sigur Rósilta on tullut uusi ep, kolmetuumainen versio sisältää uuden 12-minuuttisen biisin, CD/DVD -versio sisältää lisäksi kolme videota, "Svefn-g-englar", "Vidrar vel til luftrasa" ja "( )". Pitänee hankkia, kun viitsii.

    Anonyymi kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Hopkins kirjoitti 10.7.2003 klo 20:00: Sigur Rósilta on tullut uusi ep, kolmetuumainen versio sisältää uuden 12-minuuttisen biisin, CD/DVD -versio sisältää lisäksi kolme videota, "Svefn-g-englar", "Vidrar vel til luftrasa" ja "( )". Pitänee hankkia, kun viitsii.


    Ostin tosta sen 10" version. Ihan ok,vaikka ei mielestäi ihan yhteen parhaalle tasolle ylläkkään. Tossa vinyyliversiossa ei ollut Svefn-g-englar biisiä,mutta mulla on se jo sillä aiemmalla ep:llä & Agaetis Byrjun albumilla,mitkä on molemmat ehkä jopa uutta levyä parempia.
    () on aivan loistava albumi. Toimii etenkin kuuloke/nukahtamismusana mulla erinomaisesti.
    Suosittelen.
    jos joku pystyy järkkäämään mulle Von albumin aitona,niin olisin enemmän kuin kiitollinen.


    Janus kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    () on aivan loistava albumi. Toimii etenkin kuuloke/nukahtamismusana mulla erinomaisesti.

    Alkupuoli varmasti toimiikin nukahtamismusana hyvin, mutta loppupuolen äänivallien luulisi kyllä sitten herättävän. :P

    ??? kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Janus kirjoitti 14/7/2003 klo 00:45:
    () on aivan loistava albumi. Toimii etenkin kuuloke/nukahtamismusana mulla erinomaisesti.

    Alkupuoli varmasti toimiikin nukahtamismusana hyvin, mutta loppupuolen äänivallien luulisi kyllä sitten herättävän. :P


    Niin,toi aiempi viest oli mun kirjottama.
    En oo kauheesti vielä heräilly,kumma kyllä. :)
    Ja sitä vonia saa tosiaan tarjota.

    Hopkins kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    jos joku pystyy järkkäämään mulle Von albumin aitona,niin olisin enemmän kuin kiitollinen.

    Itse tilasin Vonin Islannista suoraan Smekkelysalta, muualta sitä tuskin kannattaa edes kysellä. Von on mielestäni aivan mahtava levy, ehkäpä bändin paras. Synkät ambient-äänimaisemat, pehmeämmät tuutulaulut ja alkuaikojen Circlen kaltainen meteli toimivat kimpassa hienosti.

    Eli jos levy kiinnostaa, käypä tuolta kysymässä: https://www.smekkleysa.net/. Islannin hintataso on tietysti hieman päätähuimaava, mutta sanoisin, että tuosta levystä kannattaa maksaa.

    ??? kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Hopkins kirjoitti 17/7/2003 klo 00:01:
    jos joku pystyy järkkäämään mulle Von albumin aitona,niin olisin enemmän kuin kiitollinen.

    Itse tilasin Vonin Islannista suoraan Smekkelysalta, muualta sitä tuskin kannattaa edes kysellä. Von on mielestäni aivan mahtava levy, ehkäpä bändin paras. Synkät ambient-äänimaisemat, pehmeämmät tuutulaulut ja alkuaikojen Circlen kaltainen meteli toimivat kimpassa hienosti.

    Eli jos levy kiinnostaa, käypä tuolta kysymässä: https://www.smekkleysa.net/. Islannin hintataso on tietysti hieman päätähuimaava, mutta sanoisin, että tuosta levystä kannattaa maksaa.


    Oon kyllä kuullu levyn-ja on erinomainen. mulla on se vaan poltettuna,yks niistä harvoista poltetuista. Mielelläni ton tilaisin. Haluisko joku tehdä yhteystilauksen?
    Paljonko oli sulla toimituskulut?
    Voikos tonne maksaa esim. siirtämällä rahat tilille/lähettämällä rahat,kun en luottokorttia omista.
    kiitos.

    Hopkins kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Tilasin kaksi levyä ja jos nyt en ihan väärin muista, niin postikuluiksi tuli 10 euroa, yhdelle levylle hinnaksi siis 25. Tuolla sivuilla taisi olla joku taulukkokin niistä postikulujen määräytymisistä, mutta hinnat olivat ainakin silloin vain dollareina. Lähetin rahat kuoressa, siten ainakin pitäisi onnistua.