Moi anonyymi! » Login | Uusi käyttäjä

miksei välitetä

escape kirjoitti noin 17 vuotta sitten (33 kommenttia)
miksei kukaa välitä kenenkää tekemisistä!!

+/- saldo : 0 |

    Yeti kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kuuluu länsimaiseen ja etenkin Suomalaiseen mentaalitenttiin. Teeppäs testi, mene makaamaan Mannerheiminkadulle ruuhka-aikaan, ja leiki tajutonta. Jos joku pysähtyy puolentunnin sisällä ja tekee asian eteen jotain muuta, kuin päivittelee tapahtunutta, niin ihme on.. Avunanto on suoraan verrannollinen kaupungin kokoon. Maalla saa aupa nopeammin.. Joku voisi perustella ton syvällisemmin.

    Kyllähän ihmiset välittävät, esim. tuttavistaan. Jotkut tuntemattomista kanssaihmisistään ja jopa kolmansien maiden ihmisistä, (vapaaehtoistyö).

    Markkutapio kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Minä ainakin olen monta monta kertaa käynyt katsomassa kadulla makaajan kunnon ja tarvittaessa hälyttänyt apua. Joskus oon jopa pysäyttänyt autoni, nostanut kaverin pystyyn (sillä kertaa hieman liikaa ottanut) ja vienyt kotiinsa.

    escape kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kyllähän ihmiset välittävät, esim. tuttavistaan. Jotkut tuntemattomista kanssaihmisistään ja jopa kolmansien maiden ihmisistä, (vapaaehtoistyö).


    no saanen olla eri miältä! kouluski jos huamataa et on jälkii käsivarres nii ei KUKAA TEE ASIALLE MITÄÄ!!!!! ja aina luullaa et kaipaa jotai sen takii.. ja mieki oon tukehtunu omas luakas nii eipä KETÄÄ TEHNY ASIALLE MITTÄÄ!!!!! miättikääs sitä!!! nii ei ne ihmiset jotka tuntee tai on tekemissä JOKA PVÄ nii paljoo kiinnosta mitä teet tai mitä käy tjn. =( surullista..

    Markkutapio kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Siinäpä escapelle työtä loppuelämäksi. Ole esimerkkinä välittämiselle, tee siitä itsellesi ammatti ja opeta muita.

    Yeti kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Minä ainakin olen monta monta kertaa käynyt katsomassa kadulla makaajan kunnon ja tarvittaessa hälyttänyt apua. Joskus oon jopa pysäyttänyt autoni, nostanut kaverin pystyyn (sillä kertaa hieman liikaa ottanut) ja vienyt kotiinsa.


    Oikein, toi on vaan liian harvinaista. Kesällä jyväskylässä viimeksi "jouduin" soittamaan poliisit hakemaan sammuneen pois, oli niin ihme asentoon tipahtanut, että jos olisi oksentanut, niin olisi tukehtunut varmasti. Mutta oli siinä joku ihmeen kynnys mennä ite korjaamaan kaverin asentoa, toki odotettiin poliiseja ja tarkkailtiin, että kaikki menee hyvin, kunnes sankarit tuli ja vei pojan selviämään..

    Yeti kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Siinä vaiheessa kun alkaa jälkiä tuleen käsivarsiin (siis jos puhut viiltelystä), niin kannattaa hakea itse apua, eikä jäädä odottamaan, että joku tulisi sitä samaa apua tarjoamaan.

    Jammo kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    escape, sää oot teini-iässä ja sillon kuuluukin kaiken tuntua väärältä ja katkeralta kalkilta. Se menee ohi.
    Sä saat valittaa, ja me muut ollaan ottavinamme sut vakavasti.

    Markkutapio kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0

    teini-iässä ja sillon kuuluukin kaiken tuntua väärältä ja katkeralta kalkilta.

    Miten niin kuuluu? Ei kuulu tuntua, mutta tuntuu silti. Mutta kyllä se siitä selkiytynee ja ehkä myös selkiytyy iän myötä. Jos ei selkiytyne niin täällä sitä kirjotellaan ja kysellään mistä oikein oli kymysys.

    Jammo kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Sellaista kysymystä ei ole olemassakaan, johon ei Jaken seurakunta pystyisi vastausta antamaan. :lol:

    Markkutapio kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0

    Jaken seurakunta

    Ja taas meni uskontohommiksi :wink:

    Hezzu kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    kouluski jos huamataa et on jälkii käsivarres nii ei KUKAA TEE ASIALLE MITÄÄ!!!!!


    Hmmm... tätä oon varmaan jo ehottanukin, mutta käveleppä tai soita paikalliseen mielenterveystoimistoon ja sovi jutusteluaika. Siis jos et oo jo niin tehny. Kunnalliset mielenterveyspalvelut on ilmasia, joten rahastakaan ei tarvi huolehtia, paitsi jos tarttee ruveta käyttämään lääkkeitä, mutta nekään eivät kalliita ole. Siis oikeesti, HAE APUA.

    Doc.B.D kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kuuluu länsimaiseen ja etenkin Suomalaiseen mentaalitenttiin. Teeppäs testi, mene makaamaan Mannerheiminkadulle ruuhka-aikaan, ja leiki tajutonta. Jos joku pysähtyy puolentunnin sisällä ja tekee asian eteen jotain muuta, kuin päivittelee tapahtunutta, niin ihme on.. Avunanto on suoraan verrannollinen kaupungin kokoon. Maalla saa aupa nopeammin.. Joku voisi perustella ton syvällisemmin.

    Perustelen siten, että asialla ei ole mitään tekemistä länsimaalaisuuden kanssa sinällään. Intian suurkaupungeissa voi kuolla kadulle ihan rauhassa. Lähimmäisen auttaminen on nimenomaan länsimainen piirre, ja sen juuret ovat kristinuskossa, joka arvostaa yksilöä. Itämaisissa maailmankäsityksissä yksilöllä ei ole paljon arvoa; lisäksi asioiden ulkokohtainen havainnointi on itseisarvo. Tämän vuoksi esim. buddhalaisissa maissa ihmiset voivat seurata sivusta kun ihminen hukkuu jokeen ja kukaan ei todellakaan tee mitään.

    MZ kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kannattaa muuten hakea sitä apua mieluummin ennemmin kuin myöhemmin. Silloin voi olla jotain mahdollisuuksia toipuakin masennuksesta toimintakuntoon.
    Tosin mielenterveyden hoito tuntuu olevan sillä pohjalla, että resepti kouraan ja sairauslomaa taas vuodeksi. Psykologin saattaa hyvässä tapauksessa tavata kuukauden välein. Lääkärin näkee taas, kun saikkua pitää jatkaa. Jos silloinkaan.

    escape kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Siinä vaiheessa kun alkaa jälkiä tuleen käsivarsiin (siis jos puhut viiltelystä), niin kannattaa hakea itse apua, eikä jäädä odottamaan, että joku tulisi sitä samaa apua tarjoamaan.


    no onhan tullu siel kallonkutistajalla bamlattuu kaikkee.. jopa pentuna.. mut eipä niist ollu mitää hyätyä =( ku on miun syytä et joutuu sellasii.. enkä EDELLEE mikää teinix sorivaa.. on menny jo 2 vuot sit =)

    Jammo kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0


    (clip) EDELLEE mikää teinix sorivaa.. on menny jo 2 vuot sit =)


    Oi, anteeksi. No, kuulostat vain niin teiniangstiselta. Olet sitten jo yli 20?!
    Syö kalaa, se rauhoittaa. Turhat probleemat häviävät rankan juoksulenkin tms. jälkeen, ainakin joksikin aikaa.
    Keskusteleminen auttaa myös , luulisin, mutta jos valitusvaihde jää päälle , se pikemminkin ruokkii itseään.

    MZ kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Jammon mielestä ilmeisesti kalan syönti auttaa kaikkeen mahdolliseen. Hieman kuten yläasteen luokanvalvojani, jonka mielestä aspiriini ja lasi vettä auttaa mihin tahansa vaivaan. Eipä ole minua auttanut, vaikka olen kalaa syönyt pari kertaa viikossa koko elämäni.

    Jammo kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Jammon mielestä ilmeisesti kalan syönti auttaa kaikkeen mahdolliseen. Hieman kuten yläasteen luokanvalvojani, jonka mielestä aspiriini ja lasi vettä auttaa mihin tahansa vaivaan. Eipä ole minua auttanut, vaikka olen kalaa syönyt pari kertaa viikossa koko elämäni.


    Olen pahoillani. Sinulla lienee sellainen geeniperimä tai sairaus , ettei ravinnon laadulla voida enää asiaa auttaa. :(
    Sanotaan nyt kuitenkin selvennyksen vuoksi että kalaravinnon vähäisyys (tarkkaan ottaen omega-3 rasvahappojen) korreloi vahvasti merkittävien kroonisten sairauksien kuten masennuksen, diabeteksen ja sepelvaltimotaudin esiintymisen kanssa. Siis mitä vähemmän kansa nauttii rasvaista kalaa, sen enemmän se sairastaa. Kun samalla tiedetään että niin hermokudos ja solukalvot vaativat oikein toimiakseen omega-3-rasvahappoja, niin lopputulemana päätyy loogisesti kalansyönnin suosittelemiseen.

    ttt kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Njoo, valitettavati käsivarsissa jälkiä oon nähnyt kyllä ihan kolmikymppisilläkin, tällöin ei tosin ole kyse ollu itsensä viiltelystä. En tiedä kumpi on huolestuttavampaa viiltely vai pistely (got the point . ?).
    Riippuen iästä hieman. Mielestäni viiltely, silti.

    harmaa kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Jammon mielestä ilmeisesti kalan syönti auttaa kaikkeen mahdolliseen.


    Jokainen tulee uskollaan autuaaksi. Oma uskoni on edelleen se, että mielenterveysongelmia ei missään tapauksessa hoideta täällä palasokerissa, eikä palasokerista luettujen vinkkien perusteella, vaan lääkärissä.

    JiiPee kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    miksei kukaa välitä kenenkää tekemisistä!!


    Suomessa ihmiset valittavat aivan liikaa. Meiltä saa aina joltain luukulta apua tai fyrkkaa, jos ei vaikka työnteko sattuisi kiinnostamaan.

    Mielenkiintoista on se, että monien mielestä omat ongelmat ovat aina tavalla tai toisella yhteiskunnan syytä, ja että kuvitellaan, että yhteiskunta ottaa sinusta viimekädessä vastuun yksilönä, jos et itse viitsi. Ja usein se niin tekeekin. Joistain ihmisistä, jotka ovat kykenemättömiä pitämään itsestään huolta PITÄÄKIN huolehtia, mutta ei nuorista ja terveistä, työtä vieroksuvista "taiteilijoista".

    Monet kaupungin vuokrakasarmeissa asuvat kolme-nelikymppiset "eläkeläiset" kerjäisivät kadulla, ellei meillä Suomessa olisi erinomaista sosiaalista apuverkostoa. Joten paskat se "välinpitämättömyys" mikään [u:5f221569d6]suomalainen[/u:5f221569d6] piirre ole. Matkailu avartaa, kuten sanotaan.

    Mene vaikka verorahoin ylläpidettävään mielenterveystoimistoon, niinkuin Hezzu ehdotti.

    Jammo kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Jammon mielestä ilmeisesti kalan syönti auttaa kaikkeen mahdolliseen.


    Jokainen tulee uskollaan autuaaksi. Oma uskoni on edelleen se, että mielenterveysongelmia ei missään tapauksessa hoideta täällä palasokerissa, eikä palasokerista luettujen vinkkien perusteella, vaan lääkärissä.


    Tietenkin näin. Mutta täytyy muistaa, että tämä on ns. valitusfoorumi, jonne saa ja pitääkin tuottaa ns. sisältöä. 8)

    Hezzu kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Anu <3 Per

    http://www.youtube.com/watch?v=epUk3T2Kfno


    Hezzu kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Aihetta sivuten:

    http://www.hs.fi/kuvat/iso_webkuva/1135226036455.gif


    escape kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    ja sit ku ei välitä nii ollaa nii VÄLIINPITÄMÄTTÖMIÄ!!! =( on iha sama mitä joku koulukaveri vaikka tekee tai muuta.. =(

    quarry kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0



    escape kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    mitenkä tää liittyy itse "aiheesee"?

    EsaJii kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    miksei kukaa välitä kenenkää tekemisistä!!

    Ihmisiä on liikaa? Kun asuttiin jossain metässä rai maalaiskylässä elämä oli niin tylsää, että kuka vaan vastaantulija oli tervetullut.

    Jos joku on avun tarpeessa ja pysähtymisestä ei ole liikaa riskiä itselle, saatan pysähyä. Varsinkin jos avun hakija on jotenkin samanlainen kuin itse. Pummeja en auttele. Auttakoon yhteiskunta. Joka siis ei auta meidän maassa, täällä pärjää omillasi demokratiassa. Jossa vain raha ratkaisee.

    Sunkka kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Anu <3 Per

    http://www.youtube.com/watch?v=epUk3T2Kfno


    Just niin. Tuota on katsottu YouTuubissa 1,810,751 kertaa...

    escape kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    okei

    Yeti kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    miks ei välitetä, miks tuijotetaan...

    escape kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    miks ei välitetä, miks tuijotetaan...


    näimpä juuri.. ompa tullu huamattuu seki et jos joku viiltelee nii KETÄÄ ei kiinnosta sellane.. luullaa vaa et kaipaa sil jotai..

    AcidMothersBadenbaden kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0

    näimpä juuri.. ompa tullu huamattuu seki et jos joku viiltelee nii KETÄÄ ei kiinnosta sellane.. luullaa vaa et kaipaa sil jotai..


    ymmärrän, mutta ei se ihan noin mene.

    escape kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    eipä!! On kyllä tullu huamattuu miun TYLSÄS elämäs, et menee JUST noi..