Arvoikkain levy- skaba
AcidMothersBadenbaden kirjoitti noin 18 vuotta sitten (96 kommenttia)
Ja sitten kisaillaan arvokkaimmasta levystä.
Ja sovitaan, että boxeja ei lasketa.
Iteltä ei hirveitä ihmeellisyyksiä löydy. Varmaan Circlen Empire LP tai Magman Köhntsarkösz LP tai 1001 centigrades LP arvokkaimmat.
Ja sovitaan, että boxeja ei lasketa.
Iteltä ei hirveitä ihmeellisyyksiä löydy. Varmaan Circlen Empire LP tai Magman Köhntsarkösz LP tai 1001 centigrades LP arvokkaimmat.
+/- saldo : 0 | Tweet
Jaha. Mulla arvokkaammasta päästä lienee Haikaran eka lp...
11,90 €, sis. lvv.
Eniten on tainnut tulla maksettua Nimbuksen lp:stä, oliko se nyt joku 140 euroa. Tosin liitteen kera ja loistokuntoisena se ei mikään aivan riistohinta ole, vaikka köyhää kirpaiseekin...
Ne hyllyn arvokkaimmat platat taitaa olla just jotain tuon ajan proge- ym. hörhölevyjä sekä sitten jotku Love Records -kokoelman platat (Blues Sectionin eka, Sateenkaarilipun alla etc).
Alkuperäinen Trinity-levymerkillä julkaistu Kingston Wall II, kai.
Eniten varmaan olen maksanut Magman Retrospektïw I-II:ta, mutta arvokkaimmat taitavat olla spiraali-etiketillä olevat Vertigon julkaisut. Toinen Black Sabbathin Master of Reality ja toinen Gentle Giantin Octopus. Pink Floydilta on myös pinkkinä vinyylinä Embryo -nimellä levy, ja pari bootlegiä. Kai niilläkin jotain arvoa on.
Muita ei ihan ilmaisia on varmaan Henry Cown Concerts , Beatlesin originaali Sergeant Pepper ja muutama muu.
Ei kuitenkaan löydy mitään lähellekään Haikaran ekan levyn hintatasoa.
Paljon se sitten maksaa? Popsikessä on vaan Geafar 275 usd. Suht tymäkkä hinta tuokin.
http://www.popsike.com/php/detaildata.php?itemnr=4861612516
Terveiden käsien levy on mennyt 700 dollarilla. Kallista rytkettä. :)
Paljon se sitten maksaa? Popsikessä on vaan Geafar 275 usd. Suht tymäkkä hinta tuokin.
http://www.popsike.com/php/detaildata.php?itemnr=4861612516
En ole levyä vinyylinä nähnyt ikuisuuksiin, mutta oli siinä hinnassa markka-aikana neljä numeroa. Tikkarilla varmaan tarkempaa tietoa. Myönnettäköön, että kun levy oli kirjastosta lainassa, olematon koirani oli syödä kannet...
Arvokkain vois olla Circlen Zopalki//Empire tai sitten Matti Järvisen lätty. Kolmoseksi jää Vesku Loirin ja Rag Paanasen merirosvosekoilut.
Oisko Tampere SS 7" tai Charliesin Buttocks. Ei tuo Matin levy taida vielä hirmu tyyris olla? Jaa, onhan tuolla punkkipuolella vielä paljon kaikenlaista, Bastardsia, Rattusta, Kaaosta, Terveitä Käsiä...
J
Mitään todellisia arvolevyjä ei löydy, mutta kalleimmasta päästä ovat ainakin nämä olleet (en harrasta harvinaisten levyjen keräilyä, enkä omista useita eri versioita samasta levystä):
Porcupine Tree: Stupid dream originaalipainos: n. 50 e
Porcupine Tree: Lightbulb sun originaalipainos: 28 e
Jellyfish: The ghost at number one 2xCDS special: 25 e
Marillion: Marbles 2xCD ennakkotilanneiden "kirja"painos: 35 e
Sitten on vielä yksi alkuperäinen 45rpm pikkusingle "Beatles with Tony Sheridan", en muista biisejä, oliskohan ollut vuodelta 1962.
Hmmh, mulla arvokkain taitaa olla Fredrik Thordendalin "Sol Niger Within" - se alkuperäinen.
Arvokkaiman levyni myin talvella: Dr Z, josta nimeltä mainitsematon levyliike stadissa antoi 340 euroa.
Himassa on vielä muutama nk spiraalivertigo-kevy.
Kotimaisista on varmaan arvokkain Fantasian levy.
Kalliita taitavat olla myös In Spen lp (kun vielä muistaisin, mihin sen olen pannut...), se sinfoninen sinikantinen & Koivistoisen Valtakunta-lp... Tosin monen ennen kalliin lpn hinta on laskenut cd-painosten myötä...
Kaverilla on Pressan eka lp, mint, jossa on koko alkuperäisen bändin nimmarit kannessa...
Mulon vaan samat nimmarit Strugling for freedomin kansivihkon keskiaukeamalla...
k.p.tikka-ri taitaa kyllä olla selvässä johdossa Haikaran ekalla. Pistääkö joku vielä paremmaksi?
J
No ei mun hyllystä mitään kovin arvokkaita löydy. Nämä tuli ekana mieleen:
Maij' Karman Kauniit Kuvat - Kaukana puhelimista
Circle - Meronia 2LP
Circle - Empire LP
Circle - Zopalki CD
Tässä nyt joitain sieltä kalleimmasta päästä.
Vinyyliä. Ensimmäisiä painoksia.
Univeria Zekt : The Unnamables
Falstaff : Prononcez G
Perception : S/t
Artcane : Odyssée
Archaïa : S/t
Jean Cohen - Solal : Captain Tarthopom
Flamen Dialis : Symptome - Dei
Ocarinah : Premiere Vision De L'étrange
Vortex : Les Cycles De Thanatos
Besombes - Rizet : Pôle
Jean Philippe Goude : Drones
Gravy Train : Ballad of a peaceful man
Eero Koivistoinen : For Children
Noa : S/t
Arvokkaiman levyni myin talvella: Dr Z, josta nimeltä mainitsematon levyliike stadissa antoi 340 euroa.
No hitto. Minäkin oisin voinu tuon maksaa siitä.
Käsittämättömän varakkaita kavereita hengailee näillä kulmilla...
No, Fantasian LP:n myin aikoinaan 70-luvulla 170 markkaan, ja myyjä vielä valitteli että hintataso on ehtinyt pudota, kun useampi kappale on tullut sisään äskettäin. :?
[quote]
http://www.popsike.com/php/detaildata.php?itemnr=4861612516[/quote]
En ole levyä vinyylinä nähnyt ikuisuuksiin, mutta oli siinä hinnassa markka-aikana neljä numeroa. Tikkarilla varmaan tarkempaa tietoa. Myönnettäköön, että kun levy oli kirjastosta lainassa, olematon koirani oli syödä kannet...
Itselläni on kans toi Haikaran eka soittamattomassa kunnossa ja hintahaarukka siinä 400 - 500e (divarihinta, ei huom! hintaopas -hinta) ja arvokkaimmasta päästä löytyy myös Spermin ja Airaksisen ekat lätyt.
Jossain vaiheessa Scarabin vinyylistä taidettiin maksaa ihan hyviä hintoja. Arvo taisi pudota, kun hemmot julkaisivat CD-muodossa levyn sisällön uudestaan. Oli miten oli Scarabin LP-levy on hyllyssäni.
hintahaarukka siinä 400 - 500e (divarihinta, ei huom! hintaopas -hinta)
Tässä on muuten hyvä pointti.Hintaoppaat antavat vain suuntaa hinnalle,mutta markkinat tietysti määräävät todellisen arvon.Itsellä on useitakin arvokkaita Mike Oldfieldin vinyylejä.Eräskin harvinainen painos jota ei edes hintaoppaista löydy liikkuu keräilijöiden keskuudessa päälle 700 dollarin hintaluokassa.Myös superharvinaisia Tangerine Dreamin cd-sinkkuja ja muita cd-levyjä löytyy.
No hitto. Minäkin oisin voinu tuon maksaa siitä.
No perskeles, ilmoittelin levystä myös täällä.
Mulla on kyllä jääny huomaamatta.
Tavastian viereltä löytyy tai sitten ei (enää).Mieluummin tietysti olisin myynnyt suoraan hyvään kotiin.....
Hmm, pitäisiköhän sokruun laittaa anonyymi levyhuutokauppa, mihin voi laittaa aarteitaan huudettavaksi ilman myyntipakkoa, eli myyntiin voi suostua vasta kun saa mielestään riittävän tarjouksen. Nimim. Igglo.
Mulla arvokkain taitaa olla Elonkorjuun Harvest Time, jonka levy on Ex-kunnossa, mutta kansi valitettavasti ei.
Kuten joku jo aikaisemmin mainitsikin, niin hintaoppaiden summat ovat vain suuntaa antavia. Jos joku haluaa levyn todella, niin siitä maksetaan huomattavasti enemmän.
Muita hinnakkaaksi oletettavia kokoelmieni helmiä ovat lukuisat Love Records helmet sekä Rolling Stonesin alkupään levyjen(Their Satanic Majesties Request ja sitä ennen) orkkikset.
Harvinaisuuksiani on Jukka Haurun LP. Lieneekö koskaan tehty CD?
Kalevalan People No Names oli sitä ennen harvinaisuus, ei nyt enää.
Ekasta Ruisrockista single jonka esitti Daddy Long Legs. Vietnamia pakoon menneitä jenkkihippejä.
Kasa singlejä Suomesta 60 luvulta ja 70 luvun alusta, mm oululainen Express.
jaa varmaan originaalipainokset Black Sabbath : Sabbath Bloody Sabbath ja Vol. 4.
sit joitain Pink Floydin vinyyleitä...
ja varmaan Circlen rajoitetut painos lp.t (Golem/Vesiliirto, Mountain, Empire, Arkades)
Hintaoppaista vielä sen verran,että joskus niiden antamat hinnat voivat suorastaan viedä jopa harhaan.Ja joskus joku hintaoppaassa arvokkaaksikin noteerattu levy ei esimerkiksi kelpaa divariin ollenkaan.Itse en isommin perusta hintaoppaiden arvioista vaikka omistankin pari sellaista.
Hawkwind- Space Ritual originaali japski painos julisteella ja obilla mintti kuntoisena.
Nik Turnerin 7" promo jota tehty 20 kpl. Hintaa ei voi edes arvailla kun en ole ikinä nähnyt myynnissä.
Eniten oon maksanu kolmesta ekasta Kareliasta, mutta en oo varma onko ne arvokkaimmat, ehkä ei (enää).
Suhteellisuutta kuvioihin; Nyt kun homma on sillai, että meikä on ostanut levyjä jostain hämärältä 70-luvulta alkaen, eikä tuo musiikkimaku ole ikinä oikein mitään listoja seuraillut, enkä ole levyjäni juuri hukannut enkä kaltoin kohdellut, niin hyllyssä on aika monta sellaista, joista saisi ainakin mukavasti omansa takaisin, jos myymään ryhtyisi... Siis enpä minä juuri kovin kalliita levyjä ole montaa ostanut, niistä vaan on vuosien saatossa sellaisia saattanut tulla. Haikaran eka esmes maksoi kait tollaset 26mk.... Sit kun joku Loven Perspektives 68 tai Airaksisen 0ne point music maksoivat joskus 80-luvulla sellaset kauheet 100mk huutokaupoissa & 20 Eteenpäin!-ym. yhtä outoa sinkkua&eptä maksoi Black&Whitessä kauheat 300mk koko kasa, niin nyt kun meette levykauppaan ostamaan uutta cd:tä, niin huomaatte, miten suhteellista homma oikeestaan on...
Näillä ei sijoituta oikein mihinkään tässä kisassa, mutta veikkaisin oman hyllyni arvokkaimmiksi levyiksi Nightwishin "Carpenter" ja "Sacrament of Wilderness" -singlejä. Joskus ainakin jossain suuren maailman nettihuutokaupassa joku oli yli sata dollaria kummastakin maksanut. Itse en kyllä moiseen hintaan ostaisi (edellisen oon ostanut 10 markalla ja jälkimmäisen 5 markalla).
Mää myin joskus Angels Fall Firstin eka painoksen (se josa on vähemmän biisejä mutta kaks sellasta biisiä joita ei ollu sitte lopullisella versiolla ja joka oli 500 kpl:n rajotettu painos) 101 eurolla poijes, varmaan siittä ois saanu myöhemmin enempiki.
Mää myin joskus Angels Fall Firstin eka painoksen (se josa on vähemmän biisejä mutta kaks sellasta biisiä joita ei ollu sitte lopullisella versiolla ja joka oli 500 kpl:n rajotettu painos) 101 eurolla poijes, varmaan siittä ois saanu myöhemmin enempiki.
Varmaan joo, mutta vaikeaa on määritellä oikea myyntihetki jos suurimman mahdollisen hinnan haluaa. Nyttemminhän nuo AFF:n ekapainoksella olleet "A Return To The Sea" ja "Once Upon A Troubadour" on julkaistu laajempipainoksisillakin levyillä eli on saattanut hinta ehkä laskeakin, tiedä heistä.
Oikeestaan kun ajattelee, harvinaisin taitaa olla Jeremy Spencer soolo LP, en osaa arvata arvoa.
Allmusic kuitenkin tuntee albumin, joten kai sitä joku 10 000 meni ihan jo silloin, oli jopa hitti Tanskassa.
Onks toi Spencer se kieliposkessa tehty hupilevy, mikä on pakollinen päänsärky Peter Greenin ystäville, kun se soittaa tolla maniskaa...? (vai siis oliks toi jonkun muun F.Macin äijän soololevy, mitä kuvailin?)
Juu siis se parodia albumi
http://en.wikipedia.org/wiki/Jeremy_Spencer_%28album%29
Jeremy ja bändi purkittivat myös toisen, jossa oli jotain pieruvitsejä sun muuta, jota ei koskaan julkaistu.
Eka viestini tällä forumilla:
Ajattelin tuota käytyä keskustelua ja tulin siihen johtopäätökseen, että en taida omistaa mitään poikkeuksellisen arvokkaita levyjä, siis rahassa mitaten, mutta ehkä jotain puolijalokiviä sentään löytyy.
Ainakin Cheerful Insanity of Giles Giles & Fripp alkuperäisenä monovinyylinä on sellainen. Ja kaiketi myös Jethro Tullin Under Wraps Picture Dics -vinyyli.
CD-puolella en ole koskaan enkä missään omaa levyhyllyäni lukuun ottamatta törmännyt Tullin 25-vuotisjuhlahaastatteluun, mikä julkaistiin 1993 tuplalevynä.
Porcupine Treen Yellow Hedgerow Dreamscape -CD:n myin pois muutama vuotta sitten 150 dollarilla. On mulla jäljellä kalliimpia, mutta ei nyt tule mieleen (tai lähinnä ei ole ollu niin intoa tarkastella hintojen kehitystä).
Tässä nyt joitain sieltä kalleimmasta päästä.
Tämä on kova lista.Olisikohan Archaïa arvokkain.Mulla on noista
originaalina vain Vortex.
alkuperäisiä vinyylejä:
Baba yaga - collage
L'Uovo di colombo
Scapa flow - uuteen aikaan
Annexus quam - osmose
Emtidi - saat
Bröselmachine
Satin whale - desert places
Thirsty moon s/t
Thirsty moon - you'll never come back
Emma Myldenberger - tour de trance (värivinyyli)
Zappa&mothers - freak out
Khan - space shanty 2kpl
Lift - caverns of your brain
dr dopo jam - fat dogs & englishmen
Sloche-stadacone
Pollen s/t
Kraftwerk-ralf&florian
Brainticket-cottonwoodhill
Albert Marceur-album a colorier
Eulenspygel 2 tipu ja muna,ei raatoa
Lard free III spirale malax
Günter schickert-samtvogel
Achim reichel - die grune reise
Beggars opera - act one (verve usa) arvo?
Beggars opera - waters of change
Pearls before swine - balaklava
Pearls before swine - one nation underground (pink elephant,holland) arvo?
Nine days wonder s/t kalanpäät kansi
Guadalguivir värivinyyli
Pulsar - pollen
Carpe diem -cuille le jour
Heldon - allez teia
Touch s/t
Sensation's fix- portable madness
Witthuser & Westrupp - trips+träume
Espiritu - crisalida
Il Rovescio della medaglia - contaminazione
Il Volo - essere
Hölderlins traum
Guru Guru - dance of the flames - mani neumaierin nimmari kannessa,en tiedä laskeeko arvoa
Pursabit-hinn islenski pursaflokkur
Weidorje
Banco,PFM,Orme älpeitä
vertigoja
Walter wegmuller tarot cd boxi eka painos
Lisäkysymys
Kun potkaiset tyhjää,mitä luulet levykokoelmallesi tapahtuvan?
Kova listaa se on sullakin.
Mulla myös nämä.
Khan - space shanty
Pollen s/t
Kraftwerk-ralf&florian
Heldon KAIKKI ALKUPERÄISENÄ. Itse asiassa kaikki COBRA levyt.
Weidorje
Melkein kaikki Pôle, Ballon Noir, Disjuncta records levyt. 4 Futura rec levyä.
Vertigoita UK painoksina noin 30. Mikä nyt on kuitenkin aika vähän.
Yhdellä kaverilla on kaikki vertigot ja toisella muutamaa vaille kaikki.
Lisäkysymys
Ne haudataan minun kans, tai sitten tuhoan ne!
Ne haudataan minun kans, tai sitten tuhoan ne!
Taitaa joutua tuhoamaan ne. Ei meinaan mahu standardikuoppaan sun kokoelma :)
J
Lisäkysymys
Ne haudataan minun kans!
Tulee kalliiksi ja onko se laillista,otatko polttohautauksen?
Siitä ainakin tulee vaarallisia kaasuja kun muovi palaa.
Kova listaa se on sullakin.
Mulla myös nämä.
Khan - space shanty
Pollen s/t
Kraftwerk-ralf&florian
Weidorje
Mulla myös nämä.
Khan - space shanty
Pollen s/t
Kraftwerk-ralf&florian
Weidorje
Pôle, Ballon Noir, Disjuncta records levyt. 4 Futura rec levyä.
Näissä on varmaan arvokkaita levyjä.Joo heppu on selvästi voitannut lotossa.Futura jotain legendaarista "meteliä" vai onko
millainen tämä fille qui mousse?
Sun kaverit varmaan lupaa pitää huolen kokoelmastasi.Kuka vaan ehtii ensin.
No, kunhan apazuzu lähtee, niin pian lukee lehdissä, että mystinen haudanryöstö Oulussa tms. Jos nuo levyt sitten kuoppaan menee :D
J
Että tunnustat jo etukäteen ;-)
Täytyy tarkentaa. En omista yhtään FUTURA red ja son sarjan levyä, vaan GER sarjan jazz/avantg/free levyjä. Ovat melkein yhtä pahoja löytää kuin red ja son.
Red ja son on vaan tunnetumpia keräiliöiden piirissä, joten levyille tulee hintaa.
Suhteet Pariisiin on kunnossa ja olisinkin saanut useampia näitä red sarjan levyjä.
Esim Travelling levystä 450€ Piheys iski.
Jarkko ja pari muuta odottelee jo että meikä kuolla kupsahtaa.
Kauko Röyhkän Velvet underground & Lou Reed kirjan lopussa on Hesarin juttu viime vuodelta, missä kerrotaan, että joku Velvet undergroundin asetattilevy (ekan levyn joku koelevy) myytiin eBayssa 117 000 eurolla. Levyn omistaja oli saanu sen vuonna 2002 55sentillä kirpputorilta.
Jep, seurasin käytyä huutokauppaa. Levyllä on ensimmäinen nauhoitettu versio levystä, eli ei se mikä julkaistiin sittemmin virallisesti.
Muistelisin, että ensimmäisen huutokauppakierroksen voittaja ei lunastanut huutoaan. En tiedä mitä sittemin tapahtui. Uudestaan se kai oli myynnissä kuitenkin.
Eli paljonko? Tapahtuiko tämä ennen vai jälkeen uudelleenjulkaisun?
Kalleimmat taitaa olla alkuperäiset painokset Ranskalaisista jazz/proge vinyyleistä.
Ehkä kallein hinta kummiskin maksettu Mahogany Rushin kolmesta ekasta.
ps. Olisi ylimääräinen Heldonin Un Reve Sans Consequense speciale vinyyli jos jotain kiinnostaa cobran painoksena.
Mulla on 1 ja 2 Trinityllä alk.painoksia. Eikös niissä uusintapainoksissa ole bonus levy?
ei kai ne kovin arvokkaita ole?
Kyllä noita zen garden painoksen tuplalevyjä on muutamaan kymppiin myyty muistaakseni.
Ja kaiketi myös Jethro Tullin Under Wraps Picture Dics -vinyyli.
Tuo lienee kymmenen arvokkaimman joukossa omassa kokoelmassani. Ilmeisesti Live at Hammersmith '84-vinyylikin oli arvossa? Ikävään kohtaan muuten valittu tuossa Under Wraps kuvavinyylissä se levarin tapin paikka. Aina ne sitä Martinia kiusaavat ;)
Täytyy tarkentaa. En omista yhtään FUTURA red ja son sarjan levyä, vaan GER sarjan jazz/avantg/free levyjä. Ovat melkein yhtä pahoja löytää kuin red ja son.
Red ja son on vaan tunnetumpia keräiliöiden piirissä, joten levyille tulee hintaa.
Suhteet Pariisiin on kunnossa ja olisinkin saanut useampia näitä red sarjan levyjä.
[/quote]
Travelling ainoa futura jonka olen kuullut.Erittäin hyvä levy,nyt säästit väärässä paikassa.
Mellow recordsin CD maksoi 14 e.
Huippuhinnan oot saanut.Luultavasti tuo on just arvokkain spiral vertigo.Viehättävän synkkä levy.
[quote]Vertigoita UK painoksina noin 30. Mikä nyt on kuitenkin aika vähän.
[/quote]
Travelling ainoa futura jonka olen kuullut.Erittäin hyvä levy,nyt säästit väärässä paikassa.
Mellow recordsin CD maksoi 14 e.
Huippuhinnan oot saanut.Luultavasti tuo on just arvokkain spiral vertigo.Viehättävän synkkä levy.
[quote]Vertigoita UK painoksina noin 30. Mikä nyt on kuitenkin aika vähän.
Todellisia keräilijöitä nuo kaverit.30 spiraaliakin on paljon.Eihän ne kaikki oo niin hyviä levyjä.Mulla on sellainen lähtökohta että levy saisi olla myös hyvää kuunneltavaa.
Oliskohan tässä top arvokkuusjärjestys täällä mainituista
olettaen että ovat samankuntoisia,mitä ne eivät ole.
Elonkorjuu Harvest Time
Kalevala People No Names
Haikara eka
Dr Z
L'Uovo di colombo
Pekka Airaksinen 0ne point music
Charlies buttocks
Bröselmachine
Annexus quam - osmose
Scapa flow
Fantasia
Eero Koivistoinen - Valtakunta
Blues Section eka
Nimbus
Baba yaga - collage
Hölderlins traum
Love records Sateenkaarilipun alla
Love records Perspektives 68
Perception : S/t ??? menee aika korkealle
Flamen Dialis : Symptome - Dei ???
Hei, nyt unohit ne punkit tuosta :) Tampere SS 7" on kovissa hinnoissa maailmalla. Yli 300 taalaa on helposti siitä saanut...
J
Hei, nyt unohit ne punkit tuosta :) Tampere SS 7" on kovissa hinnoissa maailmalla. Yli 300 taalaa on helposti siitä saanut...
J
J
Katoppa,miten pääsi unohtuun.Tuo voittaa sitten kun se on single,täytyy myöntää etten tunnista biisiä.Melkoista anarkiaa maksaa 300 taalaa 45:sta.Mielellään noita myisin kyl.
CosmicJazz : Panna Fredda : Uno
Menee Haikaran rinnalle,ruman kannen vuoksi jää hiukan.
Vai onko se myyty,kuopattu kaverin matkassa?
Hauskakantisia levyjä: Ramaseksen Space Hymns (tuoko ton nimi oli... Se on se mis on se Deanin rakettikirkko...), on myös spiral vertigoja. Beggars Opera: Pathfinder. Lisää avaruusaiheita oudoissa ympyröissä... Strawbs: Grave New World. William Blake-kloonausta? Hintakilpailussa noille ei taida pärjätä Rudimentary Penin Dead Church....? Komiat kannet on kyl siinäkin.
"Ennen" Zen Gardenin remastereita. (joita on bonuslevyllisenä ja ilman)
Tuohon ensimmäiseen kysymykseen en osaa vastata.
Siis mikä tämä Futura records on?
Futura on Ranskalainen yhtiö. Julkas 70 - luvun alussa paljon hyvää musiikkia ja vähän meteliäki.
http://futuramarge.free.fr/index.htm
Red sarja progea /jazzrockia
Son sarja meteliä/kokeilevaa meteliä.
Ger sarja modernia/free/avatgarde jazziä
Sitten on vielä Swing sarja, joka ei minua kiinnosta.
Painokset oli pieniä, jotain 300-500 kpl Kalliita ja harvinaisia levyjä siis kaikki.
Ne muutamat joita olen saanut hommattua on musiikillisesti olleet helevetin hyviä.
Osa tuotannosta on saatavilla cd:nä.
Täytyy myöntää etten ole pitkään aikaan miettinyt levyjä hinnan mukaan...no mainitsen muutaman levyn joita on ollut pirun hankala (ja välillä kallistakin hankkia):
David Lee Roth: Sonrisa Salvaje (aivan oikein Eat them and smile - espanjaksi :)
Y Kant Tori Read: I (Tori Amoksen 1. levy - heavya)
Captain Beefheart: koko tuotanto jenkki 1. painoksina
Roy Harper: Loony on the bus
Juice Leskinen: Deep sea diver
Paul Simon: Songbook (1.painos)
Tangerine Dream: Green Desert (1973 demo painos)
Frank Zappa: kaikki alkupään levyt Zoot Alluresiin asti jenkki 1. painoksina)
Joskus oli kiva tehdä pikku tiliä interraililla ostamalla levyjä halvalla ja myydä voitolla. Whon: Who´s Next löytyi ekana painoksena Norjasta 150mk ja myynti Lontoossa pari viikkoa myöhemmin toi 900mk. Tuohon aikaan (1986) se oli ihan kiva voitto :) Nyt ei levyt paljon hyllystä vähene...
Kuinka moni täällä muuten on valmis myymään harvinaisuutensa jos joku tekee riittävän ison tarjouksen?Ainakin jotkut ovat myyneetkin näköjään.Mutta onko kenellekään sellaista levyä,jota ei myisi ns. mistään hinnasta?
No ihan ufoa oli mullekin tuo Futura... Ton Ted "Porin Jazzin Maskotti" Cursonin Suomessa julkaistu levy on kans aika arvokas... Mies on näköjään myös Futuran listoilla...
Olipa mulla toinenkin futura,mellow recordsin julkaisema Triode.
Huiluprogea,jos mikä.
Kaiken voisi myydä "mistä hinnasta tahansa" käytännössä
en myy kuitenkaan mitään,koska kukaan ei maksa mitä tahansa.
Kuinka moni täällä muuten on valmis myymään harvinaisuutensa jos joku tekee riittävän ison tarjouksen?Ainakin jotkut ovat myyneetkin näköjään.Mutta onko kenellekään sellaista levyä,jota ei myisi ns. mistään hinnasta?
voisin varmaan luopua mistä tahansa levystä, jos vaihtona tarpeeks isoon plasmatelevisioon :lol:
Kun ei kukaan tarjoa levyjä, niin mä tarjoan rahaa..
eli 500€ + Wigwamin ekasta (vihko messissä) ja Elonkorjuusta, sekä 300€ Haikaran Geafarista
En maksais noista levyistä noin paljon.
Meikäläisen arvokkain on varmaan Wigwamin "Fairyport" originaalina kaikilla liitteillä ja erittäin hyväkuntoisena. Samoin löytyy "Being", "Live Music" ja "Nuclear Nightclub", parit spiraali-Sabbathit, Magman eka ja vaikkapa molemmat Hatfieldit, mutta eipä millään noista hätyytellä kärkitilastoja.
Itseni arvokkuudellaan yllättäneistä levyistä voisi mainita Genesiksen "Best Ofin" vuodelta 1975. Levy on painettu Norjassa ja on biisilistaltaan vastaava esim. "Rock Theatre" -kokoelman kanssa. Englannissa tuntuvat pyytävän tästä aikamoisia summia (muistaakseni 200 £) ja Popparienkelissäkin hintaa oli muistaakseni 400 €. Itse maksoin muistaakseni 20 mk.
En maksais noista levyistä noin paljon.
Tässä on just hyvä syy miksi suomalaiset myyvät levynsä ulkomaille, koska siellä ne maksaa ja sitten on turha surkutella kun levyjä ei enää näy missään...MINÄ MAKSAN!!!
Se maksaa jolla on rahaa.Eikös se niin mene? :wink:
Tässä on just hyvä syy miksi suomalaiset myyvät levynsä ulkomaille, koska siellä ne maksaa ja sitten on turha surkutella kun levyjä ei enää näy missään...MINÄ MAKSAN!!!
Jepu.Ulkomailla on paljon sikarikkaita keräilijöitä joille ei ole merkitystä sillä joutuuko levystä maksamaan 10 vai 1000 taalaa.Kunhan sen vaan saa jos kerta puuttuu kokelmista.
Se maksaa jolla on rahaa.Eikös se niin mene? :wink:
Se maksaa joka edellämainituista levyistä noin paljon pitää.
arvokkaimmat taitavat olla spiraali-etiketillä olevat Vertigon julkaisut.Black Sabbathin Master of Reality
Tässä on platinalevy ja keräilyharvinaisuus samassa paketissa.
arvokkaimmat taitavat olla spiraali-etiketillä olevat Vertigon julkaisut.Black Sabbathin Master of Reality
Tässä on platinalevy ja keräilyharvinaisuus samassa paketissa.
Tuossa vaikuttaa oleellisesti hintaan, jos juliste on mukana.
75 £ julisteen kanssa, vertailuna esim. "Vol4", minkä arvo on spiraalina 30 £. "Vol4:n" pieni uusintapainos 70-luvulta Spaceship -etiketillä onkin sitten 200 £.*
*Record Collector lokakuu 2005
[quote]
Tässä on platinalevy ja keräilyharvinaisuus samassa paketissa.[/quote]
Tuossa vaikuttaa oleellisesti hintaan, jos juliste on mukana.
75 £ julisteen kanssa, vertailuna esim. "Vol4", minkä arvo on spiraalina 30 £. "Vol4:n" pieni uusintapainos 70-luvulta Spaceship -etiketillä onkin sitten 200 £.*
*Record Collector lokakuu 2005
Record Collectorissa usein ihan eri hintoja kuin mitä esim Ebayssa sit myydään. Tosin ebayn hinnat onkin ihan poskettomia ja realistisia.
Mut kuitenkin esim Hawkwind- King Of Speed sinkku uk painos kuvakansilla on huomattavasti hinnakkaampi ja todella vaikea löytää kuin mitä collector mainitsee. Olen nähnyt levyn kerran myynnissä ja silloinkin ostin sen :D
Mitä vittua? http://huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=52010885
No jaa. http://huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=51567392
Tuosta tuli mieleen, että itseltäni löytyy The Doorsin The Full Circle. Ei mitään hajua mikä painos, kaikki vinyylini odottavat edelleen takaisin kotiin pääsemistä, joten täytyy tsekata sitten tarkemmin...
Lieneeköhän kuinka arvokas?
David Lee Roth: Sonrisa Salvaje (aivan oikein Eat them and smile - espanjaksi :)
Jeps, tuohon vinyyliin liittyy itselläni aika mielenkiintoinen tarina...
Ostin tuon aikanaan Tampereelta Epe'sin halpislaatikosta varmaankin jollain kymmenellä markalla. No, yksi kaverini sitten lainasi muutaman levyn, yksi niistä juuri tämä. Kun levyjä ei alkanut muutaman viikon päästä kuulumaan takaisin, aloin luonnollisesti kysellä perään. Tuloksetta. Ja niinhän siinä oli käynyt, että kaverini oli rahapulissaan mennyt myymään [u:e25cb82f5d]minun[/u:e25cb82f5d] vinyylejä. Sinne meni oma Sonrisa Salvajeni ja aika lähellä oli, etten palkannut hitmania kaverin perään katkomaan kädet...
Mutta, kuinka ollakaan, viime kesänä törmäsin kirpputorilla levyyn taas! Kansi on kärsinyt mutta vinyyli lienee ainakin sellaisessa EX- kunnossa, hintaa paskiaisella oli €2.
Suurinpiirtein samoissa hinnoissa kuin alunperinkin löytyessään, siis. :) Mutta onko jollain tietoa tämän arvokkuudesta?
Tuosta tuli mieleen, että itseltäni löytyy The Doorsin The Full Circle. Ei mitään hajua mikä painos, kaikki vinyylini odottavat edelleen takaisin kotiin pääsemistä, joten täytyy tsekata sitten tarkemmin...
Lieneeköhän kuinka arvokas?
Siinä on "The Mosquito" jonka Markku Aro teki suomeksi.
Älyttömän hyvä biisi.5 euroa.
[quote]Mitä vittua? http://huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=52010885
Lieneeköhän kuinka arvokas?[/quote]
Siinä on "The Mosquito" jonka Markku Aro teki suomeksi.
Älyttömän hyvä biisi.5 euroa.
Minä hinnottelisin näinkin korkealle kuin 10€
Olen nimittäin myynyt huutonetissä sillä hintaa.
Entäpä Flamen Dialis,minkä arvoinen ja mitä maksoit?
Pitäis löytää vahvistin levysoittimelle,hyvä käytetty ja edullinen Oulusta.Mistä?
Entäpä Flamen Dialis,minkä arvoinen ja mitä maksoit?
Pitäis löytää vahvistin levysoittimelle,hyvä käytetty ja edullinen Oulusta.Mistä?
Flamen maksoi mulle 100€ Arvo vois olla noin 200-250€
Mutta en tuolla hintaa lähtis omasta luopumaa.
Vahvistin asiaan en osaa vastata.
Jotain boxeja on kertynyt mutta ei mitään arvokkaita. Paras hankinta oli varmaankin toi King Crimsonin 21st century guide boxi cdonista noin 20 euroon. Hinta pomppas hetken päästä yli 60 euroon. Toolin Salival boxistakin kai jotain maksetaan. Höyrykoneelta löytyy 2 kpl cd:tä, onkohan ne arvokkaita?
Höyrykoneelta löytyy 2 kpl cd:tä, onkohan ne arvokkaita?
Kyllä mä ainakin pari kymppiä niistä voin kappaleelta maksaa. :wink:
Taitaapi olla Irwinin ensimmäinen EP vuodelta 1965.
En kerro kuinka jouduin naimisiin / Katkera matka // Työmiehen lauantai / Kuin Ferrari
Tosin se on kyllä aika näkkileipä, eikä sitä paljon viitsi soitella.
Se VU:n asetaatti, siinä on osa biiseistä eri mixauksia ja osa eri ottoja kuin julkaistulla. Heroinissa on hiukan eri sanotus. Sunday Morning ja There She... puuttuu kokonaan. Löyty ämppäreinä jostain webistä. Bootlegikin siitä on tainnut juuri ilmestyä.
Mulla unohtu monta harvinaista siltä listalta. Tuli heitettyä nopeasti lonkalta.
Motörhead : Rock´n´ Roll testpress. Normaali kansi.
Present : Triskaidekaphobie testpress. Valkoinen kansi, Alkuperäisessä painoksessa musta.
Näitä painettu yleesä 5 KPL
Eka Art Zoyd.
Privatpress. Useimmat eivät edes tiedä että bändi julkaisi levyn ennen ATEM sopimusta!
Art Zoyd 3 : Symphonie Pour Le Jour Ou Bruleront Les Cites
Moving Gelatine Plates : S/t
Cos : Babel
Cos : Vima Boma
Tämmönen erikoisuus tuli kans mieleen. Sain tämän vasta, mutta ehdin sitä jo JARKKOH:lle esitellä.
Hawkwind : Astounding Sounds, Amazing Music ORG UK Sisäpussilla ja ihan MINT kunto.
Etu ja takakansi vaihtanut paikkaa.
En tiedä kuinka harvinainen on? StarLion vois tietää kun on asiaan perehtynyt.
Paljon olis privatpress levyjä ja muita harvinaisia. Pitäs vaan tonkia hyllyä , kun ei muista kaikkia.
Jaa tämän muistan.
Leon Francioli : Nolilanga
Italialais/englantilainen jazz porukka. Julkaistu vain Ranskassa. Pyytävät VG+ kuntoisesta 300€!!!!!!
Mulla unohtu monta harvinaista siltä listalta.
Tämmönen erikoisuus tuli kans mieleen. Sain tämän vasta, mutta ehdin sitä jo JARKKOH:lle esitellä.
Hawkwind : Astounding Sounds, Amazing Music ORG UK Sisäpussilla ja ihan MINT kunto.
Ei toi harvinainen ole. Uk painos on tuollainen!
Esim hollanti painos jossa kansi oikean päin ja kannessa vielä lukee hawkwind on harvinaisempi.