Moi anonyymi! » Login | Uusi käyttäjä

Ranskan vaalit

MZ kirjoitti noin 17 vuotta sitten (14 kommenttia)
Kumpi siis tulee valituksi; kohtuullisen hyvin säilynyt viiskymppinen nainen, vai sikamainen mies? Onneksi minulla ei ole ennakkoasenteita...

+/- saldo : 0 |

    Sami kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Näyttää siltä että jälkimmäinen vaihtoehto ja hyvä niin.

    Yeti kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Sikamaisella miehellä 10% etumatka, mutta jossin haastateltiin Ranskalaista toimittajaa, ja se sano, että sielläpäin on tapana tehdä päätös vasta vaalipäivänä. Mm. hänen vaimonsa, kun toimittaja soitti hänelle vaalien ekakierroksella, ei vielä äänestyspäivän aamuna tiennyt ketä äänestäisi...

    Toivotaan että kauniimpi sukupuoli voittaa. Susi lampaan vaatteissa, kuvaili joku tätä miespuolista vaihtoehtoa. Onhan sen ajamat arvot aika kovia.

    Lerxst kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Tuollainen näpsäkkä täti olisi edustava Ranskalle. Maan tavat tuskin miksikään muuttuvat.

    Yeti kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    No Sarkozysta tais tulla pressa. oikeisto jyrää euroopassa..

    harmaa kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ranska on minulle omahyväinen ydinvoimavaltio, jonka siirtomaalaispolitiikka on muistuttanut lähinnä orjuutta: haetaan työvoimaa ulkomailta ja rakennutetaan maa näillä, ja palkkioksi asutetaan ko. paskasakki slummeihin.

    Haiku kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ranska on minulle omahyväinen ydinvoimavaltio, jonka siirtomaalaispolitiikka on muistuttanut lähinnä orjuutta: haetaan työvoimaa ulkomailta ja rakennutetaan maa näillä, ja palkkioksi asutetaan ko. paskasakki slummeihin.


    Sarkozyn ja muiden "äärioikeistolaisten" naiivi, pullisteleva ja yksisilmäinen maahanmuuttajia syyllistävä uho estää kahdella tavalla maahanmuuttajaongelman hahmottamista: toisaalta se jättää huomiotta yhteiskuntasuunnittelun ja yleisen politiikan mahdollisuudet, toisaalta vaikeuttaa entisestään kiihkotonta keskustelua myöskin keskeisestä ongelmasta eli kulttuurien mahdollisesta (ja osittaisesta) yhteensompimattomuudesta.

    zeitgeist kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kassovitzin Viha (1995) kuvaa noita Harmaan kiteytyksiä enemmän kuin hyvin.

    Jaa-a, (perinteinen) sos.dem.-hekinen vasemmisto näyttää tosiaan yllättävänkin laajalti joutuneen laskukierteeseen Euroopassa. Se ei sinänsä yllätä, onhan se ollut monessa maassa aika pysähtynyt ja konservatiivinen. Mutta täytyykö tilalle tulevan vaihtoehdon olla se perinteinen oikeisto - ilmeisesti monen "pragmaatikon" mielestä täytyy...?

    Yeti kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kassovitzin Viha (1995) kuvaa noita Harmaan kiteytyksiä enemmän kuin hyvin.

    Mulla tulee aina toi leffa mieleen, kun puhutaan Pariisin lähiöiden ongelmanuorista..

    MZ kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Surkeaa tämä oikeiston jyrääminen Ranskassa ja varsinkin Suomessa.

    harmaa kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Itse olen kyllä tyytyväinen oikeiston voittoon Suomessa - tästä on tullut tällainen parasiittiparatiisi jota olisi hieman syytä tuulettaa siitäkin syystä, ettei ihminen voi hyvn jos hän vain makaa paikallaan ja saa yhteiskunnalta rahaa. Aina vain harvempi tekee työtä, ja ne jotka tekevät työtä, tekevät liian pitkää päivää vaarantaen oman ja perheidensä terveyden.

    Samaan aikaan kun kenenkään ei ole pakko tehdä mitään, ajetaan alas vielä ainoa oikeudenmukainen verotuksen muoto, perintövero, jolla voitaisiin estää pääomien kasaantuminen. Tässä yhteydessä on lanseerattu uusi ihmisiä manipuloiva sana "yritysten sukupolvenvaihdokset".

    Haiku kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Tässä yhteydessä on lanseerattu uusi ihmisiä manipuloiva sana "yritysten sukupolvenvaihdokset".


    Niin, ja tietysti veron poistoa perustellaan yleishyödyllisyydellä, eli työttömyyden vähentämisellä. Harmi vain, että valtionvarainministerin mukaan kukaan ei tiedä, kuinka suurta haittaa yritysten perintöverosta on työllistämiselle.

    zeitgeist kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mutta eihän työttömän toki TARVITSE makoilla ja olla passiivinen, itse asiassa pidän tuota Harmaan kuvausta hieman mytologisena.

    Toinen näkökulma esitetään esim. Holvaksen & Vähämäen kirjassa Odotustila, jossa todetaan, miten palkkatyöideologia hallitsee ihmistä nykyisin jopa niin, että työttömyydestäkin on usein tullut eräänlainen suorituskeskeinen projekti, between jobs.

    Olin itse vuosi sitten n. puoli vuotta työttömänä ja koko ajan keksin puuhaa, vaikka ei kulttuuritapahtumia kuten Rushin keikkoja päivisin järjestetäkään.

    Olisihan se toisaalta hyvä, jos ihmisiä saataisiin aktivoitua, mutta kun tuo työelämä on nykyisin sellaista, että sinne monesti kelpaavat vaan superhyperhuippuyksilöt. Ehkä olisi humaanimpaa työllistää jotenkin myös matalatuottoisempia ihmisiä?

    90-luvulla puhuttiin usein myös työn jakamisesta, mutta tuo kaunis ajatus taitaa kaatua ihmisten niin yleiseen velkaantumistendenssiin.

    Perintöverosta olen H:n kanssa samoilla linjoilla: sehän on saajalleen tavallaan ansiottomampaa tuloa kuin palkkatyö, niin eikös sitä olisi oikein kohtuullisesti verottaakin.

    harmaa kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Perintöverosta olen H:n kanssa samoilla linjoilla: sehän on saajalleen tavallaan ansiottomampaa tuloa kuin palkkatyö, niin eikös sitä olisi oikein kohtuullisesti verottaakin.


    Kuolleeltahan ne rahat otetaan - todella hyvä tapa verottaa. Tavallaan kukaan elossa oleva ei joudu maksamaan mitään, ja valtio saa rahaa. Jokainen ansaitkoon itse rahansa, eikös se ole ihan oikeistolainen ajatus.

    Heikkikerkkanen kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mää olin valmistumisen jälkeen työttömänä parisen kuukautta, nytkin pelkästään apurahan saajana, en palkkatyöläisenä.
    Työttömyysaika oli yksi kiireisimpiä jaksoja elämässäni. Lisäksi oli taloudellisesti tiukkaa kun työviikkomäärä ei riittänyt työssäoloehdon täyttymiseen (ei peruspäivärahaa) ja puolison tulot pisti työmarkkinatuen nollaan. Eli valtio osallistui mun työllistymisyritysponnistuksiin 0 markalla.
    En pidä Suomea missään määrin parasiittien paratiisina, enkä pidä "työttömien hyysäämistä" kovin vakavana yhteiskunnallisena ongelmana. Lähinnä sen takia kun heitä ei hyysätä vaan syyllistetään ja potkitaan päähän.