Palasokerin Snobi
Jammo kirjoitti noin 18 vuotta sitten (71 kommenttia)
Palasokeri on kätevä
* leivontaan (3)
* kahvin kanssa (13)

* totaaliportaali (14)

* ei missään (8)

* ei kiinnosta (4)

* tsippa (1)

Organisaatioiden itsearviointi on sitä ihteään nykyään. Pannaas arvioiden kuka hemmo on täällä se paras ja loistavin snobi!
http://en.wikipedia.org/wiki/Snob
Heittelin ihan tuntumalta muutaman nimen äänestyslistalle.
Monet tutut kaverit ovat aivan liian mukavia mahtuakseen ehdolle ollenkaan.
Pekka, JarkkoH, PeeHoo, CosmicJazz ja vaikkapa Lerxst ja pinulk ovat sen verran täyspäisiä ettei heitä kai kukaan kuitenkaan äänestäisi?!
+/- saldo : 0 | Tweet
Sanotaan että k.p. tikka-ri. Snobbailee niillä venäjä-jutuillaan joita kukaan muu ei ymmärrä :)
Kcrimso tietenkin. Perustelu: Hugo Boss
Mulla on isoin telkkari ja germaaninen penis. Mutta täällä on vain yksi niin harhainen, että on väittänyt olevansa "tiedemies". Haulla löytyy.
Jaahas, Jammo on taas syönyt liikaa kalaa.
Seuraava äänestys: kenellä on todennäköisemmin eturauhasen hyvälaatuista liikakasvua. Voittajan voi varmaan julistaa etukäteen? Voittaja saa palkinnoksi liikanimen Mr. Pain in the Ass.
Copy/Pastetin tän toiselta sivustoilta. Alkoi käymään monen hermojen päälle sellainen, että etsitään hel-looksista omasta mielestä törkee kuva ja haukutaan sitä. Jee. Mode avas threadin "laittakaa kuvanne ja kuvaus vaatteistanne". No, Mystery of the yeti:
-Paita Tukholman uffilta, ei varmaan kovin kallis (sininen afropää) Paidassa teksti: Miles ahead! And i feel fräsch!
-Housut Lee farkun, 80€! Kyllä, ja valmiiksi kulutetut..
Pukeudun yhtä tylsästi, kuin luonteelleni on omaista. Kun joudun ostamaan uusia vaatteita, ne löytyvät ensimmäisestä kaupasta. Ostan aina esim. talvitakin keväällä jne.. saa 70% alennusta. Kengät on tollaiset punaiset matalat tossut (knox). Takki musta "tuulipuvun takki" Five luki rinnassa.
Luin kauhunsekaisin tuntein jostain sivuilta, kuinka ihmiset valmistautuvat bileisiin. Itse valmistun samanlailla, kuin maitokauppaan mennessä. Minulla ei ole biletys vaatteita, koulu vaatteita, juhlimis jne... kaikki käyvät kaikissa tilanteissa. Hautajaiset tai suuret juhlat ovat ainoa poikkeus. Silloin pukeudun mustaan pukuun. Tämän puvun ja siihen kuuluvien höysteiden kokoamisessa avusti ammattilainen, ja hinnan voitte arvata..

P.S. Sori Jiipee, äänestin sua, koska mulla ei ole keneenkään muuhun visuaalista kontaktia. Just kun painoin nappia, niin tuli Harmaa mieleen, varmaan kunnon snobi. oikein sellainen ärsyttävä vaatteilla mässäilevä stadilainen metroseksuaali.
Jaahas, Jammo on taas syönyt liikaa kalaa.
Miten niin? Alkaako kalan syönti kolmesti viikossa jotenkin näkymään, ei kai? :shock: :lol:
Selkeästi havaittavissa Omega-3 överit. Mutta älä välitä, ei sitä itse huomaa..
Kcrimso, ainoa täällä tuntemani henkilö, joka oikeasti itseni lisäksi täyttää kriteerit. 8)
Selkeästi havaittavissa Omega-3 överit. Mutta älä välitä, ei sitä itse huomaa..
Kiitos, ystävä.
Äänestin Itseäni, tietysti.
Sanotaan että k.p. tikka-ri. Snobbailee niillä venäjä-jutuillaan joita kukaan muu ei ymmärrä :)
Älä nyt sekoita pinnallista "itsensä lämpimänä pitämistä" kultturelliin. :wink:
Jos vaatetus ei ole snobiuden määritelmä, niin olen vahvoilla. Olen just löytänyt lukemisen ilon. Käyn monologia tossa "viimeksi hommatut kirjat".
"Wenn die Sonne der Kultur niedrig steht, werfen selbst Zwerge lange Schatten."
Pekka, JarkkoH, PeeHoo, CosmicJazz ja vaikkapa Lerxst ja pinulk ovat sen verran täyspäisiä ettei heitä kai kukaan kuitenkaan äänestäisi?!
Thanks Pal, tosin viime aikoina ei ole tuntunut kovinkaan täyspäiseltä. :wink:
En äänestänyt ketään, mutta Kcrimsolle voisi antaa arvonimen "Täyspäinen snobi".
En äänestänyt ketään, mutta Kcrimsolle voisi antaa arvonimen "Täyspäinen snobi".
:lol:
Tuo oli hyvä!
Glirp ngada'kkkh oyt?
Kcrimsolla on vaan kallis maku ja ammattimiehen palkka, kaikki muut väitteet ovat persaukisten kateellista panettelua.
Otetaanko äänestys tekopyhyydestä. Ilmoittaudun, olen niitä vihreitä jotka jaa maasturilla postilaatikolle viemään Sierra Clubin jäsenmaksun. En tosin kilpaile vielä Al Goren ja Bill Gatesin luokassa.
Kävin katselemassa noita Hugo Bossin kuteita ja kyllä ne ihan oikeasti ovat ihan saatanan hienoja. Kalliita? Kyllähän ne Tarjoustalon vaatteisiin verrattuna maksavat. Mutta väitän, että nyky-Suomessa jo ihan perustuloinen tyyppi pukeutuu vaikka kalsareita myöten Bossiin - jos vain haluaa, eli tinkii sitten tarvittaessa vaikka autosta, alkoholista ja tupakasta.
Suomessa köyhät ajavat keskiluokan autoilla ja keskiluokka rikkaiden..
Kyllähän ammattimiehellä ammattimiehen palkka pitää olla.
Otetaanko äänestys tekopyhyydestä. Ilmoittaudun, olen niitä vihreitä jotka jaa maasturilla postilaatikolle viemään Sierra Clubin jäsenmaksun. En tosin kilpaile vielä Al Goren ja Bill Gatesin luokassa.
Mullakin on nelivetomaasturi. Se on väriltään vihreä. Tekeekö se musta vihreän? Millä tavalla Sinä koet itsesi "vihreäksi"?
Mutta väitän, että nyky-Suomessa jo ihan perustuloinen tyyppi pukeutuu vaikka kalsareita myöten Bossiin - jos vain haluaa, eli tinkii sitten tarvittaessa vaikka autosta, alkoholista ja tupakasta.
Mulla ei ole autoa eikä lapsia, en polta tupakkaa, käytän alkoholia kohtuullisesti, matkustelen vähän ja tienaan jonkin verran keskimääräistä (mitä se nyt olikaan 2500-2700€?) suomalaista enemmän. Eli jäähän sitä rahaa sitten vaateostoksiin kun ei levyjäkään viitsi enempää ostaa. :wink:
En kyllä todellakaan tajua mikä tämän gallupin pointti on. Mitä seuraavaksi? Palasokerin-säälittävin-sosiaalipummi-äänestys?
Tekeekö se musta vihreän?
Musta-vihreä = ekofasisti. :wink:
Mullakin on nelivetomaasturi. Se on väriltään vihreä. Tekeekö se musta vihreän? Millä tavalla Sinä koet itsesi "vihreäksi"?
Olen päättänyt että ihminen on paha.
Mulla ei ole autoa eikä lapsia, en polta tupakkaa, käytän alkoholia kohtuullisesti, matkustelen vähän
Takavuosina suomalaisia raivostutti kun maahanmuuttajat (somalit) pukeutuivat rehvakkaasti "kalliisiin" pukutakkeihin ja suoriin housuihin. Eivät onnettomat tajunneet, että kun ei syydä päivärahoja kaljaan ja tupakkaan (kuten suomalaiset miehet tekevät) ja asuu kaupungin vuokra-asunnossa, niin rahaa tosiaan jää yli sijoitettavaksi sitten vaikka vaatteisiin. Itse tunnen erään terveydellisistä syistä pienellä KELA:n kansaneläkkeellä ikänsä eläneen miehen (synnynnäinen sydänvika) joka ei juo eikä polta, vaan on pikkuhiljaa 1990-luvun alusta alkaen sijoitellut tuosta mitättömästä eläkkeestään yli jääneen osuuden osakkeisiin. Ei ole mikään köyhä kaveri tänä päivänä.
Nykysuomalaiset ovat niin saatanan tyhmiä ja osaamattomia, ettäeivät kelpaa mihinkään töihin vaan elävät sossun rahoilla, ja käyttävät nekin mahdollisimman tyhmästi ostaen kaikenlaisia kolmioleipiä, valmiita mikroaterioita ja Mäkkärin hampurilaisia. Kun ei jumalauta osata edes keittää perunoita, joita saa käytännössä ilmaiseksi, tai valmistaa ruokaa perusaineksista. Kyllä sitten joutaakin kuolla nälkään jossakin paskaisissa kirpputorikuteissa.
Tekeekö se musta vihreän?
Musta-vihreä = ekofasisti. :wink:
Ekofasistitelaketjufeministiprekariaattiacidmothersb.. :D
En kyllä todellakaan tajua mikä tämän gallupin pointti on.[/quote]
Varmaan pointti oli, että nähdään toisten reaktiot toisista, millainen mielikuva on syntynyt toisista Sokrulaisista. Itse olen keltanokka, mutta esim. Doc:in kohdalla olin 85% varma, että hän on kookas mies. Älkää kysykö miksi tollainen asia on joskus käynyt mielessä, ekoilla viesteillä. Esim. MarkkuTapio on +45v. Kahden lapsen tunnollinen isä, toinen on muuttanut kotoa, heh sori jos loukkasin, nämä ovat vain mielikuvia.. EsaJii:n piti olla vaaleahiuksinen.
Jollain sivustoilla on laiteltu kuvat itsestään. Se on aika jännää. Hei toi oli just sen näköinen, kuin olin päättänyt ja toi on ihan väärän näköinen..
[quote]
Mitä seuraavaksi?
Palasokerin-säälittävin-sosiaalipummi-äänestys?
Joku voi pahoittaa mielensä. Toi oli ihan hyvä (kuka äänesti mua, vaikka ovelasti sain mainittua, että ole käynyt Tukholman UFFilla) ja muutenkin vaatimaton, heh...
Kuten varmaan moni on huomannut, olen surffaillut 3-4kk, hahmoittelen vielä käytöstapoja.. Käytän paljon ironiaa. En käsittääkseni ole onnistunut ketään loukkamaan näillä sivuilla. Käytän Sokrua eniten "jutusteluun". Toisilla sivuilla, esim. oli topic: Suuret huolenaiheet. No minä tietysti laitoin sinne, että tuikkukynttilät loppuivat (oli talvi yö, ja se tuikku antoi miellyttävän valaisun). Seuraavana päivänä oli ihmettelyä, että on sitä vakavampiakin asioita maailmassa...
olen surffaillut 3-4kk, hahmoittelen vielä käytöstapoja..
Itse taas aloittelin sähköisillä keskustelufoorumeilla about 17-18 vuotta sitten BBS-aikaan ;-) Kyllä on monet fleimailut nähty. Ennen vanhaan provoja ja trolleja kutsuttiin saippuoiksi. Muuten meno on ihan entisenlaista. Tietokoneharrastajien suhteellinen osuus lienee aika paljon pudonnut.
Oliko alussa ilmiötä "itsensä puolustaminen kaksois nicillä", ja jäikö siitä kiinnii (IP osoitteen takia, tai vastaavan?). Muutaman aika hurjiin mittasuhteisiin paisuneen keskustelun olen nähnyt (siis ihan kunnianloukkassyyte asteelle asti), Mode paljasti, että Rock artisti kehuu itseään tai lähinnä haukkui artikkelin tekijää toisella nicillä. Vähän ajan päästä Mode paljasti kaksois nicin (laillista?).. 18-20 sivua aikaa hurjaa sanailua, nuoret ovat julmia.. Tämä todisti hyvin, että jos olet alussa tehnyt virheen, niin myönnä se, niin asia unohtuu ajallaan (ketä kiinnostaa parin päivän jälkeen?). Tämäkin yllämainittu juttu olisi painut unholaan 2-3 sivun jälkeen, mutta artisti yritti puolustella itseään, siis lumipalloefekti. Mitä enemmän hän puolusti itseään ja haukkui modea, sitä enemmän hän ajatui umpikujaan. Ihan jo sääliksi kävi miestä.. Internettiä ei voi hallita tälläisissä asioissa. Jos teet virheen, niin älä yritä pulustella sitä, jos haluat asian jäävän pikku töppäukseksi. Tämän olen oppinut, ja kaikkihan töppäilee joskus jossain..
Siis artisti sanoi jo 3:lla sivulla, että pitäkää huvinne, hän ei enään osallistu keskusteluun, viimeksi kun vilkaisin topicia, niin mentiin n. 19 sivulla, ja hän heitteli hyvästejä. Nyt mennään varmaan +23 sivulla. Ja parit viimeiset sanat on tässä välissä sanottu artistin puolelta...
No, nämä väittelyiden voitot ja tappiot ovat aika näennäisiä - fiksuimpia ovat varmaan ne jotka vaan lueskelevat näitä topiceja. Perspektiivivirheet eivät ilmene näissä elämälle vieraissa foorumidebateissa. En muista mitään kaksoisnickidraamoja BBS-ajoilta. On tämä parempi harrastus kuin esimerkiksi huumeiden käyttäminen.
On tämä parempi harrastus kuin esimerkiksi huumeiden käyttäminen.
Aika moni vaan tuntuu harrastavan tätä ja huumeita samaan aikaan. :D
En muista mitään kaksoisnickidraamoja BBS-ajoilta.
No eikös asia ollut niin, että et muista paljon mitään muutakaan 90-luvulta?
No eikös asia ollut niin, että et muista paljon mitään muutakaan 90-luvulta?
Sanoisin, että sieltä sietäisi kyllä unohtaakin aika paljon asioita.
No enpä äänestänyt ketään.. Paha sanoo, vai Yeti snobbailee :) no joopa, sillä on ollut hyvä tutustuttaja kirjojen ja musiikin maailmaan (mitä se junkan kuuntelu menee välillä vähän liiotteluks) ja ottanut kirjat käteen.. No joo, kuka nyt on sit snobi?
-Paita Tukholman uffilta, ei varmaan kovin kallis (sininen afropää) Paidassa teksti: Miles ahead! And i feel fräsch!
-Housut Lee farkun, 80€! Kyllä, ja valmiiksi kulutetut..[/quote]
-Paita: yleenä Motörheadin tai joku perus t-paita.
-Housut: tummansiniset farkut, merkkiä ei muista, hinta n. 40€
-Kengät: jotkut kävely/lenkki kengät, ellei hautajaisiin tms. silloin mustat nahkakengät.
Paljon saanut kavereilta kuteita, kun ne ei pidä enää.. Viimeksi lämpimän pitkän mustan talvitakin.
[/quote]Luin kauhunsekaisin tuntein jostain sivuilta, kuinka ihmiset valmistautuvat bileisiin. Itse valmistun samanlailla, kuin maitokauppaan mennessä. Minulla ei ole biletys vaatteita, koulu vaatteita, juhlimis jne... kaikki käyvät kaikissa tilanteissa. Hautajaiset tai suuret juhlat ovat ainoa poikkeus. Silloin pukeudun mustaan pukuun. Tämän puvun ja siihen kuuluvien höysteiden kokoamisessa avusti ammattilainen, ja hinnan voitte arvata..
Tuttua.
En kyllä todellakaan tajua mikä tämän gallupin pointti on. Mitä seuraavaksi? Palasokerin-säälittävin-sosiaalipummi-äänestys?
Jeh, tuohon äänestykseen minäkin pääsisin mukaan!
Meikä pääsis kans varmaan siihen, myös.
Jos ihminen on sairas tai muuten työkyvytön niin laskeeko snobit semmosen pummiksi? Tai jos vaikka haluais töitä, mutta ei niitä saa/löydä?
Minä ainaski haluaisin töitä, mutta semmosen työpaikan, josa työkaverit ei oo ääliöitä.
Jos ihminen on sairas tai muuten työkyvytön niin laskeeko snobit semmosen pummiksi? Tai jos vaikka haluais töitä, mutta ei niitä saa/löydä?
Minä ainaski haluaisin töitä, mutta semmosen työpaikan, josa työkaverit ei oo ääliöitä.
Et ole Hezzu pummia nähnytkään :wink: Hyvän työpaikan ja työkavereiden löytyminen on kyllä hyvä juttu. Mulla on ainakin helkkarin hyvät työkaverit.
Oon nähny, moniakin.
Paska duuniympäristö (josa on esim. narsistisia ihmisiä) en ehkä pahinta mitä tiijän.
Eiköhän tämä kaikki "kritiikki" ole kohdistunut enempi asenteisiin. Se että on sairas, ei ole yleensä mikään asenne.
Meinasin joo tuota asennepuolta minäkin. Pummilla on pummin filosofia, haluamatta muuttaa sitä, vaikka kuinka pystyisi ja mikään ei sitä estäisi.
Ei kai snobit, mutta sellaiset ihmiset, kenelle työnteko ja yhteiskunnallinen tuottavuus ovat ihmisarvon mittareita. Jos tälläinen ihminen, kuka rakentaa minäkuvansa ja arvomaailmansa materian ympärille, niin hänen pudotessaan yllättäen tyhjän päälle, esim. jos yritys menee konkurssiin tai sairastuu, luonne ei anna periksi elättää itseään toisten piikkiin, vaikka on auttanut heikko-osaisempia koko työuransa ajan (he eivät ole omaksuneet hyvinvointivaltion turvallisuutta tuovan perusajatuksen ydintä). Sitten onkin 9 mm kanssa treffit saunan takana, kun ei luonne kestä kääntyä toisten avun varaan. Varmaan juuri tämän takia, että maksamme korkeita veroja, luomme turvaverkon ja turvallisen yhteiskunnan. Rikkaiden ei tarvitse suojautua muurien sisään, koska köyhät eivät ole (niin) katkeria, kuten jenkeissä, missä sosiaaliturvaa ei ole. Näinhän me kaikki Sokrussa ajattelemme..
Jaapasee jaa vaikea sanoa. Lähinnä meinasin että tollainen kysely olisi aivan yhtä vitun tyhmä kuin tämä snobi-hommakin.
ps. mulla on mukavia työkavereita ja on oikeastaan aina ollut. Ehkä jonkinlainen asennekysymys sekin.
mulla on mukavia työkavereita ja on oikeastaan aina ollut. Ehkä jonkinlainen asennekysymys sekin.
Kyllä, kuten intissä, myös töissä on usein aika laaja otos ihmiskirjosta. Itsestään on paljon kiinni, miten soveltuu. Mun mielestä intissä oli ihan virkistävää toimia sellaisten ihmisten kanssa, joiden kanssa ei olisi ikinä siviilissä tekemisesissä. Rikastuttava kokemus.. Itse olen yleensä äänessä ennenkuin ehdin miettiä mitään. Intissä huomasi, että ne sivuunvetäytyjät eivät välttämättä olekkaan ilman ideoita ja mielipiteitä, he ovat hyviä kuuntelijoita, jos heitä kuuntelee. Noin karrikoiden.
Ja tästäkin tilastosta löytyy 0-saavuttaja..
Vanhaan hyvään aikaan, kun jokaisen piti tehdä töitä saadakseen syödäkseen, ei ollut työpaikkakiusaamista, syrjintää ja muita ilmiöitä.
Luulet vaan. Nykyään kaikesta pääsee lätisemään niin helposti tällaisissakin foorumeissa. Sitä vaihtoehtoa ei ollut ennen.
Kännykkäaikana puhutaan paskaa niin paljon enemmän, kun voi yksin ollessaan silti kälättää puhelimeen.
Koetin vain sanoa, että sitten kun ihminen on ollut syömättä esimerkiksi 3-4 päivää, niin ei enää kauheasti jaksa välittää työilmapiiristä tai muusta hempeilystä, vaan työ kuin työ kyllä kelpaa. Nykymaailma vaan on sellainen, ettei tarvitse tehdä mitään jos vaikka persettä kutittaa tai nukuttaa, kun kerran sosiaalihuolto maksaa kaiken. Nykyihminen ei enää edes ymmärrä, että jonkun on aina ihan oikeasti tuotettava se ravinto ja hyödykkeet mitä päivittäisessä elämässä käytetään. Nykyihminen kuvittelee, että ruoka, energia, mukavuudet, vesi ja keskikalja ovat jotakin ihmisoikeuksia jota valtio on velvollinen tarjoamaan kaikille. Ihmisoikeuksien saamiseksi riittää pitää Che Guevara -paitaa päällä ja vihata yrittäjiä ja kaikkia muita joiden siivellä elelee.
vihata yrittäjiä ja kaikkia muita joiden siivellä elelee.
Onneksi olkoon jos oma virikkasi pyörii loistavasti ilman mitään tukia ja avustuksia! Aika harvalta pienyrittäjältä se tuntuu onnistuvan. :twisted:
PK-yrittäjät yhdessä tarjoavat suurimman osan Suomen työpaikoista, ja heillä ei kuitenkaan yleensä sitä ylimääräistä pääomaa juurikaan ole, mutta riskiä kyllä piisaa. Tietysti sadan tonnin vuositulot parhaimmillaan voivat tuntua kovilta, mutta 24/7 jatkuva riski ja ankara verotus tasaavat kyllä tilannetta hyvin. Kuinka moni ruikuttaja olisi itse valmis moiseen työmäärään ja vastuuseen? Veikkaisin, että näistä vasemmistolaisista velliperseistä ei yksikään. Kyllä ne tuet pienyrittäjille kuuluvat. Se on oikeaa tukemista, siihen saa ja pitää verovaroja varmasti käyttää. Se pitää myös muistaa, että yrittäjän tulo on suhteutettava toimintavuosiin. Alussa ei yleensä saa juuri mitään, ja lopussa sitten hyvin, jos menee hyvin. Siitä kun lasketaan keskiarvo ja huomioidaan se menetetty vapaa-aika, niin ei siinä paljon kehumista ole.
Onneksi olkoon jos oma virikkasi pyörii loistavasti ilman mitään tukia ja avustuksia! Aika harvalta pienyrittäjältä se tuntuu onnistuvan. :twisted:
Meikä nyt on tällainen mielenterveysongelmainen, armeijasta vapautuksen saanut suorituskeskeinen räpeltäjä, en sekoittaisi itseäni oikeisiin yrittäjiin. Oma firmani ei kuitenkaan saa tukiaisia. Osaatko kertoa mistä niitä tukiaisia saa? Haen nimittäin välittömästi kun kerrot mistä niitä saa.
Nuo tuet ovat kuitenkin aika marginaalisia koko toimintaan suhteutettuna, mutta kaikki tuki on hyvästä. Lähinnä kyseessä ovat starttiraha, työntekijöiden työllistämistuki ja sen semmoiset.
Työllistämistukea on elinkeinoharjoittajan aika vaikea saada jos yksin toimii...
Luulen että pienyrittäjät edustavat ahkerinta kansanosaa Suomen maassa. Sitten on näitä silmänpalvojia, jotka istuvat työpaikalla ylitöissä, vaan se on pikemminkin oman työn organisoinnin puutetta kuin oikeaa ahkeruutta.
Toki tunnen myös ihmisiä -työväkeä-, jotka parhaimmillaan tekevät kolmeakin työtä maallista mammonaa saavuttaakseen.
Pääkaupunkiseudulla on näet mahdotonta peruspalkkatyöllä hankkia edes kohtalaisen kokoista asuntoa.
Sitähän minäkin, että tukiaisia saa pukemalla Che Guevara -paidan päälleen ja sitten lopettamalla kaiken tekemisen. Vielä kun paskantaa maailmaan lauman lapsia niin tukiaiset ovat taatut. Saa keskittyä maksavan käden näykkimisen ja yrittäjien vihaamiseen.
Kannattaisi varmaan hakea tukea maatilan perustamiseen. Sitten ostaisi läntin peltoa, ja saisi tukiaisia, kun pitäisi sen kesannolla.
Kannattaisi varmaan hakea tukea maatilan perustamiseen. Sitten ostaisi läntin peltoa, ja saisi tukiaisia, kun pitäisi sen kesannolla.
No just, tuo on juuri sitä miten homma pyörii oikein... :lol:
Nykymaailma vaan on sellainen, ettei tarvitse tehdä mitään jos vaikka persettä kutittaa tai nukuttaa, kun kerran sosiaalihuolto maksaa kaiken.[/quote]
Eikös toi ole hyvä homma. Aina on niitä, ketä työ ei tavoita, tai ei yksinkertaisesti kiinnosta. Ja jostainhan kaikkien on saatava ravintonsa. Jos ei saa, niin se otetaan. Eikös työ ole henkisesti palkitsevaa ja mukavaa. Tulee sellainen olo, että on yhteiskunnalle hyödyksi. Vähän niinkuin tekisi oman osuutensa. Siis vähän niinkuin etuoikeus. Nostaa sellaiseen yhteiskunnalliseen asemaan, että voi haukkua työttömiä kahvitunnilla. Tämä jo pelkästään olisi monelle riittävä kannuste työntekoon. Joku päiväraha päälle.
[quote]Nykyihminen ei enää edes ymmärrä, että jonkun on aina ihan oikeasti tuotettava se ravinto ja hyödykkeet mitä päivittäisessä elämässä käytetään.
Eikös toi ole hyvä homma. Aina on niitä, ketä työ ei tavoita, tai ei yksinkertaisesti kiinnosta. Ja jostainhan kaikkien on saatava ravintonsa. Jos ei saa, niin se otetaan. Eikös työ ole henkisesti palkitsevaa ja mukavaa. Tulee sellainen olo, että on yhteiskunnalle hyödyksi. Vähän niinkuin tekisi oman osuutensa. Siis vähän niinkuin etuoikeus. Nostaa sellaiseen yhteiskunnalliseen asemaan, että voi haukkua työttömiä kahvitunnilla. Tämä jo pelkästään olisi monelle riittävä kannuste työntekoon. Joku päiväraha päälle.
[quote]Nykyihminen ei enää edes ymmärrä, että jonkun on aina ihan oikeasti tuotettava se ravinto ja hyödykkeet mitä päivittäisessä elämässä käytetään.
Kyllähän se vähän hämärtyy, kun esim. teollisuus kehittyy ja koneistuu, että joku oikeasti tuottaa sen ravinnon, persettä kaivamalla, puoli unessa, valvomossa istuskelle. Onneksi työnteko on vapaaehtoista. Niin paljon on edistytty niistä ajoista, kun oli pakko tehdä työtä, tai nälkä iski konkreettisesti. Toki tämä nykyinen asetelma katkeroittaa ihmisiä, ketkä mielenterveyttänsä uhmaten, yrittää pysyä keskituloisten yläpuolella.
Heh, kuhan kirjoittelen.. Kyllä itse ainakin kun valmistun, otan ekana lainan, että saan hienon auton. Sellaisen paljon kuluttavan. Työskentelen globaalissa työpaikassa, ja teen mahdollisimman vähän töitä. Se on vain minun luonne. Kyllä siellä töissä on niitäkin, kenen luonne ei kestä tehdä edes tavallisella teholla töitä, vaan turbovaihde päällä kokoajan. Säälin näiden työn ulkopuolista elämää, siis perhettä jne.. No, joko tulee turpaan.
Tätä väitettä voi käyttää yleisen äänioikeuden vastaisena argumenttina ja todistusaineistona: niin harhainen ja väärä se on. Sikäli kun tukia maksetaan, ne menevät suuryrityksille. Jotkin "innovatiiviset" teknologiayritykset voivat saada valtiolta rahaa myös pienyritystoiminnan puitteissa, mutta perustappa vaikka peruspalveluyritys tai ravintola..
Onneksi työnteko on vapaaehtoista.
Jos [u:a3041e4071]palkka[/u:a3041e4071]työ ei ole pakollista, miksi kukaan ylipäätään sitä tekee? Valitan, mutta tässä nykyisessä systeemissä työnteko on käsitteellinen pakko, vaikka se ei käytännössä kaikkien kohdalla toteudukkaan. Näin on, kunnes joku keksii paremmin systeemin. Suosittelen, että nämä kokeilut tehtäisiin jossain muualla, vaikka kuussa, ettei se mitä Neuvostoliitossa tapahtui toistuisi. Tietenkin yhteiskunnallisia kokeiluja voi myös tehdä paperilla. Se edellyttää melkoista kykyä käsitteelliseen ajatteluun. Valitettavasti usein näiden kokeilujen kannattajat argumentoivat tähän tyyliin: fasisitisissikakusipääää (koneestani on huutomerkki-näppäin rikki.)
Tätä väitettä voi käyttää yleisen äänioikeuden vastaisena argumenttina ja todistusaineistona: niin harhainen ja väärä se on. Sikäli kun tukia maksetaan, ne menevät suuryrityksille. Jotkin "innovatiiviset" teknologiayritykset voivat saada valtiolta rahaa myös pienyritystoiminnan puitteissa, mutta perustappa vaikka peruspalveluyritys tai ravintola..
Kauppa, ravintola, palvelufirma tms. ei saa koskaan kunnollista tukea tai edes rahoitusta, koska vaihto-omaisuus tai henkinen pääoma ei käy vakuudeksi mihinkään. Tämä asia haittaa suomalaisen palvelusektorin kehitystä aivan perkeleesti.
Onneksi työnteko on vapaaehtoista.
Jos [u:bc8e772369]palkka[/u:bc8e772369]työ ei ole pakollista, miksi kukaan ylipäätään sitä tekee?
Koska työtön on yhteisön silmissä hyödytön, saamaton, paheksuttava jne.. siis ei kunnon ihminen. Tämä on jo sellainen pelote perusrehelliselle suomalaiselle työmiehelle, että pistää hakemaan töitä. Moni saa tyydytystä ja sisältöä elämäänsä työn kautta. Jotkut jopa nauttivat työnteosta. No-joo, eiköhän siinä ollut taas päivän liirun-laarumit..
Mielestäni (kuten olen monesti ilmaissut), on paradoksaalista, että mitä tehokkaampia koneita ja edistyksellisempiä tuotantomenetelmiä on ajan myötä kehittynyt, sitä enemmän on työstressiä ja enneaikaisia työkyvyttömyyttömyyttä.
Kai se on toi kasvoton globaalisaatio, mikä pakottaa tuottavuuteen, yksilön kustannuksella. Siis kun viedään voittoa tuottavat yksiköt vielä enemmän tuottavaan maahan. Tähän pitäisi puuttu, koska yhteiskuntahan heidät (omistajat) on kasvattanut, missä vastuu. En kai ajattele, niin kuin kommunistit? Mulla ois kauniita ajatuksia, mutta ne ei taida toimia käytännössä.. Siis kun saavutetaan tietty tulostaso, niin se kun pysyy, niin aletaan lyhentämään työaikaa..
!!!!!!! siitä copy/paste :wink:
Niin siis täyskommunistisessa ihannemaailmassa (ns. vapauden valtakunta) teknologia on vapauttanut ihmisen kaikista raskaista työn muodoista. Teknologia tuottaa perushyödykkeet, joita jaetaan niitä "tarvitseville". Tässä vapauden valtakunnassa kaikki ovat vapaita tekemään "mitä haluaa". Nyt kun katsoo miten ihmiset käyttävät tämän hetkistä ns. vapauttaan, (katsovat pääosin tv:tä tai tekevät kaikkensa puuduttaakseen omaa hermostoaan), ei edes uskalla ajatella mitä suuret "vapaat" ihmismassat keksisivät ajankulukseen. Olen vakavasti sitä mieltä, että keskimääräisen ihmisen on parempi käyttää käsiään eikä päätään. Eräs vasemmistoteoreettikko sanoi: emme osaa edes kuvitella, mitä haluaisimme tehdä, jos olisimme vapaita. Minä sanoisin tähän: ette todellakaan osaa itse kuvitella, mutta minä osaan arvata.
Onneksi ennusteen mukaan suurimmasta osasta nuorina vasemmistolaisuuden pauloihin joutuneista tulee kuitenkin elämänkokemuksen karttuessa ihan kunnon ihmisiä :lol:
Kyllähän noi A-klinikat ruuhkaantuvat kesän jälkeen. Ihmistä ei ole luotu olemaan jouten. Mutta ei mun mielestä ole mielekästä kasvattaa BKT:ta loputtomiin. Esimerkiksi vanhustenhoito on huonontunut, vaikka tekniikka kehittyy. Nämä "vapautuvat" resurssit pitäisi hyödyntää ei-tuottaviin palveluihin, ihmisten hyvinvoinnin edistämiseen. Sen sijaan, että tuotantannon kasvua maksimoidaan loputtomiin. Jotenkin arvot ovat menneet kovemmiksi, kun vanhukset kusevat housuihin eikä pääse ulos ja samalla tekniikka kehittyy.
Mielestäni (kuten olen monesti ilmaissut), on paradoksaalista, että mitä tehokkaampia koneita ja edistyksellisempiä tuotantomenetelmiä on ajan myötä kehittynyt, sitä enemmän on työstressiä ja enneaikaisia työkyvyttömyyttömyyttä.
Työturvallisuus ja muut mukavuudet ovat myöhäistä kehitystä. Tuohon ei ole satsattu monessakaan maassa niin paljon kuin Euroopassa nykyään. Niinpä esim Kiinassa paahdetaan tehdastyötä 3-4 vuotta tienatakseen jonkun määrän, sitten siirrytään muihin töihin.
Olen työssä tehtaassa jossa tehdas pyörii melkein joka päivä vuodesta ja kaikki vuorot. Tuota stressiä kestää noin 20 vuotta, ei enempää. Olen harvoin yövuorossa koska kehitän uusia tuotteita ja niitä ei ajeta tehtaalle kuin kerran parissa vuodessa, mun kohdalla.
Koska työtön on yhteisön silmissä hyödytön, saamaton, paheksuttava jne.. siis ei kunnon ihminen. Tämä on jo sellainen pelote perusrehelliselle suomalaiselle työmiehelle, että pistää hakemaan töitä. Moni saa tyydytystä ja sisältöä elämäänsä työn kautta. Jotkut jopa nauttivat työnteosta. No-joo, eiköhän siinä ollut taas päivän liirun-laarumit..
Paljon mukavampi tuolla on kuljeskella kun on töissä - vaikuttaa kyllä minäkuvaan, ainakin meikäläisellä. Olen myös sosiaalipummina elellyt pitkiä aikoja, se ei sovi minulle. Jo pelkkä se elämäntilanne aiheuttaa katkeruutta, vaikka se olisikin oma valinta eikä ns. pakko. Siksi olenkin vähän sitä mieltä, että sosiaalituet ovat belsebubista. Ne voi toisaalta myös nähdä tapana, millä ns. kunnollinen enemmistö ostaa yhteiskuntarauhan.
Mutta ei mun mielestä ole mielekästä kasvattaa BKT:ta loputtomiin.
Ota huomioon, että globaali kasvu yrittää vastata myös maapallon väestönkasvuun. Suomea on aika vaikea lohkaista irti siitä kokonaisuudesta. Tai jos joku yrittää, tietyt poliittiset tahot saavat hepulin.
sosiaalituet...... Ne voi toisaalta myös nähdä tapana, millä ns. kunnollinen enemmistö ostaa yhteiskuntarauhan.[/quote]
Hyvin sanottu! Tota olen yrittänyt monesti sanoa, mutta en ole saanut sitä ilmaistua noin ytimekkäästi.
[quote]Ota huomioon, että globaali kasvu yrittää vastata myös maapallon väestönkasvuun.
Hyvin sanottu! Tota olen yrittänyt monesti sanoa, mutta en ole saanut sitä ilmaistua noin ytimekkäästi.
[quote]Ota huomioon, että globaali kasvu yrittää vastata myös maapallon väestönkasvuun.
Niin lupaamalla aina G8 kokouksissa 40 miljardin velkojen vähennyksen kehitysmaille, mutta mitään ei tapahdu. Ei nyt Saksassa vaan sitä ennen, kun oli G8 kokous, niin puheasteelle ovat jääneet nekin lupaukset. Mua kiinnoistais, mitenkä rikkaita G8 maiden olisi oltava, että maat joissa lapset kuolevat nälkään, niin niiden velat nollattaisiin. Tätä tuskin tapahtuu ihan pian.
^En tainnut vastata Doc:in toteamukseen...