Moi anonyymi! » Login | Uusi käyttäjä

Meidän Talo

Yeti kirjoitti noin 17 vuotta sitten (14 kommenttia)
Meidän talo (käytän ironiaa)

Asun 75 prosenttisesti eläkeläisten valtaamassa kerrostalossa (7-kerrosta), hyvä niin, sillä se tasabiitii-eurotekno-paska, valmistautuessa sinne kaljanjuontikilpailuihin, ottaa aivoon (jos se on jatkuvaa). Tosin eräs mummo laittoi paremmaksi ja roudasi kangaspuut himaan. Sellaisista lähtee aika tyly pauke, vaikka ikää olisi mittarissa kunnioitettavat 75v. No tämä toiminta siirrettiin talonyhtiön pyynnöstä kellarikerroksen, vapaaseen huoneeseen.

Nämä olivat siis oikeita ääniä, mikäli olen kelvollinen ihminen sanomaan, mikä on oikeaa ja mikä kuviteltua.. Tästä kömpelöstä aasinsillasta pääsemme naapuriin..

Seinäntakanani asuu vanha mummo (kotiapulaiset pitävät hengissä). Ennen mua, kuka asui tässä huoneistossa (taiteilia tyttö raukka), joutui tämän harhaisen mummon tehotarkkailuun. Mummo väitti, että huoneesta tulee hirveä meteli (vaikka tyttö oli Kajaanissa tai koulussa. Poliisit soitettiin moneen kertaan. Se eka kerta on voinut olla tytölle järkytys, kun poliisit koputtaa ja kysyy, mikä ihme meno tähän aikaan.. Poloinen ollut nukkumassa.. Toki poliisit suhtautu varauksella tästä eteenpäin.

Itse kun muutin 2003 asumaan tähän, niin sama mummo tuli valittamaan, että miksi nauhoitain salattujen elämien alkumusiikkia ja soitan sitä videolta öisin. Tämä oli siis ensitaapamisemme. En omista videoita jne.. Eli suhtausuin asiaan omasta mielestäni "oikein". Sanoin lopettavani salkkareiden katselun öisin. No eihän se ääni mihinkään katoa, jos se siellä pään sisällä on, se siirtyi vain 7. kerrokseen (asumme 4.), ja tunnari muuttui samalla. Hän siis tuli kertomaan asiasta. No siinä yhdessä tuumimme, että on se tavallaan törkeetä kerrostalossa häiritä öisin muita, kun voisi niitä ohjelmia päivisinkin katsoa. Tämän jälkeen loppui 7. kerroksenkin äänet. Mukava yksinäinen mummo. Lapset tietty aikuisia, käyvät joka vuosi katsomassa. En ymmärrä miksi jokaikinen vuosi? Kyllähän perikunta ilmoittaa, kun oikeesti kannattaa tulla rohmuamaan oma osa..

Laskeudumme hissillä P kerrokseen. Eka ovi, alkoholisti. Viime yönä kuului, olkaa v**un lokit hiljaa jne.. Harmiton vanhempi mies.
Toinen ovi. Naispuoleinen, n. 60v. Hänen asunnossaan on radionauhuri nauhoittamassa, hän ei ole sitä vielä paikantanut. Vessan putkista kuuluu puhetta (kyllä, hänestä aina puhutaan), eikä hän uskalla painaa valokatkaisiaa yöllä, melun takia, saati vessan vetäminen.

Kolmas ovi. Ihan rento kaveri, mutta jos pidetään kotibileet, niin on ihan kohteliasta pitää ovet kiinni käytävään. Hieno sisustus jne.. Se kun on ensimmäinen asunto taloon astuessa.

Neljäs ovi. Mahtava mummo, oon käynyt kahvillakin hänen luona ja kuunnellut vanhemman viisauksia. Hän huolehtii, että pihamme on aina täydessä kukinnossa. Hän ei valita mistään, ainoa asia, mitä hän mulle kertoi, oli just toi vastapäätä yön yli dokataan 4-5 miehen voimalla ovet auki kerrokseen. Vaikka ei toi nyt haitannut, kun on niin hyvät unen lahjat, tokaisi. Hän pyysi minua viinilasille, ennen kuin valmistun. Kelatkaa.. Pullaa ja hernekeittoa on tuotu darraiselle opiskelija poloiselle. Monesti oon tunninkin jubaillut sen ja muidenkin mummojen kanssa pihan keinu- ja tavallisella penkillä. Olen varmasti outo, kuka nyt mummojen kanssa juttelee?

Minkähänlaisia taloja on sitten, kun me olemme eläkkeellä, jos kaarnalla ja tervalla ollaan tossa hapessa, kuin noi harhoja kuulevat..?

Lauantaina muutan pois...

+/- saldo : 0 |

    ttt kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Sympatatiaa Paholaiselle, kenties?

    ttt kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Haetko Sympatatiaa Paholaiselle?

    Yeti kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kui? En ymmärrä.

    ttt kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Nyt ei niin tartte, siis välittää (on slow-motion päällä).
    Stones sitaatti vaan on, parikin kertaa tuli lähetettyä huomaan...

    AcidMothersBadenbaden kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Vittumaisimpia naapureita lienevät lapsiperhehelvetit.

    Doc.B.D kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Vittumaisimpia

    Vittu sitä ja tätä. Pystytkö kirjoittamaan yhtään viestiä ajattelematta äitiäsi?

    MZ kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Minä asun ikärakenteeltaan aika samanlaisessa talossa kuin Yeti. Luonnollista siirtymää siis odotettavissa lähivuosina. Rappuni vajaassa kolmessakymmenessä asunnossa (8 kerrosta) lienee yksi lapsiperhe, sekin onneksi huomattavan paljon minua alempana. Ainoat, joiden kanssa olen jopa puhunut, ovat seinänaapurissani asuva (eläkeläis)pariskunta. Varsin mukavia ja selväjärkisen oloisia. Eikä ole onneksi valituksia tullut musiikista tai muusta. kerrokseni kahdessa muussa asunnossa asuu jotain 80+ mummoja, joista toinen sentään tervehtii, toinen ei reagoi mitenkään, vaikka sitä tervehtisi ja pitäisi hissin ovia auki. Muita asukkaita ei paljon edes näe, mutta jos portaikossa joku vastaan tulee, niin yleensä tulee molemminpuolinen muodollinen tervehdys. En tosin pahemmin edes naamoja muista.

    Varsin rauhallinen talo siis, paitsi nyt, kun putkiremontti iski, ja kestää seuraavat lähes kolme kuukautta minun asunnossani. Koko talossa melkein vuoden projekti.

    Hieman tulee "taiteilijatyttörukasta" mieleen siskoni, jolla oli aika samanlainen naapuri. Ei onneksi joutunut sitä kauaa sietämään, kun lähti opiskelemaan toiseen kaupunkiin.

    Yeti kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Joo toi on käsittämätöntä, että jos tervehdit ja pidät esim ovea auki, niin ei vilkaistakkaan, ei nyökätä, saati kiitettäisiin. No sellaisia ihmistyyppejä vain on, kaikenikäisissä. Sehän voi johtua luonteesta (arkuus tjs..). Tässä talossa, mistä nyt lähden, ei ole yhtään lapsiperhettä!

    MZ kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Joo toi on käsittämätöntä, että jos tervehdit ja pidät esim ovea auki, niin ei vilkaistakkaan, ei nyökätä, saati kiitettäisiin. No sellaisia ihmistyyppejä vain on, kaikenikäisissä. Sehän voi johtua luonteesta (arkuus tjs..). Tässä talossa, mistä nyt lähden, ei ole yhtään lapsiperhettä!


    Lähinnä vaikuttaa ylenkatseelta. Huvitavaa oli, kun mummeli oli joutunut sairaalaan, ja samaan hissiin tuli naisen veli, joka kävi postit tsekkaamassa ja kukkia kastelemassa. Ei niitä olisi sisaruksiksi uskonut, niin puhelias tyyppi oli. Harmikseni olimme matkalla samaan suuntaan, enkä meinannut päästä siitä eroon. Joku raja sentään tuttavallisuudellakin.

    Toisesta rapusta en varmasti tiedä, mutta en ole ainakaan nähnyt mitään lapsiperheisiin viittaavaa. Tämänkin rapun asukit varmaankin vasta hiljattain muuttuivat lapsiperheeksi. Sitä ennen nuorin taisi olla joku suunnilleen 20-v tyttö, joka tosin muutti pois.

    fitchet kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Nyt oon asunu pari kk ihan keskustassa kerrostalossa, ja täytyy todeta, että mukavaa ja rauhallista on. Pienen tarkkailun jälkeen täällä ainakin asuu paljon lapsia ja muutama mukava mummeli, mutta eipä naapurit häirinneet.

    Edellisessä kämpässä tilanne oli vähän toinen. Asuin keskustan laidassa kerrostalossa äitini kanssa, jonka parvekkeen puolella oli ehkä koko kortteliston ainoa omakotitalo. Siinä asui aluksi ihan mukavalta vaikuttava pariskunta (ikää ~50+). Mutta sitten se ihan älytön jäkätys alkoi. Joskus jopa useamman kerran päivässä sen talon sivuikkuna aukaistiin ja se mummo alkoi huutamaan vahvoja voimasanoja täyttä kurkkua: "Vittuhuora! Vittuhuora! Vittuhuora! Nyt on ikkuna auki että naapuritkin kuulee! Vittuhuora!"

    Vaikutti siltä, että tämä mies toruisi vaimoaan näillä sanoilla, jotka nainen sitten kailottaisi ulos naapurien kuultaviksi jotta kaikki saisi tietää, millaisessa helvetissä sitä oikein asutaan.
    Mielenkiintoisinta tässä on se, että en koskaan nähnyt tai kuullut miehen puhuvan sanaakaan. Se mies oli itseasiassa aivan hiljainen ja rauhallinen. Siis aivan toista maata vaimonsa kanssa.

    Tämä pariskunta aiheutti kyllä sen parin vuoden aikana ihan mielenkiintoisia episodeja. Kuten se kerta, kun mies jotenkin onnistui satuttamaan itsensä lumikolan kanssa. Se oli kieltämättä melko hauska sattumus. Mies kolasi, tai yritti kolata, sitä vähäistä lumimäärää pihaltaan eräänä keväisenä päivänä. Vaimo tuli tietysti ovelle huutamaan ja huomauttelemaan asiasta, että eihän sitä lunta tarvitse kolata kun se sulaa kuitenkin viikon sisällä pois. Hetkeä myöhemmin kuulen ulkoa avunhuutoa: "Soittakaa ambulanssi! Soittakaa ambulanssi!". Raotin verhoja ja siellä se pappa oli maassa polvillaan kolan kanssa. Ilmeisesti oli lyönyt päänsä siihen kolanvarteen kaatuessaan... merkillistä. Ambulanssin lisäksi sinne on soitettu poliisit ainakin kerran.

    Doc.B.D kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Asun semmosessa palatsin ja bunkkerin sekamuodossa. Pihapuussa roikkuu aina pari hirtettyä työtöntä: meillä sitä sanotaan riihimäkeläiseksi tuulikelloksi.

    Yeti kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    ^Meinas tirskahtaa oluet näytölle, sori acid, mutta toi oli aika härskin nerokasta.

    MZ kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Miksei turkulainen himmeli? Tai Himleri?

    AcidMothersBadenbaden kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Oi koskan viimeksi olenkaan ollut näin imarreltu(?)