Grobschnitt
MelancholyMan kirjoitti noin 23 vuotta sitten (5 kommenttia)
Tänään kolahti postiluukusta Grobschnittin saman niminen albumi.. kuulostaa melkoisen hienolta. Mitkäs muut bändin albumit on tutustumisen arvoisia?
Huvittavaa tuo Cd-Onin touhu: tilaat sitten kuinka monta levyä tahansa niin kaikki tulevat yksitellen kuukauden välein.. nytkin oon Yetiä ootellu jo kolme kuukautta kun taas Tanz der Lemminge tuli kahdessa viikossa.. Ja boxien toimittaminen se vasta kestääkin: Van Der Graafin boxiin meni 4 kk ja Crimsonin Great Deceiverissä kesti vissiin 7 kk
Huvittavaa tuo Cd-Onin touhu: tilaat sitten kuinka monta levyä tahansa niin kaikki tulevat yksitellen kuukauden välein.. nytkin oon Yetiä ootellu jo kolme kuukautta kun taas Tanz der Lemminge tuli kahdessa viikossa.. Ja boxien toimittaminen se vasta kestääkin: Van Der Graafin boxiin meni 4 kk ja Crimsonin Great Deceiverissä kesti vissiin 7 kk
+/- saldo : 0 | Tweet
Faust IV kesti CDONista muistaakseni 5 kk. Muutaman Grobschnittin olen kuullut eikä nyt ihmeempää vaikutusta tehnyt mutta Ballerman miellytti eniten.
Tänään kolahti postiluukusta Grobschnittin saman niminen albumi.. kuulostaa melkoisen hienolta. Mitkäs muut bändin albumit on tutustumisen arvoisia?
Rockpommel's Land on minulla ainoa Grobschnitt, joka saa enemmän kuunteluaikaa. Musiikki on tuollaista sinfonista progea. Kovasti kehuttu space rock levy Solar Music Live ei ole vielä iskenyt kipinää, mutta ilmeisesti jos space rock muuten kolahtaa, on ko. levy kuuntelun arvoinen.
MM, nehän tehtailee ne box setit yks kerrallaan, kun tilaus tulee..
Grobschnittin rumpalin Erocin (aka Joachim H. Ehrig) remasteroimalta Jumbo-levyltä löytyy sekä alkuperäinen englanninkielinen versio (1975), että saksankielinen levytys;) vuodelta 1976.
Musiikilla on melkoisesti yhtäläisyyksiä aikalais-saksalaisbändeihin Novalikseen ja Nektariin. Soundit ovat puhtaita ja kauniin juhlavat melodiat sulautuvat toisiinsa saumattomasti. Jumbon kesto on vain 35 minuuttia, joten se pitää kuulijan vaivattomasti veikeässä otteessaan. Saksalaisiin yleensä liitetystä tosikkomaisuudesta ei Grobschnittia voi tämän levyn perusteella syytteeseen asettaa.
Remasteroinnilla on mukana myös 1998 äänitetty versio ´Auf Wiedersehen´-päätöskappaleesta. Venäjänkielistä versiota levystä jäämme edelleen vartomaan.:-)
Ei ole oikein Jumbo kolahtanut. Ehkäpä sitten kun Hande palauttaa levyn rohkenen vihdoinkin kuunnella saksan kielisen version ja homma alkaa pelittämään :D