Moi anonyymi! » Login | Uusi käyttäjä

yhdyssana virheet tekstityksessä

escape kirjoitti noin 17 vuotta sitten (26 kommenttia)
en varmaa oo ainoo täällä kuka on törmänny yhdyssana virheisii erinnäisten ohjelmien tekstityksessä.. kuten PUHEENOLLEN, ITSEASIASSA jne. selvät yhdyssanat kirjotettu ERIKSEE.. ja sit on viel SUAMENTAJIA!!! :shock: mikä mättää?

+/- saldo : 0 |

    DrethegenjeshKing kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Yhdyssanavirhe on yhdyssana :wink:
    Vai oliko tämä jekku?

    k.p.tikka-ri kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Minulla ainakin on aina ollut tapana kirjoittaa täydellistä tekstiä; Kun löydät tekstistäni kielioppivirheitä, ota huomioon mahdollisuus, että ne on voitu tehdä tarkoituksella tyydyttämään tekstiäni lukevia pilkunnussijoita....

    ...vanha vitsi.

    k.p.tikka-ri kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Minulla ainakin on aina ollut tapana kirjoittaa täydellistä tekstiä; Kun löydät tekstistäni kielioppivirheitä, ota huomioon mahdollisuus, että ne on voitu tehdä tarkoituksella tyydyttämään tekstiäni lukevia pilkunnussijoita....

    ...vanha vitsi.

    DrethegenjeshKing kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Minulla ainakin on aina ollut tapana kirjoittaa täydellistä tekstiä; Kun löydät tekstistäni kielioppivirheitä, ota huomioon mahdollisuus, että ne on voitu tehdä tarkoituksella tyydyttämään tekstiäni lukevia pilkunnussijoita....

    Heh heh, kävi kyllä mielessä, mutta otin riskin. Siinä kun oli paikka pienelle harmittomalle kuitille. :mrgreen:
    Olen pahoillani.

    ...pitikö tuossa lopussa muuten olla kolme pistettä?

    Kcrimso kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0

    ...pitikö tuossa lopussa muuten olla kolme pistettä?


    Varmasti tahallinen virhe. Tikkarihan päättää KAIKKI lauseensa kolmeen pisteeseen.

    DrethegenjeshKing kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Varmasti tahallinen virhe. Tikkarihan päättää KAIKKI lauseensa kolmeen pisteeseen.

    Ahaa, pahus kun en huomannut. Taas jekutettiin...

    Haiku kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    en varmaa oo ainoo täällä kuka on törmänny yhdyssana virheisii erinnäisten ohjelmien tekstityksessä.. kuten PUHEENOLLEN, ITSEASIASSA jne. selvät yhdyssanat kirjotettu ERIKSEE.. ja sit on viel SUAMENTAJIA!!! :shock: mikä mättää?


    Voit olla rauhassa. Nuo ovat sanaliittoja ja ne kirjoitetaan erikseen.

    EsaJii kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mitäsitäturhaanvälilyöntejäollenkaan?Tuleetiiviimpääjanopeempilukea.

    metsä kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Tai jos Kcrimsoa siteeraten alettaisiin viestimään kuvilla? Ei ainakaan tarvitsisi huolehtia yhdyssanavirheistä.

    Lerxst kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Vieläkin odottelen niitä hämähäkkiöitä ja keskisormioita hymistyslootan valikoimaan...... .. ...... . . . . . .... . ... ..... ...

    escape kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Tai jos alettaisiin viestimään kuvilla? Ei ainakaan tarvitsisi huolehtia yhdyssanavirheistä.


    :D tosi hjuva idea, hei! =) mitä ihmeen SANALIITTOJA? =/

    EsaJii kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Muualla olevia hymiöitä vois usein lainata. Linkit alempana

    Lerxst kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    "Mulla olis myytävissä semmone puoli pitkä golitsi aika hyvä kuntonen mutta ei maksa paljookaan."

    Markkutapio kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    ...pitikö tuossa lopussa muuten olla kolme pistettä?


    Varmasti tahallinen virhe. Tikkarihan päättää KAIKKI lauseensa kolmeen pisteeseen.

    Ja meikä viljelee niitä usein sanojen väliin... ei yhdyssanavirheiden, vaan mahdollisten pilkkuvirheiden välttämiseksi... joskus myös ajatusviivaa korvaamaan (vrt. kolme pistettä ajatusviivana = ajatus pätkii)

    retrou kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Matti Vanhanen oli kieltänyt ministereitä vastaamasta gallup kyselyihin.
    lähde: HS tänään

    EsaJii kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Luvattuja hymiöitä, lainattu nettitutulta



    http://s9.photobucket.com/albums/a57/Tero1111/?action=view&current=drevil.gif
    http://s9.photobucket.com/albums/a57/Tero1111/?action=view&current=drpunk.gif
    http://s9.photobucket.com/albums/a57/Tero1111/?action=view&current=gasmoke.gif
    http://s9.photobucket.com/albums/a57/Tero1111/?action=view&current=ononono.gif


    ei tartte yhdyssanoja

    metsä kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Loin keskisormion:


    Lerxst kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Hieno on! :wink:

    escape kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mitäsitäturhaanvälilyöntejäollenkaan?Tuleetiiviimpääjanopeempilukea.


    noeipäsiitäoikeesitsaaselvääkueipystyleesaamaanmitäonskriivattukuonniihankalaaleesatamitäsiinon! tsennaaksmitämeinasin? :D

    Fastro kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    (huom) Itse asiassa "itseasiassa" kirjoitetaan erikseen (esim)

    Ja "yhdyssana virheisii" yhteen. (muuten mua ei haittaa vaikka ännä lopusta puuttuisikin. Ja ITSE ASIASSA tuon sanan saa rikkoa :)

    Tai sit en vaa tajunnu vitsiä. En tykkää ironiasta tms

    escape kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    (huom) Itse asiassa "itseasiassa" kirjoitetaan erikseen (esim)

    Ja "yhdyssana virheisii" yhteen. (muuten mua ei haittaa vaikka ännä lopusta puuttuisikin. Ja ITSE ASIASSA tuon sanan saa rikkoa :)

    Tai sit en vaa tajunnu vitsiä. En tykkää ironiasta tms


    no onko ihme?! :D en kyl hiffaa mikä kohta tos on ironista =/ mistästiärätmukaetskriivataaeriksee?

    Yeti kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mitäsitäturhaanvälilyöntejäollenkaan?Tuleetiiviimpääjanopeempilukea.

    noeipäsiitäoikeesitsaaselvääkueipystyleesaamaanmitäonskriivattukuonniihankalaaleesatamitäsiinon! tsennaaksmitämeinasin? :D

    Huh, en pysty lukeen loppuun..

    Yeti kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mulla kullä muuttuu kirjoitustyyli sen mukaan, missä kirjoittelee. Täällähän on pääsääntöisesti kalkkiksia.. :wink:

    Mua häiritsee esim. pilkku , irrallaan viimeisestä sanasta, ihan kosmeettisestikkin, heh. Mut sanojen lyhenteet ja muodot, kuten kans = kanssa ei niin "haittaa". Päinvastoin, tuo eloa tekstiin. Kyllä useiden kirjoistus on aikas kehnoota netissä. Mua häiritsee se, että ei käytetä pilkkua, vaan kaikki teksti kijoitetaan putkeen. Se tekee tekstistä niin paljon vaikeampaa ymmärtää.

    escape kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mua häiritsee se, että ei käytetä pilkkua, vaan kaikki teksti kijoitetaan putkeen.


    kute viime viästis lainasit =) mite nii ei voi leesaa loppuu? =/ ainoo hauska viästi täs ketjus =) (omistan ouron hjuumorintajun PILKKU tieretää!)

    Yeti kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Olen nyt hieman strenssaantuneessa mielentilassa, en ymmärrä pointtiasi, tarkoitit varmaan kuitenkin tätä topicia.

    Ihmiset ei lue kirjaimia, vaan sanoja. Minä nyt vain olen sitä mieltä, että pilkulla saa jäsennettyä lauseesta ytimekkään ja selkeän. Ja koska olen entinen ja tuleva verojen maksaja, niin ainoa asia/tilanne missä olen tekemisissä verovaroin koulutettujen ihmisten kanssa on internetti, noin vähän niinkuin karrikoiden. Leesaatko?

    Oma kirjoitukseni on perseestä. Pilkut osaan laittaa suunnilleen oikeille paikoille, mutta yhdyssanat on kompastuskivi. Yhdyssanavirheet eivät kuitenkaan anna tai poista "tempoa" tekstistä. Sijoitin verbit ennen aina loppuosaan lausetta, mutta tässä on tapahtunut kehitystä. Siis joku ihminen mainitsi asiasta, sit vähän aikaa kiinnitin asiaan huomiota..

    Nillitetään nyt sitten, kun on vauhtiin päästy. Mun mielestä tekstityksen taso on laskenut huomattavasti, sitten 2000 -luvun alun. Nykyään käytetään Helsingin slangi-sanoja, ihan yleisesti. Varmaan menee hyvin jakeluun Pihtiputaalla, etenkin senioreiden keskuudessa..

    Nyt sitten mennään tummille vesille.. Tenavien keskuudessa puhutaan jo ihan avoimesti esim. näin: Voi että mä lollahdin, kun se mummo.... Varoitan vaan, että jos joku tulee mulle lollottelemmaan, niin turpaan tulee.

    Tuli mieleen (pitää aina haukkua digi-tv:tä, kun mahdollista), että nyt digiaikana on tekstitykset moneesa ohjelmassa jäänyt monesti "päälle", kunnes uusi teksti poistaa sen. Pisimmillään 10 min ne samat tekstit paikoillaan. Eli tekstin loppuaika pitää näköjään nykytekniikalla määrittää? Saman lailla, kuin divx-tekstityksissä.

    Ja lopuksi ripaus mystiikkaa..
    Numerot 5 ja 6 on kirottuja, jos ne sijaitsevat numerosarjan lopussa. Voin todistaa väitteeni.

    1) Maksoin vuokran tilille, jonka numerosarjan loppu on 565, näppäilin vahingossa 656, vaikka olin 2 kertaa tarkistanut numeron laskusta. Onneksi on rehellisiä ihmisiä.

    2) Mutsini tilinumero loppuu numeroihin 656. Hän teki käteistalletuksen. Rahat menivät väärälle tilille, kolme viimeistä numeroa oli vääriä, eli 565. Pankkineiti sanoi, että tämä oli ensimmäinen kerta hänen urallaan, kun syöttää tilinumeron väärin.

    3) Latasin nettipankista pokerirahaa. Maksua varmentaessani, olin jo keskeyttää toiminpiteen, kun 2-3 kertaa olin syöttänyt varmennusnumeron (6 numeroa pitkä), eikä mitään tapahtunut. Sitten 4 kerralla onnistuin, koodi oli 343965...


    Kuis muuten pyyhkii escape?

    8)

    escape kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kuis muuten pyyhkii escape?8)


    aivan :roll: melkee ymmärsin :D pyyhkiihän toi aina =) se on vähä ku fiilaten ja höyläten.. if juu nou vot ai miin ;)