CDON-mörinää (taas)
Doc.B.D kirjoitti noin 23 vuotta sitten (22 kommenttia)
Tosi terapeuttista tiedostaa, että itsellä on CDON:issa jälkitoimituksessa levyjä ainakin 100 € arvosta. Tietenkin ne tulevat kaikki yhdessä köntsässä, kun olen juuri lyhentänyt opintolainaa tai ostanut uuden helikopterin ja koko suvulle vesisukset. Eipä silti, että olisin tyytymätön CDON:iin, ostan sieltä kuitenkin tällä hetkellä 80 % kaikista levyistä, kun tuo rariteetti- ja kursioteettiosasto alkaa olla jo hallussa (eli CDON:in valikoima riittää).
+/- saldo : 0 | Tweet
Kyllä noiden monikansallisten internet-levykauppojen logistiikassa saattaisi olla kehittämisen varaa. Ostin aikoinaan Y.U.P:n levyjä läjän Boxmanista. Levyt oli tuotettu jossainpäin Keski-Suomea ja todennäköisesti prässätty jossain ulkomailla, käsittääkseni ensimmäinen suomalainen cd-linja valmistui vasta melko äskettäin. Ensimmäisen maailmankiertueen jälkeen nuo levyt on todennäköisesti toimitettu Suomeen jakelua varten. Välivaiheista en tiedä, mutta kukin neljästä tai viidestä tilaamastani levystä tuli erillisenä toimituksena, lähtömaana Belgia ja kohdepaikkakuntana Jyväskylä. Kuulostaa älykkäältä hommalta, varsinkin kun nuo lätyt olivat Boxmanista tilattuina edullisempia minulle kuin käydä tuosta Jyväskylän keskustasta parin kilometrin päästä esim. Anttilasta noutamassa.
Eilen tuli paketti CDONilta, joka sisälsi minun viimeisen tilaukseni kokonaisuudessaan. Toimituskin tapahtui vielä ihan luvatun ajan sisällä. Taitaa olla nyt toinen kerta, kun CDON yllättää näin positiivisessa mielessä. Backorder-listani lienee 3-5 levyn luokkaa.
No mä en ole koskaan saanut kaikkia levyjä yhdellä kertaa. About 50 % jää puuttumaan jokaisesta tilauksesta. Asia voisi olla tietty toinen, jos tilaisi vaan Britney Spearsia.
Boxmanhan kaatui nimenomaan logistiikkaongelmiin. Tai siis niiden aiheuttamiiin kuluihin. CDON:in pitäis vaan vähän piukentaa varaston ja webbisivujen samanaikaisuutta, niin kaikki olisi todella hienoo. Voi olla että toi CDON:kin kaatuu kohtaa, jos toi yksi mun saama alennuskoodi ei lakkaa toimimasta joka kerta kun tilaan.
Monet Silence-lafkan levyt näyttäisivät olevan taas CDONissa 8,95 euroa. Saa nähdä mihin asti tuo kampanja kestää tällä kertaa.
CDON on näköjään lykkäämässä sormiaan paskaan:
Tilauksenvahvistus CDON/DVDON
LAULATKO TAI SOITATKO
Me tulemme lähiaikoina avaamaan tapaamispaikan / ilmoitustaulun Pohjoismaisille tunnetuille ja vähemmän tunnetuille solisteille, kitaristeille, bändeille, ylipäätään kaikille musiikintekijöille. Jos haluat mukaan, niin kerro mitä musiikkilajia edustat / edustatte ja lähetä nimesi / nimenne ja linkki web-sivullesi / sivuillenne osoitteeseen.
Häh? Mitenhän tuollainen "tapaamispaikka" tukee CDONin bisnestä? Ei kyllä keksi mitään tapaa ansaita tuolla jotain ja vaikea uskoa että tuo mikään kulttuuritekokaan olisi...
Hulluja nuo ruotsalaiset...
Enpä oikein tiedä millainen tuosta "tapaamispaikasta" tulee, mutta eihän siitä haittaakaan bisnekselle ole jos sen avulla saadaan esim. jengiä vierailemaan sivuilla useammin. Ainahan niitä herätysostoksia saattaa tulla tehtyä :D
Joo, mutta eniten mä ihmettelen tuossa tuota kohdistusta "musiikin tekijöille", muusikoillahan on tunnetusti soittimet kanissa ja treenikämpän vuokrat maksamatta, joten eivät ehkä ole sitä ostovoimaisinta porukkaa. Paitsi tietysti jotkut europopa-tuottajat.
Saapupa muuten justiin cdonilta paketti, josa oli tämä uus Caravanin dvd "A Night's Tale - Live In The USA" :)
Paketin mukana tuoli myös kuponki jolla saa ilmaset postikulut. Heillä on näköjään 4 vuotis synttärit ja tämmösiä lahjoja jaellaan kaikille :D Alennuskoodi on voimasa maaliskuun loppuun.
Hahah. Tuosta tulee täysi kaaos ja CDON:in markkinointiosastolla tippuu päitä. Keskimääräinen "vähemmän tunnettu kitaristi": jooo........täs ois vÄhä INFO mun uus CDR-demoo....!!!!
Saapupa muuten justiin cdonilta paketti, josa oli tämä uus Caravanin dvd "A Night's Tale - Live In The USA" :)
Kerropa sitten kun olet katsellut, että minkä tasoisesta julkaisusta on kyse.
Joo, mutta eniten mä ihmettelen tuossa tuota kohdistusta "musiikin tekijöille", muusikoillahan on tunnetusti soittimet kanissa ja treenikämpän vuokrat maksamatta, joten eivät ehkä ole sitä ostovoimaisinta porukkaa. Paitsi tietysti jotkut europopa-tuottajat.
Mitä, eikö niillä muusikoilla olekaan “kolkyt donaa” takataskussa, siltä varalta että vastaan tulee jotain mielenkiintoista. ;)
Kerropa sitten kun olet katsellut, että minkä tasoisesta julkaisusta on kyse.
Sikälimikäli et sattunu huomaamaan niin tuola ois ny arvostelua :)
Nopeaa toimintaa! Hyvältä vaikuttaa tosin tähdistä pitää varmaan vähentää yksi jotta: "hezzun yltiöpositiivisuus-lisän" vaikutus poistuu. ;)
HAHA! :D
LAULATKO TAI SOITATKO
Me tulemme lähiaikoina avaamaan tapaamispaikan
Me tulemme lähiaikoina avaamaan tapaamispaikan
CD-ONin kohtaamispaikka on avattu
Hmm.. olisikohan aikaa tehdä jotkut feikkibändin hieman offensiiviset sivut ja katsoa tulevatko ne esille. Shitslow CDON Bukkakke Band tms.
Tuo "kohtaamispaikka" kyllä pääsi yllättämään monipuolisuudella ja laaja-alaisuudellaan. Ja meilissä luvattiin että tuolle sivulle saa linkittää ja kaikkea.
Ei mitään niin pahaa, ettei hyvääkin:
http://w1.163.telia.com/~u16304764/INDEX.htm
Doc.B.D kirjoitti 10/4/2003 klo 16:54: Ei mitään niin pahaa, ettei hyvääkin:
Onko tuo Triumviratin uusi kokoonpano?
Nyt on tarjouksessa Camel: Never let go 21,95 ilmeisesti 4cd. Millaisesta jöötistä on kyse?
Se on tuplalive.
http://www.magenta.co.il/camel/albums/nlg.htm