Moi anonyymi! » Login | Uusi käyttäjä

Arcturus

Vyötiäinen kirjoitti noin 17 vuotta sitten (2 kommenttia)
Suositelkaapa yhtyeen parhaita levyjä, mieluusti perusteluineen! Kiinnostusta on.
Tattis.

+/- saldo : 0 |

    JPP kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    "La Masquerade Infernale" tipahtaa mulle parhaiten. Aikoinaan kun levyn ostin ja ekaa kertaa kuuntelin niin oli yllätys kun musiikki ei ollutkaan blackmetallia vaan ennemminkin jonkinlaista metallioopperaa. Ensimmäinen kuuntelukerta meni sitten asiaa ihmetellessä ja toisella kuuntelulla totesin, että: "tää on vitun hyvä levy!". Mainittakoon, että ainakin siitä painoksesta, joka mulla on, löytyy piiloraita kun kelaa levyä alkuunpäin ensimmäisen kappaleen alusta.

    Aikaisempi "Aspera hiems symfonia" on sitten sitä blackmetallia ja siitä en pidä ihan yhtä paljon kuin La Masqueradista, mutta hyvä levy sekin on.

    "The Sham Mirrors" -levystä en osaa senkään vertaa perusteltua sanoa kuin noista kahdesta muusta kun on kolmisen vuotta edellisestä kuuntelukerrasta. Rateyourmusicissa olen sille samat 4,5 tähteä antanut kuin "La Masqueradille".

    Muita Arcturuksen levyjä en omista enkä ole kuullut.

    EberkJuho kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    La Masquarade ja The Sham Mirrors on ne ylivoimaisesti parhaat levyt, vaikkakin aivan erilaisia. Jotenkin The Sham Mirrors toimii kokonaisuutena paremmin, mutta onhan se myös paljon selkeämpi levy. La Masquarade taas on enemmän kokeilevaa ja sekavaa tavaraa.

    Arcturuksen viimeinen levy, olikohan Sideshow Symphonies, puolestaan on aika tylsä. Vaikka uusi laulaja veti liidejä jo parilla Masquaraden biisillä, niin Garmin poissaolo harmittaa. No, nythän bändiä ei ole enää edes kasassa.