Moi anonyymi! » Login | Uusi käyttäjä

Windows Vista

OldfieldOlli kirjoitti noin 17 vuotta sitten (13 kommenttia)
Onkos keneeläkään kokemuksia Vistasta?Itse hankin ujuri uuden PC:n ja Vistan kanssa on ainakin ongelmia kun yrittää ladata joitakin ohjelmia.Esimerkiksi Flaccia ei pysty asentamaan.

Ei kukaan sattuisi tietämään ongelmaan ratkaisua?Mulla on melkoisesti Flac tiedostoja ja nyt ei onnistu avaamaan niitä.Hjälp!!!!!

+/- saldo : 0 |

    retrou kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Onkos keneeläkään kokemuksia Vistasta?Itse hankin ujuri uuden PC:n ja Vistan kanssa on ainakin ongelmia kun yrittää ladata joitakin ohjelmia.Esimerkiksi Flaccia ei pysty asentamaan.

    Meinaatko Flac frontendiä? Sehän on aika pieni ja simppeli ohjelma, ihme jos ei asennu. Vai flac codekkia media playerille? (onko semmoista)

    OldfieldOlli kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Eiköhän se tuo Flac frontend ole.Googlasin netistäkin ja näyttäisi että muillakin on samoja ongelmia.Ratkaisua en ole vielä löytänyt

    retrou kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kokeilepa tämmöstä ohjelmaa: foobar2000: http://www.foobar2000.org/

    Pystyy kuuntelemaan ja convertoimaan kätevästi.

    OldfieldOlli kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kokeilepa tämmöstä ohjelmaa: foobar2000: http://www.foobar2000.org/

    Pystyy kuuntelemaan ja convertoimaan kätevästi.


    Tuo toimii erinomaisesti.Suurkiitokset.Taas homma pelittää :D

    Astro kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Miten on Vista muuten toiminut? Itse vältin sen ostamalla Macin...

    Lerxst kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ei kiinnosta vistat täälläkään päässä, koska kohta on mäkki hyppysissä! :wink:

    Kcrimso kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ei kiinnosta vistat täälläkään päässä, koska kohta on mäkki hyppysissä! :wink:


    Mä sain torstaina mäkin. Hyvältä vaikuttaa, menee kyllä jonkin aikaa että oppii kaikki käyttiksen hienoudet. Vaikka mäkkiä on jonkin verran tullut koulussa ja töissä käytettyä niin siinä ei kuitenkaan tule tutustuttaa käyttöjärjestelmään ihan samalla tavalla kuin silloin kun joutuu itse hallinnoimaan masiinaa.

    OldfieldOlli kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Miten on Vista muuten toiminut? Itse vältin sen ostamalla Macin...


    Kyllä vista on ihan toiminut. Nettiyhteyden luomisen kanssa oli aluksi ongelmia kun vista ei meinannut jostain syystä tuntea HomePNA korttia. Joidenkin ohjelmien kanssa on ollut ongelmia sopivuuden kanssa mutta tässä viikon sisään on kaikki ratkennut.

    Hyvä piirre oli se,kun kytkin kaikki vanhat oheislaitteet, niin Vista löysi jokaisen. XP ei aikoinaan löytänyt kaikkia vaan jotkut piti erikseen ajaa ajureilla.

    Yleinen käyttömukavuus on aika hyvä ja selkeämpi kuin XP:llä.Netti joskus junttaa ja selain täytyy sulkea. En tiedä onko vika Vistan vai selaimen.Kaikenkaikkiaan viat ovat ollet suhteelisen pieniä.Kaikenlaista pikkuhienoutta näyttää olevan.

    Täytyy tunnustella tarkemmin vielä, mutta tosiaan vaikuttaisi paljon paremmalta kuin XP.

    MissLemon kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mitä selainta käytät? Oletko kokeillut vaihtaa selainta?

    jarmo kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Pahaksi onneksi mulla on Vista Basic tuntuu olevan huonomi kuin XP,jumiutuu välillä ja netti tuntuu töksähtelevän,päivitykset asentuu hittaammin kuin XP, et vaihtasin XP:hen takaasin.
    Eri asteista ongelmaa esiintyy kokoajan selain lakkaa toimimasta usein.

    OldfieldOlli kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mozillaa käytän.Kyllä vika taitaa tosian valitettavasti olla vistan eikä Firefoxin.Sitä paitsi Mozilla vörkki oikein hyvin äkspeessä.Selain tosiaan junttaa vähän väliä.Ei hyvä.

    Lisäksi huomasin,että kun vista muka niin hienosti löysi Brother monitoimilaitteeni,niin eihän se sitten löytänyt kuitenkaan muuta sen softaa kuin vain tulostimen ,mutta skanneria+ sen ohjelmia ei.Yritin ajaa Brotherin mukana tulleella XP:n ajurilevyllä.Ei tietenkään toiminut.Netistä sitten imppasin Brotherin omilta sivuilta Vistan ajurit ja nyt toimii.Ei kyllä ole mukava jos joutuu monienkin laitteiden ajureita metsästämään.Voipi menä herrrrrmot :evil:

    kimmo kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ainoa kapistus mikä avovaimon Vistassa ei lähtenyt toimimaan kunnolla oli Microsoftin oma hiiri. Tietysti. Sekoitti samalla touchpadin toiminnan.

    Katsotaan kun saadaan kone taas leikkauspöydälle, bugisia ajureita epäillään.

    Muuten kapistus riittävällä muistilla tuntui XP:hen verrattuna parannukselta, tää parannettu käyttäjähallinta on viimeinkin askel Win-maailmassa oikeaan suuntaan.

    DRM-kaman käytöstä ei vielä kokemuksia, siitä luultavimmin syntyy isoin itku jos joku ajuri päättääkin olla toimimatta tjsp.

    Markkutapio kirjoitti noin 11 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mikä p... siinä on kun Windows päivitys laittaa uudestaan ja uudestaan samoja päivityksiä. Eilen tuli 4 kertaa ja tänään saman verran. Viides kerta odottamassa. Tommoset Officepäivitykset ku KB2810048, KB2760411 ja KB2760588 tulee vaan ja vaan.
    Onkos muilla ollut samaa ongelmaa?
    (P.S. Luotan siihen että Microsoftin väki lukee myös Sokrun sivuja ja viesti menee perille. Noista Ms:n omien sivujen kautta kun ei millään saa viestejä lähetettyä. Tehneet sen niin hankalaksi.)