Moi anonyymi! » Login | Social login | Uusi käyttäjä

Hyvää listapoppiako?

Lerxst kirjoitti noin 17 vuotta sitten (28 kommenttia)
Sellaistakin tuntuu olevan nykyään jopa liikkeellä. Itselleni ovat häpeämättömän hyvin pudonneet esimerkiksi seuraavat kappaleet:

Jenni Vartiainen: Ihmisten edessä

Tässä on sitä jotain, kyllä kyllä... Kaunista. Kukahan lienee onnistunut biisinteossa?

Jonna Tervomaa: Valmista mut

Pidän Tervomaan äänestä, ja kuulaat lauluosuudet toimivat taas hyvin.

Nightwish: Amaranth

Täydellisyyttä hipova hevipoppi, kertosäe on aivan helvatin hieno. Kyllä tätä uutta laulajaa kuuntelee paljon mielummin.

+/- saldo : 0 |

    retrou kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Hyvä listapoppi = oksymoroni ;)

    Jake kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Eikai tässä ole enää maineen kanssa mitään hävittävää:

    Rihanna : Umbrella

    Tuossa on jännä odd-time-juttu tai ainakin uskottelen itselleni että siinä on. Piti sitten hankkia koko levy ja sehän oli muilta osin aivan sietämätöntä paskaa. Tästä itsestäänselvyydestä ei kai saa valittaa.

    Aeroneus kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Sellaistakin tuntuu olevan nykyään jopa liikkeellä. Itselleni ovat häpeämättömän hyvin pudonneet esimerkiksi seuraavat kappaleet:

    Jenni Vartiainen: Ihmisten edessä

    Tässä on sitä jotain, kyllä kyllä... Kaunista. Kukahan lienee onnistunut biisinteossa?


    Tunnoton oli parempi, tää jätti vähä kylmäksi.

    EsaJii kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kuka muistaa semmoisen oikeen tunteilevan biisin vuosia sitten kuin Minä olen muistanut. Olin Suomessa ja otin sen radiosta kasetille ja kuuntelin monta kertaa. Wau, netti löytää kaiken
    http://www.free-lyrics.org/Kim-L%C3%B6nnholm/150779-Min%C3%A4-Olen-Muistanut.html


    Mahtaako Kim miettiä tai muistaa tuota henkilöä enää?

    Mr.Walker kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Muistelisin, että "Minä Olen Muistanut Sinua" on Edu Kettusen tekemä kappale. Biisi oli vieläpä euroviisuehdokkaana aikanaan. Hieno biisi.

    Mutta noista tämän päivän hiteistä vielä sen verran, että Springsteenin uusi single "Radio Nowhere" on todella upeaa uutta Brucea. Kuulostaa aika paljon 80-luvun Brucelta. Se ei todellakaan ole huono asia. Bruce on ollut hyvä joka vuosikymmenellä.
    Löytyy Youtubesta, mutta en jaksa linkittää.

    JiiPee kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Bruce on ollut hyvä joka vuosikymmenellä.


    Tuosta voidaan kyllä olla montaa mieltä. ;)

    EsaJii kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ostin Dublinin CDt ja kyllästyin siihen kun Brucen miehistö viritti joka biisiin saman loppuhumpan. Liikaa miehiä lavalla. Koko homma olisi mennyt paremmin ilman tuuttaajia.

    Mr.Walker kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Bruce on ollut hyvä joka vuosikymmenellä.


    Tuosta voidaan kyllä olla montaa mieltä. ;)


    Tottahan toki!
    Makuasioista ihmisten tuleekin olla montaa mieltä. Mistäs sitä muuten kiisteltäisiin.

    endbrax kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kuka muistaa semmoisen oikeen tunteilevan biisin vuosia sitten kuin Minä olen muistanut.


    Kim Lönnholm ja Edu Kettunen soittivat Broadcast-yhtyeessä ja nippelitietona mainittakoon, että bändissä vaikutti myös Rekku Rechardtin veli Martti.

    Lerxst kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0

    Tunnoton oli parempi, tää jätti vähä kylmäksi.


    Sekin on hyvä biisi, täytyy myöntää. Mutta ei tämä kylmä ole tosiaankaan, paitsi että fiilis on aika tammikuuta.

    Sitten taas Rihanna on mielestäni jotain aivan ihme kuraa, ärsyttää sen minkä kerkiää. Ei pysty tajuamaan mikä siinä on listaykkösmäisen hienoa?

    Yeti kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Eikai tässä ole enää maineen kanssa mitään hävittävää:

    Rihanna : Umbrella

    Tuossa on jännä odd-time-juttu tai ainakin uskottelen itselleni että siinä on. Piti sitten hankkia koko levy ja sehän oli muilta osin aivan sietämätöntä paskaa. Tästä itsestäänselvyydestä ei kai saa valittaa.


    Infektokin kehui tota biisiä. Kai se kuunneltava. Etenkin taustoja on kehuttu.

    Sami kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0

    Nightwish: Amaranth

    Täydellisyyttä hipova hevipoppi, kertosäe on aivan helvatin hieno. Kyllä tätä uutta laulajaa kuuntelee paljon mielummin.


    Uusi laulaja on tosiaan miellyttävämmän kuuloinen kuin Turunen.

    Yeti kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Vähän huono vertailla, Tarja teki omalla tyylillä ja tää uusi vetää ihan toista tyyliä...

    Lerxst kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Tarja huomioitiin aiemmin kappaleiden teossa, nyt on ihan toinen meininki. Ja voihan sitä lauluääniä aina vertailla! Yksi tykkää kiteeläisestä, toinen ruåttalaisesta... :wink:

    Yawn kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Juurikin (n. ½ tuntia sitten) saatuani Nightwishin Dark Passion Playn arvion kirjoitettua - ja levyn erinäisiä kertoja kuunneltuani - voin vain sanoa, että tätä uutta Nightwishiä kuuntelee todella paljon mieluummin kuin vanhaa. Suhteellisen aggressiivista menoa paikka paikoin, eka biisi lähes neljätoistaminuuttinen teos... Silti bändi kuulostaa hyvällä tavalla itseltään, vain laulaja on vaihtunut (omasta mielestäni parempaan).

    Lerxst kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    No hyvä! Mielessäni onkin ostaa itselleni ensimmäistä kertaa NW:n albumi. Yawnin sanaan voi luottaa, joten hankintaan menee! :wink:

    Lerxst kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    HIM:n uudella sinkulla on rullaava alku- ja loppuriffi, mutta siinä välissä ei oikein toimi mikään. Harmi, hyvä riffi vähän niinkuin harakoilla.

    retrou kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mihin lehteen Yawn kirjoitat, Soundi?

    Osaatko sinä kertoa miksei arvosteluissa puututa levyjen possukompressoituihin soundeihin? Kyllähän ne vaikuttavat todella olennaisesti levyn kuunneltavuuteen ja nautittavuuteen.

    Yawn kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Joo, Soundiinhan minä.

    *avaa sateenvarjon paskasadetta odotellessa* :D

    Syy siihen, että esim. soundimaailmaa (no pun intended) ei useinkaan käsitellä on yksinkertaisesti arvioita kohden varattu, suhteellisen pieni merkkimäärä. Tuonne toimitukseen tulee vaan niin valtavasti levyjä, ettei ns. prioriteettijulkaisuja lukuunottamatta palstatilaa löydy kaikille niin paljon kuin haluttaisiin. Pääsääntöisesti kuitenkin aina pyritään arvioimaan ensisijaisesti sävellyksellistä sisältöä... Ja myönnän itsekin heti, että Soundiin kirjoittaa suht laidasta laitaan tyyppejä - toivon vaan, etten itse olisi sieltä ihan heikoimmasta päästä. ;)

    Mitä tulee levyjen "olennaiseen kuunneltavuuteen ja nautittavuuteen", eikös se ole kuitenkin kuulijan korvassa? Itse omaan melko paskat stereot ("suutarin lapsilla...", jne. - olen kuitenkin ensisijaisesti muusikko enkä kriitikko) mutta aina näistä on ääni lähtenyt. :) Yksi ihan mielenkiintoinen homma kävi kun taannoin ostin Rushin Vapor Trailsin; kaikki haukkuivat levyn ilmestyessään aivan maan alle, mutta kun itse ensimmäisen kerran uskaltauduin tänä keväänä kuuntelemaan kiekon ensimmäistä kertaa, huomasin yllätyksekseni pitäväni tuotoksesta... niin paljon kuin uusista Rusheista saa pitää. :D Eiköhän tuo ylikompressoitu boomi tässä ajan myötä hälvene, toivotaan ainakin niin.

    P.S. Sain juuri luettua Rushista kirjoitetun Chemistry-kirjan ja herrat itsekin tiedostavat ainakin Vapor Trailsin kohdalla ylikompressoinnin ongelman. Sen pidemmälle kirja ei tosin menekään...

    retrou kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ihmetyttää se etten ole nähnyt ainoatakaan artikkelia tästä kompressointijutusta musalehdissä. Hifi-lehdessäkin annettiin pää märkänä 4/5 tähteä äänenlaadusta mm. Negativelle, Hanna Pakariselle ja Kotiteollisuudelle. :shock:

    Kcrimso kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Hifi-lehdessäkin annettiin pää märkänä 4/5 tähteä äänenlaadusta mm. Negativelle, Hanna Pakariselle ja Kotiteollisuudelle. :shock:


    Antaako ne ylipäätänsä siellä muita arvosanoja kuin nelosta ja vitosta? Kova tuntuisi olevan soundien taso nykyisin kun niitä arvosanoja katselee.

    Lerxst kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    En tiedä muista, mutta minun mielestäni nykyaikainen äänitystekniikka ei tee uusista levyistä kuuntelukelvottomia tai aiheuta korvilleni tuskaa. Jos musa on paskaa, niin silloin ei pysty kuuntelemaan. Muussa tapauksessa yleensä tulee kunnioitettua levykokonaisuutta soundeja myöten, koska joku yhteinen ajatus niissä yleensä on. Mulla on tosin vähän sama juttu kuin Yawnillakin, en ole tosiaankaan mikään hifisti. Vapor Trails kuulostaa silti korviin paskalta, kaikkein suurin syy taitaa kuitenkin olla huonot biisit.

    retrou kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    En tiedä muista, mutta minun mielestäni nykyaikainen äänitystekniikka ei tee uusista levyistä kuuntelukelvottomia tai aiheuta korvilleni tuskaa.

    Olet ehkä liiaksi tottunut siihen. Nauttisit varmasti enemmän samasta musiikista, jos se olisi kunnolla masteroitu.
    Enkä muuten ole hifisti. 8)

    Kcrimso kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ja eihän tietenkään kaikki nykylevyt tai remasterit ole huonon kuuloisia.

    retrou kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ja eihän tietenkään kaikki nykylevyt tai remasterit ole huonon kuuloisia.

    Ei tietenkään, mutta valtaosa. Listaa vaikka muutama hyvän kuuloinen niin tutustun.

    Yawn kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Gentle Giantin Octopus on Repertoiren masteroimana suorastaan säihkyvä verrattuna esim. vanhaan Vertigo-painokseen. Kesti jopa hetken aikaa tottua kun kuuli juttuja, joita ei aiemmin tiennyt raidoilla piilevänkään...

    Stevie Wonderin remasterit toimii mielestäni, samoin Hendrixin tuotanto.

    Ai niin, ethän sä kysynytkään multa! :)

    Kcrimso kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0

    Ei tietenkään, mutta valtaosa. Listaa vaikka muutama hyvän kuuloinen niin tutustun.


    Tässä muutamia nopeasti poimittuna omasta hyllystä:

    Far Corner: Endangered (2007)
    Manogurgeil: Unirytmejä (2007)
    Adrian Belew: Side Two (2005)
    The Decemberists: The Crane Wife (2006)
    David Gilmour: On An Island (2006)
    Kate Bush: Aerial (2005)
    Bill Bruford's Earthworks: Random Acts Of Happiness (2004)
    Chroma Key: Graveyard Mountain Home (2004)
    Daniel Lanois: Belladonna (2005)

    Kaikissa ei välttämättä ole mikään mielettömän hieno tuotanto sinänsä, mutta soundit ovat miellyttävät eivätkä kuulosta ainakaan minun korviini ikävästi kompressoiduilta. Mittaukset voivat sitten paljastaa kenties jotain muuta, mutta who cares?

    Yeti kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Eikai tässä ole enää maineen kanssa mitään hävittävää:

    Rihanna : Umbrella

    Tuossa on jännä odd-time-juttu tai ainakin uskottelen itselleni että siinä on. Piti sitten hankkia koko levy ja sehän oli muilta osin aivan sietämätöntä paskaa. Tästä itsestäänselvyydestä ei kai saa valittaa.


    Infektokin kehui tota biisiä. Kai se kuunneltava. Etenkin taustoja on kehuttu.


    4-5 kertaa nyt kuunnellut. on toi kyllä hyvä. joo. etenkin taustat ja konekikkailut vocaalille.. Näköjään listapoppiinkin eksyy helmiä. Jay-Z:kin tajuaa vaieta 30s. jälkeen..

    Rihanna - Umbrella

    8)