Moi anonyymi! » Login | Uusi käyttäjä

Prime Mover - Imperfekt

CosmicJazz kirjoitti noin 17 vuotta sitten (17 kommenttia)
Mainostan taas omaa bändiä. Prime Moverilta on tullut uusi pitkäsoitto, "Imperfekt" - 11 biisiä, 61 minuuttia. Myynnissä
Fireboxilla, hinta vain 11,90 (+postimaksut). Voi myös tilata suoraan bändiltä (noin samaan hintaan).

Pari uutta biisiä löytyy MySpaceltä, ja infoa löytyy Skivkraft.comilta.

Musiikki on vähintään yhtä progea kuin edelliset levyt. :wink: Lauletaan taas (suomen)ruotsiksi, koska moni tykkäsi siitä viimeksi, ja se myös kivasti ärsytti muutamaa. Tällä kertaa olemme kuitenkin myös kääntäneet sanoitukset englanniksi, että "kuka tahansa" voi tsekata miten törkeitä viestejä meillä on. Käännökset löytyvät myös Skivkraft.comilta.

+/- saldo : 0 |

    Lerxst kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Laitetaanpas kuulolle...

    Jammo kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Hyvä homma, laadukasta kotimaista on aina kiva hankkia!
    Saan levyn varmaan jo alkuviikosta :D

    CosmicJazz kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Odotan innolla kommenttia sitten. :)

    Jammo kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Heijaa, levy tuli jo!

    Tämä on peruspositiivista ja kaunista musiikkia, josta löytyy yllättäen myös särmäkkäämpiä syviä virtauksia, koukutuksia ja riffin räimettä! Näin on!

    Jammo kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Toisen, intensiivisen kuulokesoiton jälkeen vahvistui moni ensi kuuntelulla vain nupulleen jäänyt vaikutelma.
    Absoluuttisia faktoja:
    1)Levyn kesto on selkeästi edellistä pitempi
    2)Kansanmusiikkivaikutteet ovat vähentyneet
    3)Lyriikoissa on edelleen pikkuisia piikkejä
    4)Biisit sisältävät paljon hienostuneita yksityskohtia
    5)Levyä on äänitelty neljässä eri paikassa kahden vuoden aikana!
    Olen muuten paikoin kuulevinani selkeitä Gentle Giant-vaikutteita/sovelluksia?!

    Lyriikan puolelta hermoon iski erityisesti lempeän ironisen "Styrd av Plastkord"-biisin lopetus
    "Livet har äntligen fått en mening, det har storbolagen ordnat
    Samla poäng tills du får bonus, på ditt personliga plastkort."
    Yksinkertainen on nerokasta!
    Vaikuttavin biisi "Ingenting" menettää tosin hieman dramaattista tehoaan solistin "liian kiltin" tulkinnan takia. Tässä pitäisi heittää jotain Peter Hammill-tyyppistä angstia kehiin!
    "In i dimman" on herkkä runoelma vaikken heikohkon ruotsintaitoni takia ihan syvimpiä ulottuvuuksia tavoitakaan. Kaiken kaikkiaan upea levy, josta riittänee makusteltavaa pitkäksi aikaa! :D

    CosmicJazz kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kiitos tästä! Ei ole mitään tietoisia Gentle Giant-vaikutteita, bändissä minä taidan olla ainoa GG-fani. Toisaalta, ehkä minä olen palvonut heitä inteensiivisesti koko bändin puolesta viime vuosina. :)

    guiriot kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Piti käydä Imperfekt tänään itselleni pokkaamassa, kun kävin pyörähtämässä Turun keskustassa, mutta eihän sitä löytynyt ainakaan niistä parista kaupasta joissa kävin. Siinä Hämeenkadun levykaupassa (JS kai nimeltään) oli sitä ainakin ilmeisesti ollut, mutta kaikki oli mennynnä. Joten CosmicJazz, lähetäppä lakeijasi kiikuttamaan uutukaistanne lisää Turun levykauppoihin niin pääsen minäkin sitä kuuntelemaan. Netistä en jaksaisi alkaa mitään tilailemaan, kun kuitenkin pyörin levykaupoissa harva se päivä.

    CosmicJazz kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ok, minä vien huomenna lisää JS:ään!
    Edit: Jep, nyt Imperfekt löytyy taas JS:stä, sekä Levykauppa Äxästä.

    Hezzu kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    http://www.progressiveears.com/asp/reviews.asp?albumID=4198


    Jammo kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kirjoitin RateYourMusic-sivustolle lyhyen ja toivoakseni levyä edesauttavan pakinan.
    http://rateyourmusic.com/release/album/prime_mover/imperfekt/


    Hezzu kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Jammo, ootko varma ettei sun henkkareisa lue Jorma Uotinen?

    Jammo kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Jammo, ootko varma ettei sun henkkareisa lue Jorma Uotinen?


    Mulla ei aina sytytä kovin nopeasti, anteeksi, mutta siis mitä tahdot tällä sanoa? :shock:

    Hezzu kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Heh, sitä kuvaa katsoin, tuli mieleen Jorkka :)

    Jammo kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    :lol:

    Huh, ehdin jo pelätä pahempaa...

    CosmicJazz kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kiitos Jammo! Minä ymmärrän mitä Hezzu tarkoitti. ;)

    Imperfekt on saanut tosi positiivisia arvosteluja, Progressive Earsin lisäksi mm tämä (saksaksi):
    Baby blaue Prog-Reviews

    Kcrimso kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Dprp:n arvio: http://www.dprp.net/reviews/200760.php


    CosmicJazz kirjoitti noin 15 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Nyt "Imperfekt" ja muutkin Prime Moverin levyt löytyvät halvalla (5,90 e) Fireboxilta: http://www.firebox.fi/?p=fi.levyt.item.html&pid=10016