Moi anonyymi! » Login | Uusi käyttäjä

Rushin levyjen soundit, CD vs LP

EsaLinna kirjoitti noin 17 vuotta sitten (15 kommenttia)
Nyt kun kuuntelen Rush Radiosta Afterimagea, niin jopas kuulostaa paremmalta kuin LP:llä. Tai sitten vika on laitteistossani.

Loput aikaisemmin ostamatta jääneet levyt ostaisin mieluusti vinyylinä, mutta onko suosituksia jos joku kannattaisi ehdottomasti ostaa ceedeenä. Tai toisinpäin.

+/- saldo : 0 |

    JiiPee kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Olisi mielenkiintoista tietää, onko tuo Vapor Trailsin vinyyliversio yhtä surkea soundeiltaan, kuin CD. Toisaalta sama kai se, eivät ne paremmat soundit huonoa levyä hyväksi tee.

    Noista 80-luvun levyistä tuli remasteritkin jossain vaiheessa, mutta eivät ne kuulemma mitenkään merkittävästi soundeja parantaneet. Toisaalta eivätpä ne kasari-Rushit soundeiltaan mitään huonoja ole mun mielestä. Preston "ohuista" soundeista ovat monet valittaneet. Itse pidän niistä kovastikin. En tiedä, onko remasteri sitten jotenkin "täyteläisempi".

    Minulla on tuo kasarituotanto sekä vinyylinä, että CD:llä... ja en huomaa mitään merkittävää eroa. Toisaalta en ole mikään soundifriikki, mutta kyllä tosiaan VT oli paska soundeltaan, jopa minunkin korvaani. Samoin tuo Rio DVD on puuroinen. Huomasin sen vasta, kun kuuntelin/katselin sitä kunnon laitteilla.

    Kcrimso kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Olisi mielenkiintoista tietää, onko tuo Vapor Trailsin vinyyliversio yhtä surkea soundeiltaan, kuin CD. Toisaalta sama kai se, eivät ne paremmat soundit huonoa levyä hyväksi tee.


    No Vapour Trailin tapauksessa kelvottomat soundit tekevät levystä aika pitkälti kuuntelukelvottoman joten on suuret mahikset että kunnon tuotannolla levystä olisi saanut aika paljon enemmän irti.

    Aloitusviestiin en osaa ottaa kantaa kun en ole yhtään Rushin levyä kuullut lp:ltä.

    EsaLinna kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Jep, no meikäläinen inhoaa kasariajan Rush-soundeja sen verran että jää jopa kuuntelut niiden takia vähemmälle, vaikka hyviä biisejä löytyykin "sihinän" alta. Grace Under Pressure parhaimpana esimerkkinä, jonka takia ihmetyttikin tämä Afterimagen jykevämpi soundipolitiikka.

    Kcrimso kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mulla on suurin osa kasari-Rusheista uusina remastereina ja oikeastaan vasta niiden myötä innostuin niistä (tai osasta niitä). En silti oikein osaa verrata vanhoihin versioihin kun niiden kuulemisesta on niin pitkä aika. Mielikuvani ainakin on että uusissa versioissa on lämpöisemmät ja tukevammat soundit. Jonkin verran kompressoidummat myös, mutta ei mielestäni häiritsevässä määrin.

    Astro kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mulla on alkupään (johonkin 80-luvun loppuun asti) alkup. vinyyleinä, mutta en mä niitä jaksa kuunnella enää. CD:nä ei ole yhtään, ja tuskin tuleekaan.

    Janus kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Noista 80-luvun levyistä tuli remasteritkin jossain vaiheessa, mutta eivät ne kuulemma mitenkään merkittävästi soundeja parantaneet. Toisaalta eivätpä ne kasari-Rushit soundeiltaan mitään huonoja ole mun mielestä. Preston "ohuista" soundeista ovat monet valittaneet. Itse pidän niistä kovastikin. En tiedä, onko remasteri sitten jotenkin "täyteläisempi".

    Eräällä toisella foorumilla käsiteltiin remastereita Prestosta Test For Echoon ja niitä pidettiin turhina päivityksinä, lukuunottamatta Prestoa jossa on enemmän bassoa.

    Janus kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Enpä ole mitään vertailuja päässyt tekemään, mutta pari seikkaa ehkä voisi mainita. Hold Your Fire ja Presto ovat yli 50-minuuttisia levyjä mikä tarkoittanee pientä kompromissia LP:ssä.

    Ainakin Power Windows ja Hold Your Fire ovat Full Digital -äänityksiä, jos sillä nyt on jotain merkitystä formaattien ominaisuuksien kannalta.

    Kcrimso kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Hieman keskustelua Rush remastereista: http://www.progressiveears.com/default.asp?bhcp=1


    Stonehead kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kyllä mun Harma Kardon ja Nad toistaa paremmin Bangers.Te ette ymmärä mistään mitään kun tollasella asialla runkkaatte. menee ihän Magnustiks taas.

    Kcrimso kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    :roll:

    EsaLinna kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kyllä mun Harma Kardon ja Nad toistaa paremmin Bangers.Te ette ymmärä mistään mitään kun tollasella asialla runkkaatte. menee ihän Magnustiks taas.


    No voi muna. Tässä mistään hifistelystä oo kyse, vaan jykevistä soundeista. On ne kaks eri asiaa, on.

    EsaLinna kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Enpä ole mitään vertailuja päässyt tekemään, mutta pari seikkaa ehkä voisi mainita. Hold Your Fire ja Presto ovat yli 50-minuuttisia levyjä mikä tarkoittanee pientä kompromissia LP:ssä.


    Jep, tuo voi kyllä olla yksi syy.

    retrou kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Hieman keskustelua Rush remastereista: http://www.progressiveears.com/default.asp?bhcp=1


    Tässä suora linkki
    http://www.progressiveears.com/forums/thread.asp?ForumID=1&TopicID=80180


    Pulmu kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mielestäni Signals ja Presto ovat parantuneet selkeimmin remasteroinnin osalta.

    Kcrimso kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Hieman keskustelua Rush remastereista: http://www.progressiveears.com/default.asp?bhcp=1


    Tässä suora linkki
    http://www.progressiveears.com/forums/thread.asp?ForumID=1&TopicID=80180


    Oho. Kämmäsin. :oops: