Moi anonyymi! » Login | Social login | Uusi käyttäjä

Facebook

Yeti kirjoitti noin 16 vuotta sitten (84 kommenttia)

Palasokeri on kätevä

* leivontaan (3)
* kahvin kanssa (13)
* totaaliportaali (14)
* ei missään (8)
* ei kiinnosta (4)
* tsippa (1)


Tässä just mietin, että pitäiskö kirjautua ulos Facebookista. 2-3 kertaa olen 1 kk:n aikana käynyt "tutkimusmatkoilla", siis kaverin kaveriluetteloa katselemassa. Olihan siellä monta lapsuuden kaveria, ketä ei ollut ajatellut 10 vuoteen. Nyt mun mailiin tulee kokoajan Facebook viestejä. En jaksa lukea niitä. Mitä jätkä? -taitaa olla syvällisin viesti tähän mennessä, tosin Lontoosta. Jos ihmistä todella kiinnostaa, mitä kuuluu, niin voihan sitä mailata, soittaa tai peräti nähdä.

Facebook on käsittääkseni ensimmäinen sivusto, jossa voit hakea henkilöä nimellä. Hmm..?

+/- saldo : 0 |

    Kcrimso kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Loistava systeemi. Paras lajissaan.

    juuffo kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Säikähdin kun pitäs antaa tietojaan jonnekki Jenkkeihin. Palasokeri riittää mulle!

    Alla olevaan linkkiin ois hienoa saada uusien pärstöjä!
    http://www.palasokeri.com/index.php?name=Forum&file=viewtopic&t=2023&highlight=sokrulaisten+p%E4rst%E4t


    Yeti kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    .. huh vaikeata ..

    Yeti kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    ...

    harmaa kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mitä Facebook tarjoaa mitä perinteiset www-kotisivut eivät?

    Kcrimso kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mitä Facebook tarjoaa mitä perinteiset www-kotisivut eivät?


    Yhteisön. Eihän Facebookilla ole mitään tekemistä perinteisten kotisivujen kautta.

    Jammo kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mä melkein rekisteröidyin sinne kerran, mutta hätäisesti tekstiä lukiessani sain sen (virheellisen) käsityksen että jäsenten täytyy olla 13-18 vuotiaita...
    Voi, voi kun tunnen olevani nykyään dinosaurusten ikäluokassa! :(

    harmaa kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Eihän Facebookilla ole mitään tekemistä perinteisten kotisivujen kautta.


    Jep,... jälkimmäiset eivät tule listautumaan pörssiin.

    EsaJii kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ehkä kuukauden olen selannut. Oma poikani oli viiden ekan Friendin joukossa. Kivaa selata pojankin kavereita.

    High School pojat kertovat että ovat hakemassa: WOMEN

    Yeti kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mitä Facebook tarjoaa mitä perinteiset www-kotisivut eivät?


    Onhan toi eräänlainen "mullistus" tässä tietoyhteiskunnassa. Jos tiedät kaverin nimen, niin saat häneen kontaktin. Kotisivujen osoite pitää tietää, ei auta, että tietää henkilön koko nimen.

    Lerxst kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ei tarvi feisbuukkia

    Kcrimso kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ei tarvi feisbuukkia


    Minäkään en kirjaimellisesti tarvitse sitä, mutta hauskaa sen parissa on ollut.

    Lerxst kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mun feisbuukki on ihmisten ilmoilla olemista :wink:

    harmaa kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Onhan toi eräänlainen "mullistus" tässä tietoyhteiskunnassa. Jos tiedät kaverin nimen, niin saat häneen kontaktin. Kotisivujen osoite pitää tietää, ei auta, että tietää henkilön koko nimen.


    Kotisivun löytää hakukoneella.

    Markkutapio kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Äänestin "Mikä se on"... enkä ala hakemaan (EVVK)... jos joku laittaa tänne linkin niin ehkä käyn vilkasemassa.

    EsaJii kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ei siinä näy paljon ennen kuin liittyy. Mutta tuttavia voi hakea niiden hakukoneella sitä ennenkin.
    www.facebook.com

    MissLemon kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Lärvikirja on siitä hauska, että sen kautta ainakin olen saanut yhteyden ihmisiin, joita en ole tavannut vuosiin. Yh:na on hankalaa olla ihmisten ilmoilla IRL. Lisäksi sieltä löytää hauskoja musa-, elokuva- ja kirjallisuusaiheisia groupeja. Facebook on mulle ihan harmitonta viihdettä.

    Astro kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ei ole tohon aikaa, olen jo mukana aika monessa nettiyhteisössä, joissa on jotain sisältöäkin (?), eli musiikkiin liittyviä juttuja. Ei kiinnosta olla yhteydessä vanhoihin kavereihin, kun ei ole aikaa nykyisillekään.

    Vaimo käyttää muutaman tunnin päivässä Lärvikirjaan, ja voishan se olla "ihan kiva", mutta yritän vältellä.

    Janus kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    En ole ajatellut liittyä, jos tosiaan on niin addiktoiva kuin on annettu ymmärtää.

    JacKal kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Jöö, oonhan mäki siel. Ollut jo reilun kaksi kuukatta. Alussa paikka on järkyttävän addiktoiva, ja tulee siel käytyä päivittäin, vaik alkuinnostus on ollut laskemaan päin jo. Aina välillä sielt tulee jotain uutta kivaa, pääasiassa tulee keksittyä kamuille osuvia superlatiiveja ja laitettua funwalliin hyviä klippejä Youtubesta. Silloin pärstäraamattu on parhaimmillaan, kun löytää ihmisiä joita ei ole vähintään viiteen vuoteen nähnyt.

    EberkJuho kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    On tullut käytettyä vähän liikaakin viimeisen vuoden aikana. Noi vähän aikaa sit tulleet applicationit on kyllä aika turhia.

    Stello kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mä olen Facebook-addikti :D

    http://profile.to/stello

    Tavoitteeni oli saada profiilini latautumaan puoli tuntia broadbandilla, mutta valitettavasti piti luopua tavoitteesta, kun se application-määrä sulki mut ulos omasta profiilistani :x (siis pystyin katsomaan profiilia esim. D:n tunnuksilla, mutta kun kirjauduin omillani sisään, en enää päässyt profiiliin - FB support ei osannut auttaa asiassa) ... Oli sitten pakko karsia aika rankasti leluja pois, tosin on niitä ihan tarpeeksi edelleen.. Nukkekoti- ja Sims2-ihmisenä suosikkileluni on se "My Room" application, jossa voi sisustaa huoneita :lol:

    Parasta saitissa on, että sinne kuuluu kaiken ikäisiä ihmisiä, eli kaverilistallani on myös ihmisiä, joita ei ikimaailmassa näkyisi vaikka myspacella tms..

    Jammo kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mä just rekisteröidyin ihan huvin vuoksi, mutta en ymmärrä saitin rakenteesta näin äkkiseltään mitään. Systeemi laittaa minut väkisin Helsinki University of Technology-poppooseen vaikka kuinka yritän kirjautua University of Helsinkiin...Oletusta kaikki.

    EsaJii kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Se on aika kökkö. Mutta jos friendit on jo siellä...

    Stonehead kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Facebook varastaa sielun.

    Yeti kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Meitsi on alkanut lämpiämään Facebookille, tai sitten olen vain alkuhuumassa.. On tullu juteltua kavereiden kanssa, ketä ei muuten nää, kuin sattumalta kapakassa tai jossain bileissä. Ja silloinhan ei olla selvinpäin! On tuo nyt "vähän" eri asia, kuin kotisivut. Ei mua ole kukaan lähestynyt tai en itse ole lähestynyt oikeestaan ketään kotisivujen kautta. Tossa FB:ssa on niin mitätön se "yhteydenoton" kynnys ja "kavereita" tulee melkein itsestään. Ja jokaisella on samannäköiset sivut, eli kommunikointi on sulavaa. Facebook on avoin yhteisö, voit lähestyä ketä haluat ja toisinpäin..

    Huonoja puolia voisi olla se, että kun kerran kun sinne kirjaudut, niin siellä olet. Poispääsy on tehty todella hankalaksi, lähes mahdottomaksi. Kai ne jenkeissä lukee sun Facebook tietoja? Näin joku sanoi. So? Varmaan mielenkiintoista lukee, kuka halasi ja ketä. Tai monta pistettä on antanut playboy tytöille. Puhumattakaan poliittisista kannoista ja uskonnoista. Priva viestit on sitten ihan oma asiansa, vähän niinkuin mailailisi jollain G-maililla..

    P.S. Itse pidän FB:n ihan omana juttuna, eli en laita sinne linkkejä mihinkään myspaceen tahi vastaavaan. Skitsoilua, mutta kummiskin. Myspaceen ja esim. sokruun pitää olla minun oma suostumus, että tunnistetaan. Facebook on kaikille avoin, joten siellä on muistettava se, että kaikki mitä sinne kirjoittaa on kaikkien luettavissa, ketkä vain tietävät nimesi.

    EsaJii kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Varmaan mielenkiintoista lukee, kuka halasi ja ketä.

    joo, mutta teinit halaakin täällä aika paljon, koulussa
    paitti ei tietty pojat poikia

    Yeti kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Suomeen tuli 3-4 v. sitten teini-ikäisten suosioon "jenkkiläinen" tapa halata ja olla innoissaan, kun kohdataan esim. kaupungilla. En tiedä, onko "ilmiö" vielä voimissaan. Ainakin runoilija Heli Laaksonen oli kauhuissaan tälläisestä "ei-suomalaisesta" käytöksestä, Varsinais-Suomesta kun on kotoisin, niin on sellaisen "vaikeasti lähestyttävän" käyttäytymismallin kannalla. Tämäkin oli/on tietysti tyttöjen välinen ilmiö, tää halailu yleisillä paikoilla. Helsinginsanomien kk -liitteessä oli hyvä artikkeli aiheesta..

    -rh kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Facebook varastaa sielun.
    ennen muuta identiteetin, ja kaiken infon mitä nyt irti saa.
    Olen tätä hiljakkoin pariin otteeseen käsitellyt:

    http://aikakaudenydin.blogspot.com/2007/12/prstkertoin-peruslukemille-laillisuuden.html
    http://aikakaudenydin.blogspot.com/2007/12/herminen-profiloinnin-maailmaan.html


    *

    Yeti kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ai jossain blogissa?

    -rh kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ai jossain blogissa?


    Niin ...muun muassa.

    Yeti kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Onkohan monet Facebookin käyttäjät ryöstetty? Mun mielestä noi ei liity mitenkään toisiinsa. Jos haluaa kaapata jonkun koneen, niin ei varmaan hieveästi ole facebookista kiinni. Se, kenen kone kaapataan, niin ei "suojele" konettaan tarpeeksi hyvin. En itse jaksa ottaa tuota "koneelle tunkeudutaan" niin kriteereihin, kun punnitsen Facebookin käytön mielekkyyttä.. En tosin ymmärrä tietoturva jutuista mtään. Esim. rootkit-teknologia on mennyt täydellisesti ohi.

    -rh kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    ... Facebookin käytön mielekkyyttä.. En tosin ymmärrä tietoturva jutuista mtään. Esim. rootkit-teknologia on mennyt täydellisesti ohi.
    Ei siinä nyt sentään kotikoneiden kaappaamisesta, ja niiden ketjutukseksi zombieverkoiksi voi olla kyse, vähä liian rankkaa, olisi.

    Varovainen käyttäjätiedon utsinta esim. ostoskäyttäytymisistä ja mielenkiinnon kohteista webissä on identifiointia, infoa, joka palvelee erilaisia esim. markkinoinnin ja suunnittelun seurantatarpeita. Se että varustelluilla palomuurisuojauksilla voidaan nähdä, että Skypen ja Beaconin kaltaiset järjestelmät käyttävät portteja, joita standardeissa porttiavaruuksissa periaatteessa ei pitäisi olla mitään asiaa mennä aukomaan, on kuvaavaa. - syy: tarkoitus on välittää tietoa käyttäjistä huomaamattomasti.
    Tässä Microsoft on ollut moraalinrämettäjä itse, näyttäessä esimerkkiä.

    Yeti kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Jepu, olisihan se kohteliasta kysyä lupaa, esim. ostosten tutkimiseen.

    Eilen mulle soitti Suomen gallubista neiti, sovimme maanantaiksi 15 min kyselyn.. Suostuin oitis. Kansalaisvelvollisuus. Mä en jaksa stressata mistään, mikä liittyy www-maailmaan. Olen selittänyt asian itselleni uutena ilmiönä, jota kritisoidaan, mikä tietysti on hyvä asia.

    -rh kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Jepu, olisihan se kohteliasta kysyä lupaa, esim. ostosten tutkimiseen.


    Britannian tiedonvälityksestä vastaava viranomainen tekee selvityksen Facebookin yksityisyyden suojasta, kertoo BBC.

    Yeti kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Tuossa "kaikki mitä teet verkossa, saadaan selville" -jutussa on tietty kaksi puolta. Hyvä puoli on, että saadaan terroristeja ja pedofiilejä yms yms kiinni. Ja sitten se toinen puoli..

    Britannian tiedonvälityksestä vastaava viranomainen tekee selvityksen Facebookin yksityisyyden suojasta, kertoo BBC.

    Olenko ihan hakoteilla, jos väitän, että jos maailman taitavin tietokonenörtti saisi minun IP-osoitteen, niin hän pystyisi lukemaan mailini, räpelöimään pankkitiliäni. Lukemaan tekstitiedostoja koneeltani ja lähettämään mailia nimelläni/osoitteelani. Näkisi koko historian, mitä koneella on tehty sitten Windowsin asentamisen jälkeen, esim. minkä nimisiä .avi tiedostoja olen katsonut ja mitä pelejä on pelannut. Pystyisikö hän seuraamaan, missä liikun netissä ja mitä milläkin foorumille olen kirjoittanut?

    -rh kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Tuossa "kaikki mitä teet verkossa, saadaan selville" -jutussa on tietty kaksi puolta. Hyvä puoli on, että saadaan terroristeja ja pedofiilejä yms yms kiinni. Ja sitten se toinen puoli..[/quote]Tosi asiassa heitä ei ehkä kuitenkaan saada kiinni, koska ovat niin pro että tietävät niksit tuossakin, miten peittää jälkensä.

    [quote]Britannian tiedonvälityksestä vastaava viranomainen tekee selvityksen Facebookin yksityisyyden suojasta, kertoo BBC.

    Olenko ihan hakoteilla, jos väitän, että jos maailman taitavin tietokonenörtti saisi minun IP-osoitteen, niin hän pystyisi lukemaan mailini, räpelöimään pankkitiliäni. Lukemaan tekstitiedostoja koneeltani ja lähettämään mailia nimelläni/osoitteelani. Näkisi koko historian, mitä koneella on tehty sitten Windowsin asentamisen jälkeen, esim. minkä nimisiä .avi tiedostoja olen katsonut ja mitä pelejä on pelannut. Pystyisikö hän seuraamaan, missä liikun netissä ja mitä milläkin foorumille olen kirjoittanut?
    onhan tuo nyt aika lista pelkän IP:n pohjalla, ... mutta tuotakaanhan ei hevin uskota, että sen numerosarjan nappaamalla voi spämittää, ja siihen myös voi spämmätä.

    Doc.B.D kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Aika paljon noista pystyy tosiaan lukemaan. Esim. Yetin ip-osoite: a91-154-232-36.elisa-laajakaista.fi

    Eli suomalaisen Elisan luona ollaan punkkaamassa. Elisa on melko laaja ja päästään vähän kaista; pituus 154, paino 232, ikä 36. Yhteys A-porttiin, jonka syväys on 91mm.

    Yeti kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    ^Heh, aika paha!





    Tuolla voi katsoa omat tiedot

    Your IP is 91.154.234.89! Your ISP is Elisa Oyj!
    You are running Windows XP and using Firefox!
    And... You are nice.

    Tollanen näkyy mun koneella. Et tainnut laittaa tarkoituksella oikeaa loppuosaa IP osoitteesta, tai sit toi "kuva" ei toimi.

    Stonehead kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Eikös IP-osoitteen avulla selviä myös asuinosoitekkin tai siis se osoite jossa kone lepää?

    MissLemon kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Eikös IP-osoitteen avulla selviä myös asuinosoitekkin tai siis se osoite jossa kone lepää?


    Riippuu siitä, onko käytössä kiinteä ip-osoite. Ja noista liikkuvista laajakaistoista mulla ei ole hajuakaan.

    -rh kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Eikös IP-osoitteen avulla selviä myös asuinosoitekkin tai siis se osoite jossa kone lepää?


    Riippuu siitä, onko käytössä kiinteä ip-osoite. Ja noista liikkuvista laajakaistoista mulla ei ole hajuakaan.

    Nykymuotoinen, dynaaminen IP on siinä samassa dhcp-poolissa, ei paljon auta.

    juishi kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Feisbüük on suolesta kaikkine niine typerine hilavitkuttimine.

    Tässä vaikuttais olevan edes jonkinmoinen järjen hitunen... www.plaxo.com

    Yeti kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ehkä se juttu FB:ssa on just toi hilavitkutin? Siinä kun voi lähestyä ohimennen kavereita, "passiivisesti". Voi olla tekemisissä, vaikkei olisi varsinaisesti asiaa..

    Fastro kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    käytän irc-galleriaa mutten facebookis oo ollenkaa.
    ihan samanlaisii, facebook vaa jotenki tylsä
    galtsus tietty teinei, mut samako se
    aikuiset on tylsii
    jogdjds
    fd
    .

    Yeti kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mä en ole ircannut ikinä, vois joskus tyypätä. Pääseeko keskustelemaan, ilman toisen hlö:n suositusta/jonkun lupaa? Galleria on käsittääkseni teinelle, voivat esitellä omia poseerauskuvia.. Tuossa toinen kuva ikinä minusta, mikä on digitaalisessa muodossa. Yllättäen näin inttikaverin, vuodelta -94, ni mikkelin asemalla. Tunnistin puhetyylin 15v jälkeen ja kysyin onko hän se ja se, no olihan hän. Kännyköillä saa näköjään hyviä kuvia nykyään, etenkin minusta. Onneksi he tunsivat konduktöörin, ilmaista matkustamista..

    kuva

    Tämä olkoon viimeinen kännykkäkuva. Aika hyviä kuvia saa puhelimilla nykyään..

    ttt kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ilmeestä päätellen nautittu jotain stimulantteja. Liian tyytyväisen näköinen tossa.
    Pitäsköhän laittaa "edustavampi" kuva teikäläisestä? No, ei jaksa kiusata.

    Stello kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mä olen IP-osoitteeni perusteella milloin County Kildaressa ja milloin Pohjois-Irlannissa, mutten koskaan täällä Bray'ssa, prkl..

    Mulla on ollut ihan omatoimisesti koko nimi, kotiosoite, puhelinnumerot, email-osoitteet yms. avoimesti netissä jo 12 vuotta, ja jos joku haluaa vakoilla monista profiileistani vaikka ostoskäyttäytymistäni, niin toivottavasti nauttivat myös ostoksista ottamistani valokuvista :lol:

    Tietty luottokorttitietojen päätyminen vääriin käsiin v-uttaisi massiivisesti, mutta sellainen on aivan mahdotonta, koska mulla ei edes ole luottokorttia 8)

    -rh kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ai jossain blogissa?
    Tänään HS:n Tiede & Luonto -sivuilla. en oikein tiedä, mitä tekemistä tieteen ja luonnon kanssa, mutta siellä on.

    Yeti kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    ^Ai, mielenkiintoista. Laitatko linkkiä, jos se on ilmaiseksi luettavissa tai sitten copy/paste. Lopetin Hesarin tilaamisen, kun astuin tiedon valtaväylille..

    Ilmeestä päätellen nautittu jotain stimulantteja. Liian tyytyväisen näköinen tossa.


    Savolaisuus on jotain syvempää, kuin mitä muut yrittävät tavoittaa erinäisillä stimulanteilla. Minulla on lurppasilmät aina. Ja stimuloivana aineena tuossa kuvassa toimii Guiness olut..




    P.S.
    Mikähän hinku mulla on näitä kuvia laittaa, no tää on viimeinen. Näita kännykkä- (yllä) ja digikuvia alkaa siunautumaan (toisten ottamina) ja Facebookin kautta niitä saa kätevästi kotikoneella. Pointti lähinnä, että suhteellisen hyvälaatuisia kuvia saa kännyköillä nykyään. Ja mitä tulee yksityisyyteen, niin jos minusta on kuvia FB:ssä, niin varmaan sokrussa pari kuvaa ei vaaranna yksityysyyttäni.

    P.S.S. Oiskohan aika lopettaa Philip K. Dickin lukeminen, sillä vilkkaassa mielikuvituksessani kävi ajatus, että kun esim. Facebookissa on 3-4 kuvaa samasta henkilöstä, eri kulmista, niin se tai ne saavat kokoon 3D-kuvan/profiilin ihmisestä. Sitten isoveli valvoo jokaista liikettäsi julkisilla paikoilla.. :roll:

    P.P.S.S. On toi Facebook mun mielestä ihan hyvä "palvelu". Tosin kaikki hilavitkuttimet olen pyrkiniyt karsimaan. Shakki, Photo album ja tapahtumakalenteri taitavat olla ainoat lisäpalvelut. FB:in kautta hommasin mm. viimeksi yöpaikan eri kaupungissa ja jos joskus menee esim. ulkomaille, niin kaverien tavoittaminen on helppoa (mikäli käyttävät FB:ia). Ja voihan sieltä katsella esim. toisten ammatteja ja hyödyntää mahdollisesti tätä tietoa. Facebookia voi käyttää niin monella tavalla. Nyt kaverini aukaisi minulle GMail tilin, jotta voi lähetellä tekemiään biisejä. Enemmän olisin huolissaan Googlen ja GMailin tietoturvasta..?

    MissLemon kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ja siellä voi sanoa, että CHEERS!

    Noh, mulle facebook on semmoinen todella laiha versio siitä, että menee johkin kivaan baariin ja näkee paljon tuttuja. Mutta ihanaa on saada kontakti vanhoihin tuttuihin ja vaihtaa heidän kanssaan kuulumisia. Tässä iässä ku mä ja yh:na ei paljoa enää baanalla hilluta, joten moni ihminen ikään kuin "katoaa" mun elämästä Puhelinnumeroita ja sähköpostiosoitteita on aika vaikea metsästää.

    Facebookin kautta voi vaikka kyylätä, minkä bändin keikalle ihmiset menee jne. joten niitä on helpompi tavata naamakkain. Jos ja kun omiin aikatauluihin sopii.

    Kcrimso kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Pointti lähinnä, että suhteellisen hyvälaatuisia kuvia saa kännyköillä nykyään.


    Tästä väitteestä ei ole kyllä nähty vielä todisteita.

    Yeti kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    No eikös tuo yllä oleva kuva ole hyvälaatuinen? Tai ainakin parempi, kuin jokunen vuosi sitten.

    Kcrimso kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    No eikös tuo yllä oleva kuva ole hyvälaatuinen? [/quote]

    No ei minusta ole.

    [quote]Tai ainakin parempi, kuin jokunen vuosi sitten.


    Tuo on varmasti totta.

    Janus kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    HS:

    Facebook-huijari esiintyi Riitta Väisäsenä

    Riitta Väisänen on joutunut identiteettivarkauksen uhriksi internetin suositulla Facebook-sivustolla. 7 päivää -lehti kertoo, että Facebookissa esiintyvä Riitta Väisänen ei ole kansan tuntema tv-kasvo, vaan tuntematon henkilö, joka on houkutellut nettiyhteisössä yli 200 ystävää ja sukulaista.

    Viime viikolla huijauksen huomannut Väisänen teki asiasta rikosilmoituksen. ”Tämä on törkeää ja alhaista. Tämä on kuin kirjesalaisuuden loukkaaminen ja väärennös”, Väisänen kertoo 7 päivää -lehdelle.

    Vale-Väisänen on onnistunut haalimaan ystävikseen monia julkkiksia, kuten näyttelijä Oskari Katajiston, missi Noora Hautakankaan ja viulisti Linda Lampeniuksen. ”Olen tosi pahoillani, että luottamustani on käytetty hyväksi keräämällä ystäviä minun nimissäni,” Väisänen pahoittelee.

    ttt kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0

    Öööh, narsismi?

    P.S.S. Oiskohan aika lopettaa Philip K. Dickin lukeminen, sillä vilkkaassa mielikuvituksessani kävi ajatus, että kun esim. Facebookissa on 3-4 kuvaa samasta henkilöstä, eri kulmista, niin se tai ne saavat kokoon 3D-kuvan/profiilin ihmisestä. Sitten isoveli valvoo jokaista liikettäsi julkisilla paikoilla..


    Hah, repesin, no ei koskaan voi olla liian varovainen.
    Dickiä kannattaa aina lukea, jos haluaa vainoharhaiset fiilarit, mut oli herra oli itse sitä aika rajusti... Loisto kirjailija oli..

    Yeti kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Öööh, narsismi?


    Jotenkin näin olen asian itselleni selittänyt..

    Yeti kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mä en ole ircannut ikinä, vois joskus tyypätä.

    No nyt olen. Ensin 3 päivää, sitten uninstalloin mIRC:in, mutta viikko sen jälkeen asensin sen uudelleen. 2-3 kertaa olen sen jälkeen irkannu, cool.

    -rh kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Tjaa...täss´on asiaa:
    http://aikakaudenydin.blogspot.com/2008/09/facebook-loistava-esimerkki.html


    Yeti kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Miksi kiihdytintä ohjaava tietokone on kytketty internettiin?

    Hakkerit tunkeutuivat LHC-kiihdyttimen toimintaa ohjaavaan tietokoneeseen, mutta eivät tehneet mitään vahinkoa. Greek Security Team -ryhmäksi itseään kutsuva joukko jätti muistoksi vierailustaan kuitenkin pilkkaviestin.

    - Kiskomme housunne nilkkoihin, koska emme halua nähdä teitä juoksemassa ympäriinsä alastomina etsien piilopaikkaa kun paniikki iskee, ryhmä pilkkasi Daily Telegraph -lehden mukaan.

    -rh kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Globaalin verkkokäytön takia, netissä ....
    Eri asia, löytyykö nk. pimeä aine noin, hiukkasena, menemällä rakenteissa yhä pienempiin atomin osiin?

    Markkutapio kirjoitti noin 15 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Facebookin tusinaturisijat listattu...

    http://www.taloussanomat.fi/harrastukset/2009/08/21/kaksitoista-arsyttavinta-facebookin-kayttajaa/200918616/139


    juuffo kirjoitti noin 15 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Pidän ihan hurjasti. Löýtynyt jopa muutama kaveri menneisyydestä, muutama Sokrulainenkin. Kolmas vuosi veispuukisa.

    Kcrimso kirjoitti noin 15 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Facebookhan alkaa olla jo ihan passé. Onkos porukka jo Twitterissä?

    PeeHoo kirjoitti noin 15 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mua ei sais Facebookiin kirveelläkään. Kurkkasin Twitteriä ja yhtä mielenkiintoiselta sekin näytti: "I'm tired because I woke up early this morning to go training..:S But I have another training tonight...ahhh:( So I just go sleeping..bye".

    :roll:

    Astro kirjoitti noin 15 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ei ole aikaa eikä mielenkiintoa Naamakirjaan eikä Twitteriin.

    Doc.B.D kirjoitti noin 15 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Näin omakehu toimii:
    Minä aloitin internetin käytön VAX/VMS -koneella ja 2400-baudin modeemilla, olen tehnyt intra- ja internetsivuja lääkefirmoille ja isoille tukkureille, mutta en ole vieläkään käynyt Facebookin aloitussivulla enkä tule ikinä käymään. :wink:

    juuffo kirjoitti noin 15 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kaikki jotka haluavat, voivat olla sieltä poissa, ihan omista- tai mistä tahansa syistä. Me jotka siellä viihdymme olemme siellä. :D
    Ihana vapaus!

    Kcrimso kirjoitti noin 15 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mua ei sais Facebookiin kirveelläkään. Kurkkasin Twitteriä ja yhtä mielenkiintoiselta sekin näytti: "I'm tired because I woke up early this morning to go training..:S But I have another training tonight...ahhh:( So I just go sleeping..bye".

    :roll:


    Twitterissä onkin oleellista että seuraa itseään kiinnostavia ihmisiä/organisaatioita.

    Lerxst kirjoitti noin 15 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Facebookista on tullut ihan mainio yhteydenpitoväline, mutta ei siellä silti liikaa tule roikuttua kun on niin paljon muutakin tekemistä aina kuitennii... :wink:

    Lerxst kirjoitti noin 15 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Facebookista on tullut ihan mainio yhteydenpitoväline, mutta ei siellä silti liikaa tule roikuttua kun on niin paljon muutakin tekemistä aina kuitennii... :wink:


    Niin ja olen siis kääntänyt takkini ajat sitten... Piti tehdä tämä lisäyskommentti ennenkuin Kcrimso kuittaa... :D

    Kcrimso kirjoitti noin 15 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Facebookista on tullut ihan mainio yhteydenpitoväline, mutta ei siellä silti liikaa tule roikuttua kun on niin paljon muutakin tekemistä aina kuitennii... :wink:


    Niin ja olen siis kääntänyt takkini ajat sitten... Piti tehdä tämä lisäyskommentti ennenkuin Kcrimso kuittaa... :D


    Pahus! Tänään olisi pitänyt vaan sinnikkäästi päivystää netissä eikä puuhailla epäolennaisuuksia offline. :evil:

    Jammo kirjoitti noin 15 vuotta sitten+/- saldo : 0
    FB on täynnä älyttömiä kyselyjä ja epäolennaisia tilityksiä, mutta voihan sen kautta heittää muutaman kommentin jollekulle puolitutulle epäselvin päin.
    Kavereiden kuva-albumeita on hauska silmäillä, joskus.
    Parittaminen eli uusien kavereiden ehdottaminen nykyisille on se osuus, jota itse eniten käytän.

    Lerxst kirjoitti noin 15 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Jaa, ne kaikenmaailman kyselyt ja visailut blokkaan kyllä pois lähes aina.

    Tapahtumakutsut, viestittäminen, chat-keskustelut ja kavereiden "missä mennään" -päivitykset ovat ihan hyödyllisiä kun yhteydenpito on kattavaa ja nopeaa. Siinä tuo on hyvä.

    juuffo kirjoitti noin 15 vuotta sitten+/- saldo : 0
    FB on täynnä älyttömiä kyselyjä ja epäolennaisia tilityksiä.

    Henk koht en ole hyväksynyt yhtään sovellutusta, toisinsanoen vastannut kyselyyn. Minulle veispuuki on "ystävänkirja".

    Yeti kirjoitti noin 15 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Vähän on innostus laantunut alkuajoista. 98% noista "hilavitkuttimista" menee ohi, en edes useinkaan lue niiden nimiä. Aina, kun hyväksyt uuden sovelluksen, niin annat sille "organisaatiolle", mikä ei ole Facebook, vaan joku ihan muu, niin annat niille oikeudet käyttää tietojasi. No tuo ei ole se syy, miksi en jaksa vastailla typeriin kysymyksiin ja hassutella ja spekuloida jälkeenpäin vastauksia. Lähinnä FB:ssa tulee joskus julkaistua jotain itse uppaamia videoita ja valokuvia saa kavereilta. Yhteydenpidossa ja tapahtuimien ilmoittelussahan tuo on aivan lyömätön. Viihdearvoa on hyvin vähän.

    Markkutapio kirjoitti noin 14 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Tuohon äänestyksen enemmistöryhmälle "Mikä se on" voisi joku varmaankin jo vastata että mikä se on. Kannattaako / kannattiko siihen liittyä?

    Lerxst kirjoitti noin 14 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kyllä :wink:

    juuffo kirjoitti noin 14 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Tuohon äänestyksen enemmistöryhmälle "Mikä se on" voisi joku varmaankin jo vastata että mikä se on. Kannattaako / kannattiko siihen liittyä?

    KANNATTAA ![u:b3a5b4e3d6][/u:b3a5b4e3d6]

    Yeti kirjoitti noin 14 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Voimalassa Marge ja Raisa puhuu sosiaalisista medioista ja samalla Facebookista. Mä voin pitää lyhyen esitelmän Facebookin syvimmästä olemuksesta. Kaiken perusta on, että sinne kirjaudutaan/luodaan "tunnus" omalla etu- ja sukunimellä ja profiilikuvaksi laitetaan oma kuva. 95% käyttäjistä toimiikin näin. Sitten, kun olet kirjautunut sisälle, niin samalla täytetään "kaavake". Siihen voi laittaa puhelinnumeron, osoitteen ja vaikka ammatin kuvauksen ja lasten nimet. Pakko ei tietenkään ole paljastaa itsestään mitään ja nimenkin voi valehdella, mutta ainakin minun mielestä silloin koko hommasta putoaa pohja ja minun mielestä ihmiset, ketkä eivät kero itsestään mitään - ei kuvaa, eikä oikeaa nimeä, niin ovat vain urkkijoita. Haluavat tietää muista, itsestään mitään kertomatta. Ehtona facebookkiin on rekisteröityminen, mutta voit rajata sitä, kuka näkee esim. valukuva-albumisi (jos sellaisen luot). Voit laittaa, että se on kaikille avoin (siis aivan kaikille, niillekin, ketkä eivät ole kavereitasi).

    Sitten vaan etsimään kavereita ja lähettämään heille ystäväkutsuja. Jos he ne hyväksyvät, niin olette Facebook-ystäviä ja molemmat voivat tutkia toistensa "kotisivua/profiilia". Sitten vaan kommentoimaan toisen kuvia tai vaikka kirjoittelemaan toisen seinälle hauskoja juttuja, lähettelemään Youtube-videoita toisen tai miksei omallekin sivulle. Jos ei jaksa/halua kommentoida toisen kirjoitusta/videota/kuvaa jne. niin voi myös painaa "tykkään tästä" nappia. Muut näkevät, että kyseinen, esim. kuva, miellyttää sinua. Kun kommentoit jonkun tekemisiä, niin kaikki, ketkä ovat keskusteluun osallistuneet, niin saavat tästä ilmoituksen.

    Iso osa Facebookkia ns. statustilan päivittäminen. Sen voi vaihtaa vaikka 5 min välein. Se mitä siihen kirjoitat, näkyy kaikille ilmoituksena. Sitten tilapäivityksen alla mahdollisesti käydään keskustelua. Keskustelun taso ei ole kovin korkeaa, mutta juuri se on iso osa Facebookin "identiteettiä". Kynnys ottaa yhteyttä/kommentoida on matala. Aika yleinen tilapäivitys voisi olla vaikka: jipii, tänään tavastialle. Sitten 5 kaveria tykkää tästä ja 1. kommentti voisi olla: mitäs menet katsomaan. Sinä vastaat: Paula Koivuniemeä. Sitten joku kysyy: Oliko hyvä keikka jne.. Keskustelu on siis lähinnä kommentoimista, eikä yhtä "laajaa", kuin esim. täällä Palasokerissa. Kommentit ovat usein melko lyhyitä.

    Facebookkia voi käyttää hyvin monella tavalla. Minä käytän sitä nykyään aika hillitysti. Melkein joka päivä vilkaisen, että mitä on tapahtunut (eli onko joku kommentoinut minun kirjoitustani, kuvaa tai vaikka onko tullut yksityisviesti tai ilmoitus jostain keikasta/bileistä, niin ja onko uusia ystäväkutsuja. Ns. hilavitkuttimia (sovelluksia: esim. testaa henkinen ikäsi) en käytä, paria lukuun ottamatta. Esim. kirjayhteisö on kätevä. Näen mitä muut lukevat juuri sillä hetkellä ja mitä he siitä pitivät, kun saivat luettua. Sinne voi myös koota oman kirjakokoelman ja antaa tähtiä ja käydä kirjojen alla keskustelua jne. Näitä hilavitkuttimia on loputtomiin. Joka päivä joku lähettää jonkun sovellutus-kutsun. Jos sen hyväksyt, niin annat kolmannelle osapuolelle oikeudet käyttää tietojasi, eli sen sovelluksen luojalle. Facebook itse ei juurikaan luo sovelluksia. No tämä "tietojen luovuttaminen" ei ole se suurin syy, miksi en halua tietää henkistä ikääni. Minua ei vaan kiinnosta ne Facebookin "hilavitkuttimet". Alussa toki, kun FB oli uusi, niin kasvattelin kukkia ja kuuluin mafiaan (se on peli, jossa perustetaan mafiaperheitä. jäsenet ovat sinun kavereitasi jne.). Noita sovellutuksia on siis niin paljon, kuin ihmismieli vaan voi keksiä. Kaveri haluaa halata sinua: Hyväksytkö sovelluksen? No en kiitos tällä kertaa jne. Joutkut taas ei muuta teekään, kuin pelaa noita pelejä ja kasvattelee kukkia. Tämä on yksi tapa käyttää FB:a. Kukin tyylillään.

    Yhteydenottokanavana FB on vailla vertaa. Jos laitan tilapäivitykseen, että onko joku menossa autolla tänään Mikkelistä Jyväskylään tai onko joku menossa jollekin keikalle, mahtuuko kyytiin? Kaikki kaverini saavat tämän "viestin". Samalla voin ovelasti mainostaa, että menen kyseiselle keikalle, heh.

    Kun avaat FB:in, niin näet, ketkä ovat "online-tilassa". Voit alottaa heidän kanssa reaaliaikaisen keskustelun, chattailyn. Voit tietysti mennä "off-line" tilaan, jolloin kanssasi ei voi aloittaa keskustelua.

    Facebookin kautta minä ainakin saan ekana ilmoitukset (kunhan olen vaan kyseisen bileiden järjestäjien/bandin "fani") tulevista keikoista ja voin myös katsoa, että ketkä ovat ilmoittaneet menevänsä kyseiselle keikalle. Tuo on minulle oikeastaan iso ilmoitustaulu ja yhteydenottokanava. Se, että minulla on n. 150 kaveria, niin ei tarkoita, että heidän kaikkien kanssa olisin jatkuvassa yhteydenpidossa. Kyllä se läpän heittäminen rajoittuu aika pienen piirin sisälle.
    Minä hyväksyn kaikki kavereiksi, ketkä tunnen. Jotkut hamuavat kavereita tuhansia. Siis julkkiksia ja tuntemattomia. Joillekin 1000 (mahdollisimman monen) kaverin saaminen on jonkinlainen saavutus. Itse en näe siinä mitään järkeä, mutta kuten sanottu, tuota voi käyttää niin monella tavalla,eikä mitään oikeaa tapaa ole olemassa. Minulla on vain myönteisiä kokemuksia. Eihän sitä ole pakko joka päivä käyttää ja joskus siellä vierähtää tuntikin. Ei nyt tule muuta mieleen. Nyt Markku mars Facebookkiin, se on nykyaikaa. Kaikki on Facebookissa. Juuffokin tykkää! Onko Tupoksen Shellillä fanisivut?

    Niin tuonnehan voi perustaa kuka vaan, ihan minkä yhteisön tahansa. Minä olen ollut kahta perustamassa/luomassa "sisältöä". Ne ovat "hapankaali fan club" ja "gospel vittuun hevimusiikista". Siis tuota tasoa ne usein ovat. FB on unelma pelikenttä internetin "heittaajille". Näistä rasistisistakin yhteisöistä/fun clubeista on ollut ihan uutisissakin viime aikoina. Nykyajan ilmiö. Tuolla sentään ollaan omalla nimellä, kun netti-foorumeilla voi piiloutua nimimerkin taakse.

    Lyhyestä virsi kaunis.

    Markkutapio kirjoitti noin 14 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Pitää nyt kattoo tuo oletusarvoinen julkisuusasia ensin loppuun...

    http://uutiset.msn.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Facebook+aikoo+jakaa+k%C3%A4ytt%C3%A4jiens%C3%A4+tietoja+muille+sivustoille/1135255882316


    Yeti kirjoitti noin 14 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Koko ajanhan FB on jakanut käyttäjistään tietoja, sovellusten luojille. Kun joku lähettää sinulle vaikka "Mikä Sopranos hahmo olet" -sovelluksen, niin jo siinä hyväksymisvaiheessa lukee, että annan kolmannelle osapuolelle oikeudet käyttää tietojani. Nyt FB alkaa sitten jakamaan automaattisesti tietoja, mutta sen pystyy estämään asetuksista. Noissa sosiaalisissa medioissa (no ainakin FB:ssa) on oletuksena vissiin aika "löyhät" asetukset.

    Stonehead kirjoitti noin 14 vuotta sitten+/- saldo : 0
    :twisted:

    retrou kirjoitti noin 14 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Jope Ruonansuu - Naamakirja
    http://www.youtube.com/watch?v=1iZtLi7eoqo