Moi anonyymi! » Login | Uusi käyttäjä

Rick Wakemanin soolot

JiiPee kirjoitti noin 16 vuotta sitten (19 kommenttia)
Wakeman menee aika usein metsään, ja seikkailee naurettavuuden rajamailla, mutta välillä osuu... ja toimii.

Nimittäin taannoin hommasin "The Six Wives of Henry VIII":n, ja tämähän on aika hyvä ja lähestulkoon nerokas tekele (ainakin paikoin), epäilyistäni huolimatta. En oikein tiennyt, pystynkö ylipäätään suhtatumaan levyyn vakavasti, sen verran pisti naurattamaan tuo YouTuben Sir Lancelot & Black Knight liveklippi. :D

Muita omistamiani Wakemanin sooloja:

"1984" on aika viihteellinen, mutta ihan ok rocklevy. "From Lincoln Cathedral" kannattaa kiertää kaukaa, jos ei pidä mm. kirkkomusiikista. Samoin "Night Airs" ja "Country Airs" ovat melkoisen tylsää muniinpuhaltelua molemmat.

Mitä muita Wakemaneja kannattaa hommata? Rocklevyjä siis. Wakemanin kohdalla kun voi näköjään saada käsiinsä melkein mitä vain.

+/- saldo : 0 |

    Kcrimso kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Six Wives on ehdottomasti paras Wakeman. Äskettäin hankkimani Criminal Record on yllättävänkin hyvä (rytmiryhmä White & Squire auttaa ja levyn instrumentaalisuus) ja King Arthur on myös hankkimisen arvoinen vaikka hieman epätasainen onkin. Tuoreemmista levyistä parin vuoden takainen Retro on ihan kohtuullinen ja jopa hyvä jos omaa keskimääräistä suuremman fetissin analogisyntetisaattoreita kohtaan.

    Paljonhan noita Wakemanin levyjä on vielä kokonaan kuulemattakin. Liekö niitä kukaan kaikki kuullutkaan... :wink:

    iikori kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mä omistan kaikki Jeessin ja Strawbsin levyt, joilla Riku on mukana. Jostain syystä en ole hankkinut yhtään Rikun sooloja.
    Yksi Oliverin ja Clive Nolanin levy on, mutta se on jo toinen juttu se....

    Astro kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    King Arttu ja Six Wives riittänee, tai on mulla pari muutakin.

    Astro kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    King Arttu, Matka maapallon keskipisteeseen ja Six Wives riittänee, tai on mulla pari muutakin.

    PeeHoo kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    No Earthly Connection ei ole yhtään hassumpi sekään! Kuningas Arthuria olen aina fanittanut (se kirjanen alkup vinyylin mukana on hieno!) , mutta matka maan keskipisteeseen ei ole koskaan innostanut. Six Wives on tietty pakollinen teos Rikun kataloogissa!

    OldfieldOlli kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Hyllystä löytyy Six Wives,Arttu,Matka maan keskariin.Nämä kolme lienee ne hankkimisen arvoiset.On tuossa hyllyssä vielä pari liveä ja joku ihme kokoelma.Eipä ole niitä paljoa tullut kuunneltua

    Kcrimso kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Journey ei ole koskaan oikein vakuuttanut. Etenkin vokaaliosasto on aivan kamalaa eikä musiikkikaan ole noiden muutaman muun alkupäänlevyn tasolla. Enpä kyllä ole tota vuosiin kuullut joten muistikuvatkin alkavat olemaan aika hataria.

    huu kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Journey ei ole koskaan oikein vakuuttanut. Etenkin vokaaliosasto on aivan kamalaa eikä musiikkikaan ole noiden muutaman muun alkupäänlevyn tasolla. Enpä kyllä ole tota vuosiin kuullut joten muistikuvatkin alkavat olemaan aika hataria.


    Vähän samalla linjalla menee tuo Return to the centre of the earth. tosin taustat ovat mielestäni parempia. Laulaahan tuolla levyllä Ozzykin jonkun kipaleen. Ihan kelpo symphoniccia paikoitellen ja teema on hyvä.

    Hezzu kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Six Wives - loistava
    Journey - hyvä
    Arthur - LOISTAVA
    Earthly - ihanjees
    White Rock - ihanjees
    Criminal - loistava
    Rhapsodies - heh heh
    Country Airs - nojaa
    Return To The Centre - nojaa
    Out There - blääh

    Journey -dvd loistava

    Janus kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Six Wives ja Criminal Record ovat minun mieleeni. Eikä ole Gary Pickford-Hopkins noissa päätään aukomassa.

    JiiPee kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Nyt on Criminal Record kuuntelussa, ja tämähän on tosiaan aika hyvä. Itse asiassa levy kuulostaa vähän Henry VIII:n ja Night Airsin sekoitukselta. Melkoista paisutteluahan tämä on, ja tässä mennään oikeastaan jo niillä rajoilla, voidaanko enää puhua rockmusiikista.

    Mutta ei sillä kai niin väliä ole, jos musiikki on hyvää.

    Journey ja King Arthur on hankitty myös. Nyt on sairaslomalla aikaa kuunnella.

    Kiitos vinkeistä.

    90125 kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Aika kattava lista "paremmuusjärjestyksessä" löytyy täältä: http://www.rwcc.com/v_albums.asp


    Siellä top10 on seuraava:
    The Six Wives of Henry VIII
    The Myths & Legends of King Arthur & The Knights of the Round Table
    Journey to the Centre of the Earth
    Rick Wakeman's Criminal Record
    No Earthly Connection
    Return To The Centre Of The Earth
    1984
    White Rock
    Out There
    The Piano Album

    Janus kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kas, Suite Of Godsikin on saanut ääniä. :?

    Jammo kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mulla on vain Six Wives, jota olenkin kunnellut 30 vuotta. Hemmetin hyvä levy!
    Muita ukon soololevyjä olen vain hieman raapaissut silloin tällöin, eivätkä ne ole tuolloisessa mielentilassa innostaneet.
    Mutta älkää agitoiko minua liikaa ettei Levylautanen kohta täyty Rick Wakemanista... 8) :wink:

    JiiPee kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    King Arthur ja Six Wives ovat kyllä helvetin hyviä levyjä molemmat. Onhan noita tullut viime aikoina pyöritettyä aika lailla. Seuraavaksi täytyy antaa tuolle Journeylle lisää kuuntelua.

    PeeHoo kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Six Wives - loistava
    Journey - hyvä
    Arthur - LOISTAVA
    Earthly - ihanjees
    White Rock - ihanjees
    Criminal - loistava
    Rhapsodies - heh heh
    Country Airs - nojaa
    Return To The Centre - nojaa
    Out There - blääh

    Journey -dvd loistava

    Aika samaa mieltä, paitsi että Journey on mun asteikolla hädin tuskin ihanjees. Pitää silti varmaan hankkia tuo Journey -DVD myös. Lisäisin tuohon listaan levyn 1984 arviolla "ihanjees".

    Janus kirjoitti noin 15 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Wakeman aikoo soittaa Six Wivesin livenä:

    http://www.hrp.org.uk/HamptonCourtPalace/WhatsOn/RickWakemansSixWivesofHenryVIII.aspx

    MissLemon kirjoitti noin 15 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Anteeksi nyt etukäteen kommenttini, mutta en voi olla laittamatta.

    Ystävättären kanssa jouduttiin kuuntelemaan, kun miehensä meille jotain Wakemanin suurteosta vingutti. Kyllä nauru meille maittoi. Totesimme, että täytyy ihmisellä olla todella vahva usko omaan erinomaisuuteensa, kun ihan pokkana moista tekee. Ystävättären mies närkästyi syvästi kommenteistamme.

    Kcrimso kirjoitti noin 15 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Totesimme, että täytyy ihmisellä olla todella vahva usko omaan erinomaisuuteensa, kun ihan pokkana moista tekee.


    Toihan pätee kaikkeen taiteelliseen toimintaan.