Moi anonyymi! » Login | Social login | Uusi käyttäjä

Pain of Salvation... pää tuloo kipeex...

Jucces kirjoitti noin 16 vuotta sitten (7 kommenttia)
joo, löysin tämän orkesterin männä viikolla ja kaikkia tämän vuosituhannen tuotoksia kepeästi maistaneena alkoi päätä ahistaa (vrt. otsikko!).
Mienkä onkaan jäänyt allekusasseelta huomiotta. Tietenkin ehkäpä yhtenä vaikuttavana syynä ollut tämä ns. progemetalligenreen kuuluvuus, olen hieman karsastanut tätä tyyppisuuntaa, kun aikanaan väsähdin Dream Theaterin yliturbomega-jytistelyyn ja niiden ylisähköisyyteen.
Ompa jälleen miellyttävä yllätys!
En osaa, enkä taida vielä tällä vähällä kuuntelulla poimia suosikkiani, mutta kaikki lätyt vaikuttavat omalla tavallaan kypsiltä tuotoksilta
(12:5.... tässäpä livelevyjen tekijöille pureskeltavaa... tehdään vanhat biisit uusiksi, sovitellaan osasia rastiin ja tehdään se vielä samaan syssyyn akustisesti!!!!)
Kertokaa lisää tietäjät!!!!

+/- saldo : 0 |

    Hezzu kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kuulin joskus jotain vanhaa levyä ja se oli mielestäni ihan paskaa, sitten kuulin livelevyä 12:5 ja tykkäsin.

    DrethegenjeshKing kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Remedy Lane on hyvä levy ja pääasiassa siihen perustuva live 12:5 on vielä parempi. Oikeastaan tuo Remedy Lanekin tuli hankittua vain tuon 12:5 takia. Sitä uudemmat levyt ovat vaikuttaneet aika turhilta tekeleiltä. Remedy Lanea varhaisimpia levyjä pidetään yleisesti yhtyeen tuotannon parhaimmistona, mutta minulle ne ei koskaan oikein kolisseet.

    Mutta kyllähän tuo 12:5 on aika rohkea ja erilainen levy yhtyeen katalogissa.

    Vyötiäinen kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Sattumoisin löysin kirjastosta juuri tällä viikolla levyn Remedy Lane. Eka levy jota bändiltä olen kuullut, eikä vakuuttanut sitten lainkaan. Ei, ei, jotensakin tylsää ja tasapaksua. Mut ehkäpä mun kannattais tosiaan kuulla tuo 12:5, jota kehutte.
    Nyt kun oon päässy Townsendin makuun, ei oikeen mikään muu progemetalli kuulosta juuri miltään. Paitsi Opeth tiätty.

    Jucces kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Juuri tuota aloitustani joudun hieman ylikehumiseltani pakittamaan... nyt olen päässyt sisälle kuunneltuani enemmän juuri tätä remedileiniä, ja se on mielestäni hieno levy, jota voi suositella. 12:5 ei vielä ole auennut, tosin sitä en vielä olekaan kuunnellut enempää.
    Remedileiniltä erottuu selkeästi parikolme todella täysosumabiisiä! kokeilkaapa Undertowia alkupalaksi... tuo melodia jää soimaan kaaliin ( ainakin minulla), enkä siihen vielä kyllästynyt. Jos bändi tekee NÄIN hienon biisin, ei se voi olla sattumaa! Toivottavasti löytyy
    muitakin....

    CosmicJazz kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kolme ensimmäistä levyä ovat kaikki hyviä: Entropia, One Hour by the Concrete Lake ja The Perfect Element. Huipputason progemetallia ja mielenkiintoisia konseptejä. Remedy Lane oli vähän tylsä verrattuna niihin, mutta silläkin on muutama hyvä biisi (esim. Chain Sling). 12:5 on harvinaisen mielenkiintoinen livelevy. BE on aika sekava levy - jännä kokonaisuus, mutta yksittäiset biisit eivät oikein iske. Uusin levy, Scarsick, on selkeästi bändin huonoin, IMHO. Biisit ovat ärsyttäviä, ei jää mitään positiivista mieleen.

    Jucces kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Valitettavasti olen eriävää mielipolkua CosmixJäzzin kanssa viimeisimmästä Scarsickistä.
    Remedy lanea pidän myöskin hyvänälevynä. Tässä nyt menen ikäänkuis pyrstö eellä puuhuseen kun tähän bändiin täsä aloin syventymään, niin ekana olen nyt sitten tämän Remedyn kuitannut oikeni hyväksi. Seuraabaksi aloittelen/aloittelin tällä uusimmalla. Kannattanee syventyä paikkapaikoin enämpi tuonne tekstipuoleen, kun tuntunee sisältävän rankemmanpuoleista ja synkähköä, joskin paljonkin paikkansa pitävää huomiointia nykymaailmallisuuden menosta.
    >12:5, ja Biin olen huomioinut eniten keskittymistä vaativiksi kokonaisuuksiksi, jotka vaativat laajempaa sulattelua, elikkä siksi hyppäsin tuohon uusimpaan, hiukka maistelin malttamattomana myös näitä parhaiksi kuitattuja alkupään levyjä, mutten hämääntynyt, vaan toteuttanen tätä nykyistä tutustumislinjasta.... ? ;)

    Jucces kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Scarsick on mestariteos! Erittäin vahvat tekstit. Uskaltaisivatpa DreemTheatterit samanlaisen tekstityksen!!?