Moi anonyymi! » Login | Uusi käyttäjä

Lainaatko levyjäsi?

Janus kirjoitti noin 16 vuotta sitten (33 kommenttia)

Palasokeri on kätevä

* leivontaan (3)
* kahvin kanssa (13)
* totaaliportaali (14)
* ei missään (8)
* ei kiinnosta (4)
* tsippa (1)


Ärsyttävää on ainakin kun ei palauteta kohtuullisen ajan kuluessa ja saa kysellä perään. Kerro karmeimmat kokemuksesi - levyt naarmuilla, kannet kastuneet jne.

+/- saldo : 0 |

    MissLemon kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Karmeita kokemuksia on. Lainassa ovat edelleen (laina-aikaa kulunut joidenkin levyjen kohdalla viitisen vuotta):
    - koko Aerosmiths-kokoelmani
    - Clash On Broadway 3 cd:n boksi
    - pari XTC:n levyä
    - Soundgardenin Superunknown
    - ja sitten pari muuta levyä...

    Perrrrrrhana... :x

    Ne levyt, jotka olen saanut maailmalta takaisin, ovat olleet hyväkuntoisia. Mulla ei ole kenenkään levyjä lainassa (muistaakseni).

    MZ kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Pari pikkusiskolle lainattua on tullut takaisin melkoisilla naarmuilla, ja eräs kaverini oli käyttänyt ilmeisesti Janis Joplinin levyä kahvikupin alustana. Nuo pahimmat. Kaikki on sentään pysynyt tallessa ja kuuntelukelpoisina.

    Kcrimso kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Totta kai lainaan. Ei mulla ole kavereina mitään edesvastuuttomia hippejä jotka eivät kohtele kunnioitukselle toisten omaisuutta.

    OttoM kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Lainailin ennen. Nykyään levyt saa "lainaan" netistä :oops: . Jimi Hendrixin kokoelman aikanaan lainasin. Kannet sain takaisin, mutta levyä ei löytynyt koskaan. Pitääkin sanoa ks. kaveria "edesvastuuttomaksi hipiksi" 8)

    Hezzu kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    En lainaa. Ei oo kavereita.

    kermit kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Lainasin kaverille Zappan Perfect Stranger (1. painos). Palautti seuraavalla viikolla "valuva kello" -versiona (Dali). Pienessä yksiössään oli unohtanut levyn hellalle bileiden yhteydessä, siinä oli levy sitten hieman valuskellut...

    Nykyään lainaan levyjä vain kolmelle kaverille, jotka myös ovat keräilijöitä ja joilla on tuhansien levyjen kokoelma mikä osaltaan kertoo tarvittavasta kunnioituksesta musiikkia kohtaan, omaa ja vierasta.

    -rh kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Broidille lainasin jotain, osaa käsitellä vinyyleitä, mutta levyjä pyörittelikin sitten sen mämminäppi poika.
    Sama tietysti mulla, vaikka olen mä sentäs yrittänyt opettaa levyjen, arvotavaraa, asiallista käsittelyä lapsille.

    anzi kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kavereilla on "hiukan" erillainen musiikkimaku, niin ei onneks kauheesti tartte lainailla.

    Astro kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Pari-kolme kaveria on sellaisia, joille uskaltaa ja tartteekin välillä lainata.

    Yläasteella lainasin Exoduksen ekan ja Onslaughtin tokan vinyylin luokkakaverille, joka sitten ilmeisesti kuljetteli niitä repussa sen verran, että kaikki kulmat oli aivan lytyssä ja kääntyneet. Levyt on kyllä yhä kuuntelukelpoisia (ei sillä että niitä enää ikinä tarttis kuunnella... No ehkä joku päivä kuitenkin!).

    endbrax kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Aivan kuin olisin johonkin toiseen topicciin tätä tarinaa jo kertaalleen muistellut, mutta pannaas vaikka kerraten. Joskus 80-90-lukujen vaihteessa lainasin Jethro Tullin 20-vuotis juhlaboxin ja kappas, boksi olikin ihan tahmainen kun sain sen takaisin. Oli pakko pyyhkiä kostealla, että se tahma lähti pois. Samalla lähtivät osin kultaväripainatuksetkin kannesta. Kun hieman kiihtyneesti kyselin kaverilta, että mitäköhän se tahma mahtoi olla, niin tämä naureskellen muisteli käyneensä maksalaatikko-ostoksilla ja kuskailleensa levyjäni samassa pussissa. Maksalaatikko"mehua" siis. Samalla tyypillä oli tapana poksautella cd-kannet halki väärällä käsittelytavalla. Loppui se levyjen lainailu sille hemmolle, mutta luottohenkilöt kyllä saavat lainata... joskus :)

    ttt kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Cd-levyjä lainaan luotto ihmisille. Vinyylejä en oikeastaan kenellekään, kun ei ole ihmisillä oikein levareita nykyään.

    harmaa kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Lainaan jos saan vaihtariksi lainata kalsareita tms.

    -rh kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Vinyylejä en oikeastaan kenellekään, kun ei ole ihmisillä oikein levareita nykyään.

    esim. Clas Ohlson -ketjun rihkamakamakaupoissa hyviä. yksikin tallentaa ne myös digitaalisiksi, ja vieläpä aika hyvin.

    jarmo kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Muutaman kerran olen lainannut toinen tuli takaisin ilman kansia oli kuulemma "unohtunut"
    liian lämpöseen paikkaan j oli muovautunut mutkalle.Toista en ole koskaan saanut takaisin.

    Abba:Super Trouper ei ole palautettu
    Jehtro Tull:Heavy horses lämpökäsiteltynä palautettiin.

    Yeti kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    ^^^ Miksi haluat pestä toisten pyykkiä?

    CD-levyjä lainaan aika huolettomasti (paitsi hankalasti saatavia näyte- tai omakustannelevyjä. Hauskin lainaamiseen liittynyt muisto sijoittuu Parkstreetille JKL:ään. Kapakassa juttelin A:n kanssa. Hän halusi lainaan (käsin kirjoitetulta listalta valiten) n. 10-15 CD:tä (mm. 6 ekaa Black Sabbathia, Pink Floydeja, Jimi Hendrix) jne.. Lainaaminen onnistuisi hyvin, noin pienessä kaupungissa..

    En ole varma missä levyt nyt ovat, mutta varmasti Jyväskylässä tai jossain mielisairaalassa. A:lla ja minulla on yhteinen kaveri, jonne hän toimittaisi levyt, sitten aikanaan. Menin kaverimme luokse hakemaan levyjäni. Koin karvaan pettymyksen, kun kuulin erään samalla lempinimellä kutsuttavan ottaneen/saaneen ne levyt. Hän oli kuulemma oikein ilahtunut moisesta kasasta CD-levyjä. Sama nimi kun ei vielä oikeuta levyjen omistamiseen. Olen monena (nykyään harvemmin, ollenkaan) miettinyt, mitä tämän sankarin mielessä on liikkunut, kun hänelle sanotaan, että tuossa noi levyt A:ltä. Moni olisi kysynyt, että miksi hänen pitäisi ottaa vastaan kyseiset levyt. Asia olisi sillä selvinnyt, että levyt ovat lähdössä toiselle, saman nimiselle kaverille, siis miulle. Lopetin levyjen metsästämisen siinä vaiheessa, kun kuulin kaverin joutuneen mielisairaalaan.

    endbrax kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Heh. Tuli tuosta Yetin jutusta mieleen yksi tuttava, joka lainasi multa leffoja, ja kun kyselin niitä takaisin oli hänen mielestään aivan sama kumman hyllyssä ne sijaitsevat, hyviä kavereita kun ollaan. No, asian sain joskus ratkaistua siten että möin ne leffat tälle. Pitäköön leffoja hyllyssään, mutta ei mun leffoja :D

    JiiPee kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    En juuri lainaa.

    Karmaisevimpia levykokemuksia oli se, kun olin joskus 10-vuotiaana ostanut viimeisillä rahoillani Led Zeppelinin kakkosen. Jätin levykassin huoneeseeni, ja kun tulin kotiin, niin 2-vuotias pikkubroidini (joka muuten kirjoittaa tänne foorumille, terveisiä vain) oli kaivanut sen ulos kotelosta ja istui sängylläni imeskellen vinyyliä... ja kuolaten sille jotain suklaan, vauvanruoan ja muun paskan sekoitusta.

    No... basistihan siitä sitten tulikin.

    -rh kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    En juuri lainaa.
    ostanut viimeisillä rahoillani Led Zeppelinin kakkosen.
    Vittu, että ne olivat kovia levyjä, ne sen aikakauden monet, ja vieläkin.

    Yeti kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Tuossa aamulla, kun hain RAY:lta aamukahvit (lähempää ei saa), niin mä mietin, että onko sellaisia sivustoja, missä etsitään omistajaa jollekkin levyille tai kirjoille yms. mitkä jäi palauttamatta.

    Tätä kautta voisi levyt löytää vuosikymmenten takaa omistajansa ja kaverit kohtaisivat jne.. Helvata, kun en osaa koodata. Mulla olisi hyviä ideoita, tykään niin miettiä asioita, monelta Kantilta..

    juuffo kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    En lainaa. Ei oo kavereita.
    aijaa ?!

    Lainasin Motörheadin eka sinkun vuonna 1978 ystävälleni joka vei sen Muhoksen lukiolle. Pistepirkkojen Asko oli soittanut keskusradiosta TÄYSILLÄ.
    Sinkku taitaa olla vieläkin sen rehtorin takana?

    EberkJuho kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mulla on muutama kaveri, joille uskaltaa lainata levyjä (ja he minulle), mutta pääosin mielummin poltan kopion jne. Pahimmat naarmut tulee jos veljelle lainaa levyjä...

    Kaveri hukkasi kerran yhden kirjani lomalla mutta tilasi uuden Amazonin.comista. Toiset kaverit "hukkasivat" N64-pelikonsolini...

    EsaJii kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Poltan aina kopion. Jos heppu tuntuu tosi pihtarilta, poltan vain määrätyt raidat, en koko levyä. Ostakoon itse, kuulemansa persuteella. Tai sitten pistän summan mutikassa raitoja eri levyiltä samalta bändiltä.

    EsaJii kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Karmeita kokemuksia on. Lainassa ovat edelleen (laina-aikaa kulunut joidenkin levyjen kohdalla viitisen vuotta):
    - koko Aerosmiths-kokoelmani
    - Clash On Broadway 3 cd:n boksi
    - pari XTC:n levyä
    - Soundgardenin Superunknown
    - ja sitten pari muuta levyä...

    Perrrrrrhana... :x

    Ne levyt, jotka olen saanut maailmalta takaisin, ovat olleet hyväkuntoisia. Mulla ei ole kenenkään levyjä lainassa (muistaakseni).

    Ei se Aerosmith ole niin suuri mentys. Osta joku hittikokoelma jossa pitää olla Dream On ja Janie's Got A Gun.

    Mihin sun Avatar katosi? Laita joku uusi tilalle. Poikien iloksi.

    JiiPee kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Meikäläiselläkin on muutama Aerosmith. Jos joku ne pöllisi, voisin vaikka tarjota sille kaljan.

    Stello kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    En lainaa (ainakaan) levyja tai kirjoja.

    VooDoo kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Heh, muistan kun lainasin yhdelle kaverille Ray Campi: Rockabilly Music LP:n silloin joskus, niin palautuessaan siellä oli kinkkusiivu välissä, ja vielä tarttuneena oikein itse levyyn, josta ei rasvaa saanut koskaan pois. Tästä kun kaverille huomautin, hän sanoi: "sinnekö se mun kinkku unohtui?", oli enemmän huolissaan kinkunpalastaan kuin mun levystä ;). Oli kuulema syönnyt kinkkuvoilepää samalla kun kuunteli levyä.
    Enpä pahemmin levyjä lainaa kenellekään, en vinyyleitä ainakaan.

    Janus kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Millainen ihminen ei huomaa kinkkusiivua sujauttaessaan levyn takaisin pussiin/koteloon? :roll:

    OttoM kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Millainen ihminen ei huomaa kinkkusiivua sujauttaessaan levyn takaisin pussiin/koteloon? :roll:


    :shock:

    Yeti kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Millainen mies ei huomaa leipää syödessä, että kinkkusiivu puuttuu..

    -rh kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    myös long playn jääminen epähuomiossa keittiönlattian ja kengänpohjan väliin tuntuu uskomattomalta. silti, näkemistäni vaurioista päätellen mm., täyttä totta.

    Doc.B.D kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Bachin kantaatit tuli kerran takaisin lainasta siten, että sisäpussissa oli mukana vessapaperia. Mz voi kehittää tähän loppuun saksalaisvitsin.

    StarLion kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ne kenelle lainaan on sanaton sopimus välittömästi voimassa eli jos levyssä on naarmu tms niin uusi tilalle. Kaveri maksoi 35€ näin yhdestä! Homma toimii! En sitä itsekään viitsi ottaa silloin mitään "arvokasta"!

    -rh kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Rajallista ...
    mullon kiekkoja joiden arvoa ei voi mitata. Jotain maksettuja huutokappahintoja kenties löytyy - suuntaa antavana - mutta mulle itsellenihän ne ovat rahalla korvaamattomia.