Moi anonyymi! » Login | Uusi käyttäjä

Harrastukset

jarmo kirjoitti noin 16 vuotta sitten (73 kommenttia)
Olis kiva tietää sokrulaisten harrastuksista.Joten heitelkääpä harrastuksianne.

Minun:Lukeminen
Kalatus (tauolla)
Pienoismallit ja rautatie
Videopelit
Musiikki kuuntelu keräily soittaminen kielisoittimet jos olis taas kamat.
Elokuvat (keräily)
Atk kirjat+rauta (vanhat)
Laskettelu (suksilla)
kulttuuri unohtu listasta eli teatteri ja museot (taide,teknilliset,historialliset)
kotimaan matkailu.
Ennen oli jääkiekko (vas.laita hyök.)
jalkapallo (oik. keskikenttä hyök 6 div.7 lohko)
Siinä oli pääpiirteissään.

+/- saldo : 0 |

    Lerxst kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Musiikin tekeminen, soittaminen, kuuntelu ja konserteissa käynti.
    Muu kulttuuri kuten elokuvat, teatteri, muu taide, museot, matkailu.
    Lenkkeily
    Mökkeily (pitkän tauon jälkeen)
    Kaikenlaista remontinpätkää, sisustusta ja viritystä tulee tehtyä aina tasaisin väliajoin.

    MissLemon kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    - Kirjallisuus
    - Musan kuuntelu ja keikoillekin eksyn
    - Koira
    - Leffat
    - Kokkaaminen, reseptien kerääminen, köksäohjelmat, keittokirjat. Siinä sivussa tulee opittua jonkin verran viineistäkin.
    - Matkailu (aina kun rahat antaa myöden)

    Oli ennen:
    - ratsastus ja hevosten hoito. Nyt saa lapsi jatkaa harrastusta.

    Haluaisin harrastaa:
    - puutarhan hoitoa (olisi vaan se puutarha)
    - saunan lämmitystä (olisi vaan se sauna)
    - autoilua (olisi vaan ajokortti ja auto)

    harmaa kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Rukouspiiri ja kehonrakennus.

    juuffo kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Rukouspiiri ja kehonrakennus.
    + raamattupiiri.

    EberkJuho kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Musiikki (sekä kerääminen, kuuntelu että soittaminen)
    Kung-Fu (tällä hetkellä semi-aktiivisesti)
    Nintendo (Mario Kart Wii on koukuttanut)
    Civilization IV

    Noi on varmaan ainoat varsinaiset harrastukset, ellei sitten penkkiurheilua (rugby ja futis) ja tietokoneita lasketa mukaan...
    Lukeminen ja historia harrastuksina on vähän jäänyt sivuun, varsinkin kun nyt opiskelee jälkimmäistä. Elokuvat on alkanut kiinnostamaan viime aikoina.

    Astro kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Musiikki kaikissa muodoissaan. Muuta ei ehdi, eikä oikein sitäkään. No, joskus luen jotain tai katson telkkarista. Lastenhoitoa ei katsottane harrastukseksi...

    MZ kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    On viatonta ja kainoa, tämä harrastukseni ainoa...

    Vähän vakavammin, musiikki tietysti, sekä keräily-, että kuuntelumielessä. Talous ei kestä soitonopettelua, kun joka päivä pitäisi ostaa uusi kitara. Säleiksi on mennyt muutama, kun hermot on mennyt omaan osaamattomuuteen.
    Leffat tietty aika samalla lailla, katson ja keräilen DVD:nä. En tosin ole harkinnutkaan elokuvan tekoa, yllättäen...
    Kirjoja luen aika paljon, mutta en tiedä, onko se varsinainen harrastus.

    En voi oikein sydämen takia paljon harrastaa fysiikkaa vaativia lajeja, kuten monet täällä varmaan tietävätkin, joten liikuntani rajoittuu lähinnä kävelyyn ja pyöräilyyn.
    Niihin on tosin helposti yhdistettävissä lintujen havainnointi, joka onkin ollut pitkään yksi tärkeimmistä harrastuksista. Tosin tänä keväänä se on jäänyt aika vähälle, kun havainnointivälineet ovat väärässä kaupungissa.
    Penkkiurheilua tulee sitten harrastettua ehkä liikaa: Futis, (naisten) tennis, yleisurheilu, snooker... Lätkää en sentään katso.

    jarmo kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Pyöräily onki hyvä harrastus.Mulla pyöräily on rajoitunut siihen etten omista tällä hetkellä pyörää,vaelluksellakaan en ole käynyt 4vuoteen.Lintujen bongaus on uudempi juttu tai yleensäkin eläimet yritän opiskella luontoa enenmmän.Pitäisköhän mennä katselemaan lentokoneitten kevät muuttoa.

    endbrax kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Viimeiset kolme vuotta on ollut hemmetin passiivista; työn lisäksi ei ole juuri mitään jaksanut tehdä. Jos levyjen haaliminen ja musan kuuntelu on harrastus, niin se on sitten ainoa harrastukseni. Soittaminen, biisien teko, lukeminen... kaikki on jäänyt :(

    Ai niin, onhan se tämä internet :D

    jarmo kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Pikku hiljaa löytyy ne harrastukset,kun vaan muistaa ettei työ ole koko elämä.
    Mullakin soittaminen on jäänyt jonnekin.Kamat vaan ja taas alkais uuvestaan.Hyvä vissiin ruveta rivitalossa rumpuja paukuttaan.

    Doc.B.D kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ihmisillä on varaa keräillä tavaroita ja silti koko ajan valitetaan että mikään ei ole Suomessa hyvin. Menisitte häpeämään johonkin.. vaikka timbuktuun..

    jarmo kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kenelleköhän tuo oli tarkoitettu^.itse asiassa mulla nuo on ollut jo kauan silloin kun olin töissä ja osa sitä ennenkin.nyt kun oli muutto vuonna 2006 jonka jälkeen töitäen ole saanut uuvelta paikkakunnalta.Tuo Doc.B.D:n kirjoitus on yleistämistä.

    Doc.B.D kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    No se oli tarkoitettu kenelle tahansa, ja myös itselleni, koska kyllä myös minulla oli opiskeluaikana varaa "keräillä" levyjä. Jälkikäteen ajatellen se vain on aika hämmästyttävää, tosin tein kyllä osan vuodesta töitä..

    MZ kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Myönnettäköön, en voi Docin mielestä valittaa. Olen hengissä, ja pystyn välillä ostamaan (sopivalla maksuajalla) pari levyä, enkä ole kuolemaisillani nälkään, kun saan vanhemmiltani rahaa. Joskus on mennyt hyviä vinyyleitä myyntiin pelkästään siksi, että saisi edes riisiä ja tonnikalaa kaupasta. Kaikilla ei ole edes niin hyvin.
    Työtön en ole tarkoituksella, minkä Doc tietää, jos muisti toimii.

    Tai ehkä Doc onkin sitä mieltä, että "köyhien" ei pitäisi saada lukea lehtiä, kirjallisuutta, tai katsella leffoja, ainakaan eurooppalaisia, koska niistä voi tulla haitallisia vaikutteita?!

    Doc.B.D kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Sehan on melko pitkälle makuasia, minkä markkamäärän edestä muiden pitää kustantaa ei-tuottaville yksilöille ylellisyystavaroita. No niin, anteeksi, ei ollut tarkoitus pilata kenenkään päivää. Listatkaa niitä hassuja harrastuksia, kyllä tässä on vielä varmaan 5-15 vuotta aikaa harrastaa yhtä ja toista ennenkuin ns. yhteishyvän jakaminen (myös Suomen rajojen ulkopuolelle) tuhoaa keskiluokan halun tehdä työtä ja maksaa veroja..

    Tota viimeistä MZ:tan kaneettia on ymmärrä ollenkaan, koska onhan eri asia omistaa ja ostaa kuin lukea ja katsoa.

    harmaa kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Myönnettäköön, en voi Docin mielestä valittaa. Olen hengissä, ja pystyn välillä ostamaan (sopivalla maksuajalla) pari levyä, enkä ole kuolemaisillani nälkään, kun saan vanhemmiltani rahaa. Joskus on mennyt hyviä vinyyleitä myyntiin pelkästään siksi, että saisi edes riisiä ja tonnikalaa kaupasta. Kaikilla ei ole edes niin hyvin.
    Työtön en ole tarkoituksella, minkä Doc tietää, jos muisti toimii.


    Miten suunnitelmalliseksi arvioit rahankäyttösi? Teetkö budjetin, miten kunakin kuuna käytät rahasi? Teetkö ennen kauppareissua ostoslistan vai ostatko impulssien ja herätteiden perusteella?

    Doc.B.D kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Joo niin ja on mullakin kehittävä harraste; nimittäin että kannan DVD-levyjä postilaatikosta IKEAn hyllyyn, jossa ne sitten keräävät pölyä suojamuovit paikallaan. Toivon, että osaisin-jaksaisin harrastaa enemmän:
    - sienestämistä
    - ylipäätään ruoan laittamista
    - haluaisin lisää kissoja ja koiria, mutta ne eivät "mahdu mihinkään"

    jarmo kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ruoan laitto on yksi tärkeä harrastus.Hyvä tunne tulee kun onnistuu.Lukeminen omasta mielestäni on kehittävää ja pysyy edes vähän järjissään.

    Yeti kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    - Uutisten seuraaminen
    - Filosofia
    - Psykologia
    - Mystiikan tutkiminen
    - Unien tulkinta
    - Fentsui
    - Salaliittoteorioiden tutkiminen/vahvistaminen
    - Jooga

    Doc.B.D kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    - Uutisten seuraaminen
    - Filosofia
    - Psykologia
    - Mystiikan tutkiminen
    - Unien tulkinta
    - Fentsui
    - Salaliittoteorioiden tutkiminen/vahvistaminen
    - Jooga

    Niin kait, koska edellinen elämäsi tapahtui jossain Kiinan ja Intian välimaastossa, olet tosin enemmän aasialainen kuin intialainen.. :) Kokeile taolaista mietiskelyä..

    juuffo kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kirjoja luen aika paljon, mutta en tiedä, onko se varsinainen harrastus.

    Onhan se toki harrastus. Voisimpa sanoa itse samaa lukemisen suhteen.

    Liikunta on alkanut rajoittuun raajojen kunnosta johtuen. Uinti ja pyöräily oli lempi sitä.
    Silittäminen on harrastus, siinä voi samalla kuunnella ja tehdä hyödyllistä.

    Puutarhan hoito on samalla sosiaalisten suhteiden hoitoa vaimoon päin.

    Yeti kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Niin kait, koska edellinen elämäsi tapahtui jossain Kiinan ja Intian välimaastossa, olet tosin enemmän aasialainen kuin intialainen.. :) Kokeile taolaista mietiskelyä..

    Jep! Mä niin tykkään entuudestaankin jo miettiä asioita. Se sujuu jotenkin niin kitkattomasti.

    Viime elämässä olin kyllä jostain tuoltapäin, mistä se Yeti nyt sitten olikaan.

    Doc.B.D kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Niin siis Yeti eli lumimies asustelee Himalajan ja Tiibetin vuorilla.. eli siellä just.

    Yeti kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    "Joutuu" ostaan Muutosten kirja:n, kun osuu kohdalle.

    MZ kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Tulipa puolilaidallinen vittuilua, kuten odotinkin. Yritän nyt tiukkapipona kommentoida jotain.

    Anteeksi, että satuin syntymään maahan, jossa sosiaaliturva ja sairaanhoito kehittyi kannaltani sopivasti. Pari vuotta aiemmin syntyneenä ei tarvitsisi tätä keskustelua käydä.

    Kirjastosysteemi on Suomessa toistaiseksi hieno, mutta kirjoja ja levyjä saattaa haluta lukea/kuunnella useamminkin kuin kerran tai pari viikkoa. Eikä sen pitäisi olla "länsimaalaisten" yksinoikeus. Joten keräily tosiaan on turhaa, ainakin osittain.

    Simpanssitkin pitävät huolta heikommista yksilöistä, joten en ymmärrä, miksi asukaslukuun aika suurta bkt:ta tekevä porukka ei tekisi saman myös omalle lajilleen.

    Harmaalle: ostan kaupasta ruokaa ja muita tarpeellisia tarvikkeita. Joskus jopa olutta. Ehkä en saisi sitäkään ostaa. Herätteiden perusteella ei ole varaa ostaa, vaikka kuinka kauppaisivat mitä.

    Ikeasta asunnossani eiole mitään ostettua (jos sänkyä ei lasketa), ja kaksi entisen tyttöystäväni kissaa on joka tapauksessa tulossa minulle.

    Ruoan tekeminen on erittäin mukavaa, kunhan vaan olisi joku yhdessä tiskaamassa astioita.

    Silittäminen vaikuttaa tähän mennessä mukavimmalta harrastukselta, ainakin jos itse saa valita kohteen.

    Yeti kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Oletpas sinä herkkähipiäinen..

    Doc.B.D kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Simpanssitkin pitävät huolta heikommista yksilöistä, joten en ymmärrä, miksi asukaslukuun aika suurta bkt:ta tekevä porukka ei tekisi saman myös omalle lajilleen.

    Apinat ovatkin kommunisteja, mikä onkin hyvä systeemi, jos eletään vapaassa hedelmänkeräilytaloudessa. Ne tai te olette sen sijaan haluamassa yleellisyystavaroita, joita ei voi noutaa puusta, vaan ne täytyy ensin tuottaa ja sitä kautta jonkun omistaa. Sanoinkin jo, että omistamisen tasajaosta on monenlaisia käsityksiä..

    MZ kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Jeh, enkä ole havainnut näissä keskusteluissa koskaan sarkasmia...

    Doc.B.D kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ja mitä harrastuksiin tulee, minä menen maanantaina ostamaan sähköpolkupyörän (sikälimikäli sellainen donitsin hintainen malli kestää tällaisen satakiloisen paskaläjän, en jaksa maksaa kahta tonnia moisesta..)

    MZ kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Toivotaan, että koko Turku romahtaa pyörän pettäessä.

    Doc.B.D kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Sydänhermot kireällä?

    harmaa kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Harmaalle: ostan kaupasta ruokaa ja muita tarpeellisia tarvikkeita. Joskus jopa olutta. Ehkä en saisi sitäkään ostaa. Herätteiden perusteella ei ole varaa ostaa, vaikka kuinka kauppaisivat mitä.


    IMO olueen ei sosiaaliturvan tartte riittääkään. Vettä saa hanasta.

    Yeti kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Fruity Loop:iin riitti rahat. Vapise Hessu.. Eka looppi valmiina, sun levynmyynti romahtaa, kun saan tän levyn tehtyä. Harrastuksena FL:lla kikkailu on mukavaa, varmaan naapuritkin tykkää, kun on nyt pari tuntia "soinut" tasainen nakutus. Mutta levy on kaupoissa marraskuussa, siitä kyllä ilmoitetaan lehdissä ja muissa medioissa.

    Hezzu kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ahaa, hmmm... pitäisköhän yrittää itekki väkertää jotain rumpukomppeja... toisaalta emmätiä onko tarpeellista jos muilta saa pöllittyä hyviä ;)

    Yeti kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Jätkä ei vaan osaa.. Olen ollut muusikko n. 3h, voisiko joku laittaa gramexin ja teoston linkit. Tämän olen jo saanut aikaiseksi. No oli tuossa välillä jo 10 noita "soittimia", mutta tuo on jäljellä, heh. Itse en osaa säveltää (tehdä bassolinjoja), mutta harrastuksen kannalta opiskelen tätä FL:n käyttöä. Muusikko (esim. Stonehead) voi sitten heiluttaa tahtipuikkoa, kun tehdään musiikkia. Toimin välikätenä muusikon ja tietokoneen välissä, adapterina.

    Noita "looppeja/breiksejä/komppeja/biittejä" osaan mielestäni jotenkin tehdä, minua on siunattu rytmitajulla. Mutta säveltäminen (taas ne bassolinja / bassline) menee överiksi. Kerran kyselin yhdeltä kaverilta niiden perään, niin sanoi, että ne on vaikeita. Bassolinja tehdään hänen mielestä kahdesta osasta (mono ainakin toinen)....? Mutta joo, mä nyt intoilen pelkästään rummuttelemaan.

    P.s. Aika mainio toi VST-tsydeemi. Se on käsittääkseni joku standardi, että jos on VST-soitin, niin se käy kaikkiin musiikin teko ohjelmiin? Sieltä löytyy jos jonkinlaista soitinta, yhtä kitaraa tuossa kokeilin..

    EberkJuho kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0

    P.s. Aika mainio toi VST-tsydeemi. Se on käsittääkseni joku standardi, että jos on VST-soitin, niin se käy kaikkiin musiikin teko ohjelmiin? Sieltä löytyy jos jonkinlaista soitinta, yhtä kitaraa tuossa kokeilin..


    Joo, suurin osa noista kaupallisista ohjelmista tukee VST ja VSTi -plugareita, ja osa ilmaisistakin. Niitä voi soittaa myös MIDI-syntikoiden kautta.

    Ite tykkään enemmän simppelimmistä ohjelmista, esim. OpenMPT joka on trackeriks aika selkeä. Lisäksi siinä on VST-tuki, voi käyttää wave/flac-sampleja, erilaisia soundfontteja ja vaikka mitä!

    Jammo kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Nukkuminen on tärkein harrastukseni, johon kuluu 7,5 tuntia vuorokaudessa (viikolla keskimäärin 23.30-6.20; vkl 23.59-8.30).
    Sulkapalloa pelaan 3-4 kertaa viikossa tunnin, puolitoista kerrallaan.
    Arkisin ajan pyörällä töihin ja takaisin täysillä jokikisen pitemmän suoran, joten olen aivan hiessä perille päästyäni ja suihkussakäyntiin kuluu liki 10 min joka päivä.
    Saunon kolmesti viikossa 40 min kerrallaan parinkymmenen minuutin voimistelun/venyttelyn jälkeen.
    Musiikkia kuuntelen aina kun se mitenkään on mahdollista ja soveliasta.
    Aamuisin tulee radiosta hienoa barokkimusiikkia klo 7 asti, jota tykkään kuunnella aamupalan yhteydessä.
    Töissä minulla soi taustalla ilmanvaihtokoneiden hurinan peittämiseksi musaa liki tauotta. Vain todella intensiivistä ajattelua vaativissa tilanteissa on pakko pistää musat seis.
    Shakkia pelaan enää vain joukkueemme jäsenenä. Varsinaisen kilpapelaamisen olen tyystin lopettanut.
    Tiskaamista harrastan joka päivä; en halua antaa muille edes mahdollisuutta sotkea kuvioita-mielestäni näet muut eivät osaa tiskata kunnolla. Tiskikonetta käytän vain äärimmäisessä hädässä
    :shock:
    Alkoholia harrastan monta kertaa viikossa, emännän mielestä liikaa mutta omasta mielestäni ihan sopivasti....
    Palasokeriin en selvin päin kirjoita juuri mitään.
    Viime aikoina olen harrastanut monta tuntia viikossa taloyhtiön kunnossapitohommia. Tulevana viikonloppuna menee kymmenisen tuntia noissa hommissa.
    Kunhan ilmat lämpeävät taas lähden emännän pehtooriksi kasvimaalle. Siellä hermo lepää lapiota ja muita ihmevempaimia heilutellessa.

    Yeti kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Toivottavasti minua odottaa samantyylinen "aikuisikä". Nukkumisen suhteen on opittavaa vielä, ainakin tunneissa laskettuna. Ne vähäiset kerrat, kun poljin töihin, n. 10km, niin ne työpäivät olivat hyvin keveitä. Sama opiskellessa, kun (liian harvoin, jos koskaan) käyn aamu-uinnilla, ennen koulua niin edes 10h insinööritieteitä ei tuntunut missään. Puusaunassa käyn vanhempien luona, satunnaisesti. En tykkää saunasta, mutta sen jälkeinen olotila on aika muikea. Eihän yeti/lumimies viihdy saunassa.. Itse olen niin aamu-uninen, että herään aina viimetingassa ja olen epämiellyttävä ensimmäiset 2h, kun herään. Myöskään barokkimusiikille en ole avoin. Oletko käynyt www.chess.com :ssa? Pelkällä sähköpostin osoitteella voi kirjautua sisälle. 1200 pistettä on aloittaessa. Pelaamaan pääsee heti. Painaa vain Begin -nappia.. 3 pvä aikaa siirroille, mutta senkin voi vaihtaa sopivammaksi. Haasta Nikke-75 , on kuulemma hyvä pelaamaan..
    Tiskikone on hyvä olla, jos itse ei ole paikalla. Alkoholia menee pari kertaa vko:ssa, useamminkin maistuis vaikka äidin mielest' juon liian usein. Sulla varmaan menee vko:nloppu talonyhtiön hommissa, jonkunhan ne on tehtävä :) Palasokeriin kirjoittaminen selvinpäin on vähän niin kuin ajais varastetulla autolla humalassa. Maalla (10 km JKL:n keskustasta) niin sisko ja vanhemmat ovat hurahtaneet kasvimaiden ja kukkien kanssa. Nyt kun ei ole "eläviä" kuin pieni mäyräkoira. Lampaita, hevonen, koiria, ankkoja ja itikoita on ollut.

    Mitähän pitäis tehdä, aiheuttaakseen täydellisen tuhon jenkki-miehelle, Burt__Reynolds :lle.

    www.chess.com/echess/game.html?id=6979425

    f4?

    endbrax kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Tulikin tuosta Jammon musiikin kuuntelusta mieleen... Mulla tulee kuunneltua aika paljon ja kuuntelisin myös töissä, jos se olisi mahdollista. Yritin joskus, mutta työkaveri ja asiakkaat eivät välttämättä pidä proge/folk -osastosta, joten lopetin. Kotona ja työmatkoilla soi lähes koko ajan. Joku joskus väittikin, että tarvitsen turvallisen "kokolattiamaton", kun on luurit alati päässä. No, ei se mitään; musa on hauskaa ja auttaa joka vaivaan.

    Sami kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0

    Apinat ovatkin kommunisteja, mikä onkin hyvä systeemi, jos eletään vapaassa hedelmänkeräilytaloudessa.


    :lol:

    k.p.tikka-ri kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Niin, ja Wincapita taitaa olla osoitus siitä, että jotkut ihmisetkin luulevat vielä elävänsä vapaassa hedelmienkeräilytaloudessa...

    Lerxst kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Niin, ja Wincapita taitaa olla osoitus siitä, että jotkut ihmisetkin luulevat vielä elävänsä vapaassa hedelmienkeräilytaloudessa...


    No jaa... Huijaaminenhan on maailman toiseksi vanhin ammatti...

    Doc.B.D kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Tuskin tossa on kyse mitään käsityksistä, vaan kaikkien käsitysten puutteesta; nimittäin jos uskoo, että sijoitusyhtiön voitot perustuvat ohjelmaan, joka ennakoi valuuttakursseja, ei ihmisen päässä voi esiintyä kuin seuraavat asiat: syö, nuku, paskanna - mitään korkeampaa elämää siellä ei voi olla. Sopii hyvin "maaseudun rahamiesten" kuvaan, jollaisiksi monia peliin ryhtyneitä on lehdissä kuvailtu.

    Ps. tällä mennään http://www.helkamavelox.fi/index2.phtml?page_id=1117&navi_id=1117&10012_iProductId=.HCCE850N&10012_IPG:55_t=viewPublicProduct& (no esim. mökille..)

    M.Paisley kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ollut ja pysynyt niin kauan kuin muistan
    *Levynkeräily
    *Musiikin kuuntelu
    *Musiikki livetilanteessa
    *Pyöräily
    *Kuntosali
    *Ruoanlaitto
    *Oluet
    *Whiskyt
    *Matkailu

    Tullut joskus harrastettua ja pitäisi taas aktivoitua
    *Kalastus
    *Melonta
    *Vaellus
    *Lukeminen
    *Jalkapallo
    *Salibandy
    *Racketlon
    *Pöytätennis
    *Tennis
    *Sulkapallo
    *Puutyöt

    Yeti kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ps. tällä mennään http://www.helkamavelox.fi/index2.phtml?page_id=1117&navi_id=1117&10012_iProductId=.HCCE850N&10012_IPG:55_t=viewPublicProduct& (no esim. mökille..)[/quote]
    Komea peli. Palasokerin pyöräilevä professori :) Mä vähän ihmettelinkin sitä max tonnin saa maksaa. Varmaan ajaa itsensä takaisin (rahallisesti), toi kalliimpii pyörä. Miten määritellään 'ajokilometrin avustaminen'

    [quote]Tullut joskus harrastettua ja pitäisi taas aktivoitua

    *Kalastus
    *Melonta
    *Vaellus
    *Lukeminen
    *Jalkapallo
    *Salibandy
    *Racketlon
    *Pöytätennis
    *Tennis
    *Sulkapallo
    *Puutyöt


    Vaellus, melonta ja Racketlon (mitä se on?) on jäänyt kokeilematta. Kaveri tuli justiin Kolilta vaeltamasta, oli aika tulilla. Varmasti joskus tulee lähdettyä dallaileen esim. just tuonne kolille. Vaikka sitten, kun on 1 v. tupakoimatonta elämää takana..

    MissLemon kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Lisäisin tuohon haluaisin harrastaa listaan:

    - vaelluksen (en mää yksin uskalla vaeltaa, eksyn taatusti)
    - snookerin peluun ( se pöytä vaan on niin iso ja mä niin pieni, niitä jatkeita saa aina olla käyttämässä)
    - sienestys (pk-seudulla mahdotonta)
    - marjastus (sama juttu)

    Doc.B.D kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mä vähän ihmettelinkin sitä max tonnin saa maksaa. Varmaan ajaa itsensä takaisin (rahallisesti), toi kalliimpii pyörä. Miten määritellään 'ajokilometrin avustaminen'

    Inseran olisi saanut tonnilla, mutta tästä löytyy levyjarrut ja napavaihteet, jotka ovat aika huoltovapaita; rahaa meni, mutta hermot voi säästyä. Avustaminen tarkoittaa sitä, että moottori vetää vain silloin kuin poljetaan. Moottorissa riittäisi vääntöä liikuttamaan pyörää myös ilman polkemista, mutta sellaiset laitteet on Suomessa kiellettyjä ja sittenhän voisi ostaa yhtä hyvin mopon. Kylältä puuttuikin pyöräilevä hullu, kun edellinen kuoli. Nyt täytyy vähän vielä tuunata: isot taustapeilit ja päähän kypärä, jossa on propeli tms.. Ei vaineskaan, mutta pyörä-GPS:än ostan, että homma olisi täydellisen idioottimaista!

    M.Paisley kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Racketlon (mitä se on?)


    http://www.racketlon.fi/


    Lerxst kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mä vähän ihmettelinkin sitä max tonnin saa maksaa. Varmaan ajaa itsensä takaisin (rahallisesti), toi kalliimpii pyörä. Miten määritellään 'ajokilometrin avustaminen'

    Inseran olisi saanut tonnilla, mutta tästä löytyy levyjarrut ja napavaihteet, jotka ovat aika huoltovapaita; rahaa meni, mutta hermot voi säästyä. Avustaminen tarkoittaa sitä, että moottori vetää vain silloin kuin poljetaan. Moottorissa riittäisi vääntöä liikuttamaan pyörää myös ilman polkemista, mutta sellaiset laitteet on Suomessa kiellettyjä ja sittenhän voisi ostaa yhtä hyvin mopon. Kylältä puuttuikin pyöräilevä hullu, kun edellinen kuoli. Nyt täytyy vähän vielä tuunata: isot taustapeilit ja päähän kypärä, jossa on propeli tms.. Ei vaineskaan, mutta pyörä-GPS:än ostan, että homma olisi täydellisen idioottimaista!


    Heh, mulla on sellainen 70-luvun alun aito Monark tai joku sellainen, joka on ns. jopo-mallia ja siinä on aikuiseen makuun hieman liian pienet pyörät. Kaksivaihteinen kappa ja jalkajarru on mainio, ja pyörän saa yhdestä siipimutterista avaamalla purettua kätsästi kahteen osaan. Se ei maksanut mitään ja on todellinen kuntoihme kun pitää sotkea kaksi kertaa niin paljon kuin nykypyörillä päästäkseen saman matkan. Kyllä hiki lentää ja persus tiukkenee :lol: Pyörä on kaiken lisäksi niin ruma ettei tarvi pelätä että joku sen varastaisi.

    endbrax kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0

    Heh, mulla on sellainen 70-luvun alun aito Monark tai joku sellainen, joka on ns. jopo-mallia ja siinä on aikuiseen makuun hieman liian pienet pyörät. Kaksivaihteinen kappa ja jalkajarru on mainio, ja pyörän saa yhdestä siipimutterista avaamalla purettua kätsästi kahteen osaan. Se ei maksanut mitään ja on todellinen kuntoihme kun pitää sotkea kaksi kertaa niin paljon kuin nykypyörillä päästäkseen saman matkan. Kyllä hiki lentää ja persus tiukkenee :lol: Pyörä on kaiken lisäksi niin ruma ettei tarvi pelätä että joku sen varastaisi.


    Vuosi sitten ostin pikkupyöräisen Tunturi Chatin


    Lisävarusteena siihen saa etu- ja takatelineet. Etuteline varsinkin on hauska ja kätevä. Talvipyöräilyyn oiva peli, mutta näin kesällä kaipaisi hieman enemmän vauhtia. Tuolla kun meno on aika hikistä sotkemista.

    Ja väri on tietenkin musta.

    JiiPee kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    No jo on kilttejä harrastuksia progehipeillä:

    Nämä vastauksethan on suoraan kuin jostain missikisojen haastattelusta: "Ööö... mä haluisin että ihmiset kantais tota huolta tosta kasvihuoneilmiöstä, ja et maailman lapsilla olis hyvä olla. Mun harrastuksia on tota ööö... pyöräily, aerobic, ulkoilu, lukeminen, kutominen, aerobic ja tota ööö... aerobic".

    Paskaa puhutte. Eikö kukaan muka harrasta dokausta, trippejä ja pilvenpolttoa?

    harmaa kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Paskaa puhutte. Eikö kukaan muka harrasta dokausta, trippejä ja pilvenpolttoa?


    Ei tarvitse enää kun on tarpeeksi dingdong muutenkin.

    Lerxst kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Paskaa puhutte. Eikö kukaan muka harrasta dokausta, trippejä ja pilvenpolttoa?


    Ei tarvitse enää kun on tarpeeksi dingdong muutenkin.


    No eihan kukaan viela maininnut edes sauvakavelya, keppijumppaa tai postimerkkeilya... :wink:

    Dokausta ei jaksa enaa, pilsu maistuu muutenkin paremmalta. Huumeita en oo koskaan juonu enka juo. Tripit onnistuvat lahinna autolla tai lentokoneella tai junalla... Ja kun on syntymahopero niin ei tarvi juurikaan paihdykkeita. Pilsu ja pikkusikarit riittaa... 8)

    MZ kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0

    Paskaa puhutte. Eikö kukaan muka harrasta dokausta, trippejä ja pilvenpolttoa?


    En tiennyt, että itsestäänselvyydetkin pitää mainita..

    k.p.tikka-ri kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kirjallisuus, musiikin kuuntelu & levyjen keräily, polkupyöräily kaljalle, Wiipurissa käynti, Palasokeri, kriittinen suhtautuminen asioihin....

    Doc.B.D kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    100-vaihteisilla kilpapyörillä treenaavia vituttaa, kun vedän tollasen mummonpyörän näköisellä rohmulla ohi - tietenkin sähkömoottorin avulla, mutta ei sitä kukaan huomaa. Tämä on niin kivaa, että tänääkin meni 4 tuntia pelkkää pillurallia..

    Kcrimso kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Tämä on niin kivaa, että tänääkin meni 4 tuntia pelkkää pillurallia..


    No lohkesko?

    Doc.B.D kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    No ei onneksi, koska tästä pyörästä ovat kyselleet kiinteistön huoltomies ja joku tuntematon keski-ikäisen sähköinsinöörin oloinen tyyppi. Jopo-reissut yliopistoalueella on sitten erikseen..

    StarLion kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Jos kesäks sain vw kuplan niin siin ois harrastusta. Auto on mitä mainioin paikka kuunnella musaa kovalla! Ei valita vaimo eikä naapuri (jos et nyt pihalla huudata) :lol:

    Stonehead kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kyllä tuon sienestyksen voisin jonkin sortin harrastukseksi laskea kun kausi tuli tänään korkattua ja kiinnostus on ollut touhuun kova jo teinistä saakka. Kertakaikkisen mukavaa puuhaa. Hermo lepää kun käpsii metsässä ja voi itsekseen ääneen höpötellä ja manailla ilman hulluksi leimaamista. Tosin harrastus, itsekseen puhuminen ei, tuolla kaupungissa jää vähäiseksi mutta aina kun tänne vanhempien tykö peräkylille tulen niin sankko käteen ja metsään heti. Jussin jälkeen kanttarellit ja sitä rataa lumeen tuloon asti kun viimeset suppilovahverot on kudjussa. Autollinen henkilö jos olisin voisin kuvitella tekeväni jonkun verran massiakin kesän ja syksyn aikana nyt menee saaliit vanhusten pakkaseen josta niitä sitten riittää pitkin talvea.

    harmaa kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Metsässä on myös terapeuttista huutaa, hakata oksilla puiden runkoa, repiä juuria. Puoli tuntia tuota ja sitten kyykkypaskat kuusen juurelle, pyyhitään kalsareilla jotka jätetään sontaläjän päälle ennen palaamista lähiöön ja kerrostaloon. Näin ylläpidetään kontaktia sisäiseen metsäläiseen.

    Stonehead kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Juuri näin mutta kunnon kolkkapoika harjaa perseensä puhtaaksi kävyillä.

    ttt kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mitäs noita harrastuksia onkaan...
    Laskettakoon niiksi mm;
    - Kirjojen luku, sekä hankinta
    - Musiikin kuuntelu ja hankinta
    - Jonkun sorttinen liikunta, oli se sitten kävely, pyöräily tai kaverin koiran kanssa lenkkeily.
    on noita muitakin, mutta jätetään tähän tältä erää...

    Stonehead kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Menee hiukan offiks mut joku lanka löytyy tohon viikonloppuiseen sienestykseen kuitenkin. Kaksi karhua kuljeksinut samalla aukolla juuri hetki sitten missä sienestin vielä aamulla. Samassa paikassa pari vuotta sitten törmäsin suhteellisen tuoreeseen karhun paskaan. Kohta on kylän "urheat" metsämiehet tussareineen passissa. On asutukseen, pikku taajamaan, vain puolisen kilometriä matkaa. Karhu parat kun eivät tajua pysyä loitommalla, korpea tuossa riittäisi rauhassa kuljeskella vähän hiukan kauempana vaikka kuinka isosti. Mitä ne nyt sekoilee joka puolella suomea. Luulis lääniä riittävän.

    MissLemon kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Karhuja ei nyt toistaiseksi näy kuin patsaana, mutta huuhkaja möykkää kulmilla.

    http://www.iltalehti.fi/helsinki/200805247699627_hi.shtml

    Stonehead kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Harrastatkos lintbongausta? Mielenkiintoista. Opeta se huuhkaja syömään kädestäs.

    MissLemon kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Niin joudun. Tai ei sieltä mitään korvasieniä saa. Kantarelleja ja suppilovahveroa sitten myöhemmin. En ole koskaan korvasieniä syönyt.

    Mutta lintubongausta voi koiran kanssa ulkoillessa harrastaa. Ja juoksentelee tuolla kaneja ja rottiakin. On niingo luonto lähellä... :?

    MissLemon kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Harrastatkos lintbongausta? Mielenkiintoista. Opeta se huuhkaja syömään kädestäs.


    Taidan tyytyä katselemaan kunnioittavan välimatkan päästä. Pulut tulee syömään kädestä. Lokit myös - etenkin torilla :roll:

    Näin kesällä sitä voisi aloittaa jonkin uuden harrastuksen. Mitähän sitä alkaisi?

    Doc.B.D kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Tällä hetkellä minua - lähinnä - kiinnostaisi vaihtaa kokemuksia ja mielipiteitä koskien englantilaisia käsintehtyjä nahkasatuloita:



    Stonehead kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Vahvalta työltä näyttäisi Brooks. Paranee käytössä, tarkoitan että kuvittelisin noin uuden sileänä aika luikkaalta vaan tiedä hänestä onko sekään huono asia. En ole ajellut kun vuosikymmeniä vanhoilla nahkasatuloilla. Kestää tuollaiset ainakin hyvin ja vanhetessaan vain paranee. Tässäkin asiassa kannattaa panostaa laatuun. Oman Tunturi Vip, joku ihmeellinen seos materiaalista valmistettu, satula on täysin kappaleina ja ajamista sillä ei mukavuus syistä voi kuvitellakkaan. Eikä satulalla ikää kuin parikymmentä vuotta. Muuten Tunturi pelittää moitteettomasti.

    Doc.B.D kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Älä muuta virka kuomaseni. Kannattaa katsoa, mitä takamukseensa tunkee. Aateliset englantilaiset heittävät pienenkin polkemisen jälkeen satulanselkään rasvat, jota sitten puunataan säämiskällä niin että nahka naukuu. Ja jos tämä ei auta, tapista tiristämällä löysemmänkin nahan saa pinkeäksi. Muistaako muuten joku sellaista välinettä kuin turvaviiri? Kustiinkohan siinäkin taas suomalaisia silmään?

    Stonehead kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Eipä noita viirejä enää näe. Taisi ainoa funktio moisille olla kaupallinen.

    Markkutapio kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Viime viikonloppuna tuli ostettua uusi pyörä, 21-vaihteinen... edellisessä, jo 28 vuotta vanhassa pyörässä niitä oli vain 12. Ruuveja törrötti pystyssä siellä täällä... varmaankin ainakin juomapullotelineelle ja sille viirille myös. Viirit on hyvä lastenpyörissä, omaan pyörään en sellaista laita.