Moi anonyymi! » Login | Uusi käyttäjä

Jos kaikki olisikin mennyt toisin...?

MissLemon kirjoitti noin 17 vuotta sitten (35 kommenttia)
Niin... Minkälaisia virheitä olisit välttänyt elämässäsi esimerkiksi ammatinvalinnan suhteen? Tai jonkun asian suhteen? Itse olen katunut monta kertaa IT-alan pulkkaan lähtöä. Mä en sinne sovi kirveelläkään, vaikka parhaani olen tehnyt. Olen ihan alien omassa duunissani edelleen, mutta siellä on näköjään oltava.

Kun tyttö tuli keskiviikkona Ayabien keikalta ja esitteli mulle 15 euroa :shock: maksanutta avaimenperää, niin ajattelin, että mähän alan myymään merchandise-krääsää ja vien pikkutytöiltä rahat :twisted: Ja pojilta kans :twisted: :twisted:

+/- saldo : 0 |

Markkutapio kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Semmoset jossittelut on mun mielestä ihan turhia, yksi väärin valittu tienhaara olisi saattanut tulevaisuudessa tuoda monta vielä huonompaa tienhaaraa joissa olisi kuitenkin valinnut väärin. Sinä tuskin olisit nykyinen sinä (ehkä parempi sinä), jos et olisi kokenut virhevalintojasi.

Stonehead kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Voiko noin kysyä? Voi. Jos kaikki olisi mennyt toisin miettisin tuota samaa nyt kuitenkin.

juuffo kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Rölli : "Jos minä en olisi minä, kuka minä olisin? Niih, olisin joku muu jossain muualla jotkut muut vaatteet päällä."

Lerxst kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kokemukset ja valinnat kasvattavat, ne väärätkin. Juuri mitään tapahtunutta en vaihtaisi pois, joitain ehkä lieventäisin pikkuisen :wink:

Mikäli olisin helpompaa tietä kulkenut, en saattaisi olla niin tyytyväinen asioihin kuin nyt.

endbrax kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    ...mulla olisi parempi musiikkimaku ja ajokortti.

juuffo kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    ...mulla olisi parempi musiikkimaku ja ajokortti.
    Oisin käyny katoon/ kuunteleen Rollareita H:kissä.

Yawn kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    En olisi ajatellut Zappan "Broadway The Hardway"-kiertueesta vuonna -88, että se taitaa olla Frankin joku musikaaliproduktio. "Ehkä seuraavalla kertaa". 14-vuotiaana sitä osaa olla tosi laajakatseinen...

harmaa kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    En olisi koskaan kokeillut tupakkaa enkä juonut alkoholia...

MissLemon kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mä taidan olla nyt tässä kohtaa elämääni aika eksyksissä. Ei ole oikein mitään suuntaa minne mennä, ja toisinaan tuntuu siltä, että valitsipa sitten minkä tien tahansa, se on aina umpikuja. Nooh... eiköhän sitä tästäkin hetteiköstä selvitä ja jokin selkeä suunta ala hiljalleen hahmottua.

...

Jammo kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Hyvä avaus MissLemon! Enemmän ihmispoloa pohdituttavaa teemaa en ole konsaan kuullut!

Jeh, jos olisin keskittynyt aikoinaan nuorena miehenä enemmän shakin pelaamiseen ja vähemmän progeen, viinaan ja seurusteluhommiin olisin nyt varmaan shakkimestari! :? :lol:
    Jos olisin todella keskittynyt sulkapalloon samoihin aikoihin siis todella, voisin nyt olla vaikka mikä valiopelaaja! :wink:
    Jos olisin keskittynyt naisten hurmaamiseen savolaisella tehokkuudella, saattaisi perijöitä olla lukuisampi joukko! :roll:

Markkutapio kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    ...Jeh, jos olisin keskittynyt aikoinaan nuorena miehenä enemmän shakin pelaamiseen ja vähemmän progeen, viinaan ja seurusteluhommiin olisin nyt varmaan shakkimestari! :? :lol:
    Jos olisin todella keskittynyt sulkapalloon samoihin aikoihin siis todella, voisin nyt olla vaikka mikä valiopelaaja! :wink:
    Jos olisin keskittynyt naisten hurmaamiseen savolaisella tehokkuudella, saattaisi perijöitä olla lukuisampi joukko! :roll:

Samoihin aikoihin kait oltaisiin oltu liikkeellä ja... sorry vaan Jammo, ei sulle olisi jäänyt muuta kuin shakki jossa pärjätä :wink:

Njoo... tämmöisen kysymyksen pohdinta kai kuuluu osana surkuhupaisaa keski-ikää. Sitä miettii, mitä tulikaan tehtyä ja samalla laskee jäljellä olevia pelimerkkejä ja tuumii, mitä vielä voisi tehdä :roll: (kun vaan viittis ja jaksais).

Jammo kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Niin, kun tuli äsken 50 täyteen oli sitten helppoa antaa väsymykselle valtaa, vihdoinkin. Nyt voin hyvällä omallatunnolla mennä puoli kymmeneltä nukkumaan jopa pari kertaa viikossa. :shock: :lol:

k.p.tikka-ri kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Jos kaikki olisi mennyt toisin, voitas nyt saivarrella vaihtoehdosta, jos kaikki olisikin mennyt näin, kuin homma oikeesti meni! Kehäpäätelmän ihmeellinen vaihtoehto...

Yeti kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    ^ Kiitos, paras/selkein 'kehäpäätelmän' -määritelmä.

Saa olla Karmat kohdillaan, jos tästä elämästä selviää ilman vastoinkäymisiä ja että tämän elämän tulisi olla onnistumisesta toiseen kulkemista (no tästä ei varman kukaan edes puhunut, mutta menkööt). Sattuma se minut Mikkeliin lähetti. Sattuman/kohtalon seurauksena menin Amiksessa puuseppä-linjalle. Hain Elintarvikealan linjalle ensisijaisesti ja olisin päässytkin sinne vko:n koulun alkamisen jälkeen. Puuseppä-linjalla oli kivempia kavereita ja jotenkin jäin sitten sille alalle, olen vieläkin, koulutusvaiheessa taasen..

Nyt sitten turvavyöt päälle.. Tietysti olen tehnyt virheitä, joita kadun ja tulen tekemään. On tullut tehtyä tahi jäänyt tekemättä asioita, mitkä on oivaltanut (joskus) vasta vuosia tapahtuneen jälkeen. "Onneksi" nämä ikävät asiat on jäänyt mieleen (ainakin osa), ensi kerralla sitten tyylikkäämmin.

Nyt sitten voikin jo kaivaa sen happinaamarin esiin.. Uskon, että päivittäin (joka hetki) teemme valintoja, joko oikeaan tai väärään suuntaan. Se "teko" voi olla passiivista tai vaikka oven aukaisu. Näillä teoilla/valinnoilla ohjaamme elämän kulkua. Saadaan aikaan ketjureaktio, positiivinen tai negatiivinen, ellei joku sen suuntaa muuta. Ei sen tarvitse olla kuin hymy tai kohteliaisuus. Tziisus.. nyt on lopetettava tällä kertaa..

Janus kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kahdenkymmenenseitsemän määräaikaisen työsopimuksen...

Ohhoh. Ei kai sentään samalta työnantajalta? Eikös joskus puuhattu sellaista lakia joka kieltäisi määräaikaisten työsuhteiden loputtoman ketjuttamisen samaan tehtävään tms.?

...

[quote]Kahdenkymmenenseitsemän määräaikaisen työsopimuksen...

Ohhoh. Ei kai sentään samalta työnantajalta? Eikös joskus puuhattu sellaista lakia joka kieltäisi määräaikaisten työsuhteiden loputtoman ketjuttamisen samaan tehtävään tms.?[/quote]
    Työnantaja on sama, aikaa on kulunut kohta 11 vuotta, mutta välillä olen olen ollut pois. Osa on ollut projektiluonteista, tuurauksia ja lomituksia, mutta muutamille viimeisille määräaikaisille ei mielestäni enää ole oikeita perusteita. Pätkätyöläisen ei auta alkaa huutelemaan. "Tulijoita kyllä piisaa" kuuluu esimiehen kommentti, kun liikaa alkaa kyselemään :)
    Pitää vielä lisätä virsi loppuun; sellaistahan se nykyään on ja pääasia on, että töitä on.

Aaargh... Tuo esimiehesi kommentti vai mikälie sammakko, pyrähti entisen esimieheni suusta aina vähän väliä. Tiesin tekeväni hommani hyvin ja tiesin myös, että mua oli aika vaikea korvata. Lopulta ajattelin, että pidä tunkkis ja lähdin.

Mutta tuo virsi... Niin se vaan on. Kyllä mä olen tyytyväinen siihen, että on säännölliset tulot. 15 vuotta freelancerina töitä tehneenä suurin murhe oli aina se, mistä saan fyrkkaa ensi kuussa vai saanko mistään. Lomia ei ole, mitään etuja/tukia/korvauksia ei ole, maksuja sitäkin enemmän. Paska homma, vaikka muutoin erittäin mielenkiintoinen ja antoisa. Ja moni freelancerina työskennellyt kaveri paloi mun lisäkseni loppuun.

^ Kiitos, paras/selkein 'kehäpäätelmän' -määritelmä.

Saa olla Karmat kohdillaan, jos tästä elämästä selviää ilman vastoinkäymisiä ja että tämän elämän tulisi olla onnistumisesta toiseen kulkemista (no tästä ei varman kukaan edes puhunut, mutta menkööt). Sattuma se minut Mikkeliin lähetti. Sattuman/kohtalon seurauksena menin Amiksessa puuseppä-linjalle. Hain Elintarvikealan linjalle ensisijaisesti ja olisin päässytkin sinne vko:n koulun alkamisen jälkeen. Puuseppä-linjalla oli kivempia kavereita ja jotenkin jäin sitten sille alalle, olen vieläkin, koulutusvaiheessa taasen..

Nyt sitten voikin jo kaivaa sen happinaamarin esiin.. Uskon, että päivittäin (joka hetki) teemme valintoja, joko oikeaan tai väärään suuntaan. Se "teko" voi olla passiivista tai vaikka oven aukaisu. Näillä teoilla/valinnoilla ohjaamme elämän kulkua. Saadaan aikaan ketjureaktio, positiivinen tai negatiivinen, ellei joku sen suuntaa muuta. Ei sen tarvitse olla kuin hymy tai kohteliaisuus. Tziisus.. nyt on lopetettava tällä kertaa..

Mä en usko sattumaan tai kohtaloon elämää määräävänä asiana. Kaikesta vastuussa on yksilö itse (ellei satu syntymään diktatuuriin). Ja kuten itse sanoit, teoilla ja valinnoilla ohjaamme elämän kulkua. Niitä valintoja joutuu tekemään joka päivä.
    - Ihmisiä tulee elämäämme sattumalta. Jokainen meistä kuitenkin päättää, miten läheisissä tekemisissä tiettyjen ihmisten kanssa on ja miten kohtelen toisia.
    - Oma elämä ei ole mystisen kohtalon käsissä. Se on omien päätösten, periaatteiden, ympäröivän yhteiskunnan, meihin osoitettujen odotusten, haaveiden ja päämäärien summa.
    - Jos uskoo liiaksi kohtaloon, menettää hallinnan. Etenkin tässä yhteiskunnassa, joka ei rajoita ihmisen valintamahdollisuutta juuri millään tavoin. Olet jotakuinkin vapaa tekemään ja toteuttamaan itseäsi aivan miten haluat lakien puitteissa. Siksi kai täällä on niin paljon kitisijöitä, jotka valittaa, että mun elämän matalalento on yhteiskunnan vika.

Mä en voi ketään syyttää siitä, että on paska duuni. Itehän sinne menin enkä toistaiseksi ole pois päässyt. En voi syyttää ketään siitä, miten elämääni nyt elän. Mutta valintojen mahdollisuus mulla silti on; mä joko jään itkemään ja kitisemään omaa kurjuuttani tai sitten valitsen toisen vaihtoehdon.

- Ihmisiä tulee elämäämme sattumalta. Jokainen meistä kuitenkin päättää, miten läheisissä tekemisissä tiettyjen ihmisten kanssa on ja miten kohtelen toisia.[/quote]

Mä jotenkin uskon (eli pidän 70% varmana), että minä olisin olemassa, olisipa vanhempani lisääntyneet tai ei. Jokainen toki päättää, kenen kanssa on tekemisissä. Viisas mummoni sanoi, että ei ne poika/tyttöystävät vahtamalla parane. Hän siis oli varmaan sitä mieltä, että jos kanssaihmiset ei mielytä, niin on syytä hieman myös tarkastella omia puuhia. Tämä ihan yleisesti vain...

[quote]- Jos uskoo liiaksi kohtaloon, menettää hallinnan. Etenkin tässä yhteiskunnassa, joka ei rajoita ihmisen valintamahdollisuutta juuri millään tavoin. Olet jotakuinkin vapaa tekemään ja toteuttamaan itseäsi aivan miten haluat lakien puitteissa. Siksi kai täällä on niin paljon kitisijöitä, jotka valittaa, että mun elämän matalalento on yhteiskunnan vika.

Uskoi kohtaloon tai ei, niin eihän se vaikuta tähän hetkeen. Vastoinkäymiset ovat sielun vireystilan ylläpitäjiä ja ilot elämän tarkoitus.

8)

- Ihmisiä tulee elämäämme sattumalta. Jokainen meistä kuitenkin päättää, miten läheisissä tekemisissä tiettyjen ihmisten kanssa on ja miten kohtelen toisia.

Mä jotenkin uskon (eli pidän 70% varmana), että minä olisin olemassa, olisipa vanhempani lisääntyneet tai ei. Jokainen toki päättää, kenen kanssa on tekemisissä. Viisas mummoni sanoi, että ei ne poika/tyttöystävät vahtamalla parane. Hän siis oli varmaan sitä mieltä, että jos kanssaihmiset ei mielytä, niin on syytä hieman myös tarkastella omia puuhia. Tämä ihan yleisesti vain...

- Jos uskoo liiaksi kohtaloon, menettää hallinnan. Etenkin tässä yhteiskunnassa, joka ei rajoita ihmisen valintamahdollisuutta juuri millään tavoin. Olet jotakuinkin vapaa tekemään ja toteuttamaan itseäsi aivan miten haluat lakien puitteissa. Siksi kai täällä on niin paljon kitisijöitä, jotka valittaa, että mun elämän matalalento on yhteiskunnan vika.

Uskoi kohtaloon tai ei, niin eihän se vaikuta tähän hetkeen. Vastoinkäymiset ovat sielun vireystilan ylläpitäjiä ja ilot elämän tarkoitus.

8)

Mä uskoin jossain vaiheessa lapsellisesti ihmissuhteissani, että hyvä tuottaa hyvää. Vaan ei se niin ole, pikemminkin päinvastoin. Ihmiset ovat ahneita ja arvaamattomia; hetihyväkaikkimulle - ja sitten haista paska. Pari- ja ystävyyssuhteitakin perustetaan ulkoisten (ulkomuoto, status) tekijöiden mukaan, buustaamaan omaa egoa. Välittämisestä viis.

Vastoinkäymiset pitää todellakin vireystilan yllä, mutta jatkuvat vastoinkäymiset nujertaa. Sitten pitäis peilin eteen istahtaa ja miettiä, miksi aina kaikki menee pieleen. Että olisikohan jokin toinen tie/tapa ajatella tai toimia sittenkin mahdollinen.

Viisas mummoni sanoi, että ei ne poika/tyttöystävät vahtamalla parane. Hän siis oli varmaan sitä mieltä, että jos kanssaihmiset ei mielytä, niin on syytä hieman myös tarkastella omia puuhia. Tämä ihan yleisesti vain...

Onhan niissä poika/tyttöystävissä erojakin mutta voi että miten oikeassa mummusi olikaan ja olisipa kaikilla yhtä viisaita oppeja repussaan.

^ Niin ja vielä kun olisi sisäistänyt näitä oppeja.. Onko kroppa kesäkunnossa?

Viisas mummoni sanoi, että ei ne poika/tyttöystävät vahtamalla parane. Hän siis oli varmaan sitä mieltä, että jos kanssaihmiset ei mielytä, niin on syytä hieman myös tarkastella omia puuhia. Tämä ihan yleisesti vain...

Onhan niissä poika/tyttöystävissä erojakin mutta voi että miten oikeassa mummusi olikaan ja olisipa kaikilla yhtä viisaita oppeja repussaan.

Eli parempi olisi ollut sen parikymppisenä tapaamansa tyypin kanssa elää koko loppuelämänsä, hankkia lapsia jne. (No, itseasiassa ajattelen juuri noin :oops: Vaan onpa tyhmää sittenkin!).

Mä uskoin jossain vaiheessa lapsellisesti ihmissuhteissani, että hyvä tuottaa hyvää. Vaan ei se niin ole, pikemminkin päinvastoin. Ihmiset ovat ahneita ja arvaamattomia; hetihyväkaikkimulle - ja sitten haista paska. Pari- ja ystävyyssuhteitakin perustetaan ulkoisten (ulkomuoto, status) tekijöiden mukaan, buustaamaan omaa egoa. Välittämisestä viis.[/quote]

Mutta onhan se niin, että hyvä poikii hyvää. Olen toki nuori Palasokerin keski-ikään suhteutettuna, mutta en silti pidä itseäni naivina tämän asian suhteen.

[quote]Vastoinkäymiset pitää todellakin vireystilan yllä, mutta jatkuvat vastoinkäymiset nujertaa. Sitten pitäis peilin eteen istahtaa ja miettiä, miksi aina kaikki menee pieleen. Että olisikohan jokin toinen tie/tapa ajatella tai toimia sittenkin mahdollinen.

Sitä peilissä tuijottavaa katsellessa voi vaikka miettiä niitä, ketkä jäävät humalaisen yliajamiksi tai vaikka kuolevat ohilaukaukseen tai salamaan, myös voi varata huomiseksi ajan hierojalta. Kannattaahan sitä menetelmää vaihtaa, jos kaikki menee pieleen koko ajan?

Harmaa on hyvin vanhoillinen ja säädyllinen herrasmies.. Kaikki kunnia hänelle ehdottomasti.

Mä uskoin jossain vaiheessa lapsellisesti ihmissuhteissani, että hyvä tuottaa hyvää. Vaan ei se niin ole, pikemminkin päinvastoin. Ihmiset ovat ahneita ja arvaamattomia; hetihyväkaikkimulle - ja sitten haista paska. Pari- ja ystävyyssuhteitakin perustetaan ulkoisten (ulkomuoto, status) tekijöiden mukaan, buustaamaan omaa egoa. Välittämisestä viis.

Mutta onhan se niin, että hyvä poikii hyvää. Olen toki nuori Palasokerin keski-ikään suhteutettuna, mutta en silti pidä itseäni naivina tämän asian suhteen.

Vastoinkäymiset pitää todellakin vireystilan yllä, mutta jatkuvat vastoinkäymiset nujertaa. Sitten pitäis peilin eteen istahtaa ja miettiä, miksi aina kaikki menee pieleen. Että olisikohan jokin toinen tie/tapa ajatella tai toimia sittenkin mahdollinen.

Sitä peilissä tuijottavaa katsellessa voi vaikka miettiä niitä, ketkä jäävät humalaisen yliajamiksi tai vaikka kuolevat ohilaukaukseen tai salamaan, myös voi varata huomiseksi ajan hierojalta. Kannattaahan sitä menetelmää vaihtaa, jos kaikki menee pieleen koko ajan?

Mä täällä kuolinkelloja kalkattava eläkeläinen märisen siltikin vastaan. Hyvä ei tuota hyvää. Ja mä niinkuin säkin voimme toki kuolla huomenna. Mut on yksi asia, joka tekee elämästä kaikille muiden kanssa elämisen arvoisen on rehellisyys. Epärehellisyys on toisten kallisarvoisen elämän haaskaamista ja väärinkäyttämistä.

Epärehellisyys on enemmän oman elämän "vaimentamista", kuin muiden elämän "huonontamista". Muiden elämässä omat valheet näyttelee vain osaa. Itse elää valheen kanssa unissaankin..

:roll:

Toivon mukaan näkee painajaisia...

Painajaisissa on se hyvä puoli, että siltä voi hakea vastausta "oikeaan" elämän ongelmiin. Itsehän sitä ne unet "kehittää"..

Onko kroppa kesäkunnossa?

Joo tässä on dieetti menossa, kyllä alkaa talven aikana kehitetty lihasmassa kivasti erottumaan, varsinkin kun öljyää kropan kiiltäväksi ja vähän pumppaa.

Kcrimso kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Onko kroppa kesäkunnossa?

Joo tässä on dieetti menossa, kyllä alkaa talven aikana kehitetty lihasmassa kivasti erottumaan, varsinkin kun öljyää kropan kiiltäväksi ja vähän pumppaa.

Jpg, or it didn't happen.

Tuossa vasemmalla:

Kcrimso kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Tuossa vasemmalla:

Ja vasemmalla kuvassa harmaa jr.?