Moi anonyymi! » Login | Uusi käyttäjä

KP eli kuuntelematta paskaa

Leppari kirjoitti noin 17 vuotta sitten (29 kommenttia)
Savon Sanomissa törmäsin tuollaiseen termiin, Ari Koivunen nimennyt Anna Abreun levyn KP:ksi. Onkos teillä tapana mieltää joitain levyjä/bändejä/genrejä KP:si? Itselläni tulee mieleen lähinnä Idols -jätökset ja suomihumpat Öineen ja Uniklubeineen. Muuten kyllä annan levyille ainakin yhden mahdollisuuden. Yleensä.

+/- saldo : 0 |

Kcrimso kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Siis kyllähän suuri osa musiikista menee väkisinkin tohon osastoon. Pakkohan sitä on vähän priorisoida. Aina silloin tällöin sitten vuosien jälkeen havahtuu siihen että onkin tehnyt virhearvio asian suhteen.

Greeny kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ari Koivuselle on käynyt vanhanaikaisesti: liian paljon liian nuorena. Kusihan siinä poikaselle päähän nousee - näin on käynyt usein ennenkin. Urheilun puoleltakin tulee mieleen vaikkapa pari takavuosien mäkihyppääjää. Ikä tasoittaa nämä suuruuskuvitelmat kun huomaa että muutaman suomalaisen pikkutytön idolina oleminen ei nyt kuitenkaan niin kovin suurta ole.
    Itse valitettavasti leimaan KP:llä helposti kaikenlaista tavaraa, juuri Lepparin mainitsemat tuotteet ovat hyvä esimerkki. Joskus sitten joutuu KP -leiman punastellen poistamaan, näin kävi mm. Toolsille.

JarkkoH kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kuulematta paskaa? No Ari Koivunen vaikkapa.

J

juuffo kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Örinä hevi. esim.

Jammo kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Örinä hevi. esim.

:lol:
    Tässä komppaan juuffoa sen enempää miettimättä :wink:

harmaa kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Queenin Made in Heaven.

Lerxst kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kun Celine Dion versioi kappaleen "You shook me all night long".

Jammo kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mikä tahansa Matti Nykänen...

pinulk kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mikä tahansa Matti Nykänen...

Nyt menit liian pitkälle!

JiiPee kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Musiikin suhteen olen hyvin suvaitsevainen, mutta mitä tahansa Suurlähettiläiltä, Neljältä Ruusulta ja muilta vastaavilta radiosta tuleekin, niin ei pysty kuuntelemaan.

En sano että ovat paskaa, mutta huonoja kyllä. Eniten vituttaa tuo teeskentelevä maneeri laulussa... kaikilla suomibändeillä tuntuu olevan sama laulusoundi. Samoin se alkaa kyllästyttää, että kaikilla menee aina niin huonosti noissa biiseissä. Asutaan Vesalassa ikkunattomassa yksiössä, räntää sataa, autossa ei ole nastoja talvella, velkaa miljardi, ei naista, impotenssi ja hiivasieni vaivaa ja fyrkatkin on loppu... älä jätä minua, minä tarvitsen sinua... säälikää, säälikää... www.hirttoköysi.com... ei vittu!

Suomirap on kyllä aika koomista myös. Ei pysty vakavalla naamalla kuuntelemaan. :D

Matti Nykänen taas menee samaan sarjaan Meiju Suvaksen käännösbiisien kanssa. Camp-osastolle.

harmaa kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Samoin se alkaa kyllästyttää, että kaikilla menee aina niin huonosti noissa biiseissä. Asutaan Vesalassa ikkunattomassa yksiössä, räntää sataa, autossa ei ole nastoja talvella, velkaa miljardi, ei naista, impotenssi ja hiivasieni vaivaa ja fyrkatkin on loppu... älä jätä minua, minä tarvitsen sinua... säälikää, säälikää... www.hirttoköysi.com... ei vittu!

Just tulee korvakuulokkeista Leevi and the Leavings -tribuutti "Elina, mitä mä teen", joka kyllä varmaan vetää pohjat mainituissa kriteereissä: sanat ovat niin pohjattoman synkät, että melkein alkaa naurattaa.

Otetaan vaikka tämä säe:

Kun Ellu jäi sen taksin alle
    joka kääntyessään vasemmalle
    ei suuntamerkkiä näyttänykään, vaikka väitti niin
    Ne oli vaatimattomat hautajaiset
    itse samanlaiset tahtoisin
    Mä en tiedä mitä teen
    olen nyt jo turtunut tuskan tunteeseen

:shock: :D

Jake kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Uskoisinpa että biisin alkuperäisellä kirjoittajalla tuossa "Elina, mitä mä teen" on ollut sangen leveä virne naamallaan kun on maalaillut kuvia suomalaisesta sielunmaisemasta, mutta tribuutilla idols-tulkitsija Jani Wickholm saa tuon biisin kuulostamaan siltä että tuota olisi kirjoitettu ihan tosissaan (tai ainakin laulettu). Tuo menee jo niin pahasti "yli" että pakko nauraa ääneen...

endbrax kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Tuleehan tuohon KP-osastoon niputettua suurin osa lista- ja teeveestätuttu-musiikista. Valitettavasti ennakkoluulot ovat kovat myös entuudestaan tuntemattomia tuoreita bändejä kohtaan. Onneksi kaveripiiristä tulee suosituksia ja myös uuttakin musaa aina silloin tällöin löytyy, eikä pelkästään aina vaan niitä vanhojen homekorvien jollotuksia :)

Leppari kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Jostain syystä Hanoi Rocks on ollut tuota KP -osastoa ja sitten tämä Ylppö . PMMP:n levyä sentään kuuntelin ennen kuin totesin sen olevan tuubaa, paitsi se kohkauslaulu vai rokkiko se oli. Siinä oli semmosta hauskaa menoa ja kivaa queens of the stone age -trippailua lopussa.

eikä pelkästään aina vaan niitä vanhojen homekorvien jollotuksia :)

Tästä syystä pidän itse ainakin tuon KP-osaston erittäin kapeana, jotta saisi mahdollisimman paljon uutta musaa korviin saakka... :wink:

eikä pelkästään aina vaan niitä vanhojen homekorvien jollotuksia :)

Tästä syystä pidän itse ainakin tuon KP-osaston erittäin kapeana, jotta saisi mahdollisimman paljon uutta musaa korviin saakka... :wink:

Niin... jotain Jippua. :lol:

Niin... jotain Jippua. :lol:

Esimerkiksi! :wink:

Uskoisinpa että biisin alkuperäisellä kirjoittajalla tuossa "Elina, mitä mä teen" on ollut sangen leveä virne naamallaan kun on maalaillut kuvia suomalaisesta sielunmaisemasta, mutta tribuutilla idols-tulkitsija Jani Wickholm saa tuon biisin kuulostamaan siltä että tuota olisi kirjoitettu ihan tosissaan (tai ainakin laulettu). Tuo menee jo niin pahasti "yli" että pakko nauraa ääneen...

Jep... Gösta Sunqvist teki usein noita biisejä ns. "kieli poskessa", ja huumorimielessä... vähän samaan tapaan kuin Lapinlahden Linnut.

Gösta oli kunnioitettava persoona ja loistava lauluntekijä. Tapasin kaverin 90-luvulla Tehtaankadun Amigossa, ja kävimme mielenkiintoisen musiikkikeskustelun.

Lanseerataan uusi käsite LP = lukematta paskaa.

Tälläisia voisivat olla mm.

Seiska
    Oho
    Iltalehti
    Ilta-Sanomat
    Alibi
    Nykyposti (onko sitä edes enää?)
    mtv3.fi/viihde

jne.

MissLemon kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Nykypostia ei ole ilmestynyt enää aikoihin, mutta vanha kunnon HYMY porskuttelee edelleen...

Nykyposti on ajalta, jolloin presidentit olivat vielä Kekkosia. Enpä ollut tuonkaan lehden nimeä kuullut aikoihin... mistähän lapsuuden traumoista Lerxst sen nimen kaivoi? :D

Alibi on kyllä aika hauska, rikollisten oma aikakauslehti. Kestotilaajalle lahjaksi viila.

Janus kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Nykyposti lakkasi ilmestymästä ilmeisesti vuonna 2004.

Oho... itse olisin arvannut jotain 80-luvun loppua. :shock:

mistähän lapsuuden traumoista Lerxst sen nimen kaivoi? :D

Alibi on kyllä aika hauska, rikollisten oma aikakauslehti. Kestotilaajalle lahjaksi viila.

No sieltä juuri. Alibin murhakuvat ja nykypostin skandaalijuorut. Ihmetys oli aina suuri jo nuorna jotta miten tuollaista ripulia joku vielä kaiken lisäksi tilaa...

mistähän lapsuuden traumoista Lerxst sen nimen kaivoi? :D

No sieltä juuri. Alibin murhakuvat ja nykypostin skandaalijuorut. Ihmetys oli aina suuri jo nuorna jotta miten tuollaista ripulia joku vielä kaiken lisäksi tilaa...

Veikkaisin samaa porukkaa joka lähettelee ihailijapostia/rakkauskirjeitä vankiloissa istuville murhamiehille ja raiskaajille.

MissLemon kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0

Oho... itse olisin arvannut jotain 80-luvun loppua. :shock:

Vaan kuka muistaa Nykypostin edeltäjän Nyrkkipostin? Se se vasta lehti oli :shock:

KP musasta sen verran, että 99 prosenttia Radio Novassa soitettavasta musasta on kp:aa ja 100 pinnaa juonnoista on silkkaa koopeetä. Mutta noin yleisesti ottaen jokaisesta genrestä löytyy paljon helmiä.

Leppari kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0

KP musasta sen verran, että 99 prosenttia Radio Novassa soitettavasta musasta on kp:aa ja 100 pinnaa juonnoista on silkkaa koopeetä.

Kerran laitoin mielenterveyteni alttiiksi tieteen vuoksi ja kuuntelin kiss fm:ää 6 tuntia putkeen. Että kuinka usein tulisi sellainen biisi jonka minäkin voisin laittaa soimaan. No ei kovin usein, n. 1 biisi kahdessa tunnissa..

KP musasta sen verran, että 99 prosenttia Radio Novassa soitettavasta musasta on kp:aa

Älä nyt, tuleehan sieltä Toton Africa ja Rosanna vähintään viisi kertaa päivässä! :D

EsaJii kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Jätän ne yleensä hyllylle jo kansikuvan takia. Kuten Love Beach.