Moi anonyymi! » Login | Uusi käyttäjä

Uskonnolliset kesäjuhlat

Jammo kirjoitti noin 16 vuotta sitten (7 kommenttia)
Kävin viime lauantaina vaimon kanssa körttien vuosittaisilla herättäjäjuhlilla, kun ne nyt järjestettiin täällä Espoossa!
http://fi.wikipedia.org/wiki/Her%C3%A4tt%C3%A4j%C3%A4juhlat

Ateistina en aluksi ollut erityisen innostunut vaimon ehdotuksesta, mutta sitten kun hän lupasi ajaa polkupyörällä ensin 15 km tilaisuuteen ja siten kiertoreittiä 25 km takaisin, totesin että kyllähän minä yhdet juhlat kestän jos puolisokin suostuu ajamaan pyörällä 40 km!
Ihan OK tilaisuus tuo oli. Puheissa oli oikeaa, universaalia ihmisen elämään vaikuttavaa asiaa tuon itselleni nollasisältöisen jumalhöpinän lisäksi. Lauloin jopa itse muutaman Siionin virren muun porukan mukana, tunnelma oli varsin cool.
Ruokailu- ja kahvitukset oli järjestetty hyvin. Jaa, olihan siellä tyttäremmekin talkootöissä lajittelupuolella.
Ja olikos muilla kokemusta näistä jutuista?

+/- saldo : 0 |

    retrou kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Harmaalla ja Doc BD:llä on varmasti kokemuksia. ;)

    Jammo kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Niin, ja juuffolla...

    harmaa kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Siinä Jammo näyttää teille foorumin hamppupäille miten laajennetaan tajuntaa ihan oikeasti.

    Yeti kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Meidän suvusta en tiedä ketään uskovaista, jos on niin aika matalaa profiilia pitää. Sen takia en ole ajautunut koskaan mihinkään "tapahtumaan". Koko perhe kävimme joulukirkossa, kun olin n. 15 vuotias, se oli uskomattoman tylsä kokemus. Olen itsestäni suorastaan ylpeä, kun en nukahtanut kesken jumalanpalveluksen. Kirkko oli kyllä komea, sen takia maksan kirkollisveroa. Ehkä noihin tilaisuuksiin tottuu, jos niissä on ikänsä käynyt. Ja varmasti se tuo jotain yhteenkuluuvuuden tunnetta. Suviseurat on varmasti nuorillekkin mukavampia tapahtumia. Mutta muuten helluntalaiset alkaa olemaan jo lähellä lahkolaisia, pahimmassa tapauksessa. Minulle toi körttiläisyys -käsite ei ole ikinä auennut, en siitä ole kyllä kysynytkään (voisinkin katsoa internetistä), jotain tekemistä sillä on uskonnon kanssa. Kyllähän sitä aina joukossa on voimaa ja talkoohenki luo yhteenkuuluvuutta ja hyvää mieltä. Etkös sinä Jammo ole aina ensimmäisenä paikalla, jos on talkoot tai muuta projektia. Toiminnan mies.

    8)

    Doc.B.D kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Tässä teille kunnon uskonnolliset ravit:
    http://www.youtube.com/watch?v=86yjpKzfOoI


    - niin kauan kun suviseuroissa ei ole vastaavaa menoa, harmaan kommentin voi laittaa sinne mistä se tulikin..

    aloc kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Toi docin postaama videolinkki = AI JE!

    Yeti kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Oikein kun antaumuksella tanssii hyvissä "tekno-bileissä", niin varmaan voi kokea jotain vastaavaa transsin omaista. Oma kokemus on sellainen, että hyvien ystävien kanssa tanssittiin reppukasan ympärillä, niin pienen hetken ajan olin jossain hyvin kaukana, mutta samaan aikaan hyvin läsnäolevana, nuotion ympärillä tanssimassa. ja kun palasin tähän maailmaan, niin aistittavissa oli pelkkiä vilpittömiä ja hyväksyviä hymyjä, vaikka siinä valaistuksessa ei voinut kasvonpiirteitä nähdä. No tämä varmasti johtui strobo-valoista, huonosta ilmastoinnista, tupakansavusta, humalasta, hypnoottisesta musiikista ja aivojen vajaasta hapensaannista jne..