Laajakaistojen hinnat
JiiPee kirjoitti noin 17 vuotta sitten (7 kommenttia)
Kuulun niihin ihmisiin, joka ei koskaan viitsi juosta tarjousten perässä... elämä on liian lyhyt. Mutta olen tässä alkanut miettiä, että nykyinen yhteyteni (1 Mega) alkaa olla ärsyttävän hidas esim. verkkopelaamisessa.
Maksan 25 Euroa kuukaudessa suomi24:lle tuosta megan yhteydestä. Joskus ostin laajakaistan DNA:lta ja jotenkin itsestään se on siirtynyt Suomi24:lle. Onko se ok hinta, vai saiskos tolla rahalla 2 megaa jostain? Useinhan se on niin näiden puhelin/laajakaistafirmojen kanssa, että vanhoja asiakkaita kohdellaan kaikkein huonoimmin, ja he eivät koskaan saa mitään etuisuuksia.
Menin tuossa DNA:n ja Elisan sivuille, ja siellä oli taas kaikenlaista turhaa paskaa luettavissa vaikka kuinka paljon... mutta Suomaisille yrityssivuille tyypillisesti hintatietoja ei saanut mistään... ainakaan ilman puolen tunnin selailua. Alkoi vituttamaan niin paljon, että ajattelin kysyä täältä... missä kaikki tieto ja viisaus sijaitsee.
Maksan 25 Euroa kuukaudessa suomi24:lle tuosta megan yhteydestä. Joskus ostin laajakaistan DNA:lta ja jotenkin itsestään se on siirtynyt Suomi24:lle. Onko se ok hinta, vai saiskos tolla rahalla 2 megaa jostain? Useinhan se on niin näiden puhelin/laajakaistafirmojen kanssa, että vanhoja asiakkaita kohdellaan kaikkein huonoimmin, ja he eivät koskaan saa mitään etuisuuksia.
Menin tuossa DNA:n ja Elisan sivuille, ja siellä oli taas kaikenlaista turhaa paskaa luettavissa vaikka kuinka paljon... mutta Suomaisille yrityssivuille tyypillisesti hintatietoja ei saanut mistään... ainakaan ilman puolen tunnin selailua. Alkoi vituttamaan niin paljon, että ajattelin kysyä täältä... missä kaikki tieto ja viisaus sijaitsee.
+/- saldo : 0 | Tweet
Just vaihdettiin muuton yhteydessä Welhon 2 megaseen yhteyteen. Jos en nyt ihan väärin muista niin hintaa on 20 euroa kuussa.
Testasin tuolta Welhon sivuilta, ja mun taloon sitä ei ole saatavissa. Jostain syystä vastapäiseen taloon kyllä, siellä on kai kaapeliverkko. On se kyllä mullakin ollut pari kuukautta, mutta tietoja ei ole tonne Welholle näköjään päivitetty. Joten Welho ei (kai) sitten käy. Muita ideoita?
Eikö sitten Suomi24 tarjoa kovempia nopeuksia? Sanoisin tarkennuksena, että Suomi24 on sen nykyisen laajakaistaliittymäsi tarjoaja ja DNA puolestaan tarjoaa liittymän mukana tulevat ISP-palvelut. Mutta itse DNA liittymää tuskin saat, koska asut pk-seudulla.
Jos Welho ei tarjoa liittymää taloyhtiöösi, niin sitten pitänee harkita Soneraa tai Saunalahtea tai Elisaa. Voit myös tarkistaa sen Welhon kaapeliyhteyden soittamalla Welhoon. Saat ainakin takuuvarman tiedon. Sitten on olemassa esimerkiksi Wippies.
Kyllä kai ne tarjoaa, ei se siitä ole kiinni. Olinkin vain kiinnostunut, onko toi hinta kohdallaan yhden megan liittymästä.
Ja ala nyt tästä etsimään jotain järkevää tietoa.
http://www.suomi24.fi/
Toi sivu näyttää sitäpaitsi siltä, että sieltä tarttuu mukaan Spywarea, viruksia ja virtuaalista dementiaa.
Edit: Se sivu onkin tietysti 24online.fi. Olinpa hölmö. :D
www.vertaa.fi on tässä kohtaa hyvä apuväline.
Joo löysin tuonkin. Kiitti avusta. ;)
Itse asiassa soitin tonne 24Onlineen just, ja päivitin liittymäni kahteen megaan. Sai samaan hintaan, kun otti vuoden sopimuksen.
PS: On se hassua, ettei Mega riitä enää... eka Nettiyhteys oli meikäläisellä vuonna 92, kun opiskelin ATK-instituutissa. Unixia, keskusteluryhmiä ja sellaista. Ekan modeemin nopeus oli 2600 baudia. Sen aikaisiin koneisiin haettiin varaosatkin puutavarakaupasta. :D
Mulla oli Elisan 1 meganen(26/kk), jonka just vaihdoin Soneran 2 megaseen :3 kk ilmatteeksi ja 32/kk tästä eteenpäin.
Wlanit ja kytkennät yms tulivat ilmatteeksi