Moi anonyymi! » Login | Social login | Uusi käyttäjä

Metallican Death Magnetic

Jake kirjoitti noin 16 vuotta sitten (51 kommenttia)
Uutta kiekkoa pukkaa tämä raivopäisten anarkistimiljonäärien kerho. Ensimmäinen biisi julkaistiin eilen:

http://www.metallica.com/index.asp?item=601119


Onko tämä joku huono vitsi?

+/- saldo : 0 |

    Kcrimso kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ton tiedoston laadun on ainakin pakko olla vitsi. Metallica-biisiksi toi on ihan ok.

    DrethegenjeshKing kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Huonolta vitsiltä tosiaan kuulostaa. Puolivillainen ja hengetön One-pastissi Load/ReLoad-levyjen tyylillä. Ei taida edes tiedoston laadun parantaminen auttaa.

    JiiPee kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Metallica on nykyään todellakin huono vitsi. Heviä pissiksille.

    St.Anger on varmaan top-20 huonoimpien levyjeni joukossa.

    retrou kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ton tiedoston laadun on ainakin pakko olla vitsi. Metallica-biisiksi toi on ihan ok.


    Levy on ilmeisesti loistavasti masteroitu.
    http://www.hydrogenaudio.org/forums/index.php?s=&showtopic=27691&view=findpost&p=586201


    Lerxst kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Eka biisi menossa... Ei paskemman kuuloista... Sounditkaan eivät hassummat.

    Lerxst kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kolme biisiä mennyt... Kaikki hyviä tähän asti...

    endbrax kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Pasiradiossa tänään Metallica-ilta.

    Lerxst kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Tämän illan tehokuuntelussa on ollut Metallican Death Magnetic. Täytyy sanoa, että nyt olen erittäin positiivisesti yllättynyt. Hyviä biisejä ja energiaa ja tiukkoja riffejä. Soundit ovat sopivan raa'at ja ainoina kökömpinä juttuina levyllä tulevat esiin ensimmäisenä palana julkaistu The day that never comes sekä täysin tarpeeton Unforgiven III. Saakelin jämäkkää vääntöä ja hyvin Marshall-soundisesti sahaavat kitarat ja erittäin pirteä Hetfieldin ulosanti tekevät tästä levystä onneksi Metallican todellisen paluulevyn. Neljä tähteä rapsahtaa kyllä tässä vaiheessa jo. Bändi ei yritä kuulostaa muulta kuin itseltään, mutta mukana on yllättävänkin groovaavaa riffittelyä garage days -hengessä, mitä bändiltä harvemmin kuulee. Mainio yhdistelmä Justicen riffittelyä ja Garage Daysin raaempaa groovausta. Hyvä äijät! Suosittelen.

    retrou kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Suosittelen.

    Hydrogenaudiossa monet ehdottaa tätä jopa kaikkien aikojen huonoimmin masteroiduksi levyksi, ja haukutaan levyn soundi aivan maanrakoon. Vähempikin kompressio (puhumattakaan säröstä ja klippauksesta) kivistää päätä, joten taidan skipata tämän suosituksen. :)

    Lerxst kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Miulle on samantekevää mitä se levy hifiteknisesti klippailee tms. Hyvä se on joka tapauksessa ja raaka soundi tällä kertaa toimii kyllä. Niin ja biisit on ns. vanhaa kunnon rässiä. Eikä kuitenkaan mitenkään kuulosta laskelmoidulta lopputulokselta, sori vaan epäilevät erkit :)

    retrou kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ihan miten vaan. If it sounds good, it is good. :)

    Jokainen luottakoon tähän teoreemaan tahollaan.

    OldfieldOlli kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Tämän illan tehokuuntelussa on ollut Metallican Death Magnetic. Täytyy sanoa, että nyt olen erittäin positiivisesti yllättynyt. Hyviä biisejä ja energiaa ja tiukkoja riffejä. Soundit ovat sopivan raa'at ja ainoina kökömpinä juttuina levyllä tulevat esiin ensimmäisenä palana julkaistu The day that never comes sekä täysin tarpeeton Unforgiven III. Saakelin jämäkkää vääntöä ja hyvin Marshall-soundisesti sahaavat kitarat ja erittäin pirteä Hetfieldin ulosanti tekevät tästä levystä onneksi Metallican todellisen paluulevyn. Neljä tähteä rapsahtaa kyllä tässä vaiheessa jo. Bändi ei yritä kuulostaa muulta kuin itseltään, mutta mukana on yllättävänkin groovaavaa riffittelyä garage days -hengessä, mitä bändiltä harvemmin kuulee. Mainio yhdistelmä Justicen riffittelyä ja Garage Daysin raaempaa groovausta. Hyvä äijät! Suosittelen.


    Ootkos muuten lerkst sama häiskä ku progolforumin subspaceradio?

    Lerxst kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0


    Ootkos muuten lerkst sama häiskä ku progolforumin subspaceradio?


    Sama häiskä :) Ainakin kun omiani kirjoittelen siellä... :)

    Janus kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ihan miten vaan. If it sounds good, it is good. :)

    Jokainen luottakoon tähän teoreemaan tahollaan.

    Taitaa olla aika yksilöllistä - toisia ylenmääräinen kompressointi vaivaa enemmän kuin toisia.

    Lerxst kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ihan miten vaan. If it sounds good, it is good. :)

    Jokainen luottakoon tähän teoreemaan tahollaan.

    Taitaa olla aika yksilöllistä - toisia ylenmääräinen kompressointi vaivaa enemmän kuin toisia.


    Joo, ja jostain syystä se vähän riippuu mistä levystä on kysymys. En itsekään kaikkea jälkeä ole sulattanut (esim. Rush: VT) mutta se itse sisältökin kummasti vaikuttaa korvien sietokykyyn... :wink:

    retrou kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Analysis: Metallica's Death Magnetic Sounds Better in Guitar Hero
    http://blog.wired.com/music/2008/09/does-metallicas.html


    Hydrogenaudiossa hehkutetaan ainakin tota. Eli kannattanee tsekata jos tykkää levystä.

    I'm listening to a "GH3 release" of the album I got through torrent. Immensely better than the absurdly clipped, unlistenable original CD.[/quote]
    [quote]I'm listening to the "Guitar Hero" version right now: UN-FUCKING-BELIEVABLE.


    pinulk kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Pellet rumpusoundit mutta muuten hyvä levy. Harva bändi tekee näin laadukasta musiikkia n. 27 vuotta perustamisensa jälkeen.

    Doc.B.D kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Silloin kun Metallica oli suhteellisen tuore tapaus, ja siitä sitten keskusteltiin BBS:issä, pääosa fanipojista oli amislaisia ja tämä näkyi viesteistä. Nyt on sitten huvittavaa lukea esim. HS:än keskusteluja, kun sinne tungetaan analyysia vähintäänkin ammattikorkeakoulun esseevastaustasolla, ja sanakäänteiden pohjalta jokaisella on pyrkyä vakavaksi rock-kriitikoksi. Hei haloo, Metallica ei ole elämää suurempi bändi - tai jos siltä vaikuttaa, elämässä on vähän parantamisen varaa...

    - Hyvä levy tämä kuitenkin on, mitä se sittenkin onkaan; blues-trashia?

    Doc.B.D kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Niin ja yksi Hesarin keskustelija oli joutunut kuuntelemaan Morbid Angelin Altars of Madnessia about 30 vuotta kun parempaa death-trashia ei ollut tarjolla. Onneksi nyt tilanne helpotti Death M:n myötä!

    Sami kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Eikös tähän sovi sanonta "ei oo ikinä ollu mitää ja nyt ei oo sitäkään".

    DrethegenjeshKing kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ei sovi.

    Lerxst kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Silloin kun Metallica oli suhteellisen tuore tapaus, ja siitä sitten keskusteltiin BBS:issä, pääosa fanipojista oli amislaisia ja tämä näkyi viesteistä. Nyt on sitten huvittavaa lukea esim. HS:än keskusteluja, kun sinne tungetaan analyysia vähintäänkin ammattikorkeakoulun esseevastaustasolla, ja sanakäänteiden pohjalta jokaisella on pyrkyä vakavaksi rock-kriitikoksi. Hei haloo, Metallica ei ole elämää suurempi bändi - tai jos siltä vaikuttaa, elämässä on vähän parantamisen varaa...

    - Hyvä levy tämä kuitenkin on, mitä se sittenkin onkaan; blues-trashia?


    Just näin. Hyvä rokkilevy ja kunnon sahausta. Meikäläistä ei paljon kompressoinnit paina eikä tätä levyä tarvi kriitikoida sen kummemmin kuin mitään AC/DC:n levyäkään. Hyvää musaa, kova meininki ja paskat sanoitukset niinkuin aina. Eli hyvää kamaa. :wink:

    anzi kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ostin levyn tänään. En oo vielä kerenny kuunnella levyä, mut ainakin kannet on siistit...

    Janus kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Metallicakin on jo museokamaa...

    HS:

    Metallica ehdolle rockin Hall of Fameen

    New York. Metallimusiikin dinosaurus Metallica on nimetty ehdolle Rock and Rollin Hall of Fameen. Rockin uudet aatelisehdokkaat julkistettiin maanantaina.

    Yhdeksästä nyt nimetystä ehdokkaasta viisi valitaan Hall of Fameen. Nominaateiksi pääsivät myös Run DMC, Bobby Womack, Jeff Beck, Chic, Wanda Jackson, Little Anthony, The Stooges sekä War.

    "Rokkimuseon" uudet jäsenet julkistetaan tammikuussa Yhdysvaltain Clevelandissa, missä Hall of Famen tilat sijaitsevat.

    Artisti tai yhtye voi päästä Rock and Roll Hall of Fameen 25 vuotta esikoissinglensä julkaisun jälkeen.

    Lerxst kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    No toki ovat, koska ekaa levyä fanittaneet varhaisteinit niinkuin minä, alkavat kolistella neljääkymppiä... :wink:

    Kcrimso kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kompressoinnista:
    http://online.wsj.com/article/SB122228767729272339.html?mod=rss_media_and_marketing#project%3D%26articleTabs%3Darticle


    Levyn masteroija: "Believe me, I'm not proud to be associated with this one."

    iikori kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ostin levyn tänään. En oo vielä kerenny kuunnella levyä, mut ainakin kannet on siistit...

    Duunikaveri kysyi multa, notta mitä kuva esittää.
    Tähän meikä:turso.

    Kcrimso kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0



    Aikamoinen jöötti...

    Lisää kuvioita monista muistakin foorumilaisten suosikkilevyistä:

    http://kotisivu.dnainternet.net/anukaa/Loudness_War/Loudness_War.html


    JiiPee kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mä en suoraan sanottuna ymmärrä noista käyristä yhtään mitään. Enkä oikeastaan edes sitä, miksi levyjä "kompressoidaan". Voisiko joku selittää, miten on mahdollista, että Metallican ja Rushin kokoluokan bändeillä homma on kussut niin usein? Luulisi, että niillä olisi laittaa tuotantoon fyrkkaa ja resursseja niin paljon, ettei huonoa jälkeä tulisi, vai mikä siinä mättää? Eivätkö ne muka itse kuule/näe lopputuloksen jälkeä? Mikä tässä on se "punainen lanka"... eli mikä on koko "kompressoinnin" funktio?

    Ainoa levy, mikä todellakin kuulostaa soundeiltaan paskalta on Vapor Trails. Ja samoin, kun katsoin Rush in Rio-DVD:tä kaverin hienoilla laitteilla, niin tuon "puuroutumisen" huomasi. Mutta sitten taas olen lukenut jengin valitusta monien levyjen soundeista, mitkä minun korvaani kuulostavat ihan hyviltä.

    Doc.B.D kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kompressoidun levyn äänenvoimakkuus (tai ehkä parempi termi olisi lähtötaso) on korkeampi kuin ei-kompressoidun ja siksi se kuullostaa näennäisesti paremmalta radiomankoissa ja muissa mölypurkeissa. Eli tässä on paljolti kyse siitä miten musiikki erottuu muusta radiosoittolistan mönjästä. Kun äänentaso on kautta linjan korkea, dynamiikka typistyy. Graafisesti esitettynä se näyttää juuri tuollaiselta pötköltä kuten yllä.

    JiiPee kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Aha... täytyypä joskus yrittää syventyä vähän aiheeseen. Onneksi en omaa "absoluuttista soundikorvaa". Välillä vaan tuntuu joillain musafoorumeilla, että jengi puhuu soundeista enemmän kuin itse musiikista. Voi noissa jutuissa olla paljon perääkin, mutta ehkä siinä on vähän mukana sitä "hifistelyä", joka ei ole minulle ihan täysin koskaan avautunut.

    Miten on vanhojen levyjen kanssa, eli niiden jotka aikanaan "siirrettiin" vinyyleiltä CD-muotoon? Onko niitä kompressoitu, vai onko koko juttu uudempi ilmiö?

    Doc.B.D kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    En tiedä noista remastereista, mutta Diren Brothers in Arms oli ensimmäisiä vinyyleitä, joista saattoi kuulla, että markkinointisyistä kaikki potikat olivat olleet täysillä. Death M:n digitaalisärön tietenkin kuulee, mutta se ei häiritse minua yhtään, enkä itsekkään oikein ymmärrä tämän skandaalin valtavuutta. Taitaa olla enenpi oire metalliyleisön nörttimäisyydestä.

    Kcrimso kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0


    Miten on vanhojen levyjen kanssa, eli niiden jotka aikanaan "siirrettiin" vinyyleiltä CD-muotoon? Onko niitä kompressoitu, vai onko koko juttu uudempi ilmiö?


    Kompressointi on lisääntynyt näissä viime vuosien remastereissa. Käsistä homma on lähtenyt kunnolla vasta 2000-luvun puolella.

    Itseäni kompressointi haittaa yllättävänkin vaihtelevasti. Yleensä semmoisessa rankemmassa musassa siitä ei ole niin pahasti haittaa. Esim. System Of A Downin levyt on aika rajusti kompressoitu, mutta jostain kumman syystä niissä se ei häiritse minua oikeastaan yhtään.

    JiiPee kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Joskus huvitti, kun ostin Zeppelinin Remasters-kansion [u:ccf36c9f06]vinyylinä[/u:ccf36c9f06], ja sitten yritin parilla ekalla kuuntelukerralla uskotella itselleni, että kyllä tää kuulostaa paremmalta joo... todellisuudessa mitään eroa ei pystynyt korvalla kuulemaan... ei ainakaan minun (ihan kohtuullisilla) stereoillani (ja korvillani).

    Kyllä mullekin noi SOAD:n levyt kuulostaa ihan hyvältä, eli samalta kuin 99% muistakin levyistäni.

    Samoin en ole huomannut oikeastaan yhdessäkään hankkimassani remasteressa [u:ccf36c9f06]mitään[/u:ccf36c9f06] eroa alkuperäisiin. Preston soundeja jotkut ovat aina moittineet "ohuiksi", mutta minulle se on vaan ollut osa levyn viehätystä. Hankin remasterin ja ihan samalta kuulostaa. Enpä ole juuri enää jaksanut vaivautua... tuntuu, että ovat ihan pelkkää kuttaperkaa ja rahastusta. Tai sitten olen tuhonnut kuuloni liian monissa rockkonserteissa (ilman tulppia).

    Stonehead kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Cliff Burton forever.

    Lerxst kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Joskus huvitti, kun ostin Zeppelinin Remasters-kansion [u:d76f842e70]vinyylinä[/u:d76f842e70], ja sitten yritin parilla ekalla kuuntelukerralla uskotella itselleni, että kyllä tää kuulostaa paremmalta joo... todellisuudessa mitään eroa ei pystynyt korvalla kuulemaan... ei ainakaan minun (ihan kohtuullisilla) stereoillani (ja korvillani).

    Kyllä mullekin noi SOAD:n levyt kuulostaa ihan hyvältä, eli samalta kuin 99% muistakin levyistäni.

    Samoin en ole huomannut oikeastaan yhdessäkään hankkimassani remasteressa [u:d76f842e70]mitään[/u:d76f842e70] eroa alkuperäisiin. Preston soundeja jotkut ovat aina moittineet "ohuiksi", mutta minulle se on vaan ollut osa levyn viehätystä. Hankin remasterin ja ihan samalta kuulostaa. Enpä ole juuri enää jaksanut vaivautua... tuntuu, että ovat ihan pelkkää kuttaperkaa ja rahastusta. Tai sitten olen tuhonnut kuuloni liian monissa rockkonserteissa (ilman tulppia).


    Meikäläisenkin korvat lienevät vanhaa paskaa liikaa täynnä ja marshall-saasteesta tuhoutuneet aikanaan, kun en näe vanhoissa biiseissä eroa uusiin tallenneversioihin nähden... :) Ja komppaan kyllä siinä että se Preston soundin "ohuus" oli nimenomaan se juttu sillä levyllä... Nimim. 4 kpl erilaisia Signaturen kitaroja omistanut... Siitä skitasta itsestään se soundi lähtee jos haluaa - meidän kakkoslevyllä ei sitä kuule missään kohdassa vaikka koko levyn kitarat on ilman digitaalietuasteita Signaturen kitaroilla pelkästään soitettu... :)

    Kcrimso kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Taitaa olla enenpi oire metalliyleisön nörttimäisyydestä.


    Heh, vituiksi menneestä masteroinnista (no toki tämäkin on ns. makuasia) huomauttaminen on nörttimäisyyttä, mutta 3000 markan levysoittimen rasiat eivät...?

    Kcrimso kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0


    Samoin en ole huomannut oikeastaan yhdessäkään hankkimassani remasteressa [u:9315e2343a]mitään[/u:9315e2343a] eroa alkuperäisiin. Preston soundeja jotkut ovat aina moittineet "ohuiksi", mutta minulle se on vaan ollut osa levyn viehätystä. Hankin remasterin ja ihan samalta kuulostaa. Enpä ole juuri enää jaksanut vaivautua... tuntuu, että ovat ihan pelkkää kuttaperkaa ja rahastusta. Tai sitten olen tuhonnut kuuloni liian monissa rockkonserteissa (ilman tulppia).


    No tosta tulisi vetää se johtopäätös että sun ei todellakaan kannata hankkia uusia remastereita. Ellei sitten bonus-raitojen tai kompletismin takia.

    Itse olen sitä mieltä että on huonoja ja hyviä remastereita. Ja sitten sellaisia missä eroa alkuperäisiin ei juuri huomaa. Harvaa olen kyllä lähtenyt ihan vertailemaan kuuntelemalla vanhaa ja uutta rinnakkain, ihan muistikuvien pohjalta olen ollut liikkeellä.

    retrou kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kcrimso, häiritseekö kompurointi tuon Musen tapauksessa? Sekin on käsittääkseni aika huolellisesti kompressoitu. Radio hesastakin oon kuullut ja oli soundi kuin aamupuurot olisi tarjottu samaan hintaan.

    Radio Hesa päästää käsittääkseni musiikin ilmoille suht sellaisenaan, ilman omia prosessointejaan, toisin kuin monet muut kanavat. Tulee välillä kuunneltua sitä, ja ihmeteltyä kuinka kompressoitua 'musiikkia' taas onkaan julkaistu. ;)

    Kcrimso kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kcrimso, häiritseekö kompurointi tuon Musen tapauksessa? Sekin on käsittääkseni aika huolellisesti kompressoitu. Radio hesastakin oon kuullut ja oli soundi kuin aamupuurot olisi tarjottu samaan hintaan.


    Musen uusimmassa siis? Ei häiritse. Olin itseasiassa hieman yllättynyt kun näin sen Wikipediassa esimerkki-listalla isosti kompressoiduista levyistä. Kertoo kai sitten jotain mun korvien ailahtelevaisuudesta tai sitten siitä että noi mittauskuviot eivät kuitenkaan kerro totuutta siitä mikä kuulostaa hyvältä.

    OFFTOPIC: Onneksi mä sain sentään väritestistä puhtaat paperit :D
    http://www.xrite.com/custom_page.aspx?PageID=77


    Doc.B.D kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Heh, vituiksi menneestä masteroinnista (no toki tämäkin on ns. makuasia) huomauttaminen on nörttimäisyyttä, mutta 3000 markan levysoittimen rasiat eivät...?

    Ei mulla ole mitään nörttimäisyyttä vastaan, kyse oli siitä että METALLIyleisön nörttimäisyys on vähän paradoksaalinen jutska.

    Sitä paitsi jos pakonomaisen kiinnostuksen lisäksi nörttiyden peruspiirteitä on sosiaalinen rajoittuneisuus ja tietty epämiehekkyys, niin monikaan luxus-laitteiden kanssa leikkivä ei kuulu tähän porukkaan, kyseessä on enenpi sikarikkaat yli-ikäiset lapset, jotka ajelevat Bemareilla ja Alfoilla.

    Kcrimso kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0

    Sitä paitsi jos pakonomaisen kiinnostuksen lisäksi nörttiyden peruspiirteitä on sosiaalinen rajoittuneisuus ja tietty epämiehekkyys, niin monikaan luxus-laitteiden kanssa leikkivä ei kuulu tähän porukkaan, kyseessä on enenpi sikarikkaat yli-ikäiset lapset, jotka ajelevat Bemareilla ja Alfoilla.


    Satun tietämään että varsin merkittävä osa hc-hifisteistä on ihan perusduunareita jotka vaan panostaa suuren osan tuloistaan laitteisiin. Hifisti saattaa asua vuokralla pienessä yksiössä jossa on omakotitalon arvosta laitteistoa.

    Tällä Bemari-porukalla on varmasti myös usein keskivertoa kalliimmat laitteet koska heillä on siihen helposti rahaa, mutta aitoa kiinnostusta hifismiin ei välttämättä ole.

    Doc.B.D kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kieltämättä niitäkin on olemassa, joilla ei ole mikään muu asia kunnossa kuin stereosetti, mutta ei se porukka osta käteisellä niitä absoluuttisen kalliitta laitteita, joita minä olen joskus myynyt, vaikka kalliita ostavatkin. Et ehkä ole ollut koskaan paikalla, kun IT-firman myynyt pyrkyri tulee ostamaan reteot. Tämä tavara on niin eksoottista, että ei sen ostamiseen riitä se, että on sattumalta rahaa liikaa.

    Lerxst kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0

    Ei mulla ole mitään nörttimäisyyttä vastaan, kyse oli siitä että METALLIyleisön nörttimäisyys on vähän paradoksaalinen jutska.


    Masterointia/soundia ajatellen tuo on joo vähän hassua välillä. Kitarat ajetaan särolle, usein matalavireisinä, bassotaajuuksia blokataan kitarasoundin eduksi ja bassokin ajetaan usein särölle ja rummuilla päästellään kovaa. Nyanssitasolla kun ei muutenkaan paljon tapahdu (tai edes tietynlaisessa musassa pidäkään tapahtua), niin en ymmärrä rutkutusta juuri tämän levyn masteroinnista. Hyvin se sahaa, rohisee ja paukkuu. Ja sitä pitää kuunnella kovalla.

    Sami kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Sitä paitsi jos pakonomaisen kiinnostuksen lisäksi nörttiyden peruspiirteitä on sosiaalinen rajoittuneisuus ja tietty epämiehekkyys, niin monikaan luxus-laitteiden kanssa leikkivä ei kuulu tähän porukkaan, kyseessä on enenpi sikarikkaat yli-ikäiset lapset, jotka ajelevat Bemareilla ja Alfoilla.


    Satun tietämään että varsin merkittävä osa hc-hifisteistä on ihan perusduunareita jotka vaan panostaa suuren osan tuloistaan laitteisiin. Hifisti saattaa asua vuokralla pienessä yksiössä jossa on omakotitalon arvosta laitteistoa.

    Tällä Bemari-porukalla on varmasti myös usein keskivertoa kalliimmat laitteet koska heillä on siihen helposti rahaa, mutta aitoa kiinnostusta hifismiin ei välttämättä ole.


    Kyllä mulla hifissä on kyse hedonistisesta asenteesta. Tykkään kuunnella musiikkia, joten haluan tehdä sen niin, että se kuulostaa mahdollisimman hyvältä. Mulla ei ole Wilson Audio/Audio Research yhdistelmää, vaan sellaiset vehkeet mihin mulla on varaa. Eli siis pystyn maksamaan asuntolainaa ja muita pakollisia kuluja.

    Samalla logiikalla tykkään siemailla hyviä viskejä ja oluita. Ne on kalliimpia kuin kossu tai koffi, mutta maistuvat paremmilta. Ja niiden nauttiminen ei aja vararikkoon.

    En käsitä miksi joku ostaa high-end vehkeet ilman että on musadiggari. En minäkään ostaisi mitään mikä ei kiinnosta, vaikka olisi varaakin.

    Kcrimso kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kiva tietää.

    Sami kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kiva tietää.


    Eipä kestä.

    bluevelvetblues kirjoitti noin 15 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ei ne nuotion ääressä nauhoitetut black metal levyt sen paremmilta kuulosta high-end vehkeillä :D
    Saattaa olla että niistä katoaa osa viehätyksestä.

    Doc.B.D kirjoitti noin 15 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kyllä minä olen kuunnellut Burzumin ekaa levyä Staxin elektrostaattikuulokkeilla... levyn hauskin kohta on se, kun hepun rääkymisääni murtuu ja se laulaa sekunnin tai pari teinipojan äänellä, joka on saanut musiikista kutosen päästötodistukseen.

    PeeHoo kirjoitti noin 15 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Jatketaan off -topicia...

    Absoluuttisen hyvä soundihan on jotain aivan toista kuin miellyttävä äänentoisto. Mulla on AKG k701 -luurit ja ne eivät anna anteeksi mitään. Soundi on kuiva ja analyyttinen, mutta läpikotaisen tutuistakin äänitteistä on löytynyt paljon uutta.
    Olen muuten harkinnut erillisen kuulokevahvarin hankkimista, mutta se on toinen juttu..

    Nyt etsinkin kunnon rokkikuulokkeita rinnalle. Grado SR 60 on listalla: kuulemma "lämmin ja luonnonmukainen" ääni. Bassoa saa olla :D

    Viiniharrastajat ne usein vasta varsinaisia hifistelijöitä ovatkin. Joskus tulee luettua arvosteluita joissa haukutaan viiniä kosiskelevaksi ja liian miellyttäväksi, ts. "älyllinen" ote puuttuu..
    Voi herraisä.. :roll:

    JiiPee kirjoitti noin 15 vuotta sitten+/- saldo : 0

    Viiniharrastajat ne usein vasta varsinaisia hifistelijöitä ovatkin. Joskus tulee luettua arvosteluita joissa haukutaan viiniä kosiskelevaksi ja liian miellyttäväksi, ts. "älyllinen" ote puuttuu..
    Voi herraisä.. :roll:


    Tässä kai se todellisuus on kuitenkin heidänkin kohdallaan.