Moi anonyymi! » Login | Social login | Uusi käyttäjä

Suomalaista "kadonnutta"progee(esm. Lindenhurst)

Fastro kirjoitti noin 15 vuotta sitten (12 kommenttia)
Terveppäs pitkästä aikaa. Olen tässä välillä kehittynyt avant-progen suuntaan ja kolunnut lähes kaiken (pintakuorintaa edelleen tietenkin :D), mut nyt muistin tän Suomen parhaan progefoorumin ku tuli "itsekästä" asiaa. Kaikille toivottavasti hyväksi.

http://hezzu.palasokeri.com/linkit.htm

Lindenhurst - Tuolla se mainitaan ja mulla on koneella ollu pitkään pari pätkää "Deprcut" ja "Pipercut" jotka kuulostaaa kivalta. On muuten http://www.progarchives.com/album.asp?id=11002
tuossakin näköjään yks biisi niiltä.

Eli Hezzua tarvittais apuun. Diskografiaa tarvitaan (ja mieluiten haluaisin ihan kuulla lisääkin) (PS http://lindenhurst.palasokeri.com/)

En tiedä miten ahkerasti tuota listaa on päivitetty enkä todellakaan syytä Hezzua koska itsehän noita monia oon tuskin koskaan kuullutkaan, mutta sieltä puutuu _ainakin_ Kurki ja Höyry-Kone (edellisen kaikki varmaan tietävätkin), ja oho, Haikarakin. Joo siis toi on varmaan vanha ja keskeneräinen, Google sen mulle jostain verkon syövereistä vaan nosti :D

Ja mieluiten kaikista kadonneista bändeistä tänne lisää ihmettelyä, mieluiten tietenkin hyvistä progebändeistä.

Yksi hyvä on Portrait of Beyond http://www.lightbros.net/portraitofbeyond/
kannattaa tuolta sampleista ladata vaikka kaikki. Tuolla bändillä on ainakin hyvät mahdollisuudet, sinfonisempaa jatsahtavaa metallia naislaulajan kera (no kyllä tää musa kuulostaa jopa vähän lapselliseltakin, mutta silti mahtavaa)... täytyy vaan ilmeisesti vielä odottaa jonkin verran.

+/- saldo : 0 |

    Hezzu kirjoitti noin 15 vuotta sitten+/- saldo : 0
    No joo... sielä mun linkkilistan alusa kyllä mainitaan, ettei oo päivitelty pitkään aikaan... ja en varmaan enää jaksa päivitelläkään.

    Lerxst kirjoitti noin 15 vuotta sitten+/- saldo : 0

    Lindenhurst - Tuolla se mainitaan ja mulla on koneella ollu pitkään pari pätkää "Deprcut" ja "Pipercut" jotka kuulostaaa kivalta. On muuten http://www.progarchives.com/album.asp?id=11002
    tuossakin näköjään yks biisi niiltä.


    Tälle bändille löytynee kytkös täältä Palasokerista... :wink:

    iikori kirjoitti noin 15 vuotta sitten+/- saldo : 0
    No joo... sielä mun linkkilistan alusa kyllä mainitaan, ettei oo päivitelty pitkään aikaan... ja en varmaan enää jaksa päivitelläkään.

    Juurihan sinä päivittelet, voi,voi kun ei jaksa :wink:

    Fastro kirjoitti noin 15 vuotta sitten+/- saldo : 0
    :DD:
    mutta niin, janoaisin niin friikkinä tuota Lindenhurstia niin saisikohan se kytkös vedettyä jotain kätköksistä

    ESIM: jos jopa vois lähettää sitä musaa ja mieluiten kaikkea tietoa (kun ei löydy myynnistäkään ja kun wikipedian fysiikkaosiokin on niin kelvoton)

    EDIT: uuh muutuin foorumifriikis, täytykin lisätä tonne väliin sana

    niin ja se kytkös.. varmasti oon tätä kautta noi CUT-biisit saanutkin
    Sunkkahan se olikin täällä bändissä rumpalina.. haha http://lindenhurst.cjb.net/
    joo pitäis sitten kai vaan odotella taas

    Sunkka kirjoitti noin 15 vuotta sitten+/- saldo : 0
    :DD:
    mutta niin, janoaisin niin friikkinä tuota Lindenhurstia niin saisikohan se kytkös vedettyä jotain kätköksistä

    ESIM: jos jopa vois lähettää sitä musaa ja mieluiten kaikkea tietoa (kun ei löydy myynnistäkään ja kun wikipedian fysiikkaosiokin on niin kelvoton)

    EDIT: uuh muutuin foorumifriikis, täytykin lisätä tonne väliin sana

    niin ja se kytkös.. varmasti oon tätä kautta noi CUT-biisit saanutkin
    Sunkkahan se olikin täällä bändissä rumpalina.. haha http://lindenhurst.cjb.net/
    joo pitäis sitten kai vaan odotella taas


    Aika hellyyttävää, että joku tosiaan muistaa tuon meidän projektin :) Kiitokset, Fastro!
    Kaksi omaa biisiä valmistui ja "Tuonen Tyttärelle" se Pressacoveri. Omia biisejä ei ole "vielä" julkaistu, mutta eiköhän ne ehdi... Ja siis ne omat biisit ovat Deprinarium ja Piper in the Woods, joista oli jonkin aikaa lyhyet leikkeet ladattavana lindysaitilla. Molemmat leikkeet ovat itseasiassa biisien kehitysvaiheessa tehtyjä, joten ne muuttuivat vielä lopullisessa muodossaan.

    Joo, minä soitin rumpuja, sävelsin ja sanoitin biisit, maanittelin muutaman soittajan mukaan ja maksoin koko lystin kun niitä ääniteltiin Sonic Kitchenissä Aku Sinivalon kanssa.

    k.p.tikka-ri kirjoitti noin 15 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kadonneesta suomalaisesta progesta puheenollen: Nimbus; Obus, Haikara; Iso Lintu, Heikki Sarmanto; Open Ear, Jupu Group; AhMoo, Paroni Paakkunainen; Plastic Maailma, Session; Unikuva, Charlies; Buttocks, Ensio Kosta; Music of Middle-earth, T.T.Oksala; Radio Storm, noin vain muutamia ensiksi mieleentulevia mainitakseni...

    JarkkoH kirjoitti noin 15 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Fantasia, Sepi Kuu, Scapa Flow, Sukellusvene, ... Onhan näitä vielä varmaan lisääkin. Ainiin, Gabriel tais tehä yhen sinkun.

    Ainakin Fantasia, Sukellusvene ja Scapa flow on sen verran hyviä, että kannattaa kaivella jostain. Ja oikeestaan myös Jupu Group.

    Sarmannollakin pitäs olla hyvää musiikkia, mutten ole onnistunut löytämään vanhempaa tuotantoa.


    J

    k.p.tikka-ri kirjoitti noin 15 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Melkoisen fiksua menoa on tuokin, kun tekijäoikeus on nyt se 50 vuotta ja nyt lauma artisteja hakee sille vielä pidennystä 95 vuoteen asti... Niin jos ja kun just esmes nuo kadonneet SuomiProge-äänitteet kun vaan pötköttävät isojen levy-yhtiöiden kellarissa kun firmoissa aatellaan, et niitä ei kannata uudelleenjulkaista, niin eiköhän noiden se katoaminen ala olla lopullisesti varmistettu... Ja KUKA tosta muka hyötyy??? en ymmärrä.

    JarkkoH kirjoitti noin 15 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Olihan näitä vielä vaikka kuinka. Farout, Jargon, Unisono, Session, Ode to Marilyn, Ilpo Saastamoinen, T.T. Oksalan Radio Storm, mitäs vielä? Osa ihan kelpo levyjäkin, osa kuraa. Ei mitään huippuja. Pitipä oikein soittaa näitä läpi pitkästä aikaa. Alkaa kohta olla soittokelposet käyty läpi...


    J

    k.p.tikka-ri kirjoitti noin 15 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Niin tuo oli tuo Ilpo Saastamoisen Joutsenen juju sellaista perinteisempää jatzi-folkilmaisua, mutta sama äijä on mukana myös Pohjantahti-nimisellä levyllä/orkesterissa, se on sekopäisempää namia, sellasta shamaanimeininkiä...
    T.T. ei taida olla erityisen innostunut Radio Storminsa uudelleenjulkaisusta, vaikka saishan se varmasti paranneltua nyt huimasti soundeja cd-formaattia varten.... muuten, ei kellään sattuisi olemaan Stormin aikaista keikkaa näiltä nauhalla, se kiinnostaisi...

    Fastro kirjoitti noin 15 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ohoh aika paljon tuntemattomia täs joukossa. Fantasia (josta tulee ehkä mieleen esim Camel) on tosiaan kyl hyvä ja Nimbuskin.. Session, Charlies ja Sukellusvene on ainaki Love Proge -levyillä mut en niistä pahemmin välitä. Sukellusvene vois tietty olla ku se oli aika fuusiota. Sepi Kuu on muuten ihan selkeesti Kuusumun Profeetan ja Riston esi-isä - nimensäkin puolesta, kun siinä on erisnimi ja kuu. Mukavaa musaa.

    Taitaa muuten Soundsleep olla kans joku palasokeri-bändi? Kuitenki kuulostaa aika kivalta ja niilt on kai odotettavissakin musaa.

    k.p.tikka-ri kirjoitti noin 15 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Pitäsköhän tähän lisätä vielä toi Pekka Pohjola, nääs on niin, että aika monia äijän levyjä ei ole saatavissa, kun painokset on loppu ja esmes YLEn soittamissa jutuissa oli paljon levyillä julkaisematonta tavaraa kans... Haluais Sinfonia n:o ykkosen, Heavy Jazzin ja The Groupin ja sen Espoo Big Bandin jutun! ...ainakin.
    Levy-yhtiöt on aika hitaita reagoimaan kysyntään; Esmes kun jostain artistista herää syystä tai toisesta keskustelu tiedotusvälineissä, tuotantoa olis silloin hyvä olla saatavilla...