Moi anonyymi! » Login | Uusi käyttäjä

Joululahjat

Jake kirjoitti noin 15 vuotta sitten (38 kommenttia)
Pimpelipom. Joulu on täällä tai ainakin marketeissa. Tuo Räikkösen tönö oli vähän persoonaton, joten kaipaisin vähän persoonallisempia lahjaideoita. Jakamalla vinkkisi helpotat varmasti monen Palasokerin lukijan tuskaa ja voimme kaikki olla omaperäisiä ja -laatuisia tänä jouluna perheen ja sukulaisten silmissä.

+/- saldo : 0 |

    MissLemon kirjoitti noin 15 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Muumi-selvityssuihke.

    Sillä voi takkujen lisäksi selvittää ajatuksensa, päänsä, hankalat ihmissuhteet, elämän tarkoituksen jne. Kai? Ehkä? Ainakin voi väittää niin.

    Ja mähän en muuta toivo kuin rutosti kauneutta, sillä muullahan ei ole väliä.

    Greeny kirjoitti noin 15 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Olen teettänyt seinäkalentereita itse otetuista valokuvista: pikkulapsista vuodenaikaan sopivia valokuvia äideilleen ja mummoilleen (tosin havainto on, että kesäkuvia on vallan helvatusti, talvikuvia vähän ja syksykuvia ei juuri lainkaan), vanhuksille maisemakuvista (tosin yksi mummu jupisi, että on liikaa iltakuvia - "joko tässä nyt elämän ehtoossa ollaan kälä kälä") jne. Iloa koko vuodeksi.
    Yllättävän vähän vaan kertyy sellaisia "hyviä" kuvia, joita kehtaa tollaseen kalenteriin laittaa.
    Googleta: kalenteri omista kuvista

    EsaJii kirjoitti noin 15 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ei suurempia ongelmia. Voi vaikka kierrättää kaikki CDt joita ei ole täällä tai muualla myynyt lahjaksi.

    Sitten voi kanssa kysyä mitä joku tarttee.

    Vaimo saa iPodin, haemme sen kohta. Ainoa perheessä jolla ei ole iPodia. Olisi ollut kätevä kun radio sammui 6 tunniksi, siis meidän ainoa kuuntelema asema. Siellä on sitten podcastejä saman laitoksen national network sivulla.

    MissLemon kirjoitti noin 15 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Pikkujouluteemalla menee myös kotikirppisbileet. Tarjolla glögiä, piparia ja torttuja. Vaihtareina lasten leluja, lastenvaatteita, kirjoja, levyjä, vaatteita... Loput Pelastusarmeijan joulupataan yms.

    endbrax kirjoitti noin 15 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Pukinkontista löytyy tähän mennessä Huuliharppukostaja-DVD, Paul Austerin uusin, rumpukapulat ja lahjakortti kalastusliikkeeseen. Viinaa ja konvehteja pitää ainakin vielä hankkia.

    Kcrimso kirjoitti noin 15 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ei omaperäistä, mutta suurin osa hankkimistani lahjoista tulee olemaan tänäkin vuonna kirjoja. Tänään ostin viisi.

    MissLemon kirjoitti noin 15 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Eräälle tärkeelle ja sen lapsille on lahjat valmiina. Oma lapseni haluaa piirtopöydän (A4) ja chapsit ja ridakengät. Kavereille musaa ja kirjoja. Mitä mä saan? Nojaa... joulukortteja :D

    juuffo kirjoitti noin 15 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Sääpäiväkirja.
    Antaa puuhaa käden ja silmän yhteistyölle vuoden jokaiselle päivälle.
    Mielenkiintoistaja hyödyllistä.
    Toimii kaikille ikäryhmille.

    Greeny kirjoitti noin 15 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Sääpäiväkirja.
    Antaa puuhaa käden ja silmän yhteistyölle vuoden jokaiselle päivälle.
    Mielenkiintoistaja hyödyllistä.
    Toimii kaikille ikäryhmille.


    Tuleeks se niiku valmiiks täytettynä vai mitä sää sit sillä teet?

    juuffo kirjoitti noin 15 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Se on sellanen esitäytetty jota itse päivitetään. Paljon säähän liittyvää tietoutta.
    Alle 12 eeroo.

    Lerxst kirjoitti noin 15 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Jaa-a, vaikea sanoa tuohon joululahjavouhotukseen mitään. Itse kun en mitään lahjoja kaipaa, enkä kylvä niitä tuhottomasti lähiympäristöön. Sukulaisten kanssa on joululahjattomuussopimus, ja lapsille nyt hommataan sitten sen verran kuin pitää ja tarvetta on, eikä sitten mitään kertakäyttörojua. Tyttöystävälle kans jotakin mukavaa. :wink: Ei tässä nyt mitään ihme vinkkejä osaa kyl antaa...

    MissLemon kirjoitti noin 15 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Vaan ei ole kivaa, jos lahjat menee toisen piikkiin... Se alkaa olla jo aikamoista ilkeyttä :cry: Vai?

    Persoonallisia lahjaideoita: tassujen luistonestovoide koirille :shock: .

    Yeti kirjoitti noin 15 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mä oon huono antamaan lahjoja, mutta tykkään saada itse niitä. Laadin joululahjalistan, ihan niin kuin lapsena. Lelut on vaihtunut kirjoihin, eli kovat paketit miellyttää vieläkin. Nyt olis aika monta kirjaa, ei ihan kaikkia kehtaa toivoa.

    Esko valtaoja: Ihmeitä -kävelyretkiä kaikkeuteen
    Norman Mailer: Adolfin linna
    Väinö Linna: Täällä pohjan tähden alla

    Varmaan Maileriin päädyn. Eikös ole mielenkiintoista..

    Poikkeuksellisesti tänä Jouluna annan mutsille uuden kirjan, Andrê Wickström - Kirja stand up komiikasta, löysin sen 2€:lla Infosta kesällä, eli mun joulustressi alkoi jo heinäkuussa. Sitten käytettyjä kirjoja jakelen muille, pitkin vuotta, mutta jouluisin tyhjennän "saa ottaa" hyllyn kokonaan.

    Jake kirjoitti noin 15 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Viimein löytyi jotain varsin persoonallista, kirjoitin tästä jo joulupukille (toivottavasti pukki jo tietää vaativan makuni ja on varautunut haastaviin asiakkaisiin näinä talouden vaikeina aikoina):

    http://dvice.com/archives/2008/12/the_oculus_250-.php


    EsaJii kirjoitti noin 15 vuotta sitten+/- saldo : 0

    ...pitkin vuotta, mutta jouluisin tyhjennän "saa ottaa" hyllyn kokonaan.

    Mulle kerääntyy aina pari CDtä jotka menee tuttavalle, itse asiassa jo ajattelen niin ostaessani. Kirjat ostan varta vasten muille, mutta ei ne niitä lue. Kuvakirjat ehkä. Annoin lankomiehelle pingviinikirjan.

    PeeHoo kirjoitti noin 15 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mulle riittäis ihan hyvin tämmönen:
    http://www.naim-audio.com/products/hdx.html


    Jooko?

    Markkutapio kirjoitti noin 15 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Vaimolle / tyttöystävälle antakaa lahjaksi villatakki... ja sitten, varsinkin talviaikaan, miettikää jäbät illalla... ottaisko kylmän kaljan vai lämpimän naisen?

    Kcrimso kirjoitti noin 15 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Vaimolle / tyttöystävälle antakaa lahjaksi villatakki... ja sitten, varsinkin talviaikaan, miettikää jäbät illalla... ottaisko kylmän kaljan vai lämpimän naisen?


    Miksi ei ottaisi molempia? Enemmän on enemmän.

    Markkutapio kirjoitti noin 15 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Vaimolle / tyttöystävälle antakaa lahjaksi villatakki... ja sitten, varsinkin talviaikaan, miettikää jäbät illalla... ottaisko kylmän kaljan vai lämpimän naisen?


    Miksi ei ottaisi molempia? Enemmän on enemmän.


    Sä oot onnenpekka, kun naisesi ei (vielä) ole hoksannut säännöstellä alkoholin käyttöäsi ehdolla "jompikumpi".

    Doc.B.D kirjoitti noin 15 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Siskolle kirja Satanic Witch ja idiootille nuiva-saita-miljonääri enolle Roskisdyykkarin käsikirja. Itselle ostin 100 euron satulatolpan.

    Stello kirjoitti noin 15 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Vanhuksille kalenteri itse rapsityista kuvista, korupuu (tai sellanen paaton nukke..), pari CD:ta ja herkkuja.. Muille kai lahinna herkkuja..

    MissLemon kirjoitti noin 15 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Pari ihmistä haluaisi ainakin laittaa mun puurooni karvasmantelin :? Itse haluaisin lipun (ja jonkun lapsen seuraksi) kun TSOOL saapuu keikalle. Luulisin, että keikka piristäisi mua kertaheitolla pitkäksi aikaa.

    Tässä vähän vanhaa matskua... perushardråkkii... :)

    http://www.youtube.com/watch?v=9DgyeIm2CQ4

    Ai niin... Ja Steven Wilsonin voisi paketoida ja tuoda mulle vaikka viideksi minuutiksi. En tiedä, mitä hänelle sanoisin. Kai sen, että soololevy on...jotain... en osaa sanoa... en halua sanoa...Otatko kahvia?

    EsaJii kirjoitti noin 15 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kelpaisivat School of Rock opettajakuntaan.

    Markkutapio kirjoitti noin 15 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Uutisissa sanoivat että nämä toisenlaiset lahjat ovat menneet hyvin "kaupaksi". Monet firmat ovat lopettaneet joulukorttien lähettämisen ja laittaneet nekin rahat auttamiseen.

    http://www.parempilahja.fi/read_shop.php?category=lahjatlukutaito&group=lahjat&gclid=CLHQxpP82JcCFQRPtAodDmnMCw


    Uni kirjoitti noin 15 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Sääpäiväkirja.
    Antaa puuhaa käden ja silmän yhteistyölle vuoden jokaiselle päivälle.
    Mielenkiintoistaja hyödyllistä.
    Toimii kaikille ikäryhmille.


    Laitoin tuollaisen pakettiin isäukolle, kohta 60v, ja oli vallan tyytyväinen. Aika näyttää pitäisikö tuollaisesta ottaa ihan perinne. Eli kiitos vinkistä, Juuffo.

    EsaJii kirjoitti noin 15 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Voi ei, Loiri ja 80-luku
    http://musiikkilataamo.hs.fi/Magellan/pages/main.jsp?storeId=13401&pageId=collectionDisplay&viewId=6771182


    antakaa vanhuksillenne

    Markkutapio kirjoitti noin 15 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Vaimo huolehtii ainakin etten aja promilleissa... oli joulupukkia pyytänyt tuomaan mulle alkoholitesterin. Alkuun oli senkin kanssa ongelma kun olisi pitänyt kalibroida n.10% alkoholilla ja eihän mulla niin laimeita aineita ole... tarkempi käyttöohjeiden lukeminen sitten pelasti laitteen roskakorilta... kalibrointiin näes kelpasi myös vahvemmasta aineesta laimennettu seos.

    Markkutapio kirjoitti noin 14 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Tämän vuoden suosikkilahjoihin kuulemma kuuluu PIIKKIMATTO.
    Siitä sitten vain harjoittelemaan fakiirin taitoja.

    Doc.B.D kirjoitti noin 14 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mulla on semmonen. Ensin sattuu niin perkeleesti, varsinkin jos se on kovalla lattialla ja on ilman paitaa, ja sitten vähän ajan päästä kroppa alkaa erittää endorfiineja ja muuta sörsseliä ja kipu häviää melkein täysin. Yleensä siinä samalla pääsee eroon jännityspäänsärystä ja lihaskrampeista. Odottelen, että joulu menee ohi, hinnat laskee ja sitten ostan toisen.

    Alunperin fakiirimatot (fakiirit ovat muuten usein intian muslimeja) käyttivät nauloja, mutta näissä länsimaisissa vellihousujen malleissa piikit ovat muovia. Itämaiset matot saattoivat aiheuttaa reikiä lihaan ja tulehduksia, jotka ovat tuossa ilmanalassa ja hygieniaoloissa hengenvaarallinen juttu, mutta oikeiden fakiirien taitoihin kuului myös tieto yrittivalikomasta, jolla sai aikaan infektioita torjuvan korkean kuumeen. Jep!

    juuffo kirjoitti noin 14 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ohan'ne fakiireja.

    Doc.B.D kirjoitti noin 14 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Reilu 9 vuotta sitten olin syöpäosastolla sisällä kahdenhengen huoneessa. Se toinen tyyppi oli selvä laitapuolen kulkija, joka ei puhunut kuin kerran, koska sillä oli kaulaan nouseva keuhkosyöpä. Sitten erään kerran se tuli takaisin huoneeseen sädehoidon suunnittelusta. Siellä sädehoitokenttä tatuoidaan, piirretään pisteillä ja katkoviivoilla nahkaan, koska kynällä piirretty ei kestä, silloin kun nahka alkaa pykiä sädehoidon takia. Äijä seisoi peilin edessä ilman paitaa katselemassa itseään ja näytti ihan kuin topografisen kartan luonnokselta; syöpä oli levinnyt näköjään todella laajalle yläkehoon. Silloin hän murahti ainoan lauseensa: mähän näytän ihan joltain fakiirilta!

    Markkutapio kirjoitti noin 14 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mulla oli ensireaktio tuohon piikkimattoon että se on huuhaata, mutta kun etsin tietoa siitä niin... saattaahan tuossa olla ideaakin...

    http://www.darina.fi/tuotteet/piikkimatto.php


    ...tosin ei selvinnyt mikä ero on intialaisella ja ruotsalaisella piikkimatolla.

    Doc.B.D kirjoitti noin 14 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Joulun jälkeen noista tulee helvetillinen kasa ongelmajätettä, kun ihmiset huomaavat että käyttö todellakin aluksi sattuu.

    Mitä tule siihen toimivuuteen, niin sehän on lääketieteellinen fakta, että akupunktio pistää endorfiinierityksen toimimaan - tässä pätee sama juttu; ei ole tarvis lukea mitään mainostoimiston väsäämiä tekstejä. Toimii, jos sietää kipua hetken eikä ole sekoittanut aivojaan serotoniinilääkeillä.

    Markkutapio kirjoitti noin 13 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Joulupukki tai tontut olivat olleet kuulolla tai käyneet sokrun sivuja lukemassa kun pukki toi Absinttipullon lahjaksi. Onneksi sain jo sokrun sivuilla ohjeita miten Absinttia otetaan (terveisiä vaan Yetille ja Docille).

    Jake kirjoitti noin 13 vuotta sitten+/- saldo : 0


    EsaJii kirjoitti noin 13 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Tuli paksu kirja Suomen historiaa josta jo oli 30 vuottaVanha painos. Ja Wallander DVDt ruotsiksi.

    JiiPee kirjoitti noin 13 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mä olen siinä mielessä harvinainen Härmän jätkä, että alkoholia tulee juotua vain noin 2-3 kertaa vuodessa. Kuitenkin sitä viinaa tulee aina lahjaksi joka tuutista, ja kaapit pursuilevat täysiä viinapulloja. Nyt onkin pakko järjestää uudet pikkujoulut Tammikuussa ja kutsua kavereita tyhjentämään varastoa.

    Eli ongelmansa kullakin.

    Markkutapio kirjoitti noin 13 vuotta sitten+/- saldo : 0
    JiiPee @ 29.12.2010 11:31 : Mä olen siinä mielessä harvinainen Härmän jätkä, että alkoholia tulee juotua vain noin 2-3 kertaa vuodessa.

    Ei se nyt niin harvinaista ole... saman verran tulee mullakin juomiskertoja. Nautiskelukertoja onkin sitten enemmän.

    Markkutapio kirjoitti noin 12 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mitäs onkaan tänävuonna, 2011, hittejä joululahjoiksi?

    Tabletti-näytöt taitavat olla ykkösenä (?) ja sitten kumma juttu... Michael Monroen elämänkertakirjaa on myyty paljon, jo neljäs painos menossa.


    Muokattu 23.12.2011 13:29 by Markkutapio.