Moi anonyymi! » Login | Social login | Uusi käyttäjä

Levyharvinaisuudet

MissLemon kirjoitti noin 15 vuotta sitten (12 kommenttia)
Mitäs kaikkea harvinaista tai sellaiseksi luokiteltavaa löytyy hyllyistä?

Mun suurimmat harvinaisuudet tällä hetkellä ovat (osan olen rahapulassa joutunut myymään :( )

Batman: Suuri kultalevyryöstö 7 tuumaa. A-puolella biisi Kenelle kaiutinkaapit soivat? (Tekijät: Batman ja Robin sekä superkonnien salaliitto: Kissanainen, Arvuuttaja ja Pingviini) ja B-puolella "Ken kultalevyihin kurkottaa, se voimakaksikkoon kapsahtaa!" Samat tekijät.
Sinkku on uudelleenjulkaisu vm-87, originaali on julkaistu vuonna 1967 Scandialla. Arvoa kenties tuo lisää se, että kannessa poseeraa noin viisivuotias Raine Salo pätmän-puku päällä.

Originaalipainos 7 tuumaa Irwin Goodman: St.Pauli ja Reeperbahn (säv. Irwin Goodman, san. Emil Retee, sov. Markku Johansson). B-puolella biisi Meikäläinen ja kupla. Samat tekijät. Julkaistu Fazerilla vuonna 1972.

Datsun Bluebird mainossinkku. Vuosilukua en löydä, mutta 60-luvulla kannessa olevan automallin perusteella. A-puolella hervoton Datsun kestää -esittely. "Autokeskus Oy esittelee Samuraitten auton" ja b-puolella on Samurai-Tango, esittäjina Ritva Mustonen ja Erkki Ertaman yhtye. (säv.san. Yokimuso- Saukki, sov. Erkki Ertama). Julkaistu Star merkillä.

Joy Division Transmission. Orginaalipainos vm-79. Seiskatuumaa. Tuottaja Martin Hannett. Julkaistu Factory Recordsilla.

+/- saldo : 0 |

    Markkutapio kirjoitti noin 15 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Luultavasti tämä LP on?... Esko Nummisuutari : Rauhaton lakeus (1977)

    Onkos kellään enemmän tietoa tuosta... netistä ei löytynyt tietoa.

    k.p.tikka-ri kirjoitti noin 15 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Lp näkyy olevan, 2003-mallisen Suomalaisten Vinyyli- ja Cd-levyjen Hintaoppaan mukaan, ja arvoa silloin oli 9 ekee...

    endbrax kirjoitti noin 15 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Jotain jännää löytyy tuolta vinyylisinkkuosastolta, kuten James -farkkujen yksipuolinen mainoslevy King Of The Road 70-luvulta. Esittäjää en muista. Samoin Juicen Tunturi-mopedien mainossinkku Vauhtikone. Liekkö nuo mitään harvinaisuuksia sitten, en tiä. Noitalinna Huraan Järvellä / Otso karvalaulua ei kai hirveetä painosta ole tehty.

    StarLion kirjoitti noin 15 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ex-Hawkwind Nik Turner 7" demo jota tehty 10kpl. Sis. version jota ei ole muualla.

    Astro kirjoitti noin 15 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Harvinaisimpia lienevät mulla muutamat test pressingit, niitähän ei yleensä ole kuin 1 - 10 kpl. Esim. Porcupine Treen Spiral Circus... Siitä vois saada vissiiin jotain tonnin nykyään.

    pinulk kirjoitti noin 15 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Cecil Taylor : Spring of 2 Blue Js (Unit Core)
    -vinyyliharvinaisuus jossa on Cecil Taylorin nimmari

    StarLion kirjoitti noin 15 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Harvinaisimpia lienevät mulla muutamat test pressingit, niitähän ei yleensä ole kuin 1 - 10 kpl. Esim. Porcupine Treen Spiral Circus... Siitä vois saada vissiiin jotain tonnin nykyään.


    Huh! :shock:
    Oon metsästänyt tota (normaali versiona), mut en kyl maksais noin paljoa :lol:

    k.p.tikka-ri kirjoitti noin 15 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Onhan noita kertynyt... Kotomaisista proggareista ekaks tulee mieleen Nimbuksen Obus ja Haikaran eka,vinyylit... 7'' juttuja, mullapas on NoitaLinna Huraan aivan eka zinkku, omakustanne ... oliks siinä Huvikumpu ja Toinen luokka ne biisit, ostin suoraan Antilta & Sarilta silloin, kun se ilmestyi... Myös niiden tuo eka lp tuli hommattua...

    Astro kirjoitti noin 15 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Harvinaisimpia lienevät mulla muutamat test pressingit, niitähän ei yleensä ole kuin 1 - 10 kpl. Esim. Porcupine Treen Spiral Circus... Siitä vois saada vissiiin jotain tonnin nykyään.


    Huh! :shock:
    Oon metsästänyt tota (normaali versiona), mut en kyl maksais noin paljoa :lol:


    No sen voi saada 500:lla... Humanoidilla on muuten extra -kipale. :wink:

    StarLion kirjoitti noin 15 vuotta sitten+/- saldo : 0
    [quote]Harvinaisimpia lienevät mulla muutamat test pressingit, niitähän ei yleensä ole kuin 1 - 10 kpl. Esim. Porcupine Treen Spiral Circus... Siitä vois saada vissiiin jotain tonnin nykyään.


    Huh! :shock:
    Oon metsästänyt tota (normaali versiona), mut en kyl maksais noin paljoa :lol:[/quote]

    No sen voi saada 500:lla... Humanoidilla on muuten extra -kipale. :wink:


    :lol: en kyl maksais varmaan mistään levystä 500:a! :lol:

    kimmo kirjoitti noin 15 vuotta sitten+/- saldo : 0
    MissLemon, itsellä joskus ollut perintökaluna vastaava Datsun-levy, tosin kieroksi vääntynyt. Levyn julkaisu on 1966-1967 paikkeilla, koska faija oli saanut sen lahjaksi ostaessaan 1967 Datsunin.

    k.p.tikka-ri kirjoitti noin 15 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Meikä löysi joskus imatralaisesta divarista ton Datsun-levyn ja sit vielä saman firman julkaiseman Dodge Dart 66-levyn. Mikä näissä oli hulvatonta oli toi "luokkakantaisuus": Datsun-mainos oli selvästi suunnattu tuonajan tavalliselle duunarille ja Dodge-mainos, radio-kreivi (se oli se 60-luvun radiokuuluttaja, aatelinen!) toimi tässä lukijana, ja viesti oli selvästi suunnattu kunnon kokoomuslaisille porvareille, sanakäänteissä oli paikoitellen sellaista uhoa...
    Mainoslevyistä ylittämätön (ainakin meikän kuulemista) on kyllä edelleen tämä "Hyvää päivää, olen Ahti Karjalainen...", joka on jostain 60-luvulta oleva Keskustapuolueen vaalimainos hulvattominen sketseineen "demari & kommari sorvin äärellä" ja "Maalaisliitto-Keskustapuolueen isänmaalliset saavutukset-puhe Ahtin jäyhällä tyylillä...."
    Sit on vielä noi tupakkamainoslevyt aivan luku sinänsä: Time for a Time ja Klubi-7 piristää...!