Moi anonyymi! » Login | Uusi käyttäjä

Turinaa alapäästä

endbrax kirjoitti noin 15 vuotta sitten (10 kommenttia)
Nyt tilanne alkaa taas olla siinä pisteessä, että on TAAS ostettava bassovahvistin. Historiaan 80-luvun alkupuolelta lähtien kuuluu mm. pienkerrostalon kokoinen Peaveyn nuppi+kaappi, Trace Elliot-combo ja Hughes & Kettner-combo. Harrastus on ollut siis välillä aktiivisempaa ja laitteet ovat tulleet ja sitten saaneet lähteä, kun jutut ovat hiipuneet.
Täällä käsittääkseni muutamakin matalien taajuuksien velho pyörii, joten otan vastaan hyviä vinkkejä, ennen kuin marssin soitinkauppaan. Mielessä on lähinnä yksinkertainen hyväsaundinen combo.

+/- saldo : 0 |

    pinulk kirjoitti noin 15 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ai ei tää ollutkaan Matti Vanhasesta, tuosta sonnistamme.

    endbrax kirjoitti noin 15 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ai ei tää ollutkaan Matti Vanhasesta, tuosta sonnistamme.

    Mun puolesta otsikon alle saa kertoilla myös sonnistooria. Ollaanhan kuitenkin Complete Waste of Time -alueella :D
    Paras tarina on kuitenkin se, missä yhdistyvät bassovahvistin ja sonni.

    EDIT: Mutta palatakseni asiaan. Onko kokemuksia esim. Phil Jones tai Gallien Krueger -tuotteista. Tehojahan en tarvitse paljo p****an.

    Yeti kirjoitti noin 15 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Heh, "bassovahvistin" sanan kohdalla vasta tajusin.. Mä olen panostanut alapäihin kuluneen vuoden aikana. Ei ole paluuta, kun kerran on päässyt makuun. Eihän sellaista kimeää kiljuntaa kestä hullukaan ja lisäähän ne kehoa värisyttävät aallot nautintoa. En tiedä mitä naapurit tästä tykkää, mutta mitäs ne niille kuuluu. Tai no varmaan ihan hyvin kuuluu.

    endbrax kirjoitti noin 15 vuotta sitten+/- saldo : 0
    En tiedä mitä naapurit tästä tykkää, mutta mitäs ne niille kuuluu. Tai no varmaan ihan hyvin kuuluu.


    Ja naapurin hifistille ei kannata mennä sitten kommentoimaan "onpas rouvalla täyteläinen alapää", voi joutua myöhemmin selittelemään kaiken olleen "vitsailua".
    No niin, nyt tuli yhdistettyä basso ja matti, joten tästä joutaakin tuopilliselle hyvää laageria :)

    Uni kirjoitti noin 15 vuotta sitten+/- saldo : 0
    http://line6.com/lowdownld300pro/


    Mulla ollut tuo nyt parisen vuotta ja oikein mainio kapistus on. Saattais riittää potku joka pienimuotoiseen keikkailuun paitsi mun Ibanessillä.. Jotenkin outoa, että sillä ei saa mökää aikaiseksi mutta ähäpäs kun veivaa jollain toisella pompottimella ni johan treenikämppä tärisee. :)

    Markkutapio kirjoitti noin 15 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Tulevaisuuden kaiuttimet voivat olla erittäin ohuita, taipuisia ja läpinäkyviä...

    http://pubs.acs.org/doi/abs/10.1021/nl802750z


    endbrax kirjoitti noin 15 vuotta sitten+/- saldo : 0
    http://line6.com/lowdownld300pro/

    Mulla ollut tuo nyt parisen vuotta ja oikein mainio kapistus on. Saattais riittää potku joka pienimuotoiseen keikkailuun paitsi mun Ibanessillä.. Jotenkin outoa, että sillä ei saa mökää aikaiseksi mutta ähäpäs kun veivaa jollain toisella pompottimella ni johan treenikämppä tärisee. :)


    Onko Ibanez aktiivibasso? Tuli vain mieleen, jos vaikka patteri olis hiipumassa. Omassa soittimessani pariston loppuessa saundi menee hiukan ruvelle ja muutenkin vaivaiseksi käy.

    Line6:ssa varmaan saundivaihtoehtoja piisais. Mielessä on kyllä ollut joku suht. simppeli peli. Saa nyt nähdä mihin tässä päätyy.

    Uni kirjoitti noin 15 vuotta sitten+/- saldo : 0
    http://line6.com/lowdownld300pro/

    Mulla ollut tuo nyt parisen vuotta ja oikein mainio kapistus on. Saattais riittää potku joka pienimuotoiseen keikkailuun paitsi mun Ibanessillä.. Jotenkin outoa, että sillä ei saa mökää aikaiseksi mutta ähäpäs kun veivaa jollain toisella pompottimella ni johan treenikämppä tärisee. :)


    Onko Ibanez aktiivibasso? Tuli vain mieleen, jos vaikka patteri olis hiipumassa. Omassa soittimessani pariston loppuessa saundi menee hiukan ruvelle ja muutenkin vaivaiseksi käy.

    Line6:ssa varmaan saundivaihtoehtoja piisais. Mielessä on kyllä ollut joku suht. simppeli peli. Saa nyt nähdä mihin tässä päätyy.


    Aktiivibasso on mutta patterinvaihto ei auta asiaa. Kokeiltu on, usko tai älä. ;) Sieltä ei vaan tule tarpeeksi vahvaa signaalia. Line6:ssa on eri sisäänmenot aktiiville ja passiiville. On pakko käyttää passiivi-inputtia jotta saa soitettua. Oon vahvasti sitä mieltä, että siinä on jokin vika.

    Mutta Line6:sta vielä sen verran, että on helppokäyttöinen laite. Ja XLR direct out toimii ihan hemmetin hienosti. Ei oikein ollu luottoa siihen ennenkuin kokeilin.

    endbrax kirjoitti noin 15 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Olen lueskellut netistä juttuja putkivahvistinrakennussarjoista. Ehkä pitää kohta viheltää peli poikki ja hakea joku Fenderi vaan, ennen kuin menee liian kryptiseksi tämä touhu :D

    endbrax kirjoitti noin 15 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Päädyin Hartken komboon. Tuumin, että tähän hätään tuo, ja myöhemmin joku putkipeli, mutta hyvinhän se soi tällaisella sunnuntaipellelleilijällä tuokin. Kiitos vinkeistä vaan.
    Ai niin, mukaan lähti myös MXR:n El Grande Bass Fuzz. Pieni murina sopinee mausteeksi.