Sikaflunssa
PeeHoo kirjoitti noin 16 vuotta sitten (12 kommenttia)
Avataan nyt tämmönenkin aihe kun joku kuitenkin sen jossain vaiheessa tekee..
Se sikaflunssa on jo kait Pohjoismaissa, eiköhän ruveta hysteeriseen, kollektiiviseen panikointiin.
Varotoimena pysyttävä kotona ja vältettävä Palasokerissa (ja varsinkin Shaisse Ristorantessa) vierailua.
Tuleeko Pink Floydin Animals -levyn kannesta symboli tälle vitsaukselle?
Noh, Pentti Linkola on ainakin toiveikkaalla tuulella..
:wink:
Se sikaflunssa on jo kait Pohjoismaissa, eiköhän ruveta hysteeriseen, kollektiiviseen panikointiin.
Varotoimena pysyttävä kotona ja vältettävä Palasokerissa (ja varsinkin Shaisse Ristorantessa) vierailua.
Tuleeko Pink Floydin Animals -levyn kannesta symboli tälle vitsaukselle?
Noh, Pentti Linkola on ainakin toiveikkaalla tuulella..
:wink:
+/- saldo : 0 | Tweet
Jättääkö Viivi nyt Wagnerin?
Nykänen yhteen Viivin kanssa?
Mervi ja Wagner? Makkaratehtaan henkilö ja raaka-aine.
Kunhan muistatte pestä kädet palasokrun Schweinescheisse-palstan roplaamisen jälkeen niin vältätte tartunnat!
Näitä hysteriaa aiheuttavia hirveyksiä nyt tulee niin usein, että ei jaksa paljon hätkäyttää: SARS, Lintuinfluenssa, Hepatiitti, Liisa Hyssälä, Suvi Linden, jne.
Kyllä mä luulen, että tästäkin hengissä selvitään.
Vanhis-masan läsnäolo kotomaassamme pelottaa pöpötkin pois!!!
Näitä hysteriaa aiheuttavia hirveyksiä nyt tulee niin usein, että ei jaksa paljon hätkäyttää: SARS, Lintuinfluenssa, Hepatiitti, Liisa Hyssälä, Suvi Linden, jne.
:lol:
Mun elinaikanani on ollut yksi oikeesti paha pandemia: hongkongilainen 60-luvun lopussa. Olin aika snadi silloin, mutta en muista, että kukaan edes etäisesti tuttu olisi heittänyt veivinsä. Silti maailmanlaajuisesti sillä oli kai miljoonia uhreja.
Joo, "miljoonia" kuulostaa pahalta... mutta jos laskee, että maapallolla on mitä... 6 miljardia ihmistä... ja sitten kun ottaa huomioon, kuinka moni kuolleista oli vanhuksia (tai lapsia joissain banaanivaltioissa jossa terveydenhuolto on mitä on), niin hommaa voi katsoa uudessa perspektiivissä.
Nyt on oikeesti tosi kyseessä, Terminaattori julisti hätätilan Kaliforniaan.
Joo, "miljoonia" kuulostaa pahalta... mutta jos laskee, että maapallolla on mitä... 6 miljardia ihmistä... ja sitten kun ottaa huomioon, kuinka moni kuolleista oli vanhuksia (tai lapsia joissain banaanivaltioissa jossa terveydenhuolto on mitä on), niin hommaa voi katsoa uudessa perspektiivissä.
Totta puhut. Se on perspektiivistä kii...ainakin näin sivistysvaltiosta katsottuna.
Ennen oli sellanen vitsi, et miksei hullun lehmän tauti tartu miehiin? No nehän on sikoja... No nyt sit tuli revanssi!

Aikaisempiin "vastaaviin" ei ole tarvinnut reagoida mitenkään, korkeintaan jotkut lihat/lehmät on jääneet tulliin. Tämä pisaratartunnalla leviää nykyisellä lentokone-vauhdilla nopeasti ja laajalle. Ihmisiä ei voi estää liikkumasta. Suomessa on hyvät valmiudet tällä hetkellä. Ensimmäisille tartunnan saaneille on jo pedit pedattuna, omalle karanteeni-osastolleen Helsinkiin. Kiitos bse:n ja vastaavien, mitkä antoivat vähän lisäpotkua varautumisessa pahimpaan mahdolliseen..
Suomessa on eilen tavattu yksi tartunta Lahdessa, työikäinen palasi Meksikosta. 10:lle sen kaverille on annettu ehkäisevää lääkettä. Varmuus, että kyseessä on todella sikainfluenssa saadaan viikon kuluttua, kun testit valmistuvat. Suomi hankkii täsmälääkitystä heti, kun sitä on saatavilla. Suomella on jo jonotussopimus ensimmäisestä lähetyksestä täsmälääkkeen toimittajan kanssa. Maata en muista, missä lääke tehdään, eikä mainittu, montako jonossa on ennen Suomea. Tartuntaa havaittu myös Itävallassa, Saksassa, Israelissa ja Uudessa-Seelanissa. Kuuba ja Argentiina on kieltänyt lennot Meksikosta. Täältä tähän.

Suomessa ei taida olla vielä mitään sääntöjä päällä?