Moi anonyymi! » Login | Uusi käyttäjä

Näistä olen luopunut/myynyt pois/heittänyt roskikseen tms

Jammo kirjoitti noin 15 vuotta sitten (13 kommenttia)
Kuka jaksaa koko ikänsä kuunnella yhtä ja samaa levyä?
Joskus alkaa tulla mitta täyteen, vai mitä?
Täällä voi julkisesti tilittää niistä levyistä, jotka ovat yhtäkkiä lopettaneet pelittämisen tai jotka muuten vaan ovat olleet vikainvestointeja.
VAROITUS : TÄMÄ SIVUSTO EI SOVI HIMOKERÄÄJILLE

Henry Cow : Unrest
Kuuntelin 70-luvulla enkä pitänyt yhtään. Arvostamani henkilöt (useampi) ovat kovasti kehuneet tuotosta viime vuosien aikana , joten laumaefektin vaikutuksesta jopa hankin ko. levyn, kuuntelin puolisen tusinan kertaa ja päädyin luopumiseen, anteeksi.

David Bowie : The Man Who Sold The World
Muutama hieno biisi ei tee kesää. En jaksanut millään kuunnella koko levyä oikeastaan kertaakaan. Aina piti hypätä muutaman biisin yli.

Franco Battiato : M. Elle Le Gladiator (75)
Okei, vaikka olen Battiaton fani, en silti pidä hyllyssä yhtäkään levyä, jota en kestä kuunnella; sijoitusasiat on helpompi hoitaa pörssissä...

Miles Davis : Get Up With It
Heh, tässä kävi niin että tuplalevystä kuuntelin säännöllisesti vain Duke Ellingtonin muistolle omistetun sinänsä fantastisen hienon biisin "He Loved Him Madly". Onneksi tämäkin tuplaCD sai hyvän, uuden ja arvostavan kodin!

Tarujen Saari : Hepsankeikka
Kaisa Saari on vahvaääninen laulajatar. Bändi kehittyy levy levyltä. Näin on.

Ash Ra Tempel : Schwingungen
Varmasti tämä on hienoa musiikkia, mutta minä en ymmärrä vaikka Ashran monien levyjen ystävä olenkin.

Alice Cooper : Billion Dollar Babies
Joo, kyllä tämä teini-iässä oli ihan kova juttu. Ihminen muuttuu.

+/- saldo : 0 |

    Kcrimso kirjoitti noin 15 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mä en yleensä luovu levyistä jotka olen hankkinut. Vuosien mittaan olen poistanut kokoelmistani vain viisi levyä. Ja viimeinen poisto tapahtui varmaan 10 vuotta sitten.

    Genesis: s/t
    Kaduin ja ostin remasterin viime vuonna.

    Clannad: Past Present
    Eipä kiinnosta Clannad pätkääkään. Sietikin mennä. Etenkin kun on kokoelma

    Mannheim Steamroller: Yellowstone
    Kokoelma. Kaduttaa hieman koska tässä on muutama kappale jota minulla ei ole.

    Dire Straits: On The Night

    Ei kaduta.

    Tuntematon hollantilainen new-age-spede jonka nimen olen unohtanut.
    Ei todellakaan kaduta. Aivan uskomatonta paskaa. Ostin koska verrattiin Mike Oldfieldiin. Mikä oli siis VALETTA.

    EDIT.
    Niin joo unohdin sen että lapsuuden (mulla oli hevikausi 8-11 vuotiaana) Twisted Sister, WASP, KISS, Accept yms skeidan heitin menemään jo n. 20 vuotta sitten.

    OldfieldOlli kirjoitti noin 15 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Olen n. 25 vuoden aikana myynyt pois varmasti yli tuhat levyä.Aikanaan myin pois kokonaaan vinyylit.Sittemmin on niitäkin tullut hankittua takaisin jokunen :wink: Lahjoittanut olen levyjä lähinnä lapsilleni.

    Syy levyjen myymiseen on ollut lähinnä tilanpuute.Kun hyllyt ja seinät tulee (vaimon sallimissa puitteissa) täyteen, niin on pakko myydä pois, että saapi uutta tilalle.

    Entisenä himokeräilijänä on tullut tehtyä läjäpäin virhehankintoja ja toisaalta olen myös kyllästynyt joihinkin levyihin.Paljon 80-luvun poppia on tullut hävitettyä.

    Mm. nämä on lähteneet kävelemään levyhyllystä:

    Yes:s/t ja Yes Album
    Ihan hyviä levyä sinänsä, mutta ne biisit joita lähinnä kuuntelen löytyvät In a Word-boxilta.

    Yes:Time and a word
    En koskaan oppinut pitämään täastä levystä nimibiisiä lukuunottamatta

    Yes:Tormato,Union,Open your eyes
    Kaikki minulle oleellinen löytyy In a Word- boxilta


    Porcupine Tree:On the Sunday of life ja Metanoia
    Nää oli todellisia virhehankintoja. En tykännyt yhtään paitsi niistä parista ekan levyn biisistä jotka löytyy myös Stars Die -kokoelmalta.

    Tangerine Dream:Läjäpäin 2000-luvulla julkastuja levyjä.
    Parisen vuotta sitten kyllästyin lopullisesti Froesen tapaan suoltaa levyä pihalle n. kk välein.Enkä ole kyllä katunut yhtään.

    Niin ja pahimpaan keräilyvimmaan hankitut kaksoiskappaleet ja monet bootlegit on tullut hävitettyä mm. sellaisilta artisteilta kuin Camel, Alan Parsons Project, The Moody Blues, Pink Floyd(no on mulla Pinkkareita vielä aika paljon ylimääräisiäkin)

    Nyt on levyhylly aika järkevissä mitoissa ja paikka löytyy muutamalle tulevaisuuden hankinnallekin. Myönnettäköön,että Oldfield-kokoelmani vie kyllä edelleen leijonanosan tilasta.

    endbrax kirjoitti noin 15 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mitäkähän tuota LP/CD kokoelmaa olis yhteensä, ehkä reilu 1000 kpl, ja korkeintaan 20 kpl olen pannut eteenpäin. Steely Danin kokoelma, koska kaikki biisit löytyi muilta levyiltä. Samoin yksi Jethro Tullin kokoelma, mutta tulin katumapäälle ja ostin sen uudestaan :D Jotain mielenhäiriössä ostettua "poppia"; Happy Mondays, Black Grape, K's Choise, Goldie, Roni Size, Elvis Costello on pantu vaihdossa.

    Lerxst kirjoitti noin 15 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Olen viime aikoina hävittänyt levyhyllystä joitakin tylsiä progelevyjä, hevilevyjä sekä aina välillä tulee virheostoksia, joista hankkiudun nopeasti eroon. Jos viisi vuotta joku levy pölyttyy kuuntelematta kertaakaan, niin se on vaarassa lähteä kiertoon. Joitakin poikkeuksia on, kuten Rushin ja Marillionin levyt (tosin 2 ekaa marillionia myin pois sekä vapor trailsin, koska en pidä niistä).

    Pyrin pitämään sellaisen max 400 cd:n levykokoelman, joten varaston kiertonopeus on ihan riittävä... :)

    Janus kirjoitti noin 15 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kyllähän joitakin virhehankintoja ja ihan kiva -levyjäkin tulee silloin tällöin poistettua, mutta usein on vaikeaa luopua jostain vaikkei levyä tulisikaan kuunneltua. David Bowien The Man Who Sold The World on toki epätasainen, mutta enpä haluaisi olla ilman tuota nimibiisiä, esimerkiksi. Massapuhdistusten sijaan olen aikeissa hankkia lisää hyllytilaa.

    Janus kirjoitti noin 15 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Steely Danin kokoelma, koska kaikki biisit löytyi muilta levyiltä.

    Myös FM?

    Astro kirjoitti noin 15 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ei tule paljoa myytyä, joskus rahapulassa jotain vanhoja hevilevyjä (joidenkin harvinaisuuksian poistot on kaduttanutkin) ja tylsää progea.

    Kcrimso kirjoitti noin 15 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Massapuhdistusten sijaan olen aikeissa hankkia lisää hyllytilaa.


    Toi on ainoa oikea ratkaisu! :D

    endbrax kirjoitti noin 15 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Steely Danin kokoelma, koska kaikki biisit löytyi muilta levyiltä.

    Myös FM?

    Heh! Gold -kokoelma löytyy edelleen hyllystä, missä FM on. Tämä oli joku toinen. En muista nimeä. Kannessa oli mimmi aurinkolasit päässä.
    Edit: Elikkäs tämä


    k.p.tikka-ri kirjoitti noin 15 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Tämä sivusto antaa uskoa divarienkiertäjälle!

    OttoM kirjoitti noin 15 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Näitä olisi paljon..

    Tool : 10000 days
    - jostain Anttilan alekorista tämän ostin, enkä sitten juurikaan jaksanut kuunnella

    Jethro Tull : Warchild
    - Tämä nyt on vain niin huono

    Camel : The Snow Goose

    DrethegenjeshKing kirjoitti noin 15 vuotta sitten+/- saldo : 0
    King's X:n Ear Candyn (muistaakseni) ostin eräästä Maarianhaminalaisesta kodinkoneliikkeestä uutena eurolla. Seuraavalla viikolla sain siitä paikallisessa levykaupassa 3 € vaihdossa. Ei se levy nyt niin huono ollut, mutta ei vain oikein meikäläisen juttu.

    Jaakob kirjoitti noin 15 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Tuleehan noita epäsäännöllisen säännöllisesti (eli kun jaksaa Huuto.netin puuduttavaa systeemiä) myytyä pois. Yleensä semmoisia levyjä lähtee, joita ei ole kuunnellut tarpeeksi pitkään aikaan ja joilla ei ole kuriositeettista arvoakaan. Toisaalta tulee kokeiltua paljon sokko-ostoksia, kun ei vertaisverkkoja tai Spotifya tms. ole halukas käyttämään – silloin saattaa joku lähteä lennossa eteenpäin.